abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208515874
Ik de 16, snap nog steeds niet waarom ik over het strand wil rennen ;)
  vrijdag 24 maart 2023 @ 11:53:12 #250
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_208515918
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 11:49 schreef linebear het volgende:
Ik de 16, snap nog steeds niet waarom ik over het strand wil rennen ;)
Succes! Daarom vond ik de 16 niet zo aantrekkelijk. Alleen een grotere lus op het strand.
I am a black hole shitting into the void
pi_208515923
ach overleef het wel :)
  vrijdag 24 maart 2023 @ 12:12:15 #252
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_208516108
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 11:28 schreef Jor_Dii het volgende:
Succes allemaal met de laatste voorbereidingen en spanningen richting 16 April.
Vorig jaar rond deze tijd raakte ik geblesseerd -O- geeft me wel het idee dat ik daardoor Rotterdam ooit nog een keer moet lopen.
Ik ben zelf ook helaas geblesseerd :{ zeurende pijn bij mijn knie, vermoedelijk een overbelastingsblessure. Had er al last van tijdens de halve marathon en hoewel niet erger geworden is het ook niet minder. Rennen gaat nog wel maar wel met pijnstillers. Volgende week naar de fysio en dan een plan van aanpak bedenken. Waarschijnlijk ga ik tot de marathon aan niet meer rennen en mij op een andere manier fit houden. Die marathon zelf wil ik er hoe dan ook uit persen.
Met pijn en moeite derde
pi_208516137
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 09:44 schreef kalinhos het volgende:
Ik ben gelukkig verkouden geworden 8-) is nu even onhandig qua misschien geen 25km loop vanavond; maar ik weet zeker dat ik hier na 4,5 dagen vanaf ben en dan sowieso met de marathon er geen last van heb. Dat is, buiten blessures, toch wel een van mn angsten geweest, ineens hoesten etc als je aan de start staat.

Moet zeggen dat ik wel zin begin te krijgen in Rotterdam, begin inmiddels ook al weer over de marathon te dromen dus t gaat de goede kant op.
Haha, zelfde idee hier. Woensdag de tempoduurloop aangepast in een langzame duurloop vanwege beetje last van keel. Gisteren hoesten, vandaag nog wat hoesten, maar keel al weer beter. Toch fijn zo richting de langste 35km-duurloop komende maandag. En inderdaad: heb ik die verkoudheid alvast gehad en niet over drie weken.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  vrijdag 24 maart 2023 @ 12:52:18 #254
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_208516634
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 11:28 schreef Jor_Dii het volgende:
Succes allemaal met de laatste voorbereidingen en spanningen richting 16 April.
Vorig jaar rond deze tijd raakte ik geblesseerd -O- geeft me wel het idee dat ik daardoor Rotterdam ooit nog een keer moet lopen.
Het heeft mij vier jaar gekost om er weer een te lopen :P Alles is mogelijk.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_208516892
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 12:52 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Hahah, zoiets ja. Ik had na mijn laatste marthon 3,5 jaar geen zin om er weer één te lopen. Toen wilde ik afgelopen najaar weer, maar raakte ik in februari geblesseerd, waardoor het ook nu pas weer lukt, vierenhalf jaar na mijn laatste.
pi_208516908
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 12:52 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Tussen mijn 1e en 2e zat ook 5,5 jaar - qua mindset, training etc. parkeer je ook gewoon even 6 maanden van je leven richting zo'n marathon.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_208517610
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 13:18 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Tussen mijn 1e en 2e zat ook 5,5 jaar - qua mindset, training etc. parkeer je ook gewoon even 6 maanden van je leven richting zo'n marathon.
Mwah, ik denk juist dat als je er meer loopt je er steeds beter in slaagt om goed te trainen en te presteren zonder dat de rest van je leven eronder lijdt ;) Tenzij je leven normaliter alleen maar uit uitgaan en naar de snackbar gaan bestaat natuurlijk :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_208519132
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 14:15 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Mwah, ik denk juist dat als je er meer loopt je er steeds beter in slaagt om goed te trainen en te presteren zonder dat de rest van je leven eronder lijdt ;) Tenzij je leven normaliter alleen maar uit uitgaan en naar de snackbar gaan bestaat natuurlijk :P
Ik denk dat je de belasting voor de gemiddelde gezinsmens een beetje onderschat dan hoor. HIer een huis met mij, mijn vrouw en twee kinderen van 2 en bijna 6. En die hebben ook allemaal dingen die ze moeten en willen doen. Dan is het een hele puzzel om dat voor elkaar te krijgen. Ik denk dat ik hier thuis ga worden uitgelachen als ik zeg dat ik in het najaar dit nog een keer wil doen. Het kost gewoon echt heel veel tijd en planning. En soms is die puzzel nauwelijks te leggen.
pi_208519155
‘Waarom doen mensen dit?! Ik wil stoppen.’ Dit is een greep uit de gedachten die door m’n hoofd gingen tijdens het rennen van de Stevensloop. In zeven weken begon ik vanuit het niks te trainen voor de 10 kilometer.

Ik werd begeleid door Nederlands Kampioen Dennis Licht. Gelukkig maar, anders was ik niet eens aan de start verschenen. Lukt het mij om de finish te halen?

vrijdag 24 maart 2023 @ 16:28:21 #260
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_208519175
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 14:15 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Dit herken ik wel. Ben na de marathon van vorig jaar best veel blijven lopen, is daardoor een onderdeel geworden van mijn ‘standaard’ leven. Nu naar de komende marathon van Rotterdam toe loop ik wel wat meer. Maar niet dusdanig veel dat ik het gevoel heb dat ik mn leven op pauze heb gezet.
Begin er wel echt veel zin in te krijgen! Alleen twijfel ik nog of ik nog Vaporfly’s moet gaan halen..
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
  vrijdag 24 maart 2023 @ 16:29:59 #261
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_208519200
quote:
99s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 16:24 schreef mosselmossel het volgende:

[..]
Ik denk dat je de belasting voor de gemiddelde gezinsmens een beetje onderschat dan hoor. HIer een huis met mij, mijn vrouw en twee kinderen van 2 en bijna 6. En die hebben ook allemaal dingen die ze moeten en willen doen. Dan is het een hele puzzel om dat voor elkaar te krijgen. Ik denk dat ik hier thuis ga worden uitgelachen als ik zeg dat ik in het najaar dit nog een keer wil doen. Het kost gewoon echt heel veel tijd en planning. En soms is die puzzel nauwelijks te leggen.
Het scheelt voor mij inderdaad dat ik geen kinderen heb, dus kan het rennen precies plannen dat het mij uitkomt.
  vrijdag 24 maart 2023 @ 16:31:26 #262
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_208519216
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 16:29 schreef BOKA het volgende:

[..]
Het scheelt voor mij inderdaad dat ik geen kinderen heb, dus kan het rennen precies plannen dat het mij uitkomt.
Ik ook, maar richting de datum van de marathon blijven duurlopen van 3 tot 4 uur best een behoorlijke hap uit je weekend nemen :P
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_208519421
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 16:31 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ik ook, maar richting de datum van de marathon blijven duurlopen van 3 tot 4 uur best een behoorlijke hap uit je weekend nemen :P
Die liep/loop ik het liefst zo vroeg mogelijk - gewoon uiterlijk om 07:00u de deur uit. Heb je nog iets aan je dag :P
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 24 maart 2023 @ 16:52:07 #264
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_208519450
quote:

[..]
Das zeker waar! Maar inderdaad net als Jor_Dii gewoon lekker vroeg gaan. Dan kun je daarna nog van alles doen. :D
pi_208519560
quote:

[..]
Harder lopen, dan hoef je geen duurlopen van 4 uur te doen :P

Maar dan loop je er weer tegen aan dat je door de week waarschijnlijk al meer traint.
pi_208519579
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 16:49 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Die liep/loop ik het liefst zo vroeg mogelijk - gewoon uiterlijk om 07:00u de deur uit. Heb je nog iets aan je dag :P
Om 7 uur lopen lukt mij dus echt niet. Überhaupt in de ochtend lopen is al een hele opgave.
  vrijdag 24 maart 2023 @ 17:08:46 #267
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_208519737
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 17:00 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Om 7 uur lopen lukt mij dus echt niet. Überhaupt in de ochtend lopen is al een hele opgave.
Ja, dit dus :P ik ben geen ochtendmens.
  vrijdag 24 maart 2023 @ 17:10:07 #268
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_208519761
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 17:00 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Vind ik juist heerlijk. Afgelopen zomer in Kroatië zelfs een keer om 5:30 uur gaan lopen om de ergste hitte een beetje voor te zijn. Prachtig om dan de zon te zien opkomen!
Komende zondag moet ik ook om 6 uur aan het lopen zijn ivm een afspraak later die dag. Wordt vroeg naar bed gaan, helemaal omdat de klok een uur vooruit gaat. :X
pi_208520106
quote:
99s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 16:24 schreef mosselmossel het volgende:

[..]
Ik zeg niet dat het geen discipline vereist, maar 'je leven stilzetten voor 6 maanden' vind ik nogal overdreven.
Ik heb geen gezin, maar wel een baan die vaak minstens 45 uur per week betekent en 1,5 uur reistijd per dag. Het is zeker een puzzel, maar voor mij hoort hardlopen ook gewoon bij mijn leven dus dat voelt niet als mijn leven stopzetten. Plus dat ik vroeger de hele dag leeg moest plannen voor de lange marathontrainingen, terwijl ik die de laatste marathon vaak om 8 uur 's ochtends deed, en dan was je rond 11 uur alweer klaar en had ik nog energie voor alle andere dingen die in het weekend moeten gebeuren. De eerste 2 marathons moest ik dan de rest van de dag met de benen omhoog zitten, dat is wel een verschil.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_208527579
Ow, ik doelde inderdaad ook niet op het stilzetten van je leven. Wat je zegt. Hardlopen hoort daar gewoon in, maar ik bespeurde in je post een soort van gemak. Van: als je maar gewoon vaker die marathons loopt, gaat het allemaal veel gemakkelijker. Maar ja, dat vaker lopen betekent gewoon veel gepuzzel in je gezin en dat is niet altijd doenlijk.
  Forum Admin zaterdag 25 maart 2023 @ 09:24:21 #271
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_208527966
quote:
99s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 08:35 schreef mosselmossel het volgende:
Ow, ik doelde inderdaad ook niet op het stilzetten van je leven. Wat je zegt. Hardlopen hoort daar gewoon in, maar ik bespeurde in je post een soort van gemak. Van: als je maar gewoon vaker die marathons loopt, gaat het allemaal veel gemakkelijker. Maar ja, dat vaker lopen betekent gewoon veel gepuzzel in je gezin en dat is niet altijd doenlijk.
Heel herkenbaar hoor. Ik kreeg het ook, mede hierdoor, dit keer niet rond gebreid en nu laat ik Rotterdam schieten. Ben nog wel naar andere voorjaarsmarathons aan het kijken. Soms valt het even niet te plannen en combineren.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  zaterdag 25 maart 2023 @ 09:26:18 #272
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_208527990
Ik vind een voorjaarsmarathon soms beter te doen dan een najaarsmarathon, zeker met hete zomers. Duurlopen tijdens dagen met 30 graden zijn zwaar. Maar veel hele toffe marathons zijn toch in het najaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door SEMTEX op 25-03-2023 10:15:10 ]
  Forum Admin zaterdag 25 maart 2023 @ 09:27:17 #273
54263 crew  Pharkus
pi_208528004
En ik herstel ook goed genoeg, maar 3 uur lopen is toch gauw 4 uur (voorbereiding, bijkomen, douchen). Er zijn weekenden dat dat lastig past, sportende kinderen, sociale verplichtingen, klusjes, huishouden etc.
  Forum Admin zaterdag 25 maart 2023 @ 09:32:01 #274
54263 crew  Pharkus
pi_208528074
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 09:26 schreef SEMTEX het volgende:
Ik vind een voojraarsmarathon soms beter te doen dan een najaarsmarathon, zeker met hete zomers. Duurlopen tijdens dagen met 30 graden zijn zwaar. Maar veel hele toffe marathons zijn toch in het najaar.
Zelfde gepuzzel een paar jaar geleden, hittegolven, uiteindelijk om 4 uur opgestaan om 30+km naar het werk te lopen doordeweeks voor een marathon die uiteindelijk afgecoronaad werd.

Mijn najaarsmarathons zijn wel iets sneller dan de voorjaarsmarathons. Temperatuur is toch vaak iets gunstiger.
pi_208544981
Wat een lange duurloop ik vandaag toch had... 8)7
Had de laatste lange duurloop voor Rotterdam op het programma staan van 32 km.
Wilde ook gelijk even testen of ik 3 gelletjes (SIS) per uur kan verdragen, dus om de 20 minuten.
Bij de marathon vorig jaar deed ik er 2 per uur en nog wat sportdrank erbij bij de posten, maar daar klotste natuurlijk telkens de helft uit.
Ik had toen denk ik vanaf zo'n 30 km een klein mannetje met de hamer gezien, dus had me voorgenomen om dit jaar meer te eten tijdens de marathon.
Ik ben ook 1,95m en 87kg, dus daar moeten ook wel wat koolhydraten in.
Maar even testen hoe het zou vallen dus, want ik kan ook nogal snel misselijk worden en krampen krijgen.

Enfin, mijn vriendin had mij vanmorgen ergens afgezet op 32 km van mijn huis.
Tijdens de autorit al stromende regen natuurlijk, dus had er echt geen zin in :')
Was ook een paar dagen met werk op pad geweest deze week, dat was ook flink intensief en gisteren de hele dag in de tuin geklust.
Het kwam dus niet echt heel lekker uit deze lange duurloop, maar het hoort er wel bij uiteindelijk.

Na zo'n 10 km was ik al helemaal doorweekt en toen moest het leukste nog komen: een weggetje waar ik in had gemoeten was afgesloten, dus moet een alternatieve route vinden ergens midden in de polder.
Google Maps leidde mij naar een wandelpad, maar dat bleek dus een klompenpad te zijn midden door de weilanden.
Gigantische plassen lagen daar en spekglad, 2x op m'n plaat gegaan dus naast helemaal doorweekt zat ik nu ook onder de modder :')
Toen ik bijna thuis was kwam ik nog langs een prullenbak en ik dacht dat het slim was om alvast die lege verpakkingen van de gelletjes weg te gooien.
Toen ik thuiskwam bleek daar ook mijn sleutel tussen gezeten te hebben |:(

Maar eind goed al goed, was mooi binnen het beoogde tempo binnen en de gelletjes vielen prima.
Nu lekker warm gedoucht op de bank O+
  zondag 26 maart 2023 @ 16:41:33 #276
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_208545281
Ik ben ondanks mijn blessure toch de geplande 30km groepsloop gaan doen, omdat ik voelde dat ik het mentaal nodig had. Schijtweer natuurlijk, knie niet lekker en in het koppie ook niet. Uiteindelijk ben ik met de 5:45 groep meegegaan, wat toch wel ambitieus was.

Gelukkig heb ik hem kunnen uitlopen, zonder veel pijn :) rond 25 kilometer wel een dood punt, maar het laatste gelletje kickte goed in waardoor ik de laatste kilometers probleemloos doorkwam. Pittig loopje wel zo, met het grauwe vieze weer en niks wat je echt inspireert. Nog enkel met t-shirt en kort broekje gerend ook. Maar het vertrouwen is er nu absoluut dat ik de marathon ga halen. Als het lukt op een koude vieze zondag langs de inspiratieloze weilanden van Bleiswijk, dan moet het feest in Rotterdam ook lukken, toch? ;)
Met pijn en moeite derde
pi_208548823
Bleiswijk? Met welke groep loop jij dan?
  Forum Admin zondag 26 maart 2023 @ 21:11:19 #278
54263 crew  Pharkus
pi_208548883
Het was inderdaad wel een weertje vandaag.
  zondag 26 maart 2023 @ 21:49:57 #279
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_208549264
Vanochtend iets voor 6 op pad gegaan om 32 km te lopen waarvan de laatste 10 in marathontempo. Na even wat opstarten ging het prima.

Onderweg alleen een beetje miezer gehad, verder echt perfect loopweer, bijna geen wind en niet te warm.
Heerlijk rustig (goh _O- ) en rond 6:15 heeft een hert een paar minuten voor me uit gerend. :D Tis dat ik mn slaap nodig heb, maar anders zou ik vaker zo vroeg op pad gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')