Werkkleding kan nog kleding met een FvD logo zijn (met dan minimaal bepaalde maten), geen idee wat ze dragen tijdens hun campagnes. Maar idd, voor die prijs zitten er waarschijnlijk gewoon maatpakken tussen.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 15:14 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Stukje zelfverrijking.
Baudet heeft inderdaad geen gezag meer binnenkortquote:Op zondag 5 maart 2023 11:32 schreef Weltschmerz het volgende:
Lubach moet wel vaker op FvD corvee van mevrouw Ollongren-Van Brekel. Die gezagsvriendelijke satire van de VPRO is sowieso beschamend.
Aftrekbaar van de belasting?quote:Op vrijdag 3 maart 2023 15:14 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Stukje zelfverrijking.
Waarom niet?quote:Op maandag 6 maart 2023 11:04 schreef -XOR- het volgende:
Ik vind het frame van Baudet als skere mislukte academicus die op Sywertiaanse wijze in de politiek een vernuftig zelfverrijkingsmodel heeft gecreerd een beetje dubieus en ik denk ook niet dat dat waar is.
Waarom niet?quote:Het lijkt mij ook niet de taak van een PO-programma, zelfs niet als satire om de motieven van Baudet op deze manier te kenschetsen.
Omdat de beschuldiging (het hoogste democratische platform oneigenlijk gebruiken voor financieel gewin) moreel gezien nogal een zware is. Die moet je harder kunnen maken dan Lubach nu doet, zeker voor de verkiezingen, anders lijkt het op het kaltstellen van een politieke partij.quote:
Dat Baudet om die reden (financieel) de politiek in gegaan is heeft hij volgens mij zelf gewoon toegegeven, in elk geval Otten heeft dat gezegd.quote:Op maandag 6 maart 2023 14:16 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Omdat de beschuldiging (het hoogste democratische platform oneigenlijk gebruiken voor financieel gewin) moreel gezien nogal een zware is. Die moet je harder kunnen maken dan Lubach nu doet, zeker voor de verkiezingen, anders lijkt het op het kaltstellen van een politieke partij.
Dat was gewoon al bekend van Baudet. Dat heeft Lubach niet bedacht.quote:Op maandag 6 maart 2023 14:16 schreef -XOR- het volgende:
Omdat de beschuldiging (het hoogste democratische platform oneigenlijk gebruiken voor financieel gewin) moreel gezien nogal een zware is.
Daarin (politicus is natuurlijk ook gewoon een baan) is hij dan bepaald niet de enige en dat is nog wat anders dan je Tweede Kamerlidmaatschap puur misbruiken als vehikel voor je bv.quote:Op maandag 6 maart 2023 14:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat Baudet om die reden (financieel) de politiek in gegaan is heeft hij volgens mij zelf gewoon toegegeven, in elk geval Otten heeft dat gezegd.
Omdat dit wel heel erg trash talking is over een politieke partij. Lubach suggereert vlak voor de PS-verkiezingen dat Baudet de politiek systematisch misbruikt ter zelfverrijking zonder dit echt hard te maken. Het lijkt me niet de bedoeling dat populaire programma's zich op zo'n manier invloed uitoefenen op verkiezingen. Het komt een beetje teveel op me over als "onderzoekjournalistiek om te lachen", daar moet je mee oppassen. Die redactie heeft op een gegeven moment een punt willen maken en is daarbij allerlei bewijs gaan zoeken.quote:Op maandag 6 maart 2023 14:27 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat was gewoon al bekend van Baudet. Dat heeft Lubach niet bedacht.
En waarom zou hij dat niet in een satirisch programma nog eens aan mogen stippen?
Ik vind het prima als ook satirische programma's zich daarmee bezig houden.quote:Op maandag 6 maart 2023 14:36 schreef -XOR- het volgende:
Dit soort 'ontmaskeringen' moeten zorgvuldig gebeuren door zembla of nieuwsuur, door gedegen onderzoeksjournalistiek.
De meeste andere zijn politicus uit passie, om iets te betekenen voor het land. Om het land de goede kant op te helpen. Ze zijn dan ook gegroeid in een partij vanaf vaak onbetaald vrijwilligerswerk via slecht betaalde gemeentelijke politiek naar de landelijke politiek. Dus nee, jouw stelling klopt niet echt. Baudet, die puur voor zichzelf in de politiek zit, is echt wel een uitzondering.quote:Op maandag 6 maart 2023 14:28 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Daarin (politicus is natuurlijk ook gewoon een baan) is hij dan bepaald niet de enige en dat is nog wat anders dan je Tweede Kamerlidmaatschap puur misbruiken als vehikel voor je bv.
Ik ben dan ook niet voor een verbod maar in een beschaafde democratie zouden publieke omroepen wel enige zelfmatiging mogen betrachten. Satirische programma's zijn niet bezig met waarheidsvinding maar willen de lachers op hun hand krijgen. Voor de kijker wordt het echter wel gepresenteerd als serieus en gedegen redactioneel onderzoek dat een beetje jolig wordt gebracht, terwijl dit echt niet zo is en daarvan dient de redactie (en producent en omroep) zich bewust te zijn.quote:Op maandag 6 maart 2023 14:55 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik vind het prima als ook satirische programma's zich daarmee bezig houden.
Is niks mis mee.
Kan en mag gewoon op de TV.
We leven niet in Turkije of Rusland.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |