FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / DHL onderzoek, wie werkt bij DHL en weet hoe het gaat?
nielsgeodedinsdag 21 februari 2023 @ 21:19
Webshop:
quote:
Er is inderdaad een onderzoek geweest naar de verzending van je pakket. Daaruit is gebleken dat het pakket door de bezorger in de vuilcontainer was gelegd.
Kan dit uit een onderzoek komen? Er is na 3 weken toch niet meer na te gaan dat een bezorger dat gedaan heeft? Zit de webshop hier te liegen?

quote:
Wij hebben hier in ons systeem een dossier aangemaakt met de DHL betreft de levering. Het is helaas niet mogelijk om het dossier door te sturen.
Werken grote webshops met dossiers die inderdaad niet door te sturen zijn? Wie heeft inside info?

Ik heb namelijk het idee dat de webshop hier glashard zit te liegen en helemaal niks onderzocht heeft.
Het_Bokjedinsdag 21 februari 2023 @ 21:28
Als het in een vuilcontainer is gelegd, dan is het niet bezorgd. (dit zou ik aan de webshop/DHL melden)

Je hebt afgesproken met de webwinkel dat je het bezorgd zou krijgen. In een nabije vuilbak flikkeren lijkt me geen 'bezorgen op adres xxx'.

Poot stijfhouden... (maarja, ondertussen hebben zij jouw geld en jij geen produkt)
etuiedelapieldinsdag 21 februari 2023 @ 21:31
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 21:28 schreef Het_Bokje het volgende:
Als het in een vuilcontainer is gelegd, dan is het niet bezorgd. (dit zou ik aan de webshop/DHL melden)

Je hebt afgesproken met de webwinkel dat je het bezorgd zou krijgen. In een nabije vuilbak flikkeren lijkt me geen 'bezorgen op adres xxx'.

Poot stijfhouden... (maarja, ondertussen hebben zij jouw geld en jij geen produkt)
Dat is zijn eigen schuld. Of achteraf betalen of in de winkel halen is mijn advies.
nielsgeodedinsdag 21 februari 2023 @ 21:34
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 21:28 schreef Het_Bokje het volgende:
Als het in een vuilcontainer is gelegd, dan is het niet bezorgd. (dit zou ik aan de webshop/DHL melden)

Je hebt afgesproken met de webwinkel dat je het bezorgd zou krijgen. In een nabije vuilbak flikkeren lijkt me geen 'bezorgen op adres xxx'.

Poot stijfhouden... (maarja, ondertussen hebben zij jouw geld en jij geen produkt)
Paar dagen later kwam ik aanfietsen in mijn straat, stond er een DHL busje. Ik de bezorger vragen of er iets voor mij is. Reactie:

quote:
Naast vuilcontainer
Ik:
quote:
Dat kan echt niet, de buren is ok en anders een pakketpunt, maar niet naast, achter, in, bij of op de vuilcontainer
Bezorger:
quote:
Jouw schuld, moet je maar online aangeven dat je niet thuis bent
Maar goed, ze houden hun poot stijf en heb geen zin in die discussie want die ga je toch niet winnen. Ik wil graag antwoord op mijn vragen uit de OP en kijken of ik daar wat mee kan, bv bij de ACM ofzo. BCC heeft gewoon schijnt aan hun klanten en is volgens mij glashard aan het liegen
Het_Bokjedinsdag 21 februari 2023 @ 21:38
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 21:34 schreef nielsgeode het volgende:

[..]
Paar dagen later kwam ik aanfietsen in mijn straat, stond er een DHL busje. Ik de bezorger vragen of er iets voor mij is. Reactie:
[..]
Ik:
[..]
Bezorger:
[..]
Maar goed, ze houden hun poot stijf en heb geen zin in die discussie want die ga je toch niet winnen. Ik wil graag antwoord op mijn vragen uit de OP en kijken of ik daar wat mee kan, bv bij de ACM ofzo. BCC heeft gewoon schijnt aan hun klanten en is volgens mij glashard aan het liegen
Maar als het in een container is gelegd, dan heb je toch (door hun gegeven) bewijs dat het niet op de juiste wijze bezorgd is? Ik kan met niet voorstellen dat DHL de regel heeft: 'bij niet thuis-melding in de dichtbijzijnde container flikkeren'.

Kortom: Hiermee kun je aantonen dat er niet bezorgd is. (is mijn simpele redenering, technisch heb jij niks te maken met DHL waarschijnlijk, maar dan zit er niks anders op dan BCC in gebreke te stellen enzo)

BCC geeft gewoon toe dat er niet normaal bezorgd is. Hier zou ik gebruik van maken.
mscholdinsdag 21 februari 2023 @ 21:44
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 21:19 schreef nielsgeode het volgende:
Webshop:
[..]
Kan dit uit een onderzoek komen? Er is na 3 weken toch niet meer na te gaan dat een bezorger dat gedaan heeft? Zit de webshop hier te liegen?
3 wejken is wat lang voor een onderzoek, bij ons is dat 5 werkdagen, maar dat is wel na te gaan..
quote:
[..]
Werken grote webshops met dossiers die inderdaad niet door te sturen zijn? Wie heeft inside info?
zal per webshop verschillen maar ik weet dat bij ons dat we weten wie de grootste klagers zijn, rest krijgen e.v.t. een notitie bij de order indien nodig (en daar wordt vaak aan gerefereerd dus is dan prima terug te zien)

zo'n soort dossier is niet te overleggen, is gewoon kennis van klanten
quote:
Ik heb namelijk het idee dat de webshop hier glashard zit te liegen en helemaal niks onderzocht heeft.
niet dus

ik zou nogmaals aangeven dat je het niet ontvangen hebt en evt een verklaring van niet ontvangen /ontvangst vragen zodat je die kan tekenen
Dabomandinsdag 21 februari 2023 @ 21:44
Dat kan wel uit een onderzoek komen, maar volgens mij wil je iets anders horen aangezien het daarmee voor jou niet is opgelost. Het gaat er volgens mij dan ook niet om of DHL tegen je staat te liegen, maar dat ze met een oplossing komen voor het gegeven dat jij je pakketje niet hebt en dat lijkt me niet meer dan logisch.
nielsgeodedinsdag 21 februari 2023 @ 21:49
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 21:44 schreef Daboman het volgende:
Dat kan wel uit een onderzoek komen, maar volgens mij wil je iets anders horen aangezien het daarmee voor jou niet is opgelost. Het gaat er volgens mij dan ook niet om of DHL tegen je staat te liegen, maar dat ze met een oplossing komen voor het gegeven dat jij je pakketje niet hebt en dat lijkt me niet meer dan logisch.
Dat pakket is inmiddels allang retour en ergens anders besteld. Via PayPal heb ik op basis van retourtracking geld terug kunnen claimen.
Het_Bokjedinsdag 21 februari 2023 @ 21:50
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 21:49 schreef nielsgeode het volgende:

[..]
Dat pakket is inmiddels allang retour en ergens anders besteld. Via PayPal heb ik op basis van retourtracking geld terug kunnen claimen.
Het pakket is retour? Dus het is wel boven water gekomen? :?
Dabomandinsdag 21 februari 2023 @ 21:52
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 21:49 schreef nielsgeode het volgende:

[..]
Dat pakket is inmiddels allang retour en ergens anders besteld. Via PayPal heb ik op basis van retourtracking geld terug kunnen claimen.
Dus je bent schadeloos gesteld? Dan vraag ik me af wat je nog meer wil bereiken. Veel meer dan "de bezorger zal erop worden aangesproken" ga je niet krijgen.
nielsgeodedinsdag 21 februari 2023 @ 21:54
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 21:52 schreef Daboman het volgende:

[..]
Dus je bent schadeloos gesteld? Dan vraag ik me af wat je nog meer wil bereiken. Veel meer dan "de bezorger zal erop worden aangesproken" ga je niet krijgen.
1) dat dit in de toekomst niet vaker gebeurt
2) ik wil weten of BCC hier zit te liegen en dat geval ga ik melding maken bij de ACM omdat ze duidelijk de wet koop afstand overtreden
MilkTeadinsdag 21 februari 2023 @ 21:55
Even iets heel anders he, maar valt z'n dossier niet onder persoonsgegevens en zijn ze die dan niet verplicht te overhandigen als je erom vraagt? Zoals bijvoorbeeld de notes te bekijken zijn op fok?
nielsgeodedinsdag 21 februari 2023 @ 21:57
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 21:55 schreef MilkTea het volgende:
Even iets heel anders he, maar valt z'n dossier niet onder persoonsgegevens en zijn ze die dan niet verplicht te overhandigen als je erom vraagt? Zoals bijvoorbeeld de notes te bekijken zijn op fok?
Is een goeie. Ik hoor het graag van een jurist hier :-)
Het_Bokjedinsdag 21 februari 2023 @ 22:00
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 21:55 schreef MilkTea het volgende:
Even iets heel anders he, maar valt z'n dossier niet onder persoonsgegevens en zijn ze die dan niet verplicht te overhandigen als je erom vraagt? Zoals bijvoorbeeld de notes te bekijken zijn op fok?
Misschien staan er in dat dossier ook persoonsgegevens van anderen? (manager DHL, Chauffeur DHL, BCC-lui...)
nielsgeodedinsdag 21 februari 2023 @ 22:06
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 22:00 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Misschien staan er in dat dossier ook persoonsgegevens van anderen? (manager DHL, Chauffeur DHL, BCC-lui...)
Dan nog kan er de AVG-openbaar-maak-plicht zijn waarbij die gegevens zwart gemaakt worden.
Dabomandinsdag 21 februari 2023 @ 22:14
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 21:54 schreef nielsgeode het volgende:

[..]
1) dat dit in de toekomst niet vaker gebeurt
2) ik wil weten of BCC hier zit te liegen en dat geval ga ik melding maken bij de ACM omdat ze duidelijk de wet koop afstand overtreden
Heb de indruk dat je nogal uit emotie schrijft. Ik zie in de communicatie die je hier post nog geen onwil van BCC om het op te lossen.

Ik heb al regelmatig van dit soort botsingen opgelost met dit soort bedrijven. Gewoon go with the flow. Ze hebben nu een dossier. Volgende vraag naar BCC: Hoe gaan we dit oplossen?

Tsja, of een advocaat als je dat liever wil. Maar dat gaat alleen maar meer tijd en geld kosten. Want als jij per se op basis van de AVG die gegevens wil inzien ga je die heus wel krijgen als je het netjes speelt. Zijn zij compliant en ben jij een paar weken verder terwijl er nog niets is gedaan aan die bezorger.
Het_Bokjedinsdag 21 februari 2023 @ 22:17
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 22:06 schreef nielsgeode het volgende:

[..]
Dan nog kan er de AVG-openbaar-maak-plicht zijn waarbij die gegevens zwart gemaakt worden.
En als jouw gegevens helemaal niet in dat Dossier voorkomen? (Stel: er staan alleen maar tracking/zending/order nrs in 'bij huisnr. x in container gelegd')

Toch: Dat dossier zou wel interessant kunnen zijn om het tijdverloop te controleren.

Maar aangezien die zending/geld al terug is, zou ik er geen tijd meer in steken.
nielsgeodedinsdag 21 februari 2023 @ 22:22
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 22:17 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
En als jouw gegevens helemaal niet in dat Dossier voorkomen?
Dan valt het niet onder de AVG, die gaat namelijk alleen over persoonsgegevens.
bijdehanddinsdag 21 februari 2023 @ 22:22
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 21:49 schreef nielsgeode het volgende:

[..]
Dat pakket is inmiddels allang retour en ergens anders besteld. Via PayPal heb ik op basis van retourtracking geld terug kunnen claimen.
Heb je het wel ontvangen? Je geeft tegenstrijdige informatie. Hoe zit het precies?
Notorious_Roydinsdag 21 februari 2023 @ 22:25
Als je jouw geld terug hebt kun je het beter laten rusten. Is de moeite niet waard joh.

Laat het los.
nielsgeodedinsdag 21 februari 2023 @ 22:26
quote:
99s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 22:22 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Heb je het wel ontvangen? Je geeft tegenstrijdige informatie. Hoe zit het precies?
Chronologische samenvatting:
1) besteld
2) geannuleerd
3) uren later alsnog verzonden
3) "bezorgd"
4) niks ontvangen
5) onderzoek gestart
6) dagen later ding gevonden in de vuilcontainer bij toeval en aan BCC gemeld
7) na lang discussieren maar teruggestuurd
8) geld via PayPal geclaimd
9) conclusie van "onderzoek": bezorgd in de vuilcontainer :')

Volgens mij doet BCC hier een "Mark Rutte" ;)
bijdehanddinsdag 21 februari 2023 @ 22:27
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 22:26 schreef nielsgeode het volgende:

[..]
Chronologische samenvatting:
1) besteld
2) geannuleerd
3) uren later alsnog verzonden
3) "bezorgd"
4) niks ontvangen
5) onderzoek gestart
6) dagen later ding gevonden in de vuilcontainer bij toeval en aan BCC gemeld
7) na lang discussieren maar teruggestuurd
8) geld via PayPal geclaimd
9) conclusie van "onderzoek": bezorgd in de vuilcontainer :')

Volgens mij doet BCC hier een "Mark Rutte" ;)
Dan is het nu toch opgelost?
nielsgeodedinsdag 21 februari 2023 @ 22:29
quote:
99s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 22:27 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Dan is het nu toch opgelost?
Nee, want bij BCC koop ik nóóit meer, maar onder DHL kom ik niet uit :{
Daarom wil ik dat BCC met DHL aan de gang gaat. Los daarvan vind ik het schandalig hoe ze met de situatie omgaan.
Lienekiendinsdag 21 februari 2023 @ 22:30
Edit

[ Bericht 99% gewijzigd door Lienekien op 21-02-2023 22:40:49 ]
bijdehanddinsdag 21 februari 2023 @ 22:31
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 22:29 schreef nielsgeode het volgende:

[..]
Nee, want bij BCC koop ik nóóit meer, maar onder DHL kom ik niet uit :{
Daarom wil ik dat BCC met DHL aan de gang gaat. Los daarvan vind ik het schandalig hoe ze met de situatie omgaan.
Ja oké, begrijpelijk. BCC gaat dat niet doen hoor, hoe vervelend het ook is. Enige wat je zelf kan doen is met je bezorger in gesprek gaan of een briefje ophangen.
Het_Bokjedinsdag 21 februari 2023 @ 22:31
Edit

Reactie van Lienekien gelezen, annulering van TS was dus terecht.
bijdehanddinsdag 21 februari 2023 @ 22:33
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 22:30 schreef Lienekien het volgende:

Edit
H schippers

[ Bericht 28% gewijzigd door bijdehand op 21-02-2023 22:45:02 ]
nielsgeodedinsdag 21 februari 2023 @ 22:34
quote:
99s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 22:31 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Ja oké, begrijpelijk. BCC gaat dat niet doen hoor, hoe vervelend het ook is. Enige wat je zelf kan doen is met je bezorger in gesprek gaan of een briefje ophangen.
Briefje "ik ben niet thuis"
Goed idee, ook voor inbrekers....
bijdehanddinsdag 21 februari 2023 @ 22:39
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 22:34 schreef nielsgeode het volgende:

[..]
Briefje "ik ben niet thuis"
Goed idee, ook voor inbrekers....
'Bij geen gehoor graag afleveren op pakketpunt of bij buren op ###'

Of het gesprek aangaan.
Dabomandinsdag 21 februari 2023 @ 22:40
Ik snap dat anti BCC sentiment totaal niet. Heb zelf ook wel s een akkefietje met ze gehad en toen eindigde ik met een duurder product dan waar ik mee begon. Zonder bij te betalen.

Maar goed, ik was toen niet bezig met m'n zin door drijven, dat gaat niet werken tegen grote bedrijven. Ik hield ze gewoon stoïcijns aan wat ze zeiden.
Lienekiendinsdag 21 februari 2023 @ 22:40
quote:
99s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 22:33 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Had een vermoeden maar dacht dat we niet meer naar pohi's mochten kijken :@

Dit is dus een ander account van TS, zijn er vast meer.
Edit doen dan maar?
madam-aprildinsdag 21 februari 2023 @ 22:43
BCC heeft wel va
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 22:14 schreef Daboman het volgende:

[..]
Heb de indruk dat je nogal uit emotie schrijft. Ik zie in de communicatie die je hier post nog geen onwil van BCC om het op te lossen.

Ik heb al regelmatig van dit soort botsingen opgelost met dit soort bedrijven. Gewoon go with the flow. Ze hebben nu een dossier. Volgende vraag naar BCC: Hoe gaan we dit oplossen?

Tsja, of een advocaat als je dat liever wil. Maar dat gaat alleen maar meer tijd en geld kosten. Want als jij per se op basis van de AVG die gegevens wil inzien ga je die heus wel krijgen als je het netjes speelt. Zijn zij compliant en ben jij een paar weken verder terwijl er nog niets is gedaan aan die bezorger.
BCC staat niet echt bekend om hun welwillendheid om hun verantwoordelijkheid te nemen wanneer er iets misgaat..

Een voorbeeld:
https://forum.viva.nl/gel(...)list_messages/496464
bijdehanddinsdag 21 februari 2023 @ 22:47
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 22:43 schreef madam-april het volgende:
BCC heeft wel va
[..]
BCC staat niet echt bekend om hun welwillendheid om hun verantwoordelijkheid te nemen wanneer er iets misgaat..

Een voorbeeld:
https://forum.viva.nl/gel(...)list_messages/496464
Dat was ook een kloon op fok! Zelfde topic ook, paar keer nog met wat kloons.
nielsgeodedinsdag 21 februari 2023 @ 22:50
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 22:40 schreef Daboman het volgende:
Ik snap dat anti BCC sentiment totaal niet. Heb zelf ook wel s een akkefietje met ze gehad en toen eindigde ik met een duurder product dan waar ik mee begon. Zonder bij te betalen.

Maar goed, ik was toen niet bezig met m'n zin door drijven, dat gaat niet werken tegen grote bedrijven. Ik hield ze gewoon stoïcijns aan wat ze zeiden.
Ik heb met véél webshops ervaring, ook ook met meerdere webshops wel problemen gehad. Fouten zijn menselijk. Maar zelden is het zo'n drama als bij BCC. Het bedrijf weigert om zich welwillend op te stellen en met een oplossing te komen.
bijdehanddinsdag 21 februari 2023 @ 22:52
Ik vind trouwens het benoemen van de betreffende webshop ook niet netjes.
nielsgeodedinsdag 21 februari 2023 @ 22:55
quote:
99s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 22:52 schreef bijdehand het volgende:
Ik vind trouwens het benoemen van de betreffende webshop ook niet netjes.
Ik vind dat BCC genoeg kansen heeft gehad om met een oplossing te komen. Ik vind dat BCC best bij naam genoemd mag worden. Zeker als BCC de wet koop afstand overtreedt mag BCC bij naam genoemd worden. Bovendien zou ik niet weten waarom het niet netjes zou zijn BCC als bedrijf bij naam te noemen. BCC is immers een bedrijf, en namen van bedrijven zoals BCC zijn anders dan namen van personen (wat BCC niet is).
#ANONIEMdinsdag 21 februari 2023 @ 22:57
Alweer BCC. Alleen maar negatief. Kan topics niet meer vinden.
Dabomandinsdag 21 februari 2023 @ 22:58
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 22:50 schreef nielsgeode het volgende:

[..]
Ik heb met véél webshops ervaring, ook ook met meerdere webshops wel problemen gehad. Fouten zijn menselijk. Maar zelden is het zo'n drama als bij BCC. Het bedrijf weigert om zich welwillend op te stellen en met een oplossing te komen.
Dan heb je blijkbaar een andere ervaring dan ik, ik vind ze eerder ongelovelijk log en traag. Maar goed, ik denk dat ik mijn punt wel gemaakt heb en wens je dan ook veel succes. Ik kan je niet helpen omdat ik het dus wel onderling heb kunnen oplossen.
Het_Bokjedinsdag 21 februari 2023 @ 23:22
quote:
99s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 22:52 schreef bijdehand het volgende:
Ik vind trouwens het benoemen van de betreffende webshop ook niet netjes.
Komop, het is hier geen Tweakers :')
madam-aprildinsdag 21 februari 2023 @ 23:23
quote:
99s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 22:47 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Dat was ook een kloon op fok! Zelfde topic ook, paar keer nog met wat kloons.
Dat had ik even gemist.. Maar ik heb wel vaker, ook via mensen die ik persoonlijk ken, negatieve verhalen gehoord over de klantenservice van BCC zeker mbt het naleven van de wet koop op afstand.
mscholwoensdag 22 februari 2023 @ 00:22
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 22:29 schreef nielsgeode het volgende:

[..]
Nee, want bij BCC koop ik nóóit meer, maar onder DHL kom ik niet uit :{
Daarom wil ik dat BCC met DHL aan de gang gaat. Los daarvan vind ik het schandalig hoe ze met de situatie omgaan.
er is niks schandaligs aan?

dhl gaat echt niet voor 1(of 2) klacht actie ondernemen en veel meer kan webwinkel gewoon niet voor elkaar krijgen

je kan zelf bij dhl klacht indienen over de bezorger maar ook daarvoor geldt: met 1 of 2 klachten doet DHL niets
mscholwoensdag 22 februari 2023 @ 00:23
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 23:22 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Komop, het is hier geen Tweakers :')
naming and shaming is gewoon smerig
damscowoensdag 22 februari 2023 @ 00:28
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 00:23 schreef mschol het volgende:

[..]
naming and shaming is gewoon smerig
Waarom
bijdehandwoensdag 22 februari 2023 @ 05:23
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 23:22 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Komop, het is hier geen Tweakers :')
Naming and shaming wil men niet hier.
Donnawoensdag 22 februari 2023 @ 06:55
quote:
99s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 22:39 schreef bijdehand het volgende:

[..]
'Bij geen gehoor graag afleveren op pakketpunt of bij buren op ###'

Of het gesprek aangaan.
Bij DHL kan je in de tracking gewoon aangeven waar ze het pakket om huis mogen afleveren of een pick up point kiezen.
mscholwoensdag 22 februari 2023 @ 07:27
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 00:28 schreef damsco het volgende:

[..]
Waarom
omdat je er geen fuck mee op schiet en je jezelf alleen maar in de voet schiet. voor jou 10 andere klanten.
Basp1woensdag 22 februari 2023 @ 07:32
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 00:23 schreef mschol het volgende:

[..]
naming and shaming is gewoon smerig
Als hij dan het alleen over DHL zou hebben die dit veroorzaakte zou ik er nog begrip voor hebben maar BCC de schuld blijven geven van het niet functioneren van DHL is natuurlijk erg vreemd. :')
sjorsie1982woensdag 22 februari 2023 @ 08:00
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 21:54 schreef nielsgeode het volgende:

[..]
1) dat dit in de toekomst niet vaker gebeurt
2) ik wil weten of BCC hier zit te liegen en dat geval ga ik melding maken bij de ACM omdat ze duidelijk de wet koop afstand overtreden
Stel ze zeggen: we doen het niet meer en later gebeurt het weer. En dan?
Stel die bezorger liegt en dat geven ze toe. En nu?
Redbullkidwoensdag 22 februari 2023 @ 08:17
Kan je uberhaupt aangeven dat je niet thuis bent?

Bij PostNL kan dat namelijk niet de 1e bezorgpoging.
Frozen-assassinwoensdag 22 februari 2023 @ 08:35
Meid. Alles bij BCC kan je ook elders bestellen. Je gaat BCC niet ervan overtuigen om te stoppen met hun samenwerking met DHL. Je hebt het pakketje teruggestuurd en je geld teruggekregen. Je hebt het maximale al eruit gehaald.

Geef het op.
Donnawoensdag 22 februari 2023 @ 08:38
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 08:17 schreef Redbullkid het volgende:
Kan je uberhaupt aangeven dat je niet thuis bent?

Bij PostNL kan dat namelijk niet de 1e bezorgpoging.
Ja bij DHL wel. Daar kan je zodra ze onderweg zijn kiezen voor een plek om huis (dan geef je ook expliciet toestemming voor de risico's enzo) of je kan meteen kiezen voor een pick up point.

Bij PostNL kan je trouwens in de app ook zo'n plek om huis aan geven of een pick up punt kiezen voor als je niet thuis bent. Als ze dan bij je voor de deur staan en ze kunnen het pakket niet kwijt, kijken ze wat je hebt gekozen en brengen ze het automatisch daar.
FlippingCoinwoensdag 22 februari 2023 @ 08:41
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 07:32 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Als hij dan het alleen over DHL zou hebben die dit veroorzaakte zou ik er nog begrip voor hebben maar BCC de schuld blijven geven van het niet functioneren van DHL is natuurlijk erg vreemd. :')
Helemaal niet, bcc gaat de samenwerking met dhl aan.
Renewoensdag 22 februari 2023 @ 08:43
Ja. Dit gaan we niet nog een keer doen

Bcc dit dat zus zo. Klaar.