abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_208018835
Floortje Dessing reist in haar nieuwe serie Floortje Gaat Mee met natuurfotograaf Jasper Doest van Nederland naar Nepal en doet verschillende landen aan. Ze onderzoeken de moeilijke relatie tussen mens en dier en beginnen in Roemenië.



De reislustige Floortje Dessing vormt in dit nieuwe reisprogramma Floortje Gaat Mee een team met fotograaf Jasper Doest. Hij won verschillende prijzen met zijn natuurfotografie, waarmee hij de schoonheid en kwetsbaarheid van de aarde wil laten zien.

Dessing en Doest reizen dan ook over land van Nederland naar Nepal. Ze willen op die route de gecompliceerde relatie tussen mens en dier onderzoeken. Ze bezoeken mensen die hun leven wijden aan het verbeteren van het welzijn van dieren.

In deze eerste aflevering arriveren Dessing en Doest in Roemenië waar ze een berenopvang bezoeken. In dat land worden beren traditioneel gehouden om het publiek te vermaken. Bij de berenopvang zijn de dieren beschermd en kunnen ze vrij rondlopen in een natuurlijke omgeving.

Floortje Gaat Mee is vanaf 16 februari acht weken lang elke donderdag om 20:30 uur te zien bij BNNVARA op NPO1. Daarnaast komen er nog twee extra afleveringen op NPO Start: op 16 februari en 2 maart.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_208025439
Is die auto wel milieuvriendelijk?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_208025575
Afgeplakt T-shirt en nee ze zijn niet met z'n tweeën, want cameramens en geluidsmens erbij.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_208027813
Niemand verder gekeken naar die zielige beren?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_208034641
quote:
11s.gif Op donderdag 16 februari 2023 23:51 schreef golfer het volgende:
Niemand verder gekeken naar die zielige beren?
Net terug gekeken. Wel mooie aflevering. Ben wel benieuwd naar de wat 'onbekendere' landen.
pi_208035280
Ik heb gekeken en vond de beren zielig, ik vond de berenopvangmevrouw ook zielig. En Ceauceşcu was een eikel!
Ben wel van plan om de serie verder te kijken want dieren vind ik altijd interessant.

Verder vraag ik me af hoe Floortje en Jasper samen al die tijd doorkomen in die (milieuonvriendelijke) Jeep; is toch een eind rijden naar Nepal met een bijna onbekende
pi_208035876
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 17:46 schreef Kanaroe het volgende:
Ik heb gekeken en vond de beren zielig, ik vond de berenopvangmevrouw ook zielig. En Ceauceşcu was een eikel!
Ben wel van plan om de serie verder te kijken want dieren vind ik altijd interessant.

Verder vraag ik me af hoe Floortje en Jasper samen al die tijd doorkomen in die (milieuonvriendelijke) Jeep; is toch een eind rijden naar Nepal met een bijna onbekende
Er zit een producent, een regisseur, een camera m/v en een geluids m/v nog bij. Die komen (nog) niet in beeld.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_208037883
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 18:39 schreef golfer het volgende:

[..]
Er zit een producent, een regisseur, een camera m/v en een geluids m/v nog bij. Die komen (nog) niet in beeld.
Oh ja, die zitten dan in de volgwagen....of stiekem toch op de achterbank van de Jeep.
Dat er meer volk mee is on tour, is bij bijvoorbeeld Tom Waes of Arnout Hauben altijd lekker duidelijk.

Floortje en Jasper zijn niet alleen, check!
pi_208043826
Ik vind het voor mezelf een lastig programma.
Kan niet goed tegen dierenleed (wie wel :P ) maar het blijft zo spoken in mijn brein/slecht slapen enzuks. :'(

Voordeel van dit soort programma's is dat er veel meer mensen meekrijgen hoe schrijnend en fout de beesten erbij zitten en er beter/sneller actie ondernomen kan worden.
  zaterdag 18 februari 2023 @ 12:12:46 #10
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_208044326
Zo te zien waren er veel kijkers die moeite hadden met het lot van de beren en vooral dat van Baloo.
https://www.metronieuws.n(...)n-tranen-beer-balou/

Maar ik kan nergens vinden of er al een actie begonnen is om die arme Baloo vrij te krijgen/kopen?
Ik zou zo'n actie onmiddellijk steunen.

#free Baloo
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 18 februari 2023 @ 12:20:36 #11
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_208044425
Toch een actie gevonden, gestart door Jasper Doest, de fotograaf en meteen ondertekend:

https://secure.avaaz.org/(...)vangenschap/?zOWGptb

quote:
Bevrijd de Roemeense beer Baloo uit zijn gevangenschap
Help Baloo een nieuw leven te geven!

De Roemeense beer Baloo is al meer dan twintig jaar opgesloten in een veel te kleine kooi, als mascotte voor het Roemeense ski-resort Straja. In het programma 'Floortje gaat mee', (de uitzending van 16 feb 2023) is te zien hoe slecht en uiterst krap Baloo is gehuisvest, en hoe hij al jarenlang in eenzaamheid zijn leven slijt .

Sinds 2005 zijn er meer dan honderd beren gered uit illegale gevangenschap in Roemenië. De wet staat het particulieren niet meer toe om beren te houden, maar helaas wordt deze nog steeds slecht nageleefd. Berenopvang 'Libearty', in het hart van Roemenië, zet zich in om deze dieren te bevrijden en ze op te vangen. Met jouw hulp kan Baloo een nieuw leven krijgen in de natuurlijke omgeving van Libearty.

Doe mee en zorg ervoor dat Balou zijn (semi) vrijheid weer terug krijgt! #FreeBaloo #Libearty

Wij, inwoners van Nederland constateren-
- In 2000 werd Baloo als berenwelp gevonden en overgedragen aan Emil Parau, eigenaar van een ski-resort in Straja, Roemenie.
- Op 8 februari werd Baloo 23 jaar en is hij een van de grootste in gevangenschap gefokte beren in Europa.
- De heer Parau is van mening dat Baloo in Straja moet blijven, aangezien Baloo al jarenlang de mascotte van zijn resort is.
- In geen enkel land van de Europese Unie hebben we een beer ontmoet als mascotte van een toeristenoord.
- Volgens de wet is het houden van Baloo door de heer Parau illegaal en moet deze beer in beslag worden genomen en worden overgedragen aan een berenreservaat.
- Het voorstel is nu om het dier naar de dichtstbijzijnde opvang over te brengen: "Libearty", het berenreservaat van Cristina Lapis in Zarnesti, Roemenie. Een opvang voor verwaarloosde beren, of beren die dreigen te worden afgeschoten, die al meer dan vijfentwintig jaar ervaring hebben met de opvang van deze dieren. en verzoekenWij verzoeken onmiddellijke vrijlating van beer Baloo, waarbij hij wordt overgedragen aan "Libearty", het berenreservaat van Cristina Lapis in Zarnesti, dat zich al jaren inzet voor de vrijlating en opvang van Baloo.
https://secure.avaaz.org/(...)vangenschap/?tdTBocb



[ Bericht 40% gewijzigd door golfer op 18-02-2023 12:27:41 ]
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_208112554
Vanavond:
Op hun reis van Nederland naar Nepal doen Floortje Dessing en fotograaf Jasper Doest Turkije aan. Ze gaan in deze aflevering van Floortje Gaat Mee kijken bij de omstreden eeuwenoude traditie kamelenworstelen, waarbij twee kamelen met elkaar in gevecht gaan.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_208113371
Kamelenworstelen, de idiotie!
Ik ga kijken, bedankt voor de reminder.
pi_208114592
Ik weet niet of ik deze serie nog ga volgen :'( :r :{w
pi_208118045
Bah. Dat gedoe met die kamelen. :{w
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_208118586
Ik hoop niet dat het elke week over zielige dieren gaat maar meer richting de sfeer van 'Floortje naar het einde van de wereld'
pi_208118910
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 21:21 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Ik hoop niet dat het elke week over zielige dieren gaat maar meer richting de sfeer van 'Floortje naar het einde van de wereld'
Dan heb je de OP blijkbaar niet gelezen.
Daarin staat:
quote:
Ze willen op die route de gecompliceerde relatie tussen mens en dier onderzoeken. Ze bezoeken mensen die hun leven wijden aan het verbeteren van het welzijn van dieren.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_208119029
quote:
11s.gif Op donderdag 16 februari 2023 23:51 schreef golfer het volgende:
Niemand verder gekeken naar die zielige beren?
Nee uitgezet.


Wou alleen dat debiele wijf voor dr kut trappen meer niet.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_208120195
quote:
16s.gif Op donderdag 23 februari 2023 21:44 schreef FlippingCoin het volgende:


Wou alleen dat debiele wijf voor dr kut trappen meer niet.
Over wie heb je het dan?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_208120221
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 22:37 schreef golfer het volgende:

[..]
Over wie heb je het dan?
Dat mens die de beer in dat kleine kooitje heeft gestopt.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_208120402
Kamelen aansporen cq dwingen om hun natuurlijke gedrag te vertonen en dat goed praten :{w

Gelukkig zijn er ook altijd weer goeie dierenvrienden, al was dit wel weer de overtreffende trap. Lijkt me niet zo'n goed plan op zwerfdieren op zo'n grote schaal te voeren.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 23 februari 2023 @ 23:14:02 #22
414785 sirdanilot
pi_208120806
Volgens mij is dit met kamelen minder erg dan Spaans stierenvechten

Maar goed ik ben meestal voor het behoud van tradities maar een traditie houdt op waar dit een levend wezen schaadt vind ik.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_208122878
De dierenvriend met zijn paard in de gang was inderdaad wel een beetje koekoek, hyper zelfs. Beetje Messias-complex. Maar hij doet er niemand kwaad mee, behalve misschien de buren :P

So wie so, wat een ontzettende hoeveelheelheid (en wat een joekels) zwerfhonden en -katten in Turkije!
Die hutjes zijn goedbedoeld, maar slechts een druppel op de gloeiende plaat lijkt mij.

Kamelenworstelen.....geen goed woord voor over. Wat een vreselijke traditie, arme dieren.
pi_208252902
Heb ik een uitzending gemist, of was Turkije de laatste tot nu toe?
  zondag 5 maart 2023 @ 16:34:09 #25
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_208252983
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 16:29 schreef Kanaroe het volgende:
Heb ik een uitzending gemist, of was Turkije de laatste tot nu toe?
Je hebt niks gemist. Volgende uitzending over Iraks Koerdistan is 9 maart.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_208253018
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2023 16:34 schreef golfer het volgende:

[..]
Je hebt niks gemist. Volgende uitzending over Iraks Koerdistan is 9 maart.
Bedankt! Ik kon het zo 1-2-3 niet vinden.
pi_208269861
Ik vind het een prachtige serie. Durf niet mee te schrijven, want kijk de serie via npo-plus en weet nooit wanneer precies wat op tv is uitgezonden.

Die arme zielige beer in dat hokje, manoman. Toch geloof ik wel dat zijn verzorgster zelf vindt dat ze het dier verzorgd als haar eigen kind. Net zoals de eigenaar van die kameel, die de arena met moeite in wilde.

Heb zelf raskatten en in het begin mij verdiept in fokkers en het fokken en tentoonstellingen en alles daar omheen. Ben er twee keer geweest met eigen katten (per kat een keer) en ze kregen allemaal een lintje en een prijs. Dat was een keer en nooit weer, ze vonden er geen reet aan om de hele dag in een klein kooitje te zitten en dwars door een hoop herrie betast te worden door een jurylid. Volgens andere fokkers hadden hun katten er wel plezier in. Geloof er geen bal van.

[ Bericht 39% gewijzigd door Firuze60 op 06-03-2023 20:18:50 ]
  donderdag 9 maart 2023 @ 20:45:18 #28
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_208305634
Iraaks-Koerdistan dus nu.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 9 maart 2023 @ 21:18:43 #29
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_208306256
Mooi, die band tussen die begeleiders en die honden die mijnen kunnen ruiken.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_208316434
Mooie omgeving weer en bijzonder dat ze daar als ongeveer de enige west-europeanen rondreden.
Ik had nog wel meer willen zien van de karretjes-maker, en met name de dieren die hij heeft geholpen en waar ze terecht zijn gekomen.
Ik heb geen Instagram, maar ik zag bijvoorbeeld een eekhoorn met een karretje voorbij komen, heel apart.

Die mijnspeurhonden is natuurlijk een dubbel verhaal.
  donderdag 16 maart 2023 @ 15:28:11 #31
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_208407907
Vanavond:
Floortje Dessing en fotograaf Jasper Doest gaan in Floortje Gaat Mee deze keer van Iraaks-Koerdistan naar Mosoel in het noorden van Irak. Ze reizen in konvooi naar de stad waar de verwoestingen door de zware gevechten tussen het Irakese regeringsleger en terroristische organisatie IS nog altijd zichtbaar zijn.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 16 maart 2023 @ 20:55:51 #32
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_208413672
Vreselijk wat er gebeurd is in Mosul.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 16 maart 2023 @ 21:18:49 #33
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_208414141
Waterbuffels van moerasarabieren bij Basra. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_208414479
Dat paleis mèt personeel van Saddam, mein gott, wat een walgelijke geschiedenis!
Het waren trouwens Boerenzwaluwen die op de kroonluchter zaten :)

Maar inderdaad, die waterbuffels maakten alles weer een beetje goed, prachtig. Die rieten eilandjes en dito huisjes, echt bijzonder.
Jasper ziek, das balen voor hem. Floortje is wellicht wat meer gewend qua eten op reis...?

Hopelijk in de volgende aflevering weer meer dieren.
  maandag 20 maart 2023 @ 15:08:11 #35
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_208466362
Die aflevering met die kamelen :')____________________________________!

  maandag 20 maart 2023 @ 15:09:01 #36
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_208466375
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 15:08 schreef xzaz het volgende:
Die aflevering met die kamelen :')____________________________________!

[ afbeelding ]
???
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 24 maart 2023 @ 21:55:13 #37
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_208524403
Wat een mensenmenigte in Mumbai.
Die slangenvanger. _O_
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator donderdag 30 maart 2023 @ 20:44:41 #38
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208595496
Mooie Leica camera :9
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 30 maart 2023 @ 21:17:03 #39
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_208595950
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2023 20:44 schreef derLudolf het volgende:
Mooie Leica camera :9
Dat kleintje van dik 6.000 euro excl. lenzen?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 30 maart 2023 @ 21:18:00 #40
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_208595963
Al die gewonde en doorgaande koeien bij die Duitse vrouw. Dik 3.000 stuks.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator donderdag 30 maart 2023 @ 21:18:33 #41
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208595969
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2023 21:17 schreef golfer het volgende:

[..]
Dat kleintje van dik 6.000 euro excl. lenzen?
Die ja. Zonder autofocus :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_208597241
quote:
11s.gif Op donderdag 30 maart 2023 21:18 schreef golfer het volgende:
Al die gewonde en doorgaande koeien bij die Duitse vrouw. Dik 3.000 stuks.
Een (karmisch) gebed zonder end.
  donderdag 13 april 2023 @ 20:48:21 #43
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_208763811
De laatste etappe.
Met o.a. olifanten, die door mensen worden misbruikt.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_208764750
Ik vond de theorie van de olifantenverzorger van het SOS dorp geweldig.
Dat wij mensen ons superieur opstellen t.o.v. dieren omdat we (onbewust) beseffen dat we ecologisch gezien totaal geen nut hebben op de aarde i.t.t. de dieren!
Volgende week de laatste aflevering alweer.
  donderdag 20 april 2023 @ 21:47:11 #45
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_208843539
De laatste was mooi met die leuke parkgids en de neushoorns. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_208843649
quote:
14s.gif Op donderdag 20 april 2023 21:47 schreef golfer het volgende:
De laatste was mooi met die leuke parkgids en de neushoorns. ^O^
Zeker leuk. (En de Belgische echtgenoot die 1 keer per jaar op bezoek komt :D)
En nu de foto's nog van het hele gebeuren!
pi_208843907
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 21:51 schreef Kanaroe het volgende:

[..]
Zeker leuk. (En de Belgische echtgenoot die 1 keer per jaar op bezoek komt :D)
En nu de foto's nog van het hele gebeuren!
Ik volg Jasper, de fotograaf nu op instagram.
Die foto's/filmpjes _O_

[ Bericht 1% gewijzigd door Blues op 21-04-2023 00:02:49 ]
pi_208848604
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2023 22:07 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik volg Jasper, de fotograaf nu op instagram.
Die foto's/filmpjes _O_
Goeie tip! Ik kan ook plaatjes kijken zonder account :)
Heel mooi, die Duitse vrouw met die koeien O+
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')