abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 16 maart 2023 @ 06:30:54 #126
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208401416
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 23:46 schreef James1988 het volgende:
In Nederland wordt er over de hele route nergens harder dan 130 km/u gereden. Bad Bentheim - Löhne is 140 km/u, Löhne - Minden 160 km/u, pas daarna komt er een beetje vaart in met 200 km/u. Wanneer de ICE L er is, en ook de locomotieven zijn geleverd, kan er tussen Wolfsburg en Spandau 230 km/u worden gereden.

Er zijn wel wat plannen om de reistijd een beetje te versnellen, door de inzet van MS-locomotieven kan de stop in Bad Bentheim worden verkort en er vallen her en der nog wel wat minuutjes winst te behalen. Maar ook in het eindbeeld blijft het nog een rit van bijna 6 uur voor een afstand van zo'n 650 km.

Ter vergelijking, een rit van Lille Flandres naar Lyon Part-Dieu doe je in precies 3 uur. Maar dat is dan ook bijna non-stop 300 km/u knallen. Dat ding draait vlak buiten Lille de HSL op en komt er pas zo'n 15km ten noorden van Lyon Part Dieu weer af :Y
Nice Parijs is ook rond de 6u waarvan de helft om naar Aix en Provence te komen.

De Pimpel is voor mij nog steeds de snelste manier om - zonder overstap in Hannover - in Berlijn te komen. Bovendien ook een stuk goedkoper dan een TGV
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 16 maart 2023 @ 08:27:24 #127
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_208402009
quote:
2s.gif Op woensdag 15 maart 2023 21:40 schreef Duvel het volgende:
Die zespersoonscoupés zijn waardeloos. Ik vind het geen fijne trein om mee te reizen.
Ik ben blij dat de eerste klas-rijtuigen met zespersoonscoupés op de IC's tussen Düsseldorf en Gera zijn vervangen door eerste klas-rijtuigen met een open inrichting. Daarentegen worden vanaf april de eerste klas-rijtuigen met zespersoonscoupés wel ingezet tussen Hamburg en Kopenhagen. Tussen Berlin en Polen hebben de eerste klas-rijtuigen ook uitsluitend zespersoonscoupés.

Moet wel zeggen dat ik blij ben dat ik in een IC3 afgelopen naar Zweden ben gereisd. Want de nieuwe eerste klas-rijtuigen op Hamburg-Kopenhagen zijn waardeloos als je in je eentje reist (of met z'n tweeën).
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  donderdag 16 maart 2023 @ 10:13:56 #128
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_208403275
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2023 23:26 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Traag... Het is getrokken materieel, dat ligt meer aan de loc. Die overigens 200km/u kan. Als dat niet wordt gereden is het de schuld van de infrastructuur lijkt me.
Hij is ook traag omdat ie bij elke dikke boom stopt. In NL zijn Amsterdam, Amersfoort en Hengelo wel voldoende denk ik, voor de rest gewoon doorjakkeren en de grens over.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_208405770
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 17:03 schreef Adrie072 het volgende:
Staat nu een mooi setje bij de Zaanstraat.
twitter
  Redactie Sport donderdag 16 maart 2023 @ 13:17:33 #130
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_208406086
quote:
7s.gif Op donderdag 16 maart 2023 10:13 schreef Duvel het volgende:

[..]
Hij is ook traag omdat ie bij elke dikke boom stopt. In NL zijn Amsterdam, Amersfoort en Hengelo wel voldoende denk ik, voor de rest gewoon doorjakkeren en de grens over.
Als er ruimte voor zou zijn.... Je red dat gewoon niet omdat er zoveel andere treinen rijden.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 16 maart 2023 @ 13:22:14 #131
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_208406181
Ik ben nieuwsgierig naar hoe reizen in de ICE L gaat zijn. Dat het ding kortere bakken heeft spreekt me wel aan. Minder reizigers per bak dus ook minder geluid.

Al valt dat soms ook wel mee, ik zat vanochtend in een DDZ en iedereen hield gewoon z'n mond tijdens vrijwel de hele rit. :D
pi_208406627
In de stiltecoupé in de Blauwnetrups is het eigenlijk ook altijd stil in de spits. Daarbuiten is de grootste vijand van de geharde forens natuurlijk de stoorzender; de incidentele dagreiziger.
Bier.
pi_208406935
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2023 13:22 schreef James1988 het volgende:
Ik ben nieuwsgierig naar hoe reizen in de ICE L gaat zijn. Dat het ding kortere bakken heeft spreekt me wel aan. Minder reizigers per bak dus ook minder geluid.

Al valt dat soms ook wel mee, ik zat vanochtend in een DDZ en iedereen hield gewoon z'n mond tijdens vrijwel de hele rit. :D
Waarschijnlijk, en ik doe een wilde gok, stap je in en ga je op je stoel zitten en na een bepaalde periode stap je op uit je stoel omdat de trein jouw bestemming heeft bereikt.
pi_208407025
Niet zonder heel veel kaboengkaboeng tussendoor.
Bier.
  donderdag 16 maart 2023 @ 17:17:36 #135
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_208409461
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2023 13:22 schreef James1988 het volgende:
Ik ben nieuwsgierig naar hoe reizen in de ICE L gaat zijn. Dat het ding kortere bakken heeft spreekt me wel aan. Minder reizigers per bak dus ook minder geluid.
Denk jij dat er bij zulke korte bakken in elke bakovergang een geluidsdichte deur zit?
  Moderator donderdag 16 maart 2023 @ 18:15:48 #136
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208410156
Wordt de Zuggattung dan ook ICE of blijft dat IC? Omdat voor ICE in NL toeslag moet worden betaald en de trein überhaupt de langzaam is om EC genoemd te mogen worden.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_208410422
Volgens mij is er geen enkele EC in Duitsland die pünktlich genoeg is om officieel zo genoemd te mogen worden, want dat is ook een van de eisen.

Ik denk dat EC ook alleen maar verwarrend is. Eigenlijk zouden we net als de Zwitsers al die dingen gewoon moeten opnemen in de binnenlandse dienstregeling als normale treinen.
Bier.
  donderdag 16 maart 2023 @ 18:38:18 #138
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_208410490
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 18:33 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Volgens mij is er geen enkele EC in Duitsland die pünktlich genoeg is om officieel zo genoemd te mogen worden, want dat is ook een van de eisen.

Ik denk dat EC ook alleen maar verwarrend is. Eigenlijk zouden we net als de Zwitsers al die dingen gewoon moeten opnemen in de binnenlandse dienstregeling als normale treinen.
ja maar dan kun je ooit meer toeslag heffen en moeilijk doen en zo
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_208410651
Mja, nou, die toeslag is op de ICE voor het grootste gedeelte van de reizigers ook niet van toepassing binnen NL.

Deutsche Bahn heeft het wel vaker gepresteerd tho, ICEs inzetten op routes waar een boemel volstaat en dan hogere tarieven rekenen. We gaan 't meemaken.
Bier.
  donderdag 16 maart 2023 @ 19:09:41 #140
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_208411095
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 14:13 schreef b2py het volgende:

[..]
Waarschijnlijk, en ik doe een wilde gok, stap je in en ga je op je stoel zitten en na een bepaalde periode stap je op uit je stoel omdat de trein jouw bestemming heeft bereikt.
Joh :')

quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2023 17:17 schreef ReisT het volgende:

[..]
Denk jij dat er bij zulke korte bakken in elke bakovergang een geluidsdichte deur zit?
Nou, dat weet ik dus niet. Ik heb nog nooit in een Talgo-trein gereisd en ik heb ook geen idee wat voor eisen DB heeft gesteld aan het materieel.
  donderdag 16 maart 2023 @ 20:20:10 #141
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_208412933
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 18:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Mja, nou, die toeslag is op de ICE voor het grootste gedeelte van de reizigers ook niet van toepassing binnen NL.

Deutsche Bahn heeft het wel vaker gepresteerd tho, ICEs inzetten op routes waar een boemel volstaat en dan hogere tarieven rekenen. We gaan 't meemaken.
Of BR650 inzetten op trajecten waar ICE niet meer mocht rijden omdat alle airco's kapot waren.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_208425556
Ligt het nou aan mij of rijden er steeds meer langere treinen over de ijssellijn?
  vrijdag 17 maart 2023 @ 19:47:17 #143
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_208426721
Ik denk dat het niet aan jou ligt, ik zie het rond Gouda ook de laatste tijd.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_208426850
Als ICNG echt in begint te stromen dan zal je zien dat binnen notime overal alle opstelterreinen vergeven zijn van 't materieel dat afgevoerd moet gaan worden.
Bier.
  vrijdag 17 maart 2023 @ 19:58:21 #145
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_208426934
Haha, als...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 17 maart 2023 @ 20:10:17 #146
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_208427166
volgens de buren van Somda komt er dit weekend weer een stel naar Nederland en dan over 2 weken 2 stellen.

Er lijkt nu schot in te komen en dat lijkt mij omdat de entree in reizigersdienst niet heel ver meer weg is.

Het ICRm dat vrij komt zal naar Arnhem Goederen gaan
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_208427736
Er zijn er geloof ik al best veel maar ze moeten dus allemaal nog aangepast. Of nou jah, nu dus niet meer. De eerste 16 of 17 ofzo? Misschien heb ik daar een 1 teveel voor onthouden. De RM ligt buiten armbereik.
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 17 maart 2023 @ 21:02:53 #148
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_208428056
Van de stellen die in Nederland zijn moet alles nog terug naar de fabriek op de 3133 en 3222 na.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_208428744
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 13:17 schreef dennistd het volgende:

[..]
Als er ruimte voor zou zijn.... Je red dat gewoon niet omdat er zoveel andere treinen rijden.
Volgend jaar wordt-ie wel een paar minuten sneller door o.a. Almelo over te slaan en op andere plekken wat harder te rijden.
pi_208430265
quote:
3s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 19:47 schreef Duvel het volgende:
Ik denk dat het niet aan jou ligt, ik zie het rond Gouda ook de laatste tijd.
Ik zie alleen maar dubbele ICM’s en solo VIRM’s vanaf de A20, maar dat is rond zeven uur en half vijf, de tijd dat de treinen leeg zijn en de wegen al hoop files hebben
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')