Succes! Daarom vond ik de 16 niet zo aantrekkelijk. Alleen een grotere lus op het strand.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 11:49 schreef linebear het volgende:
Ik de 16, snap nog steeds niet waarom ik over het strand wil rennen
Ik ben zelf ook helaas geblesseerdquote:Op vrijdag 24 maart 2023 11:28 schreef Jor_Dii het volgende:
Succes allemaal met de laatste voorbereidingen en spanningen richting 16 April.
Vorig jaar rond deze tijd raakte ik geblesseerdgeeft me wel het idee dat ik daardoor Rotterdam ooit nog een keer moet lopen.
Haha, zelfde idee hier. Woensdag de tempoduurloop aangepast in een langzame duurloop vanwege beetje last van keel. Gisteren hoesten, vandaag nog wat hoesten, maar keel al weer beter. Toch fijn zo richting de langste 35km-duurloop komende maandag. En inderdaad: heb ik die verkoudheid alvast gehad en niet over drie weken.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 09:44 schreef kalinhos het volgende:
Ik ben gelukkig verkouden gewordenis nu even onhandig qua misschien geen 25km loop vanavond; maar ik weet zeker dat ik hier na 4,5 dagen vanaf ben en dan sowieso met de marathon er geen last van heb. Dat is, buiten blessures, toch wel een van mn angsten geweest, ineens hoesten etc als je aan de start staat.
Moet zeggen dat ik wel zin begin te krijgen in Rotterdam, begin inmiddels ook al weer over de marathon te dromen dus t gaat de goede kant op.
Het heeft mij vier jaar gekost om er weer een te lopenquote:Op vrijdag 24 maart 2023 11:28 schreef Jor_Dii het volgende:
Succes allemaal met de laatste voorbereidingen en spanningen richting 16 April.
Vorig jaar rond deze tijd raakte ik geblesseerdgeeft me wel het idee dat ik daardoor Rotterdam ooit nog een keer moet lopen.
Hahah, zoiets ja. Ik had na mijn laatste marthon 3,5 jaar geen zin om er weer één te lopen. Toen wilde ik afgelopen najaar weer, maar raakte ik in februari geblesseerd, waardoor het ook nu pas weer lukt, vierenhalf jaar na mijn laatste.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 12:52 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Het heeft mij vier jaar gekost om er weer een te lopenAlles is mogelijk.
Tussen mijn 1e en 2e zat ook 5,5 jaar - qua mindset, training etc. parkeer je ook gewoon even 6 maanden van je leven richting zo'n marathon.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 12:52 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Het heeft mij vier jaar gekost om er weer een te lopenAlles is mogelijk.
Mwah, ik denk juist dat als je er meer loopt je er steeds beter in slaagt om goed te trainen en te presteren zonder dat de rest van je leven eronder lijdtquote:Op vrijdag 24 maart 2023 13:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Tussen mijn 1e en 2e zat ook 5,5 jaar - qua mindset, training etc. parkeer je ook gewoon even 6 maanden van je leven richting zo'n marathon.
Ik denk dat je de belasting voor de gemiddelde gezinsmens een beetje onderschat dan hoor. HIer een huis met mij, mijn vrouw en twee kinderen van 2 en bijna 6. En die hebben ook allemaal dingen die ze moeten en willen doen. Dan is het een hele puzzel om dat voor elkaar te krijgen. Ik denk dat ik hier thuis ga worden uitgelachen als ik zeg dat ik in het najaar dit nog een keer wil doen. Het kost gewoon echt heel veel tijd en planning. En soms is die puzzel nauwelijks te leggen.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 14:15 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Mwah, ik denk juist dat als je er meer loopt je er steeds beter in slaagt om goed te trainen en te presteren zonder dat de rest van je leven eronder lijdtTenzij je leven normaliter alleen maar uit uitgaan en naar de snackbar gaan bestaat natuurlijk
Dit herken ik wel. Ben na de marathon van vorig jaar best veel blijven lopen, is daardoor een onderdeel geworden van mijn ‘standaard’ leven. Nu naar de komende marathon van Rotterdam toe loop ik wel wat meer. Maar niet dusdanig veel dat ik het gevoel heb dat ik mn leven op pauze heb gezet.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 14:15 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Mwah, ik denk juist dat als je er meer loopt je er steeds beter in slaagt om goed te trainen en te presteren zonder dat de rest van je leven eronder lijdtTenzij je leven normaliter alleen maar uit uitgaan en naar de snackbar gaan bestaat natuurlijk
Het scheelt voor mij inderdaad dat ik geen kinderen heb, dus kan het rennen precies plannen dat het mij uitkomt.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 16:24 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Ik denk dat je de belasting voor de gemiddelde gezinsmens een beetje onderschat dan hoor. HIer een huis met mij, mijn vrouw en twee kinderen van 2 en bijna 6. En die hebben ook allemaal dingen die ze moeten en willen doen. Dan is het een hele puzzel om dat voor elkaar te krijgen. Ik denk dat ik hier thuis ga worden uitgelachen als ik zeg dat ik in het najaar dit nog een keer wil doen. Het kost gewoon echt heel veel tijd en planning. En soms is die puzzel nauwelijks te leggen.
Ik ook, maar richting de datum van de marathon blijven duurlopen van 3 tot 4 uur best een behoorlijke hap uit je weekend nemenquote:Op vrijdag 24 maart 2023 16:29 schreef BOKA het volgende:
[..]
Het scheelt voor mij inderdaad dat ik geen kinderen heb, dus kan het rennen precies plannen dat het mij uitkomt.
Die liep/loop ik het liefst zo vroeg mogelijk - gewoon uiterlijk om 07:00u de deur uit. Heb je nog iets aan je dagquote:Op vrijdag 24 maart 2023 16:31 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik ook, maar richting de datum van de marathon blijven duurlopen van 3 tot 4 uur best een behoorlijke hap uit je weekend nemen
Das zeker waar! Maar inderdaad net als Jor_Dii gewoon lekker vroeg gaan. Dan kun je daarna nog van alles doen.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 16:31 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik ook, maar richting de datum van de marathon blijven duurlopen van 3 tot 4 uur best een behoorlijke hap uit je weekend nemen
Harder lopen, dan hoef je geen duurlopen van 4 uur te doenquote:Op vrijdag 24 maart 2023 16:31 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Om 7 uur lopen lukt mij dus echt niet. Überhaupt in de ochtend lopen is al een hele opgave.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 16:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Die liep/loop ik het liefst zo vroeg mogelijk - gewoon uiterlijk om 07:00u de deur uit. Heb je nog iets aan je dag
Ja, dit dusquote:Op vrijdag 24 maart 2023 17:00 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Om 7 uur lopen lukt mij dus echt niet. Überhaupt in de ochtend lopen is al een hele opgave.
Vind ik juist heerlijk. Afgelopen zomer in Kroatië zelfs een keer om 5:30 uur gaan lopen om de ergste hitte een beetje voor te zijn. Prachtig om dan de zon te zien opkomen!quote:Op vrijdag 24 maart 2023 17:00 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Om 7 uur lopen lukt mij dus echt niet. Überhaupt in de ochtend lopen is al een hele opgave.
Ik zeg niet dat het geen discipline vereist, maar 'je leven stilzetten voor 6 maanden' vind ik nogal overdreven.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 16:24 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Ik denk dat je de belasting voor de gemiddelde gezinsmens een beetje onderschat dan hoor. HIer een huis met mij, mijn vrouw en twee kinderen van 2 en bijna 6. En die hebben ook allemaal dingen die ze moeten en willen doen. Dan is het een hele puzzel om dat voor elkaar te krijgen. Ik denk dat ik hier thuis ga worden uitgelachen als ik zeg dat ik in het najaar dit nog een keer wil doen. Het kost gewoon echt heel veel tijd en planning. En soms is die puzzel nauwelijks te leggen.
Heel herkenbaar hoor. Ik kreeg het ook, mede hierdoor, dit keer niet rond gebreid en nu laat ik Rotterdam schieten. Ben nog wel naar andere voorjaarsmarathons aan het kijken. Soms valt het even niet te plannen en combineren.quote:Op zaterdag 25 maart 2023 08:35 schreef mosselmossel het volgende:
Ow, ik doelde inderdaad ook niet op het stilzetten van je leven. Wat je zegt. Hardlopen hoort daar gewoon in, maar ik bespeurde in je post een soort van gemak. Van: als je maar gewoon vaker die marathons loopt, gaat het allemaal veel gemakkelijker. Maar ja, dat vaker lopen betekent gewoon veel gepuzzel in je gezin en dat is niet altijd doenlijk.
Zelfde gepuzzel een paar jaar geleden, hittegolven, uiteindelijk om 4 uur opgestaan om 30+km naar het werk te lopen doordeweeks voor een marathon die uiteindelijk afgecoronaad werd.quote:Op zaterdag 25 maart 2023 09:26 schreef SEMTEX het volgende:
Ik vind een voojraarsmarathon soms beter te doen dan een najaarsmarathon, zeker met hete zomers. Duurlopen tijdens dagen met 30 graden zijn zwaar. Maar veel hele toffe marathons zijn toch in het najaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |