abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208158619
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 10:23 schreef controlaltdelete het volgende:
[ twitter ]

Ik weet nog niet of ik ga stemmen :{
Ga stemmen op een partij dat niet bij het kartel hoort, anders blijven we met dit zelfde zooitje zitten
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
pi_208158693
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 17:18 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Kak! krijgen we dit weer :) Net vakantie voor September geboekt...

Ze wachten er maar even mee hoor.
Zou een annuleringsverzekering erbij nemen als ik jou was :Y
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_208158697
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 10:16 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]
Ben ik opnieuw met je eens. Great Reset is nog altijd gaande en duurt nog wel even, inderdaad d.m.v. corona is gebleken hoe makkelijk mensen te besturen zijn en doen wat ze verteld worden en zich ook nog laten ophitsen. Zien we nu met die oorlog, het gros gelooft alles wat de algemene media hun erover vertelt dat is de heilige waarheid want owee, durf niet aan Mr Z te twijfelen.
Oh de great reset is gewoon aan de gang: Klimaat hoax gaan ze nu gebruiken om dingen door te drukken zoals de 15 min steden (oxford) waar de mensen wakker worden en in verzet gaan :Y
de WHO die steeds meer macht krijgt, boeren wegjagen...
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
pi_208158778
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 18:01 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Sorry dat het een betaalartikel is, maar de titel spreekt weer boekdelen...

Maarrrrr ... VanRanst is back ! Fasten your seatbelts :)
Dan kan Ab Whiskey niet lang achter blijven
pi_208158800
O
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 10:29 schreef capricia het volgende:

[..]
Oh, dus eerst zou "Covid-19: The Great Reset" tijdens de corona pandemie plaats vinden. Maar dat blijkt niet het geval geweest te zijn. En in plaats van gewoon blij te zijn dat de doemscenario's waarin je gelooft niet uitgekomen zijn, ga je wachten op de volgende crisis.
Want dan gaat het echt gebeuren.
En anders de crisis daarna.

Ik vind het gewoon vreemd dat het hier zo zuur lijkt te blijven. Had verwacht dat mensen hier in opperbeste stemming zouden zijn. De gevaccineerden zijn tenslotte niet na twee jaar massaal overleden en de maatregelen blijken niet permanent.

Alles is gewoon weer zoals het was. O+
Omdat in te zien moet je ook wel helder en gezond van geest zijn.
Vakman pur sang
pi_208158818
quote:
2s.gif Op zondag 26 februari 2023 14:42 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
"oh Hans, doe mondkapje weer op de vogelgriep is in aantocht"

Bangmakerij weer., Men wil weer vaccins verkopen.
pi_208159248
quote:
10s.gif Op zondag 26 februari 2023 20:25 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Zou een annuleringsverzekering erbij nemen als ik jou was :Y
Zit bij mijn doorlopende verzekering in, maar dit zal zo'n vaart niet lopen :) Dit is alleen de angst erin duwen bij mensen tot je de volgende BS krijgt denk ik. En BTW to be honest, vogelgriep zal niet snel op mensen overslaan en besmettelijk worden. Maar dit is wel een ziekte waar we rekening mee moeten houden, de keren dat het wel overgeslagen is was het vrij dodelijk en deze ziekte muteert veel langzamer dan de meeste andere virussen. Dus dit is wel een dingetje mocht het gebeuren.

Denk niet dat het zo'n vaart zal lopen, maar i.t.t. Covid hou ik hier wel een slag om de arm :)
Lach met een schone bips
pi_208159330
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 20:35 schreef JediMasterLucia het volgende:

[..]
"oh Hans, doe mondkapje weer op de vogelgriep is in aantocht"

Bangmakerij weer., Men wil weer vaccins verkopen.
Ik denk wanneer vogelgriep overdraagbaar is van mens op mens we wel een groter probleem hebben dan Corona... :)

Ik zie het niet gebeuren, maar dat is een virus in tegenstelling tot corona virussen waar wij als mens totaal geen weerstand tegen hebben. Ik denk niet dat het zal gebeuren, maar als wel dan zal ik ook wat meer voorzorgsmaatregelen nemen in vergelijking tot de afgelopen 3 jaar.
Lach met een schone bips
pi_208160265
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 21:14 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Ik denk wanneer vogelgriep overdraagbaar is van mens op mens we wel een groter probleem hebben dan Corona... :)

Ik zie het niet gebeuren, maar dat is een virus in tegenstelling tot corona virussen waar wij als mens totaal geen weerstand tegen hebben. Ik denk niet dat het zal gebeuren, maar als wel dan zal ik ook wat meer voorzorgsmaatregelen nemen in vergelijking tot de afgelopen 3 jaar.
Is het dodelijk voor vogels vraag ik me af. En als het overdraagbaar op mensen zou zijn dan komt het vast uit een lab. Want ze waren ook met corona aan het spelen om het erger te maken om vaccins te kunnen verkopen
pi_208160998
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 22:56 schreef JediMasterLucia het volgende:

[..]
Is het dodelijk voor vogels vraag ik me af.
Ja, vogelgriep kan zeer gevaarlijk zijn voor vogels.
Een jaar terug vond je het en der veel dode Ganzen door vogelgriep.

quote:
En als het overdraagbaar op mensen zou zijn dan komt het vast uit een lab. Want ze waren ook met corona aan het spelen om het erger te maken om vaccins te kunnen verkopen
Dat is een interessante theorie die ik niet eerder heb gehoord.
Welke fabrikanten zaten daar achter?
En waarom specifiek Corona?
pi_208161205
Fouchier’s team began by adding three mutations to an H5N1 strain isolated from Indonesia in 2005. Two of these – Q222L and G224S – changed the HA gene so that its protein preferentially sticks to human-type receptors over those found in bird cells. The third—E627K—changed the PB2 gene, which is involved in copying the virus’ genetic material, so that the virus can better replicate in the cooler environment of mammalian cells.

The team allowed this mutant virus to evolve naturally by passing it from one ferret to the next, inoculating their noses and collecting samples four days later. After 10 rounds, the virus could spread between ferrets housed in separate cages. These airborne strains spread less effectively than the 2009 H1N1 virus, and are sensitive to current antivirals and potential vaccines. They are lethal if delivered directly to the ferrets’ airways in high doses, but not if the animals catch the infections naturally through the air.
https://www.nature.com/articles/nature.2012.10875

Nertsen in Spaanse fokkerij hebben vogelgriep, mogelijk onderlinge besmetting

In een nertsenfokkerij in het noordwesten van Spanje is afgelopen oktober vogelgriep vastgesteld. Mogelijk hebben de nertsen elkaar onderling besmet met het virus, zeggen onderzoekers. Dat zou het eerste bewijs zijn dat het nu aanwezige vogelgriepvirus van zoogdier op zoogdier kan overgaan.
https://nos.nl/artikel/24(...)nderlinge-besmetting
twitter

twitter

Tijd voor een update?
pi_208161217
Het is natuurlijk wel geprobeerd weg te werken...

https://www.science.org/c(...)ht-over-h5n1-studies

Virologist Ron Fouchier has suffered a loss in a legal battle with the Dutch government over the publication of his controversial H5N1 influenza research. On Friday, a Dutch district court ruled that the government was right to ask Fouchier to obtain an export license before sending two hotly debated papers out for publication. The ruling, published yesterday (Dutch), could provide new roadblocks for Fouchier's research in the future.

......

Fouchier applied for an export license under protest and received it on 27 April 2012, allowing the paper to finally be published. But Erasmus MC also filed an appeal against the government's decision; when the government rejected it, it took the issue to the district court.
pi_208161223
quote:
3s.gif Op maandag 27 februari 2023 07:59 schreef _I het volgende:
Het is natuurlijk wel geprobeerd weg te werken...

https://www.science.org/c(...)ht-over-h5n1-studies

Virologist Ron Fouchier has suffered a loss in a legal battle with the Dutch government over the publication of his controversial H5N1 influenza research. On Friday, a Dutch district court ruled that the government was right to ask Fouchier to obtain an export license before sending two hotly debated papers out for publication. The ruling, published yesterday (Dutch), could provide new roadblocks for Fouchier's research in the future.

......

Fouchier applied for an export license under protest and received it on 27 April 2012, allowing the paper to finally be published. But Erasmus MC also filed an appeal against the government's decision; when the government rejected it, it took the issue to the district court.
Uitleg?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_208161229
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 08:00 schreef ludovico het volgende:

[..]
Uitleg?
Uitleg? Het staat er toch?
Onderzoek gepubliceerd na aanpassen vogelgriep (gain of function), waarna het airborne werd, mocht niet, was ineens een "export product" en had goedkeuring voor aangevraagd moeten worden. Angst dat het onderzoek gebruikt kon worden als biowapen.

Fouchier's H5N1 work triggered a worldwide furor in late 2011, along with a similar study by Yoshihiro Kawaoka of the University of Wisconsin, Madison, and the University of Tokyo, when the U.S. National Science Advisory Board for Biosecurity (NSABB) judged that it should not be published without striking the most sensitive details. In the wrong hands, the NSABB reasoned, the studies could be used to turn H5N1 into a bioweapon. The board reversed that decision in March 2012 and gave the papers a green light.
pi_208161234
quote:
3s.gif Op maandag 27 februari 2023 07:57 schreef _I het volgende:
Fouchier’s team began by adding three mutations to an H5N1 strain isolated from Indonesia in 2005. Two of these – Q222L and G224S – changed the HA gene so that its protein preferentially sticks to human-type receptors over those found in bird cells. The third—E627K—changed the PB2 gene, which is involved in copying the virus’ genetic material, so that the virus can better replicate in the cooler environment of mammalian cells.

The team allowed this mutant virus to evolve naturally by passing it from one ferret to the next, inoculating their noses and collecting samples four days later. After 10 rounds, the virus could spread between ferrets housed in separate cages. These airborne strains spread less effectively than the 2009 H1N1 virus, and are sensitive to current antivirals and potential vaccines. They are lethal if delivered directly to the ferrets’ airways in high doses, but not if the animals catch the infections naturally through the air.
https://www.nature.com/articles/nature.2012.10875

Nertsen in Spaanse fokkerij hebben vogelgriep, mogelijk onderlinge besmetting

In een nertsenfokkerij in het noordwesten van Spanje is afgelopen oktober vogelgriep vastgesteld. Mogelijk hebben de nertsen elkaar onderling besmet met het virus, zeggen onderzoekers. Dat zou het eerste bewijs zijn dat het nu aanwezige vogelgriepvirus van zoogdier op zoogdier kan overgaan.
https://nos.nl/artikel/24(...)nderlinge-besmetting
[ twitter ]
[ twitter ]

Tijd voor een update?
Lollol.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_208161236
quote:
10s.gif Op maandag 27 februari 2023 08:03 schreef _I het volgende:

[..]
Uitleg? Het staat er toch?
Onderzoek gepubliceerd na aanpassen vogelgriep (gain of function), waarna het airborne werd, mocht niet, was ineens een "export product" en had goedkeuring voor aangevraagd moeten worden. Angst dat het onderzoek gebruikt kon worden als biowapen.

Fouchier's H5N1 work triggered a worldwide furor in late 2011, along with a similar study by Yoshihiro Kawaoka of the University of Wisconsin, Madison, and the University of Tokyo, when the U.S. National Science Advisory Board for Biosecurity (NSABB) judged that it should not be published without striking the most sensitive details. In the wrong hands, the NSABB reasoned, the studies could be used to turn H5N1 into a bioweapon. The board reversed that decision in March 2012 and gave the papers a green light.
Klinkt ook alsof nertsen mutatie is gelekt zo.
pi_208161256
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 21:14 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]

Iets is al snel een groter probleem dan corona natuurlijk. Eens per 100 jaar kwam er zoiets toch? Spaanse griep was een factor 10 ernstiger dan covid. Kwantificeerbaar, met dik gemak, maar die nuchterheid heeft blijkbaar niemand.

Vraag me echt af waarom 70% van dit land covid hypochondrier is geworden.
pi_208161285
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 08:07 schreef ludovico het volgende:

[..]
Klinkt ook alsof nertsen mutatie is gelekt zo.
Ja, dat lijkt mij ook. Toeval bestaat niet.
twitter

"Het ministerie van VWS zegt daar met goede reden aan vast te houden" => Met welke goede reden houden ze daar aan vast?
twitter

WHO verdrag, corona pandemie over, hoppa, vogelgriep pandemie, nieuwe lock downs, maskers altijd op....
twitter

Haha, mooi man, conspiracies...
pi_208161320
quote:
10s.gif Op maandag 27 februari 2023 08:14 schreef _I het volgende:

[..]
Ja, dat lijkt mij ook. Toeval bestaat niet.
[ twitter ]
Met welke goede reden houden ze daar aan vast?
[ twitter ]

WHO verdrag, corona pandemie over, hoppa, vogelgriep pandemie, nieuwe lock downs, maskers altijd op....
[ twitter ]

Haha, mooi man, conspiracies...
Teveel irrationele keuzes. Gek hé, dat wantrouwen.
pi_208161347
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 08:16 schreef ludovico het volgende:

[..]
Teveel irrationele keuzes. Gek hé, dat wantrouwen.
Rapport na rapport komt uit waaruit de onkunde en intenties van de overheid doorschemeren (toeslagen, Groningen0, RIVM en de schimmigheid om de data, geen onderzoeken naar oversterfte. Het stapelt op.

Toch geloof ik nog steeds dat als ze het morgen weer zouden proberen, dat de goegemeente er weer in mee gaat. Want men ziet het als losse incidenten en ziet de samenhang niet. Lijkt me heerlijk.
pi_208161610
These airborne strains spread less effectively than the 2009 H1N1 virus, and are sensitive to current antivirals and potential vaccines. They are lethal if delivered directly to the ferrets’ airways in high doses, but not if the animals catch the infections naturally through the air.

Gelukkig stapt Bill over van inenting naar neusspray.
Maar de belangrijkste boodschap voor als de commercials je weer willen laten geloven dat er allemaal mensen omvallen met een griepje is wel het onderstreepte!

Wat een tijd!
pi_208162496
quote:
10s.gif Op maandag 27 februari 2023 08:19 schreef _I het volgende:

[..]
Rapport na rapport komt uit waaruit de onkunde en intenties van de overheid doorschemeren (toeslagen, Groningen0, RIVM en de schimmigheid om de data, geen onderzoeken naar oversterfte. Het stapelt op.

Toch geloof ik nog steeds dat als ze het morgen weer zouden proberen, dat de goegemeente er weer in mee gaat. Want men ziet het als losse incidenten en ziet de samenhang niet. Lijkt me heerlijk.
Kuypers heeft misschien nog wel gelijk ook "onderzoek zal niks aantonen" maareh, dan de vraag, waarom overtuigd zijn dat iets effect heeft als onderzoek dat niet aantoonbaar kan maken? Tis religieus allemaal, echt.

Maar ik ben misschien gek maar ik heb Jaap van Dissel altijd wetenschappelijk gevonden in zijn antwoorden en die is er ook echt niet in meegegaan dat mondmaskers wel zinvol zouden zijn.
pi_208162901
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 09:53 schreef ludovico het volgende:

[..]
Kuypers heeft misschien nog wel gelijk ook "onderzoek zal niks aantonen" maareh, dan de vraag, waarom overtuigd zijn dat iets effect heeft als onderzoek dat niet aantoonbaar kan maken? Tis religieus allemaal, echt.

Maar ik ben misschien gek maar ik heb Jaap van Dissel altijd wetenschappelijk gevonden in zijn antwoorden en die is er ook echt niet in meegegaan dat mondmaskers wel zinvol zouden zijn.
Van Dissel heeft ook vaak genoeg zijn ongenoegen getoond over beslissingen. Heb hem vaak genoeg tijdens een kamervragenrondje zien aangeven dat iets een politieke keuze was.

Maar goed, hugo gaf ook aan dat de verwachtingen was dat bijwerkingen zouden verergeren bij meerdere prikrondes. Informatiechaos.
pi_208163872
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2023 06:52 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, vogelgriep kan zeer gevaarlijk zijn voor vogels.
Een jaar terug vond je het en der veel dode Ganzen door vogelgriep.
[..]
Dat is een interessante theorie die ik niet eerder heb gehoord.
Welke fabrikanten zaten daar achter?
En waarom specifiek Corona?
ik had dat ergens gelezen, maar ik weet niet meer waar, anders had ik het ff terug gezocht
pi_208173954
https://www.nature.com/articles/nature.2015.18787

Engineered bat virus stirs debate over risky research

An experiment that created a hybrid version of a bat coronavirus — one related to the virus that causes SARS (severe acute respiratory syndrome) — has triggered renewed debate over whether engineering lab variants of viruses with possible pandemic potential is worth the risks.

......

But other virologists question whether the information gleaned from the experiment justifies the potential risk. Although the extent of any risk is difficult to assess, Simon Wain-Hobson, a virologist at the Pasteur Institute in Paris, points out that the researchers have created a novel virus that “grows remarkably well” in human cells. “If the virus escaped, nobody could predict the trajectory,” he says.

But Baric and others say the research did have benefits. The study findings “move this virus from a candidate emerging pathogen to a clear and present danger”, says Peter Daszak, who co-authored the 2013 paper. Daszak is president of the EcoHealth Alliance, an international network of scientists, headquartered in New York City, that samples viruses from animals and people in emerging-diseases hotspots across the globe.

Emails obtained by the U.S. Right to Know show that a statement in The Lancet authored by 27 prominent public health scientists condemning “conspiracy theories suggesting that COVID-19 does not have a natural origin” was organized by employees of EcoHealth Alliance, a non-profit group that has received millions of dollars of U.S. taxpayer funding to genetically manipulate coronaviruses with scientists at the Wuhan Institute of Virology.
https://medika.life/how-t(...)u-s-taxpayers-money/

Nog even wat meer info over EcoHealth en Gain of function. En de hypocrisie vooral
pi_208173981
https://www.justice.gov/o(...)parate-china-related

Harvard University Professor and Two Chinese Nationals Charged in Three Separate China Related Cases

The Department of Justice announced today that the Chair of Harvard University’s Chemistry and Chemical Biology Department and two Chinese nationals have been charged in connection with aiding the People’s Republic of China.

Dr. Charles Lieber, 60, Chair of the Department of Chemistry and Chemical Biology at Harvard University, was arrested this morning and charged by criminal complaint with one count of making a materially false, fictitious and fraudulent statement. Lieber will appear this afternoon before Magistrate Judge Marianne B. Bowler in federal court in Boston, Massachusetts.

Yanqing Ye, 29, a Chinese national, was charged in an indictment today with one count each of visa fraud, making false statements, acting as an agent of a foreign government and conspiracy. Ye is currently in China.

Zaosong Zheng, 30, a Chinese national, was arrested on Dec. 10, 2019, at Boston’s Logan International Airport and charged by criminal complaint with attempting to smuggle 21 vials of biological research to China. On Jan. 21, 2020, Zheng was indicted on one count of smuggling goods from the United States and one count of making false, fictitious or fraudulent statements. He has been detained since Dec. 30, 2019.

Dr. Charles Lieber

According to court documents, since 2008, Dr. Lieber who has served as the Principal Investigator of the Lieber Research Group at Harvard University, which specialized in the area of nanoscience, has received more than $15,000,000 in grant funding from the National Institutes of Health (NIH) and Department of Defense (DOD). These grants require the disclosure of significant foreign financial conflicts of interest, including financial support from foreign governments or foreign entities. Unbeknownst to Harvard University beginning in 2011, Lieber became a “Strategic Scientist” at Wuhan University of Technology (WUT) in China and was a contractual participant in China’s Thousand Talents Plan from in or about 2012 to 2017.

.......

En laten we het verhaal van Dr. Charles Lieber ook niet vergeten.
pi_208174044
twitter

twitter

twitter

Laten we deze er ook even bijhouden. Gewoon, omdat het kan.

Moderna Paid Fauci Lead Organization $400 Million in ‘Royalties’ on COVID-19 Vaccine Sales

A Covid vaccine maker that received clinical trial approvals from the National Institute of Allergy and Infectious Disease (NIAID), formerly headed by Dr. Anthony Fauci, has just paid $400 million to the “public health” organization.

The “catch-up-payment” that Moderna recently paid the NIAID was reported by the industry watchdog group Fierce Pharma as well as by the New York Times.

“In Moderna’s earnings release Thursday, the company said it recently paid the National Institute of Allergy and Infectious Diseases (NIAID) a $400 million ‘catch-up payment’ under a new royalty-bearing license agreement between the parties,” Fierce Pharma noted.

“The payment is part of a license agreement between Moderna and NIAID inked late last year. With the deal, Moderna is paying the U.S. government to access ‘certain patent rights concerning stabilizing prefusion coronavirus spike proteins,'” the report added, citing Moderna Chief Financial Officer Jamie Mock.

https://trendingpoliticsnews.com/payday-knab/
pi_208174198
twitter

Deze hoort er ook nog bij. Er was even een ban op GoF. Hier een blije Peter dat de ban opgeheven is.
pi_208174202
twitter

Of deze.
pi_208178371
twitter

hihi
pi_208178856
quote:
3s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 07:16 schreef _I het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]

Laten we deze er ook even bijhouden. Gewoon, omdat het kan.

Moderna Paid Fauci Lead Organization $400 Million in ‘Royalties’ on COVID-19 Vaccine Sales

A Covid vaccine maker that received clinical trial approvals from the National Institute of Allergy and Infectious Disease (NIAID), formerly headed by Dr. Anthony Fauci, has just paid $400 million to the “public health” organization.

The “catch-up-payment” that Moderna recently paid the NIAID was reported by the industry watchdog group Fierce Pharma as well as by the New York Times.

“In Moderna’s earnings release Thursday, the company said it recently paid the National Institute of Allergy and Infectious Diseases (NIAID) a $400 million ‘catch-up payment’ under a new royalty-bearing license agreement between the parties,” Fierce Pharma noted.

“The payment is part of a license agreement between Moderna and NIAID inked late last year. With the deal, Moderna is paying the U.S. government to access ‘certain patent rights concerning stabilizing prefusion coronavirus spike proteins,'” the report added, citing Moderna Chief Financial Officer Jamie Mock.

https://trendingpoliticsnews.com/payday-knab/
Alles waar ze climate change voor verantwoordelijk houden heeft hoog propaganda gehalte in zich.
En dat betekent niet dat er geen climate change is naar mijn mening, maar het wordt uitgemolken voor politieke doeleinden.
pi_208178979
quote:
Opnieuw twee overlijdens door marburgvirus in Equatoriaal-Guinea

In het Centraal-Afrikaanse Equatoriaal-Guinea zijn nog eens twee mensen bezweken aan de ziekte die veroorzaakt wordt door het marburgvirus. Dat maakte de regering bekend op de staatstelevisie. Het zeldzame marburgvirus is verwant aan het ebolavirus, een ander bijzonder dodelijk virus.

“Het waarschuwingssysteem ontving twee dagen geleden acht meldingen, waaronder twee overlijdens met symptomen van de ziekte”, aldus minister van Gezondheid Mitoha Ondo’o Ayekaba. De datum van de overlijdens is niet verduidelijkt.

Spoedvergadering van WHO
De autoriteiten maken intussen werk van een beter meetsysteem om de verspreiding van de epidemie na te gaan. “Er zijn 48 contacten geregistreerd, vier onder hen hebben al symptomen ontwikkeld”, aldus nog de minister.

Tussen 7 januari en 7 februari waren negen mensen overleden aan de ziekte. Het is de eerste keer dat het uiterst besmettelijke virus een uitbraak kent in Equatoriaal-Guinea. Een dag later riep de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) een spoedvergadering bijeen. De regering liet toen weten dat drie mensen met lichte symptomen in isolatie geplaatst zijn in een ziekenhuis in een dunbevolkt gebied dat grenst aan Gabon en Kameroen.

Vleermuizen
Het marburgvirus is een zeldzame, maar zeer besmettelijke ziekteverwekker die vooral voorkomt in het midden en oosten van Afrika. De ziekte wordt op mensen overgedragen door vleermuizen en verspreid onder mensen door direct contact met lichaamsvloeistoffen of via oppervlakken en materialen. Het virus dankt zijn naam aan de Duitse stad Marburg, waar het in 1967 opgespoord werd. Dat gebeurde nadat laboratoriummedewerkers ziek waren geworden na contact met besmette apen die uit Oeganda waren ingevoerd.

De symptomen zijn hoge koorts, hevig braken en bloed in de ontlasting. De ziekte is in de meeste gevallen dodelijk. Een vaccin bestaat er niet. Het belangrijkste is om de patiënten zo snel mogelijk te isoleren en alle mensen op te sporen met wie ze contact hebben gehad om verdere verspreiding tegen te gaan. Afhankelijk van de beschikbare medische zorg ligt de mortaliteit tussen de 25 en 90 procent. Het marburgvirus kan een gezond persoon binnen een week doden.

https://www.hln.be/buiten(...)aal-guinea~ad286ce6/
Virus - doden - WHO - labo's - vleermuizen
check
:+
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_208179117
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 15:34 schreef ludovico het volgende:

[..]
Alles waar ze climate change voor verantwoordelijk houden heeft hoog propaganda gehalte in zich.
En dat betekent niet dat er geen climate change is naar mijn mening, maar het wordt uitgemolken voor politieke doeleinden.
Tsja, het nieuwe mantra. Het is een soort parapluterm geworden. Ut klimaat.

En of het waar is... Goed, ander topic waarschijnlijk. :+
pi_208186531
twitter

"Two leading virologists ... told Dr. Fauci on his emergency call in January of 2020 when he was scrambling soon after learning that the NIH was funding the lab. They both said that it was likely from the lab. Both scientists changed their tunes days later in the media. And then both scientists received $9 million subsequent in funding from the NIH."

Dit was toen ook al bekend (dat van die twee wetenschappers, niet van de afkoop), klinkt wel echt heel erg conspiracy-ish. Boh...
pi_208187142
quote:
Marc Van Ranst over nieuw virus: "geen zorgen, er is een vaccin"

De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) heeft een waarschuwing uitgestuurd voor het H5N1-virus. De situatie is volgens de WHO “zorgwekkend”.

“Er bestaan al meerdere types vaccins die beschermen tegen H5N1. Onder andere AstraZeneca heeft een vaccin achter de hand voor moest H5N1 ooit uitmonden in een pandemie”, onthult Marc Van Ranst in Het Laatste Nieuws, al moet de viroloog toegeven dat het vogelgriepvirus heel erg snel muteert.

https://www.msn.com/nl-be(...)fdb023&ei=14#image=5
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  woensdag 1 maart 2023 @ 09:06:07 #86
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_208187435
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 08:39 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Die foto van de man, met dat mondkapje in zijn knuisten. :o
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_208187552
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 09:06 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]
Die foto van de man, met dat mondkapje in zijn knuisten. :o
Ja die foto moest erbij hé :Y
  woensdag 1 maart 2023 @ 09:34:11 #88
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_208187843
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 08:39 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Het vaccin hebben ze al achter de hand.......er zijn dus mensen die nu al weten dat als die pandemie er komt ze er flink aan gaan verdienen....hopenlijk hebben de beleidsmakers geleerd van covid en gaat het deze keer beter.
To BG or not to BG!
pi_208188172
quote:
"Zeer waarschijnlijk" dat pandemie ontstond door lek in Chinees lab, zegt FBI-baas

Het is volgens FBI-directeur Christopher Wray "zeer waarschijnlijk" dat een incident in een laboratorium in de Chinese stad Wuhan aan de oorsprong lag van de coronapandemie. Dat heeft hij dinsdagavond verklaard in een interview met de Amerikaanse zender Fox News.

"De FBI heeft al enige tijd beoordeeld dat de oorsprong van de pandemie hoogstwaarschijnlijk een potentieel laboratoriumincident is in Wuhan", waar het virus in 2019 voor het eerst opdook. "Een potentieel lek in een lab onder de controle van de de Chinese regering" heeft geleid tot een wereldwijde virusuitbraak "die miljoenen Amerikanen het leven heeft gekost", klinkt het.

De FBI-directeur stelt dat het onderzoek nog altijd aan de gang is. Hij kan daardoor niet ingaan op "een hele reeks details, die geheim zijn". "Ik zal enkel de opmerking maken dat de Chinese regering, zo lijkt mij, haar best heeft gedaan om te proberen het werk hier te dwarsbomen en in de war te sturen."

Eerder had de krant The Wall Street Journal al bericht dat het Amerikaanse ministerie van Energie zijn beoordeling over de oorsprong van het virus heeft gewijzigd. Een laboratoriumincident behoort nu tot de mogelijkheden, maar dat scenario heeft slechts een lage graad van zekerheid.

John Kirby, de woordvoerder van de Nationale Veiligheidsraad, had maandag nog beklemtoond dat er in de Amerikaanse regering geen concensus bestaat over de oorsprong van het virus.

China heeft de beweringen verworpen. Mao Ning, de woordvoerder van het Chinese ministerie van Buitenlandse Zaken, zegt dat het onderzoek naar de oorsprong van het virus een wetenschappelijke aangelegenheid is, die "niet mag worden gepolitiseerd".

https://www.msn.com/nl-be(...)1caf3a7da799b2&ei=10
Opvallend dat nu deze statement ineens wel aanvaardbaar is/wordt.
De VS zoekt op alle mogelijke manieren een conflict met China
Dus nu ineens is deze "verklaring" wel "handig" geworden.
pi_208188704
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 09:54 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Opvallend dat eerst werd gesteld dat Covid een complot was, waarbij het virus in een Chinees lab zou zijn ontwikkeld, en dat nu zo gedraaid wordt dat de VS dat beweert om een confrontatie met China uit te lokken.
  woensdag 1 maart 2023 @ 10:54:19 #91
335476 oppiedoppie
pi_208188979
Zijn best heftige discussies over geweest in het begin tussen mensen die dachten lablek en mensen die het verhaal die onze wetenschappers vertelden geloofden. Die wetenschappers waren ook vrij stellig in hun beweringen trouwens en de mensen die dat alsnog niet geloofden werden meteen als complotgekken weggezet.

Wat leren we hier uit? Dat wetenschappers niet altijd gelijk hebben en dat je niet zo snel moet oordelen? Zoiets? Of weten veel mensen niet meer hoe het precies is gegaan over dit onderwerp en zeggen ze nu dat een lablek altijd een mogelijkheid is geweest? Of is het allemaal een grote clownsworld alla 1984 waar de waarheid flexibel is? Want wie zegt dat dit klopt?

Zelf heb ik altijd een al dan niet opzettelijke lablek als kanshebber gezien. Was allemaal TE toevallig namelijk.
To BG or not to BG!
pi_208189345
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 10:54 schreef oppiedoppie het volgende:
Zijn best heftige discussies over geweest in het begin tussen mensen die dachten lablek en mensen die het verhaal die onze wetenschappers vertelden geloofden. Die wetenschappers waren ook vrij stellig in hun beweringen trouwens en de mensen die dat alsnog niet geloofden werden meteen als complotgekken weggezet.

Wat leren we hier uit? Dat wetenschappers niet altijd gelijk hebben en dat je niet zo snel moet oordelen? Zoiets? Of weten veel mensen niet meer hoe het precies is gegaan over dit onderwerp en zeggen ze nu dat een lablek altijd een mogelijkheid is geweest? Of is het allemaal een grote clownsworld alla 1984 waar de waarheid flexibel is? Want wie zegt dat dit klopt?

Zelf heb ik altijd een al dan niet opzettelijke lablek als kanshebber gezien. Was allemaal TE toevallig namelijk.
Verklaringen worden gebruikt naargelang het hen uitkomt.

Nu is het weer lekker handig dat ze dit argument kunnen gebruiken als stok om China te porren.µ
Nu nog ff verzwijgen dat zij daar geld ingepompt hebben voor "Gain of Function" onderzoek ;)
pi_208190662
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 10:54 schreef oppiedoppie het volgende:

Bij de wetenschap is volgens mij een lek nooit helemaal uitgesloten en nooit met zekerheid achterhaald wat de bron was.
  woensdag 1 maart 2023 @ 14:13:15 #94
335476 oppiedoppie
pi_208191207
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2023 13:30 schreef Wantie het volgende:

[..]
Bij de wetenschap is volgens mij een lek nooit helemaal uitgesloten en nooit met zekerheid achterhaald wat de bron was.
tuurlijk 'hoogst waarschijnlijk' wordt dan gezegt om die optie open te houden maar waar het om gaat is dat de groep die die optie zelf als waarschijnlijker achtte, en dus niet meeging met de wetenschap, als ''weten het weer beter dan de wetenschap'' werden weggezet. Lableak viel dus onder een complot. Nu ligt alles ineens weer open.

Of een ''wie zou hier gelijk in hebben DE wetenschap of jij'' kwam ook wel voorbij.

Maar is het nu al zeker dat het om een 'lableak' gaat of zijn dit ook weer speculaties? Zullen we er ooit achterkomen uberhaupt?
To BG or not to BG!
pi_208191564
Ik denk dat al dat gepraat over lableaks, biowapens,manmade virus enz. gewoon nog meer tijdverspillende afleidingen zijn.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  woensdag 1 maart 2023 @ 14:51:50 #96
434029 KillemWieft
Zie signature
pi_208191636
Het komt uit een lab, maar was een ongelukje. Dat gelooft toch niemand?
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_208191658
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 09:54 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Fauci komt hier flink zenuwachtig over

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  woensdag 1 maart 2023 @ 17:09:07 #98
24329 KNAK
ff w88,......
pi_208193113
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2023 14:51 schreef KillemWieft het volgende:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1375811767/had-trump-toch-gelijk-coronavirus-waarschijnlijk-afkomstig-uit-chinees-lab

Niets minder dan onderdeel van het VS/NATO vs RUS/CHINA spelletje om China dwars te zitten/vingertje wijzen. Coronahoax-verhaallijn kennen we nu wel, en nu komt het mooi uit en valt het precies op zn plekje door alsnog China de verantwoordelijke te maken.. heeft ook het VS volk weer wat begrip als de VS dalijk 'democratie' in Taiwan komt brengen.
Mai pben rai~!
pi_208193277
Elon in het nauw bij de CCP. :7
twitter

[ Bericht 0% gewijzigd door _I op 01-03-2023 17:24:48 (-T- vergeten) ]
pi_208194122
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2023 14:51 schreef KillemWieft het volgende:
Dat lijkt me nog altijd het meest waarschijnlijke scenario. En daarna expres verborgen door de partijen die verantwoordelijkheid dragen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')