Nice Parijs is ook rond de 6u waarvan de helft om naar Aix en Provence te komen.quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:46 schreef James1988 het volgende:
In Nederland wordt er over de hele route nergens harder dan 130 km/u gereden. Bad Bentheim - Löhne is 140 km/u, Löhne - Minden 160 km/u, pas daarna komt er een beetje vaart in met 200 km/u. Wanneer de ICE L er is, en ook de locomotieven zijn geleverd, kan er tussen Wolfsburg en Spandau 230 km/u worden gereden.
Er zijn wel wat plannen om de reistijd een beetje te versnellen, door de inzet van MS-locomotieven kan de stop in Bad Bentheim worden verkort en er vallen her en der nog wel wat minuutjes winst te behalen. Maar ook in het eindbeeld blijft het nog een rit van bijna 6 uur voor een afstand van zo'n 650 km.
Ter vergelijking, een rit van Lille Flandres naar Lyon Part-Dieu doe je in precies 3 uur. Maar dat is dan ook bijna non-stop 300 km/u knallen. Dat ding draait vlak buiten Lille de HSL op en komt er pas zo'n 15km ten noorden van Lyon Part Dieu weer af
Ik ben blij dat de eerste klas-rijtuigen met zespersoonscoupés op de IC's tussen Düsseldorf en Gera zijn vervangen door eerste klas-rijtuigen met een open inrichting. Daarentegen worden vanaf april de eerste klas-rijtuigen met zespersoonscoupés wel ingezet tussen Hamburg en Kopenhagen. Tussen Berlin en Polen hebben de eerste klas-rijtuigen ook uitsluitend zespersoonscoupés.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:40 schreef Duvel het volgende:
Die zespersoonscoupés zijn waardeloos. Ik vind het geen fijne trein om mee te reizen.
Hij is ook traag omdat ie bij elke dikke boom stopt. In NL zijn Amsterdam, Amersfoort en Hengelo wel voldoende denk ik, voor de rest gewoon doorjakkeren en de grens over.quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:26 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Traag... Het is getrokken materieel, dat ligt meer aan de loc. Die overigens 200km/u kan. Als dat niet wordt gereden is het de schuld van de infrastructuur lijkt me.
quote:Op woensdag 15 maart 2023 17:03 schreef Adrie072 het volgende:
Staat nu een mooi setje bij de Zaanstraat.
Als er ruimte voor zou zijn.... Je red dat gewoon niet omdat er zoveel andere treinen rijden.quote:Op donderdag 16 maart 2023 10:13 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hij is ook traag omdat ie bij elke dikke boom stopt. In NL zijn Amsterdam, Amersfoort en Hengelo wel voldoende denk ik, voor de rest gewoon doorjakkeren en de grens over.
Waarschijnlijk, en ik doe een wilde gok, stap je in en ga je op je stoel zitten en na een bepaalde periode stap je op uit je stoel omdat de trein jouw bestemming heeft bereikt.quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:22 schreef James1988 het volgende:
Ik ben nieuwsgierig naar hoe reizen in de ICE L gaat zijn. Dat het ding kortere bakken heeft spreekt me wel aan. Minder reizigers per bak dus ook minder geluid.
Al valt dat soms ook wel mee, ik zat vanochtend in een DDZ en iedereen hield gewoon z'n mond tijdens vrijwel de hele rit.
Denk jij dat er bij zulke korte bakken in elke bakovergang een geluidsdichte deur zit?quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:22 schreef James1988 het volgende:
Ik ben nieuwsgierig naar hoe reizen in de ICE L gaat zijn. Dat het ding kortere bakken heeft spreekt me wel aan. Minder reizigers per bak dus ook minder geluid.
ja maar dan kun je ooit meer toeslag heffen en moeilijk doen en zoquote:Op donderdag 16 maart 2023 18:33 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Volgens mij is er geen enkele EC in Duitsland die pünktlich genoeg is om officieel zo genoemd te mogen worden, want dat is ook een van de eisen.
Ik denk dat EC ook alleen maar verwarrend is. Eigenlijk zouden we net als de Zwitsers al die dingen gewoon moeten opnemen in de binnenlandse dienstregeling als normale treinen.
Johquote:Op donderdag 16 maart 2023 14:13 schreef b2py het volgende:
[..]
Waarschijnlijk, en ik doe een wilde gok, stap je in en ga je op je stoel zitten en na een bepaalde periode stap je op uit je stoel omdat de trein jouw bestemming heeft bereikt.
Nou, dat weet ik dus niet. Ik heb nog nooit in een Talgo-trein gereisd en ik heb ook geen idee wat voor eisen DB heeft gesteld aan het materieel.quote:Op donderdag 16 maart 2023 17:17 schreef ReisT het volgende:
[..]
Denk jij dat er bij zulke korte bakken in elke bakovergang een geluidsdichte deur zit?
Of BR650 inzetten op trajecten waar ICE niet meer mocht rijden omdat alle airco's kapot waren.quote:Op donderdag 16 maart 2023 18:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Mja, nou, die toeslag is op de ICE voor het grootste gedeelte van de reizigers ook niet van toepassing binnen NL.
Deutsche Bahn heeft het wel vaker gepresteerd tho, ICEs inzetten op routes waar een boemel volstaat en dan hogere tarieven rekenen. We gaan 't meemaken.
Volgend jaar wordt-ie wel een paar minuten sneller door o.a. Almelo over te slaan en op andere plekken wat harder te rijden.quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:17 schreef dennistd het volgende:
[..]
Als er ruimte voor zou zijn.... Je red dat gewoon niet omdat er zoveel andere treinen rijden.
Ik zie alleen maar dubbele ICM’s en solo VIRM’s vanaf de A20, maar dat is rond zeven uur en half vijf, de tijd dat de treinen leeg zijn en de wegen al hoop files hebbenquote:Op vrijdag 17 maart 2023 19:47 schreef Duvel het volgende:
Ik denk dat het niet aan jou ligt, ik zie het rond Gouda ook de laatste tijd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |