Kunnen ze niet gewoon een draadloze gong gebruiken? Die je dus gewoon in het stopcontact steekt?quote:Op vrijdag 10 februari 2023 17:04 schreef Vonkenboer het volgende:
Ook al gevraagd of ze niet willen overstappen naar bijvoorbeeld een andere merk camera, maar ze hebben ook een paar Foscam camera's hangen waar dit dan een aanvulling op moet worden.
Ze hebben liever geen draadloze gong.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 17:19 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Kunnen ze niet gewoon een draadloze gong gebruiken? Die je dus gewoon in het stopcontact steekt?
Edit: die is er. De VC-1 draadloze gong voor gebruik met de VD-1 deurbel.
Hmm, dan wordt het lastig bepalen inderdaad, want ik heb geen hands on ervaring met die deurbel.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 17:56 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ze hebben liever geen draadloze gong.
Inderdaad, ik zie ook iets over installatie op bestaande gong?quote:Op vrijdag 10 februari 2023 18:00 schreef etuiedelapiel het volgende:
Staat toch gewoon in de handleiding?
https://nl.manuals.plus/f(...)ideo-doorbell-manual
Yepquote:Op vrijdag 10 februari 2023 18:04 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Inderdaad, ik zie ook iets over installatie op bestaande gong?
simpel te doen met een ESP'tje. Een ESP01 van 2 euro is al genoeg. Die, en de camera, koppel je aan Home Assistant. Home Assistant kan dan een foto maken op het moment dat iemand op de bel drukt. Home Assistant snapt deze camera prima, die kun je middels ONVIF koppelen.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 16:52 schreef Vonkenboer het volgende:
Hoi allen,
Eigenlijk een vraagje namens kennissen van mij, zij willen een Foscam VD1 deurbelcamera kopen en die moet dan ook in combinatie functioneren met een gewone bel/gong.
Nu heb ik al heel wat af gegoogled maar op wat summiere informatie bij de fabrikant na, waar dan ook weinig echt boeiends in vermeld staat, kan ik eigenlijk niet vinden of je dit kunt combineren met de gewone gong die daar nu hangt. Alles is al wel uitgevoerd als 12V/1A.
Geloof dat er zoiets nu als gong hangt. Honeywell Home - Friedland D142
Zijn hier ervaringsdeskundigen ?
De handleiding bij Foscam zelf was vreselijk beknopt, zo beknopt dat er eigenlijk niets bijzonders in staat.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 18:00 schreef etuiedelapiel het volgende:
Staat toch gewoon in de handleiding?
https://nl.manuals.plus/f(...)ideo-doorbell-manual
Mooi project en ik snap dat mensen die zelf hun hele automatisering thuis op zetten en allerlei mogelijkheden daarmee willen hebben voor zoiets kiezenquote:Op vrijdag 10 februari 2023 18:12 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
simpel te doen met een ESP'tje. Een ESP01 van 2 euro is al genoeg. Die, en de camera, koppel je aan Home Assistant. Home Assistant kan dan een foto maken op het moment dat iemand op de bel drukt. Home Assistant snapt deze camera prima, die kun je middels ONVIF koppelen.
Dit het projectje op internet:
https://frenck.dev/diy-smart-doorbell-for-just-2-dollar/
Dit kan dus gewoon met de bestaande gong, heb ik ook gedaan.
In home assistant maak je vervolgens een automation die een afbeelding maakt als de ESP een druk op de knop ziet. Klaar is kees.
Dit draait hier al ruim 2 jaar
Ik heb het nog wat verder doorgevoerd: ik heb Home Assistant ook gekoppeld met Telegram. Als iemand op de bel drukt, krijg ik de foto via Telegram op m'n mobiel toegezonden.
Dan zou die wel weggegooid zijn bij mijn kennisen aangezien dat ding nergens meer in de verpakking zit...quote:Op zondag 12 februari 2023 06:54 schreef Andromache het volgende:
Kan gewoon. Er zit een soort versterkertje bij dat je op de bestaande gong kunt aansluiten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |