abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 22 februari 2023 @ 13:15:08 #1
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208099877
40 jaar geleden wat Philips nog de trots van de Nederlandse industrie. Maar tegenwoordig lijkt het meer een soort V&D geworden dat op een hele lange glijbaan naar beneden zit. Het enige dat ze de laatste 30 jaar lijken te doen is reorganiseren, dingen afstoten, mensen op straat zetten en vooral steeds kleiner worden. En ze zijn de laatste tijd vooral in het negatieve nieuws vanwege falende gezondheidsapparaten. Voor bakermat Eindhoven boeit Philips ook al jaren niet meer. Zijn al lang voorbij gestreefd door andere grote werkgevers, waaronder ASML, dat door henzelf is afgestoten.

Nu heb ik er nooit gewerkt dus ik ken het ook weer niet zo goed. Maar ik vind het wel bijzonder dat een bedrijf, waar toch veel goede mensen moeten werken, eigenlijk alleen maar hoe langer hoe minder relevant aan het worden is. Iets van een toekomsvisie lijkt er niet. Waarom lukt het Philips niet het tij te keren?
  Moderator woensdag 22 februari 2023 @ 13:21:27 #2
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_208099964
D66ers aan het roer wellicht
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_208099985
Hoewel Philips in het verleden zeer succesvol is geweest, heeft het bedrijf de afgelopen jaren te maken gehad met een aantal uitdagingen die het moeilijk hebben gemaakt om het tij te keren.

Een van de belangrijkste redenen hiervoor is de toenemende concurrentie op de markt. Er zijn tegenwoordig veel andere bedrijven die soortgelijke producten en diensten aanbieden als Philips, waardoor het bedrijf harder moet werken om zich te onderscheiden en marktaandeel te behouden.

Een andere uitdaging is de veranderingen in de markt en de technologie. Philips heeft zich de afgelopen jaren gericht op gezondheidstechnologie, maar deze markt is voortdurend in ontwikkeling en verandert snel. Hierdoor kan het moeilijk zijn voor Philips om bij te blijven en nieuwe producten en diensten te ontwikkelen die aan de vraag voldoen.

Tot slot kunnen interne factoren, zoals managementproblemen of een gebrek aan focus, ook bijdragen aan het niet kunnen keren van het tij voor Philips. Het is belangrijk voor het bedrijf om zich aan te passen aan de veranderende markt, innovatief te blijven en de juiste beslissingen te nemen om succesvol te blijven.
pi_208100369
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 13:22 schreef Raw85 het volgende:
Hoewel Philips in het verleden zeer succesvol is geweest, heeft het bedrijf de afgelopen jaren te maken gehad met een aantal uitdagingen die het moeilijk hebben gemaakt om het tij te keren.

Een van de belangrijkste redenen hiervoor is de toenemende concurrentie op de markt. Er zijn tegenwoordig veel andere bedrijven die soortgelijke producten en diensten aanbieden als Philips, waardoor het bedrijf harder moet werken om zich te onderscheiden en marktaandeel te behouden.

Een andere uitdaging is de veranderingen in de markt en de technologie. Philips heeft zich de afgelopen jaren gericht op gezondheidstechnologie, maar deze markt is voortdurend in ontwikkeling en verandert snel. Hierdoor kan het moeilijk zijn voor Philips om bij te blijven en nieuwe producten en diensten te ontwikkelen die aan de vraag voldoen.

Tot slot kunnen interne factoren, zoals managementproblemen of een gebrek aan focus, ook bijdragen aan het niet kunnen keren van het tij voor Philips. Het is belangrijk voor het bedrijf om zich aan te passen aan de veranderende markt, innovatief te blijven en de juiste beslissingen te nemen om succesvol te blijven.
Wie heeft ChatGPT hier losgelaten?
Ik ga naar huis.
pi_208100563
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 13:21 schreef Plompzakker het volgende:
D66ers aan het roer wellicht
Dit was in de tijd van Video2000 toch, toen ze nog met vooruitstrevende ideeën kwamen. Helaas kon de conservatieve wereld hier niet mee omgaan.
  woensdag 22 februari 2023 @ 14:28:30 #6
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208100740
quote:
11s.gif Op woensdag 22 februari 2023 13:57 schreef nietzman het volgende:

[..]
Wie heeft ChatGPT hier losgelaten?
Uitstekend idee.

Er zijn verschillende factoren die hebben bijgedragen aan de neergang van Philips in de afgelopen decennia. Een belangrijke factor is de opkomst van nieuwe concurrenten, vooral uit opkomende economieën zoals China en Zuid-Korea. Deze bedrijven waren in staat om goedkope elektronica en andere consumentengoederen te produceren, waardoor Philips het steeds moeilijker kreeg om concurrerend te blijven.

Een andere belangrijke factor is de veranderende marktdynamiek en technologische ontwikkelingen. Philips was oorspronkelijk een bedrijf dat zich voornamelijk richtte op elektronica en consumentenproducten, maar de opkomst van digitale technologieën en de verschuiving naar de diensteneconomie hebben het bedrijf gedwongen om zich aan te passen aan nieuwe marktomstandigheden.

Daarnaast heeft de organisatie zelf ook een rol gespeeld in de moeilijkheden van het bedrijf. Er is in het verleden bijvoorbeeld te weinig geïnvesteerd in onderzoek en ontwikkeling, wat heeft geleid tot een gebrek aan innovatieve producten. Ook zijn er fouten gemaakt in het management en de strategische besluitvorming, zoals bij de verkoop van de chipdivisie aan ASML.

Het is belangrijk om te benadrukken dat Philips nog steeds een groot en invloedrijk bedrijf is, en dat het zich nog steeds bezighoudt met belangrijke kwesties zoals gezondheidszorg en duurzaamheid. Het bedrijf heeft onlangs zijn strategie herzien en zich gericht op groeisectoren zoals gezondheidstechnologie en slimme verlichting. Het is dus nog te vroeg om te zeggen of Philips erin zal slagen om het tij te keren, maar het bedrijf lijkt in ieder geval te werken aan een nieuwe toekomstvisie en investeert in nieuwe markten en technologieën.
Huilen dan.
pi_208101416
Omdat ze zonodig een sportvereniging moesten oprichten.
  woensdag 22 februari 2023 @ 16:38:37 #8
396386 sturmpie
for night & nature
pi_208102055
ze hebben best goede koptelefoons https://www.philips.nl/c-m-so/koptelefoons
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_208102727
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 16:38 schreef sturmpie het volgende:
ze hebben best goede koptelefoons https://www.philips.nl/c-m-so/koptelefoons
Maar die worden dus niet door Philips zelf gemaakt/ontworpen. Alleen het merkje staat er op. De audio-tak is een jaar of 9 geleden verkocht.
pi_208102791
Noem 1 goed phillips product van de laatste 5 jaar
pi_208103527
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 18:06 schreef Sjemmert het volgende:
Noem 1 goed phillips product van de laatste 5 jaar
De Engenia

https://www.philips.nl/he(...)agnostische-systemen
pi_208103552
Mischien zijn die knurften overgenomen door yellowstone/blackrock. En nu verkoopt philips non-binaire gloeilampen.
  woensdag 22 februari 2023 @ 21:03:47 #13
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_208105261
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 18:06 schreef Sjemmert het volgende:
Noem 1 goed phillips product van de laatste 5 jaar
Ik hoor hele goede dingen over hun CT scanners.
Ik ga naar huis.
  woensdag 22 februari 2023 @ 21:49:14 #14
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_208105981
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 19:14 schreef WheatWaffles het volgende:
En nu verkoopt philips non-binaire gloeilampen.
Nouja die lampen doen meer dan alleen aan of uit dus guess you're right naast dat ze geen gloeidraad meer hebben.
Ik ga naar huis.
pi_208106081
Jongens, al dit soort domme topics, luister gewoon wat vaker BNR, bussinesscase en je hebt 1000% meer informatie en kennis over zaken.
Vakman pur sang
pi_208106155
Bovendien een goed 4e kwartaal gedraaid onder de nieuwe ceo, die nog een lange weg moet gaan
https://www.bnr.nl/nieuws(...)aar-in-negatieve-aex
Vakman pur sang
  woensdag 22 februari 2023 @ 22:17:16 #17
396386 sturmpie
for night & nature
pi_208106408
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 17:58 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]
Maar die worden dus niet door Philips zelf gemaakt/ontworpen. Alleen het merkje staat er op. De audio-tak is een jaar of 9 geleden verkocht.
wie maakt die headphones ?
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  woensdag 22 februari 2023 @ 22:38:25 #18
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208106655
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 18:06 schreef Sjemmert het volgende:
Noem 1 goed phillips product van de laatste 5 jaar
Philips Hue
Resistance is futile.
pi_208106842
Satisfier pro 2
Vakman pur sang
pi_208106855
Je kan zeggen wat je wilt over Philips maar de wake up lights van ze zijn toch echt geweldig en geen enkel ander merk kan er aan tippen.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  vrijdag 24 februari 2023 @ 14:24:53 #21
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_208126596
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 22:54 schreef DX11 het volgende:
Je kan zeggen wat je wilt over Philips maar de wake up lights van ze zijn toch echt geweldig en geen enkel ander merk kan er aan tippen.
Philips Lighting bestaat alleen ook niet meer. Is tegenwoordig een apart bedrijf, Signify.
Ik ga naar huis.
pi_208128268
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 14:24 schreef nietzman het volgende:

[..]
Philips Lighting bestaat alleen ook niet meer. Is tegenwoordig een apart bedrijf, Signify.
Zal best maar er staat toch echt een Philips logo op dus voor de consument is het hetzelfde.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_208165972
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 13:15 schreef Hexagon het volgende:
40 jaar geleden wat Philips nog de trots van de Nederlandse industrie. Maar tegenwoordig lijkt het meer een soort V&D geworden dat op een hele lange glijbaan naar beneden zit. Het enige dat ze de laatste 30 jaar lijken te doen is reorganiseren, dingen afstoten, mensen op straat zetten en vooral steeds kleiner worden. En ze zijn de laatste tijd vooral in het negatieve nieuws vanwege falende gezondheidsapparaten. Voor bakermat Eindhoven boeit Philips ook al jaren niet meer. Zijn al lang voorbij gestreefd door andere grote werkgevers, waaronder ASML, dat door henzelf is afgestoten.

Nu heb ik er nooit gewerkt dus ik ken het ook weer niet zo goed. Maar ik vind het wel bijzonder dat een bedrijf, waar toch veel goede mensen moeten werken, eigenlijk alleen maar hoe langer hoe minder relevant aan het worden is. Iets van een toekomsvisie lijkt er niet. Waarom lukt het Philips niet het tij te keren?
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 13:22 schreef Raw85 het volgende:
Een andere uitdaging is de veranderingen in de markt en de technologie. Philips heeft zich de afgelopen jaren gericht op gezondheidstechnologie, maar deze markt is voortdurend in ontwikkeling en verandert snel. Hierdoor kan het moeilijk zijn voor Philips om bij te blijven en nieuwe producten en diensten te ontwikkelen die aan de vraag voldoen.

Tot slot kunnen interne factoren, zoals managementproblemen of een gebrek aan focus, ook bijdragen aan het niet kunnen keren van het tij voor Philips. Het is belangrijk voor het bedrijf om zich aan te passen aan de veranderende markt, innovatief te blijven en de juiste beslissingen te nemen om succesvol te blijven.
Zijdelings ben ik betrokken geweest bij Philips Healthcare, als customer dan. Mijn ervaring is (was) dat Philips bestaande Nuclear Medicine bedrijven opkocht en zo die markt trachtte binnen te komen. Echter, zo'n markt vereist kennis en kunde plus de contacten in de ziekenhuizen. Dat had Philips niet, en moest het afleggen tegen competitors als GE en Siemens.

Ander punt: welke bedrijfsonderdelen zijn verkocht:

1) ASML
2) NXP,
3) Signify
4) ik zal nog wat vergeten zijn....

typisch zeer succesvolle bedrijven, ook op de beurs. Lijkt een beetje op het slachten van de kip die gouden eieren legt. Verkeerde beslissingen in de top dus.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_208167372
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 22:00 schreef Lospedrosa het volgende:
Bovendien een goed 4e kwartaal gedraaid onder de nieuwe ceo, die nog een lange weg moet gaan
https://www.bnr.nl/nieuws(...)aar-in-negatieve-aex
Een goed kwartaal draaien door te bezuinigen, mensen te ontslaan en bedrijfsonderdelen af te stoten.

Lekker bezig pik.
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_208167569
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 16:26 schreef eudaemonia het volgende:

[..]
Een goed kwartaal draaien door te bezuinigen, mensen te ontslaan en bedrijfsonderdelen af te stoten.

Lekker bezig pik.
Zo werkt tech-business
Vakman pur sang
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')