dus daar kan je nu niks meer aan doen?quote:Op zaterdag 4 maart 2023 12:44 schreef Lienekien het volgende:
De waarde die staat ingevuld is die van 1 januari 2021.
Die je net hebt ontvangen zal die van 1 januari 2022 zijn.
Nee.quote:
https://www.rijksoverheid(...)waar-woz-beschikkingquote:Kan ik bezwaar maken tegen een WOZ-beschikking?
U kunt bezwaar maken tegen de WOZ-waarde op uw WOZ-beschikking. Dat moet binnen 6 weken na datum van de WOZ-beschikking. U dient het bezwaar in bij uw gemeente.
Ik kan me niet herinneren dat ik de WOZ van 1-1-23 al gezien heb.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 12:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee.
[..]
https://www.rijksoverheid(...)waar-woz-beschikking
Dat is niet relevant. Daarnaast heb je het over je belastingaangifte, dus die van nu, en die gebruikt niet de WOZ van 1-1-23.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 12:53 schreef DIR het volgende:
[..]
Ik kan me niet herinneren dat ik de WOZ van 1-1-23 al gezien heb.
Die krijg je volgend jaar.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 12:53 schreef DIR het volgende:
[..]
Ik kan me niet herinneren dat ik de WOZ van 1-1-23 al gezien heb.
Snapt. En tegen díe WOPZ wil ik nu (voor volgend jaar) bezwaar maken. Het gekke is dat we echt nergens iets kunnen vinden over een WOZ (van ons belastingkantoor niet, in de brievenbus niet, op mijnhoverheid.nl niet). Op https://www.wozwaardeloket.nl/ kan je m wel vinden, maar we hebben dus níks op papier gehad... Raar toch?quote:Op zaterdag 4 maart 2023 19:37 schreef arvensis het volgende:
De WOZ-waarde die nú ingevuld is in je belastingaangifte is je WOZ-waarde van 1-1-2021. Daar kon je vorig jaar tegen in bezwaar.
De WOZ-waarde over 1-1-2022 heb je een paar dagen geleden ontvangen en zie je volgend jaar terug in je belastingaangifte.
Overigens heeft een familielid van mij, 'm pas op 2 maart ontvangen (per post).quote:Op zaterdag 4 maart 2023 23:05 schreef DIR het volgende:
[..]
Snapt. En tegen díe WOPZ wil ik nu (voor volgend jaar) bezwaar maken. Het gekke is dat we echt nergens iets kunnen vinden over een WOZ (van ons belastingkantoor niet, in de brievenbus niet, op mijnhoverheid.nl niet). Op https://www.wozwaardeloket.nl/ kan je m wel vinden, maar we hebben dus níks op papier gehad... Raar toch?
Wij krijgen ‘m ook alleen maar digitaal (staat vermeld op de gemeentelijke aanslag).quote:Op zaterdag 4 maart 2023 23:05 schreef DIR het volgende:
[..]
Snapt. En tegen díe WOPZ wil ik nu (voor volgend jaar) bezwaar maken. Het gekke is dat we echt nergens iets kunnen vinden over een WOZ (van ons belastingkantoor niet, in de brievenbus niet, op mijnhoverheid.nl niet). Op https://www.wozwaardeloket.nl/ kan je m wel vinden, maar we hebben dus níks op papier gehad... Raar toch?
Hier ook, bericht via "mijn overheid"quote:Op zaterdag 4 maart 2023 23:22 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wij krijgen ‘m ook alleen maar digitaal (staat vermeld op de gemeentelijke aanslag).
Allebei gecontroleerd op mijn overheid?quote:Op zaterdag 4 maart 2023 23:05 schreef DIR het volgende:
[..]
We hebben allebei gecontroleerd zowel bij mijnoverheid als het loket van de gemeente. Nergens is iets over de WOZ te vinden....quote:Op zondag 5 maart 2023 08:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Allebei gecontroleerd op mijn overheid?
Anders even inloggen bij de gemeente, degene die het oudst is zal waarschijnlijk de aanslag krijgen, bij een gelijk eigendomsdeel van het huis.
De WOZ waarde die je dit jaar van de gemeente krijgt (waardepeildatum 01.01.2022), wordt volgend jaar door de belastingdienst gebruikt voor je aangifte over 2023.
De peilduatum die met 01.01.2022 in het WOZwaardeloket staat, als het goed is staat in je aangifte inkomstenbelasting dezelfde waarde als die je daar met datum 01.01.2021 ziet staan.
Je krijgt je WOZ waarde (die van 1/1 vorig jaar dus) altijd via de aanslag Gemeentelijke Belastingen. Op die aanslag / factuur staat de WOZ waarde. Dat is het.quote:Op zondag 5 maart 2023 19:39 schreef DIR het volgende:
[..]
We hebben allebei gecontroleerd zowel bij mijnoverheid als het loket van de gemeente. Nergens is iets over de WOZ te vinden....
Volgens mij heb je dan ook nog niets om bezwaar tegen te maken?quote:Op zondag 5 maart 2023 19:39 schreef DIR het volgende:
[..]
We hebben allebei gecontroleerd zowel bij mijnoverheid als het loket van de gemeente. Nergens is iets over de WOZ te vinden....
quote:Op zondag 5 maart 2023 21:54 schreef Panthera1984 het volgende:
Ik hoop niet dat je je beledigt voelt, maar aannames enzo...![]()
Ben je wel huiseigenaar? Huurders ontvangen geen WOZ beschikking namelijk.
Waarom bel je niet gewoon met de gemeente, als je de beschikking gemist hebt weet je ook niet hoeveel gemeentelijke belastingen je moet betalen.quote:Op maandag 6 maart 2023 08:22 schreef DIR het volgende:
[..]![]()
100% eigenaar hier.
Ik ben gewoon bang dat we de beschikking gemist hebben ergens. En de waarde staat gewoon op wozwaardeloket.nl dus dan kan ik daar toch bezwaar tegen maken?
was ik al van plan, maar ze zijn pas vandaag open weer ;-)quote:Op maandag 6 maart 2023 08:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waarom bel je niet gewoon met de gemeente, als je de beschikking gemist hebt weet je ook niet hoeveel gemeentelijke belastingen je moet betalen.
Die is volgens mij per post gekomen, en die regelt mijn vrouw altijd.quote:Op maandag 6 maart 2023 08:36 schreef Leandra het volgende:
Even voor de duidelijkheid: je hebt ook geen aanslag gemeentelijke belastingen ontvangen? Die zie je ook niet als je inlogt bij het belastingloket van je gemeente?
Die zou dan grofweg een jaar achterstallig zijn. Ik vermoed dat je dan wel een betalingsherinnering had ontvangen. Je kunt toch in de banieren-app zien of je die betaald hebt? Zo ja, dan heb je de aanslag (en daarmee de WOZ) ook ontvangen.quote:Op maandag 6 maart 2023 08:22 schreef DIR het volgende:
[..]![]()
100% eigenaar hier.
Ik ben gewoon bang dat we de beschikking gemist hebben ergens. En de waarde staat gewoon op wozwaardeloket.nl dus dan kan ik daar toch bezwaar tegen maken?
Heb je al gekeken of daar de WOZ-waarde op staat?quote:Op maandag 6 maart 2023 08:42 schreef DIR het volgende:
[..]
Die is volgens mij per post gekomen, en die regelt mijn vrouw altijd.
Je hebt dus wel de aanslag gemeentelijke belastingen ontvangen.quote:Op maandag 6 maart 2023 08:42 schreef DIR het volgende:
[..]
Die is volgens mij per post gekomen, en die regelt mijn vrouw altijd.
Mijn vrouw was met het belastingkantoor aan de telefoon nadat ze op mijnoverheid.nl had gekeken en niks had gezien. Tijdens het telefoongesprek zei de persoon aan lijn dat ze nog eens moest kijken. Toen stond de beschikking er wel met dagtekening 25 februari. Is toch bizar?quote:Op maandag 6 maart 2023 08:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je hebt dus wel de aanslag gemeentelijke belastingen ontvangen.
Daar staat de WOZ beschikking in....
Het belastingkantoor gaat daar niet over, daar gaat de gemeente over.quote:Op zondag 19 maart 2023 20:14 schreef DIR het volgende:
[..]
Mijn vrouw was met het belastingkantoor aan de telefoon nadat ze op mijnoverheid.nl had gekeken en niks had gezien. Tijdens het telefoongesprek zei de persoon aan lijn dat ze nog eens moest kijken. Toen stond de beschikking er wel met dagtekening 25 februari. Is toch bizar?
Mijn vrouw werd door de gemeente doorverwezen naar het belastingkantoor.quote:Op zondag 19 maart 2023 20:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het belastingkantoor gaat daar niet over, daar gaat de gemeente over.
Daarbij stelde je eerder dat jullie de aanslag gemeentelijke belastingen al per post ontvangen hadden.
Ze bedoelden niet toevallig het belastingkantoor dat gaat over het innen van de gemeentelijke belastingen? Want dat is een andere club dan de belastingdienst.quote:Op maandag 20 maart 2023 07:46 schreef DIR het volgende:
[..]
Mijn vrouw werd door de gemeente doorverwezen naar het belastingkantoor.
En ik dacht dat we die ontvangen hadden.
Hoe dan ook: nu hebben we het en de bezwaarprocedure loopt.
Daar ben je te laat mee, bijna een jaar te laatquote:Op maandag 20 maart 2023 07:46 schreef DIR het volgende:
[..]
Mijn vrouw werd door de gemeente doorverwezen naar het belastingkantoor.
En ik dacht dat we die ontvangen hadden.
Hoe dan ook: nu hebben we het en de bezwaarprocedure loopt.
Wij vorig jaar pas in november, de gemeente had een beetje moeite met het nieuwe systeemquote:Op vrijdag 31 maart 2023 13:03 schreef kale_gehaktbal het volgende:
Ik heb m nu pas ontvangen, trage apen dat het zijn
Ze bedoelen gewoon dat ze te weinig personeel óf teveel bureaucratie hebbenquote:Op vrijdag 31 maart 2023 13:34 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Wij vorig jaar pas in november, de gemeente had een beetje moeite met het nieuwe systeem
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |