Net terug gekeken. Wel mooie aflevering. Ben wel benieuwd naar de wat 'onbekendere' landen.quote:Op donderdag 16 februari 2023 23:51 schreef golfer het volgende:
Niemand verder gekeken naar die zielige beren?
Er zit een producent, een regisseur, een camera m/v en een geluids m/v nog bij. Die komen (nog) niet in beeld.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 17:46 schreef Kanaroe het volgende:
Ik heb gekeken en vond de beren zielig, ik vond de berenopvangmevrouw ook zielig. En Ceauceşcu was een eikel!
Ben wel van plan om de serie verder te kijken want dieren vind ik altijd interessant.
Verder vraag ik me af hoe Floortje en Jasper samen al die tijd doorkomen in die (milieuonvriendelijke) Jeep; is toch een eind rijden naar Nepal met een bijna onbekende
Oh ja, die zitten dan in de volgwagen....of stiekem toch op de achterbank van de Jeep.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 18:39 schreef golfer het volgende:
[..]
Er zit een producent, een regisseur, een camera m/v en een geluids m/v nog bij. Die komen (nog) niet in beeld.
quote:Bevrijd de Roemeense beer Baloo uit zijn gevangenschap
Help Baloo een nieuw leven te geven!
De Roemeense beer Baloo is al meer dan twintig jaar opgesloten in een veel te kleine kooi, als mascotte voor het Roemeense ski-resort Straja. In het programma 'Floortje gaat mee', (de uitzending van 16 feb 2023) is te zien hoe slecht en uiterst krap Baloo is gehuisvest, en hoe hij al jarenlang in eenzaamheid zijn leven slijt .
Sinds 2005 zijn er meer dan honderd beren gered uit illegale gevangenschap in Roemenië. De wet staat het particulieren niet meer toe om beren te houden, maar helaas wordt deze nog steeds slecht nageleefd. Berenopvang 'Libearty', in het hart van Roemenië, zet zich in om deze dieren te bevrijden en ze op te vangen. Met jouw hulp kan Baloo een nieuw leven krijgen in de natuurlijke omgeving van Libearty.
Doe mee en zorg ervoor dat Balou zijn (semi) vrijheid weer terug krijgt! #FreeBaloo #Libearty
Wij, inwoners van Nederland constateren-
- In 2000 werd Baloo als berenwelp gevonden en overgedragen aan Emil Parau, eigenaar van een ski-resort in Straja, Roemenie.
- Op 8 februari werd Baloo 23 jaar en is hij een van de grootste in gevangenschap gefokte beren in Europa.
- De heer Parau is van mening dat Baloo in Straja moet blijven, aangezien Baloo al jarenlang de mascotte van zijn resort is.
- In geen enkel land van de Europese Unie hebben we een beer ontmoet als mascotte van een toeristenoord.
- Volgens de wet is het houden van Baloo door de heer Parau illegaal en moet deze beer in beslag worden genomen en worden overgedragen aan een berenreservaat.
- Het voorstel is nu om het dier naar de dichtstbijzijnde opvang over te brengen: "Libearty", het berenreservaat van Cristina Lapis in Zarnesti, Roemenie. Een opvang voor verwaarloosde beren, of beren die dreigen te worden afgeschoten, die al meer dan vijfentwintig jaar ervaring hebben met de opvang van deze dieren. en verzoekenWij verzoeken onmiddellijke vrijlating van beer Baloo, waarbij hij wordt overgedragen aan "Libearty", het berenreservaat van Cristina Lapis in Zarnesti, dat zich al jaren inzet voor de vrijlating en opvang van Baloo.
https://secure.avaaz.org/(...)vangenschap/?tdTBocb
Dan heb je de OP blijkbaar niet gelezen.quote:Op donderdag 23 februari 2023 21:21 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Ik hoop niet dat het elke week over zielige dieren gaat maar meer richting de sfeer van 'Floortje naar het einde van de wereld'
quote:Ze willen op die route de gecompliceerde relatie tussen mens en dier onderzoeken. Ze bezoeken mensen die hun leven wijden aan het verbeteren van het welzijn van dieren.
Nee uitgezet.quote:Op donderdag 16 februari 2023 23:51 schreef golfer het volgende:
Niemand verder gekeken naar die zielige beren?
Over wie heb je het dan?quote:Op donderdag 23 februari 2023 21:44 schreef FlippingCoin het volgende:
Wou alleen dat debiele wijf voor dr kut trappen meer niet.
Dat mens die de beer in dat kleine kooitje heeft gestopt.quote:
Je hebt niks gemist. Volgende uitzending over Iraks Koerdistan is 9 maart.quote:Op zondag 5 maart 2023 16:29 schreef Kanaroe het volgende:
Heb ik een uitzending gemist, of was Turkije de laatste tot nu toe?
Bedankt! Ik kon het zo 1-2-3 niet vinden.quote:Op zondag 5 maart 2023 16:34 schreef golfer het volgende:
[..]
Je hebt niks gemist. Volgende uitzending over Iraks Koerdistan is 9 maart.
???quote:Op maandag 20 maart 2023 15:08 schreef xzaz het volgende:
Die aflevering met die kamelen____________________________________!
[ afbeelding ]
Dat kleintje van dik 6.000 euro excl. lenzen?quote:
Die ja. Zonder autofocusquote:Op donderdag 30 maart 2023 21:17 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat kleintje van dik 6.000 euro excl. lenzen?
Een (karmisch) gebed zonder end.quote:Op donderdag 30 maart 2023 21:18 schreef golfer het volgende:
Al die gewonde en doorgaande koeien bij die Duitse vrouw. Dik 3.000 stuks.
Zeker leuk. (En de Belgische echtgenoot die 1 keer per jaar op bezoek komtquote:Op donderdag 20 april 2023 21:47 schreef golfer het volgende:
De laatste was mooi met die leuke parkgids en de neushoorns.
Ik volg Jasper, de fotograaf nu op instagram.quote:Op donderdag 20 april 2023 21:51 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Zeker leuk. (En de Belgische echtgenoot die 1 keer per jaar op bezoek komt)
En nu de foto's nog van het hele gebeuren!
Goeie tip! Ik kan ook plaatjes kijken zonder accountquote:Op donderdag 20 april 2023 22:07 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik volg Jasper, de fotograaf nu op instagram.
Die foto's/filmpjes
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |