Oh dat zou ook wel lekker kunnen zijn ja.quote:
je kan er sap van maken en in je omgeving uitdelenquote:Op vrijdag 17 februari 2023 09:36 schreef sigme het volgende:
Ik heb afgelopen weken wat veel sinaasappels binnengekregen en weinig opgegeten.
Dus nu moesten ze maar eens op. Ik hou niet van sinaasappelsap.
Mijn idee is om er curd van te maken, maar dat wordt dan wel véél curd.
Iemand anders nog leuke recepten waar een behoorlijke hoeveelheid sinaasappel in gaat?
Heel interessant, dank!quote:Op vrijdag 17 februari 2023 09:40 schreef Symphonic het volgende:
https://yoo.rs/sinaasappelwijn-zelf-maken-1502362480.html
Erg lekker, maar drink niet gelijk een hele fles leeg.
Heerlijk, maar het zijn geen bittere sinaasappels, dus niet echt geschikt voor marmelade.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 09:44 schreef herverwijderd het volgende:
Marmalade maken? Ik weet niet of je daarvan houdt.
Oooh, dan zou ik misschien een gedeelte gebruiken om gewone sinaasappeljam te maken.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 10:15 schreef sigme het volgende:
[..]
Heerlijk, maar het zijn geen bittere sinaasappels, dus niet echt geschikt voor marmelade.
Ik maar zoeken naar waar die sinaasappels dan zijn...quote:Op vrijdag 17 februari 2023 09:54 schreef FlippingCoin het volgende:
https://www.seriouseats.c(...)for-cocktails-recipe
Oh.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 10:22 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik maar zoeken naar waar die sinaasappels dan zijn...
Ingredients
1/4 cup (25g) zest from 3 small navel oranges
1 tablespoon (3g) dried bitter orange peel
1 cup (237ml) brandy
1 cup (237ml) vodka
4 whole cloves
2 cups (402g) sugar
1 1/2 cups (356ml) water
Daar gaan dus geen sinaasappels in.
Wel leuk recept verder, en ook al weer bittere bij betrokken. Die zou ik hier eens moeten aanplanten, het is ook de meest winterharde citrusboom.
Goeie suggestie, want in jouw likeur gaan tenminste wel sinaasappelsquote:Op vrijdag 17 februari 2023 10:19 schreef Gripper het volgende:
Sinaasappel likeur in grote weckflessen. Leuk om weg te geven ook.
Liter inmaak jenever of brandewijn, 2 sinaasappels erin, volgeprikt met kruidnagels, paar scheppen suiker.
Maar goed, dat zijn nog steeds maar een paar sinaasappels...
En verder kan je ze nog drogen om later te gebruiken in baksels, confijten, je kan er winegums van maken.
Dit idee heb ik uitgewerkt:quote:Op vrijdag 17 februari 2023 10:19 schreef Gripper het volgende:
Sinaasappel likeur in grote weckflessen. Leuk om weg te geven ook.
Liter inmaak jenever of brandewijn, 2 sinaasappels erin, volgeprikt met kruidnagels, paar scheppen suiker.
Sinaasappeljamquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
quote:Op zondag 14 mei 2023 19:10 schreef sigme het volgende:
Zo, vandaag had ik weer sinaasappelverwerkingsdag.
[..]
Dit idee heb ik uitgewerkt:
In een pot 2 sinaasappels met kruidnagel + paar plakjes gember, 150gram kristalsuiker en 8dl jenever
In de andere pot 1 sinaasappel met wat kruidnagel, veel koffiebonen en 2 kardamommen, 75gram basterdsuiker en 3dl weinbrand + 2 dl rum
[..]
Sinaasappeljam. Met zest, maar niet met tijm.
En dan nog een paar potten curd, van grapefruit.Dit klinkt allemaal heerlijk!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ afbeelding ]
Alcohol maken.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 09:36 schreef sigme het volgende:
Ik heb afgelopen weken wat veel sinaasappels binnengekregen en weinig opgegeten.
Dus nu moesten ze maar eens op. Ik hou niet van sinaasappelsap.
Mijn idee is om er curd van te maken, maar dat wordt dan wel véél curd.
Iemand anders nog leuke recepten waar een behoorlijke hoeveelheid sinaasappel in gaat?
Ik ken chutney wel, maar zeker niet van sinaasappel.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 15:47 schreef Watuntrik het volgende:
Chutneyeen smaakmaker uit de Indiase en Pakistaanse keuken. Een vruchtenpuree worden kruiden en smaakmakers toegevoegd zoals azijn, tamarinde, gember, mosterdzaad, knoflook, peper en ui. Ook worden wel kruiden, zoals fenegriek, koriander en komijn gebruikt. De chutney smaakt naast scherp vaak ook zoet door toegevoegde suiker, en zuur door azijn.
https://vegetarischbarbeq(...)aasappel-chutney.pdf
Er zijn best veel recepten te vinden van verschillende fruitsoorten.
Het is dus zoiets als een pittige Jam, maar dan met heel wat minder suiker en vooral geen Geleisuiker.
Moet eerlijk toegeven ik kon het recept wel maar heb het zelf de sinaasappel Chutney nog nooit gehad. Maar die ik gehad heb waren allemaal heel lekker.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 21:41 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik ken chutney wel, maar zeker niet van sinaasappel.
Reuze interessant, ga ik vast een keertje maken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |