Op een gegeven moment moet je verder. Ik meen dat het Nederlandse team de laatste twee dagen niemand hebben gered.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 15:25 schreef Rupibma het volgende:
[..]
En Turkije wil er al met de bulldozer overheen.
Je kan dit niet zomaar bij chp flikkeren, hoor. Maar ik ga er verder niet op in, dat past hier niet meer dan.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 15:32 schreef Slayage het volgende:
[..]
Hij is helaas niet de enige Turk die racisme normaal vindt. Het is niet normaal wat de Syriërs over zich heen krijgen de laatste jaren, eigenlijk sinds dat het economisch slecht gaat in Turkije. En de CHP de grootste oppositie partij voert al sinds 2011, begin van de Syrische burgeroorlog, een haatcampagne richting Syriërs . Erdogan zou "de Syriërs naar Turkije brengen om hun op Erdogan te laten stemmen". De CHP is traditioneel al een racistische partij sinds de begindagen van de republiek. Toen waren met name Koerden het slachtoffer. Nu hebben ze een nieuwe slachtoffer gevonden en is racisme en vreemdelingenhaat mainstream geworden. De grote oppositie blok dat zich heeft verenigd tegen Erdoğan heeft een verkiezingsbelofte gedaan om alle Syriërs te deporteren.
Weet je wat je wat de grap is, Turken zijn over het algemeen ook nog moslim en in de Islam is geen plaats voor racisme. Welke vorm dan ook. Dat maakt het racisme van moslims voor mij als moslim vele malen erger.
Het racisme probleem is helaas universeel en is een bijeffect van onze tribale aard als mensen, dus zo primitief als maar zijn, waardoor het uitbannen heel moelijk is.
[ twitter ]
Ze moeten niet stoppen met zoeken, gister hoorde ik dat er nog levenden zijn gevonden na 9 dagen.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 15:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Heel eng idd, nachtmerrie materiaal. Daar liggen tot je dan maar dood gaat van de dorst oid.
Toch wel mooi dat wij op fok! zonder dat we er verstand van hebben op 4000km afstand in staat zijn de lokale hulpverleners te adviseren.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 19:37 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Ze moeten niet stoppen met zoeken, gister hoorde ik dat er nog levenden zijn gevonden na 9 dagen.
Ik hoop over 20 jaar dat er gewoon een heel leger van Boston Dynamics robots gedropt kunnen worden die massaal gaan zoeken naar overlevenden.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 19:37 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Ze moeten niet stoppen met zoeken, gister hoorde ik dat er nog levenden zijn gevonden na 9 dagen.
Hadden ze nu maar opspoortechnologie doorontwikkeld.
Zit het te kijken. Die ontremde verdriet van mensen. Volwassen mannen die letterlijk op hun knieeen vallen van verdriet. Smeken of ze nog iemand misschien kunnen helpen.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 21:29 schreef miss_sly het volgende:
Op NPO1 is een programma over USAR in hun tijd daar. Heftig.
Met sensoren/scanners volgepakte drones die binnen een minuut een digitale 3d kaart heeft van de ruïnequote:Op dinsdag 14 februari 2023 20:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik hoop over 20 jaar dat er gewoon een heel leger van Boston Dynamics robots gedropt kunnen worden die massaal gaan zoeken naar overlevenden.
En dan moeten beslissen dat je ergens niet gaat helpen omdat het niet te doen is…terwijl ze de mensen horen kloppen. Afschuwelijkquote:Op dinsdag 14 februari 2023 21:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zit het te kijken. Die ontremde verdriet van mensen. Volwassen mannen die letterlijk op hun knieeen vallen van verdriet. Smeken of ze nog iemand misschien kunnen helpen.
Allemachtig....
Ja, de tyfus zeg. Dat je moet uitleggen aan iemand die gewoon zijn dierbare wil redden, dat jij er het gereedschap niet voor hebt. Omdat het misschien wel een week duurt, en er meer mensen liggen.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 21:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En dan moeten beslissen dat je ergens niet gaat helpen omdat het niet te doen is…terwijl ze de mensen horen kloppen. Afschuwelijk
Absoluut ! wat een helden.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 21:52 schreef Minimunt het volgende:
Godverdomme zeg, ik zit me echt met een brok in m’n keel naar die beelden op npo 1 te kijken.
Wat verschrikkelijk. Ik wist dat het heftig is daar, maar als je dan deze beelden ziet dan krijgt het nog meer een leven.
Die man die ze achterlaten omdat de levende mensen te “diep” zitten. En praten om een amputatie uit te voeren bij een jongetje.
Jezus, deze mensen verdienen echt een standbeeld.
Eens.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 21:52 schreef Minimunt het volgende:
Godverdomme zeg, ik zit me echt met een brok in m’n keel naar die beelden op npo 1 te kijken.
Wat verschrikkelijk. Ik wist dat het heftig is daar, maar als je dan deze beelden ziet dan krijgt het nog meer een leven.
Die man die ze achterlaten omdat de levende mensen te “diep” zitten. En praten om een amputatie uit te voeren bij een jongetje.
Raar om over na te denken eigenlijk hoe huizen, waar je in woont voor veiligheid normaal, opeens enorme deathtraps worden.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 21:52 schreef Minimunt het volgende:
Is er een link naar de aflevering?quote:Op dinsdag 14 februari 2023 21:52 schreef Minimunt het volgende:
NPOstart en dan bij 'live' even terug spoelenquote:Op dinsdag 14 februari 2023 21:59 schreef EenAndereWeg het volgende:
[..]
Is er een link naar de aflevering?
Thxquote:Op dinsdag 14 februari 2023 22:07 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
NPOstart en dan bij 'live' even terug spoelen
Arme Tarikquote:Op dinsdag 14 februari 2023 21:52 schreef Minimunt het volgende:
Die man die ze achterlaten omdat de levende mensen te “diep” zitten.
Heb net ook gekeken. De man die eerst heel blij was dat het team er was omdat zijn vrouw en 2 kinderen levend onder het puin lagen en ze geklop hoorden.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 21:52 schreef Minimunt het volgende:
Veel meer ben ik bang..quote:Op woensdag 15 februari 2023 08:35 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Gaat nog wel naar de 50.000
Het is echt veel te makkelijk om dit even op het bordje van CHP te gooien. Grootste deel van Turkije stemt nog steeds AKP. Een heel groot deel, misschien wel de meerderheid, van de bevolking die zich nu tegen Syriërs keert zijn ook gewoon AKP stemmers. Het is echt nergens op gebaseerd om dit toe te schrijven aan de CHP.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 15:32 schreef Slayage het volgende:
[..]
Hij is helaas niet de enige Turk die racisme normaal vindt. Het is niet normaal wat de Syriërs over zich heen krijgen de laatste jaren, eigenlijk sinds dat het economisch slecht gaat in Turkije. En de CHP de grootste oppositie partij voert al sinds 2011, begin van de Syrische burgeroorlog, een haatcampagne richting Syriërs . Erdogan zou "de Syriërs naar Turkije brengen om hun op Erdogan te laten stemmen". De CHP is traditioneel al een racistische partij sinds de begindagen van de republiek. Toen waren met name Koerden het slachtoffer. Nu hebben ze een nieuwe slachtoffer gevonden en is racisme en vreemdelingenhaat mainstream geworden. De grote oppositie blok dat zich heeft verenigd tegen Erdoğan heeft een verkiezingsbelofte gedaan om alle Syriërs te deporteren.
Weet je wat je wat de grap is, Turken zijn over het algemeen ook nog moslim en in de Islam is geen plaats voor racisme. Welke vorm dan ook. Dat maakt het racisme van moslims voor mij als moslim vele malen erger.
Het racisme probleem is helaas universeel en is een bijeffect van onze tribale aard als mensen, dus zo primitief als maar zijn, waardoor het uitbannen heel moelijk is.
[ twitter ]
Ik denk dat dat soort kleine dingen die een glimlach oproepen heel hard nodig zijn als je daar bent om hulp te verlenen in die omstandigheden.quote:Op woensdag 15 februari 2023 00:10 schreef EenAndereWeg het volgende:
Toch moest ik even lachen:
Door team gered.
Mensen:12 + hond + kanariepiet
Precies. Je zag iedere keer weer dat die hulpverleners na zo'n redding bijna neervallen van de vermoeidheid. Ze gaan echt puur door op wilskracht en adrenaline.quote:Op woensdag 15 februari 2023 09:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat dat soort kleine dingen die een glimlach oproepen heel hard nodig zijn als je daar bent om hulp te verlenen in die omstandigheden.
Reddingshontenquote:Op woensdag 15 februari 2023 11:19 schreef Schanu het volgende:
Vier mensen levend uit het puin gehaald: https://www.telegraaf.nl/(...)n-gehaald-in-antakya
Ik had mijn auto gister weggebracht voor een grote beurt + APK hier in Rotterdam.quote:Op woensdag 15 februari 2023 09:01 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Het is echt veel te makkelijk om dit even op het bordje van CHP te gooien. Grootste deel van Turkije stemt nog steeds AKP. Een heel groot deel, misschien wel de meerderheid, van de bevolking die zich nu tegen Syriërs keert zijn ook gewoon AKP stemmers. Het is echt nergens op gebaseerd om dit toe te schrijven aan de CHP.
De MHP waar de AKP zo graag mee samenwerkt is bijvoorbeeld vele malen erger qua discriminatie. Alleen houden zij zich nu koest, omdat ze graag blijven slijmen met Erdogan.
Ik zeg niet dat CHP heilig is, verre van, maar dit is echt te makkelijk wat je nu doet.
je bedoeld te zeggen dat jij eigenlijk ook wel vind "dat Syriërs mensen lastig vallen en dat ze de oorzaak van de plunderingen en berovingen zijn" ? Maak er dan niet zo'n wollig verhaal van.quote:Op woensdag 15 februari 2023 11:43 schreef BMW1993 het volgende:
En ondanks het generaliseren moet er wel een kern van waarheid inzitten, als dit sentiment in de maatschappij zo breed gedragen word.
In slechte tijden moet er altijd een zondebok gezocht worden.quote:Op woensdag 15 februari 2023 11:43 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Ik had mijn auto gister weggebracht voor een grote beurt + APK hier in Rotterdam.
Dat is een garage met Turkse eigenaren, komen zelf uit Mersin, maar ze begonnen gelijk ook over Syriërs, dat ze de oorzaak zijn van plunderen en berovingen van het Turkse volk, zij het Turkse volk die meer dan 10 jaar voor hun heeft gezorgd..
Ook hij is een groot fan van Erdogan, want daarna kreeg ik een halfuur hele verhalen te horen dat Erdogan allemaal nieuwe woningen voor iedereen laat bouwen, en de Turkse eenheid een van de sterkste is ter wereld.
Maar je merkt ook dat hij erg racistisch is geworden naar voornamelijk Syriërs, hij vond Afghanen een prima volk die zich goed gedragen in Turkije, maar Syriërs vallen helaas mensen lastig, ook vrouwen.. En ondanks het generaliseren moet er wel een kern van waarheid inzitten, als dit sentiment in de maatschappij zo breed gedragen word.
Binnen een jaar wil moet alles zijn herbouwd denk dat aardbevingsbestdig niet gaat lukken. Te duur en te traag. Vergunningen moeten snel worden afgegeven of eventueel achteraf massaal worden gelegaliseerd.quote:Op woensdag 15 februari 2023 11:57 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
In slechte tijden moet er altijd een zondebok gezocht worden.
Maar ik vind het vooral lekker makkelijk. Beloftes over nieuwe huizen die gebouwd worden… Wordt er gesproken over dat ze dan wel aardbevingsbestendig moeten zijn?
Die verhalen hebben ze ook over Koerden en Alevieten. Zit daar een kern van waarheid in?quote:Op woensdag 15 februari 2023 11:43 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Ik had mijn auto gister weggebracht voor een grote beurt + APK hier in Rotterdam.
Dat is een garage met Turkse eigenaren, komen zelf uit Mersin, maar ze begonnen gelijk ook over Syriërs, dat ze de oorzaak zijn van plunderen en berovingen van het Turkse volk, zij het Turkse volk die meer dan 10 jaar voor hun heeft gezorgd..
Ook hij is een groot fan van Erdogan, want daarna kreeg ik een halfuur hele verhalen te horen dat Erdogan allemaal nieuwe woningen voor iedereen laat bouwen, en de Turkse eenheid een van de sterkste is ter wereld.
Maar je merkt ook dat hij erg racistisch is geworden naar voornamelijk Syriërs, hij vond Afghanen een prima volk die zich goed gedragen in Turkije, maar Syriërs vallen helaas mensen lastig, ook vrouwen.. En ondanks het generaliseren moet er wel een kern van waarheid inzitten, als dit sentiment in de maatschappij zo breed gedragen word.
zoek en vervang:quote:Op woensdag 15 februari 2023 11:43 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Dit zijn de bevestigde doden.quote:Op woensdag 15 februari 2023 08:35 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Gaat nog wel naar de 50.000
Ik krijg toch ook wel het gevoel dat hoe hogere getallen je roept hoe meer je in de krant komt...quote:Op woensdag 15 februari 2023 12:06 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dit zijn de bevestigde doden.
Een Turkse aardbevingsexpert gaf aan the Economist aan het totaal meer ergens rond de 180000 verwacht gaat worden.
Het zal ook heus wel gebaseerd zijn op inschattingen die ze nu kunnen maken nav de schade aan gebouwen en demografische gegevens.quote:Op woensdag 15 februari 2023 13:19 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Ik krijg toch ook wel het gevoel dat hoe hogere getallen je roept hoe meer je in de krant komt...
Hoge getallen zijn nieuws he.
quote:Op woensdag 15 februari 2023 00:10 schreef EenAndereWeg het volgende:
Toch moest ik even lachen:
Door team gered.
Mensen:12 + hond + kanariepiet
quote:Qatar gaat de containers die eind vorig jaar tijdens het WK voetbal fungeerden als onderkomens voor fans verschepen naar Turkije en Syrië. De mobiele appartementen zijn daar broodnodig na de catastrofale aardbevingen van vorige week, waarna inmiddels meer dan 40.000 lichamen zijn geborgen.
In Turkije zijn meer dan een miljoen mensen dakloos geworden door de ramp. Reddingsorganisaties vrezen dat het cijfer in Syrië misschien nog wel hoger ligt. Met het oog op het koude winterweer in de regio is het belangrijk dat de overlevenden ’s nachts een dak boven hun hoofd hebben. Qatar stelt in totaal 10.000 containers beschikbaar, waarin gemakkelijk twee bedden passen.
Het is volgens Qatarese officials altijd al de bedoeling geweest om de faciliteiten na het toernooi te doneren aan goede doelen. Het is ook het plan om enkele stadions te ontmantelen, om ze later weer op te bouwen in derdewereldlanden.
Is het niet wat dubbelop om ook nog een extra dak boven het huis te hebben? Of zijn de huizen an sich zonder dak opgeleverd?quote:Op woensdag 15 februari 2023 19:12 schreef maily het volgende:
Met het oog op het koude winterweer in de regio is het belangrijk dat de overlevenden ’s nachts een dak boven hun huis hebben.
Fan containersquote:Op woensdag 15 februari 2023 19:12 schreef maily het volgende:
Qatar stuurt 10.000 fan-containers WK-voetbal naar aardbevingsgebied
[..]
[ twitter ]
Apart verhaal, de Afghanen zijn zo'n kutvolk dat bij de overname van de Taliban dat Oostenrijk direct zei dat ze geen vluchtelingen niet gingen opnemen. Dit na meerdere breed in de media uitgemeten gevallen waarbij vrouwen achtervolgt, vermoord en verkracht zijn in de voorgaande jaren.quote:Op woensdag 15 februari 2023 11:43 schreef BMW1993 het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |