abonnement Unibet Coolblue
pi_208062376
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 15:33 schreef Marcoss het volgende:
Dat interview met Leerdam vliegt alle kanten op
Ze zei ook net iets te vaak dat ze het jammer vond dat ze de world cup niet had gewonnen. Altijd vervelende rubriek als je dat gaat roepen nadat je er voor kiest er eentje over te slaan.
pi_208062461
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 15:42 schreef Remco het volgende:

[..]
Ze zei ook net iets te vaak dat ze het jammer vond dat ze de world cup niet had gewonnen. Altijd vervelende rubriek als je dat gaat roepen nadat je er voor kiest er eentje over te slaan.
Nou ja, ze zei dat ze blind de keuzes van Jac volgt en die vond dat dit beter was.
  zondag 19 februari 2023 @ 15:55:19 #203
473366 AllesKaputt
pelotonvulling
pi_208062543
Fenomeen Dijs
pi_208062550
Gaat Dijs weer een WB winnen :D ?
pi_208062574
Hein _O-
pi_208062577
Hein deed er nog alles aan om een Heintje te doen.
pi_208062578
Ging Hein nog bijna.
pi_208062591
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 15:55 schreef wimderon het volgende:
Gaat Dijs weer een WB winnen :D ?
Maar geen WK mogen rijden.. niveautje hoor
pi_208062622
Yamada doet Wennemars verbleken qua rennen over het ijs.
pi_208062629
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 15:59 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Maar geen WK mogen rijden.. niveautje hoor
Die zal qua training/pieken ook wel iets anders zitten dan. Maar dan nog heel knap.
pi_208062655
Wordt Dubreuil toch weer 10e.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_208062680
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 16:01 schreef wimderon het volgende:

[..]
Die zal qua training/pieken ook wel iets anders zitten dan. Maar dan nog heel knap.
Oh zeker, bedoelde meer dat het iets zegt over de breedte in NL dat een schaatser die het WK mist, alsnog het niveau heeft om een WB te winnen. En dan heb je naast Dijs ook Verbij, Wennemars en Scheperkamp nog die dat op een goede dag kunnen
pi_208062857
Nou, ik vind deze baan, qua publieke belangstelling en sfeer, een aanwinst.
Jammer dan, meneer Krol.
Ik doe het ff rustig aan.
  zondag 19 februari 2023 @ 16:37:59 #214
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_208063174
Applaus voor Leerdam. Geen WC-winst. Grandioos
pi_208063245
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 15:42 schreef Remco het volgende:

[..]
Ze zei ook net iets te vaak dat ze het jammer vond dat ze de world cup niet had gewonnen. Altijd vervelende rubriek als je dat gaat roepen nadat je er voor kiest er eentje over te slaan.
Kijk maar eens langs de baan naar de namen van de World Cup sponsoren.
Allemaal Nederlands geld zit hierin.

Maar ze krijgen de middelvinger van Nederlandse trainers en schaatsers. (En ook regelmatig van anderen overigens. Vooral Noord-Amerikanen zijn er goed in.)
World Cup?
Niet belangrijk.

Ik wist het wel, als sponsor.
Wegwezen, en de plaatselijke koekhaptoernooien gaan sponsoren.

Misschien zou de ISU gewoon moeten zeggen: wie zich kwalificeert voor World Cups, komt gewoon opdraven, tenzij ziek. En wie zich ziek meldt, krijgt hoogst persoonlijk een ISU-thermometer in zijn/haar reet, om te controleren of er geen Broodjes Aap worden verkocht.

Ik kijk een groot gedeelte van de World Cups omdat ik schaatsen een leuke sport blijf vinden om te kijken. Maar het ergert me dat er, ook heel vaak op het allerlaatste moment, zich weer rijders uit de A-groep terugtrekken, om wat voor zwetsreden dan ook.
In het verleden waren het vooral de Olympische seizoenen waarin verhoudingsgewijs veel 'geboycot' werd, vanwege het allesoverheersende belang van de Olympiade.
Inmiddels lijkt het ook in andere seizoenen strijk en zet geworden.

Je kansen niet verdedigen, tienduizenden euro's laten lopen want we hebben andere belangen of voor een andere trainingsopbouw gekozen.... of het nu buitenlandse of Nederlandse 'belangen' zijn, wat mij betreft is het puur onprofessioneel gedrag. Je zet de bond(en), de sponsoren en de spaarzame maar trouwe schaatsliefhebbers gewoon te kakken.

Wie de World Cup niet belangrijk vindt, moet zich er ook niet voor willen kwalificeren.
Dan zien we je, na kwalificatiewedstrijden voor de 'echt belangrijke' wedstrijden, in februari ofzo, wel weer.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_208063345
Ik dacht ff: hij zit erdoor.
Maar hij blijft toch het snelste in de sprint.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_208063515
Ha ha.... alle terughoudende en zuinige opmerkingen van Bergsma over de al dan niet aanwezige kwaliteiten van Hoolwerf worden nu in 1 keer terugbetaald.

Toch vermoed ik dat Bergsma gewoon zal rijden op het WK.
En zijn wraak, op zijn manier, wel zal nemen.

Lol.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_208063588
Kijk eens wat een mooi podium: een PR-bord vol NL sponsoren, een tribune met hondstrouwe Oranjefans, maar stuur verder die beker en de centen maar op.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_208063674
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 16:42 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Kijk maar eens langs de baan naar de namen van de World Cup sponsoren.
Allemaal Nederlands geld zit hierin.

Maar ze krijgen de middelvinger van Nederlandse trainers en schaatsers. (En ook regelmatig van anderen overigens. Vooral Noord-Amerikanen zijn er goed in.)
World Cup?
Niet belangrijk.

Ik wist het wel, als sponsor.
Wegwezen, en de plaatselijke koekhaptoernooien gaan sponsoren.

Misschien zou de ISU gewoon moeten zeggen: wie zich kwalificeert voor World Cups, komt gewoon opdraven, tenzij ziek. En wie zich ziek meldt, krijgt hoogst persoonlijk een ISU-thermometer in zijn/haar reet, om te controleren of er geen Broodjes Aap worden verkocht.

Ik kijk een groot gedeelte van de World Cups omdat ik schaatsen een leuke sport blijf vinden om te kijken. Maar het ergert me dat er, ook heel vaak op het allerlaatste moment, zich weer rijders uit de A-groep terugtrekken, om wat voor zwetsreden dan ook.
In het verleden waren het vooral de Olympische seizoenen waarin verhoudingsgewijs veel 'geboycot' werd, vanwege het allesoverheersende belang van de Olympiade.
Inmiddels lijkt het ook in andere seizoenen strijk en zet geworden.

Je kansen niet verdedigen, tienduizenden euro's laten lopen want we hebben andere belangen of voor een andere trainingsopbouw gekozen.... of het nu buitenlandse of Nederlandse 'belangen' zijn, wat mij betreft is het puur onprofessioneel gedrag. Je zet de bond(en), de sponsoren en de spaarzame maar trouwe schaatsliefhebbers gewoon te kakken.

Wie de World Cup niet belangrijk vindt, moet zich er ook niet voor willen kwalificeren.
Dan zien we je, na kwalificatiewedstrijden voor de 'echt belangrijke' wedstrijden, in februari ofzo, wel weer.
Welke Noord-Amerikanen? Ja, de vervelende Bloemen heeft daar een handje van.
pi_208063875
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 17:06 schreef wimderon het volgende:

[..]
Welke Noord-Amerikanen? Ja, de vervelende Bloemen heeft daar een handje van.
Ik had misschien de verleden tijdsvorm moeten hanteren, maar in het verleden lieten Noord-Amerikanen de World Cups ook wel eens lopen, met name in de Olympische seizoenen.
Maar het haalt het inderdaad niet bij het gedrag van 'Team Oranje'. Een team dat zijn eigen sport, vind ik, op deze manier geen goede dienst bewijst.

Ook de NOS zou zich eens achter de oren kunnen krabben: als zij bij die buitenlandse reisjes regelmatig te maken krijgen met uitspraken als "ja volgende week ben ik er niet, want het past niet en wel hierom..." en dan later weer "oei oei oei een reisje Polen kan echt dramatisch zijn voor mijn vorm, maar dikke shit dat ik die Cup niet win" dan wel "ja ik win de World Cup niet, maar uiteindelijk telt die toch niet echt zo zwaar voor mij/ons" dan zouden zij moeten zeggen: gewoon alleen de beelden uitzenden en vanuit de studio commentaar geven, want waarom zouden wij zoveel belastingcenten steken in wedstrijden waarvan menig Nederlandse vaandeldrager zegt: "sorry zeg, niet belangrijk genoeg"...?

Niet belangrijk genoeg voor de (top)sporters zelf, dan ook niet belangrijk genoeg voor de TV.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_208063989
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 17:19 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Ik had misschien de verleden tijdsvorm moeten hanteren, maar in het verleden lieten Noord-Amerikanen de World Cups ook wel eens lopen, met name in de Olympische seizoenen.
Maar het haalt het inderdaad niet bij het gedrag van 'Team Oranje'. Een team dat zijn eigen sport, vind ik, op deze manier geen goede dienst bewijst.

Ook de NOS zou zich eens achter de oren kunnen krabben: als zij bij die buitenlandse reisjes regelmatig te maken krijgen met uitspraken als "ja volgende week ben ik er niet, want het past niet en wel hierom..." en dan later weer "oei oei oei een reisje Polen kan echt dramatisch zijn voor mijn vorm, maar dikke shit dat ik die Cup niet win" dan wel "ja ik win de World Cup niet, maar uiteindelijk telt die toch niet echt zo zwaar voor mij/ons" dan zouden zij moeten zeggen: gewoon alleen de beelden uitzenden en vanuit de studio commentaar geven, want waarom zouden wij zoveel belastingcenten steken in wedstrijden waarvan menig Nederlandse vaandeldrager zegt: "sorry zeg, niet belangrijk genoeg"...?

Niet belangrijk genoeg voor de sporters zelf, dan ook niet belangrijk genoeg voor de TV.
Ik blijf erbij dat je niet, of in ieder geval zeker niet volledig, op het bordje van de Nederlandse schaatsers en hun entourage kunt leggen.

Roest heeft dit seizoen ondanks het skippen 27 starts. Zijn concurrenten voor het WK op de 5 kilometer: Eitrem 25 en Ghiotto 18 .Waar bij allebei een allroundtoernooi met geen enkele waarde bij zit.
pi_208064072
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 17:29 schreef wimderon het volgende:

[..]
Ik blijf erbij dat je niet, of in ieder geval zeker niet volledig, op het bordje van de Nederlandse schaatsers en hun entourage kunt leggen.

Roest heeft dit seizoen ondanks het skippen 27 starts. Zijn concurrenten voor het WK op de 5 kilometer: Eitrem 25 en Ghiotto 18 .Waar bij allebei een allroundtoernooi met geen enkele waarde bij zit.
Maar dan zou je dus een keer echt een keihard punt moeten maken van de seizoensindeling. Om ervoor te zorgen dat de Nederlandse toppers niet overbelast raken. Maar zoals het nu gaat, vind ik het World Cup-concept van uiterst geringe waarde, en het wordt er in de loop der jaren niet beter op. Ooit waren het vooral de Nederlanders die de sport en de voormalige 'Uniekaas Trophy' wedstrijden wilden professionaliseren, en wilden dat er voor hun prestaties goed geld betaald werd. Maar nu blijven ze weg vanwege (blijkbaar) overbelasting.
Aangezien nagenoeg alle belangrijke sponsoren uit NL komen, dan zou dat moeten lukken, toch?
Ik doe het ff rustig aan.
pi_208064110
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 17:35 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Maar dan zou je dus een keer echt een keihard punt moeten maken van de seizoensindeling. Om ervoor te zorgen dat de Nederlandse toppers niet overbelast raken. Maar zoals het nu gaat, vind ik het World Cup-concept van uiterst geringe waarde, en het wordt er in de loop der jaren niet beter op. Ooit waren het vooral de Nederlanders die de sport en de voormalige 'Uniekaas Trophy' wedstrijden wilden professionaliseren, en wilden dat er voor hun prestaties goed geld betaald werd. Maar nu blijven ze weg vanwege (blijkbaar) overbelasting.
Aangezien nagenoeg alle belangrijke sponsoren uit NL komen, dan zou dat moeten lukken, toch?
Zo moeilijk moet dat volgens mij niet zijn om een schema te maken dat ruimte biedt voor trainingsperiodes, zeker niet met de huidige lege kalender.
pi_208064170
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 17:38 schreef wimderon het volgende:

[..]
Zo moeilijk moet dat volgens mij niet zijn om een schema te maken dat ruimte biedt voor trainingsperiodes, zeker niet met de huidige lege kalender.
Ik bedoel maar.
Ik geef ook wel toe dat ik niet 1 2 3 de totale oplossing heb, en mijn langere stukkie was enigszins gechargeerd gesteld, maar ik zou voor een evenement dat de naam 'World Cup' draagt, wel wat minder afzeggingen en opgehaalde schouders willen zien. Zeker als ik een sponsor was. In de afgelopen weken kreeg je soms het idee dat je naar oefenpotjes aan het kijken was. En dat terwijl ze reden in een land dat het schaatsen het laatste decennium meer en meer serieus aan het nemen is. Met toegenomen toeschouwersaantallen tot gevolg. Die mogen wat mij betreft dan ook gerust de wereldtop aan het werk zien op een evenement dat de Finale is van de zogenoemde Wereldcup.
Ik doe het ff rustig aan.
  maandag 20 februari 2023 @ 00:11:36 #225
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_208070140
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 17:35 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Maar dan zou je dus een keer echt een keihard punt moeten maken van de seizoensindeling. Om ervoor te zorgen dat de Nederlandse toppers niet overbelast raken. Maar zoals het nu gaat, vind ik het World Cup-concept van uiterst geringe waarde, en het wordt er in de loop der jaren niet beter op. Ooit waren het vooral de Nederlanders die de sport en de voormalige 'Uniekaas Trophy' wedstrijden wilden professionaliseren, en wilden dat er voor hun prestaties goed geld betaald werd. Maar nu blijven ze weg vanwege (blijkbaar) overbelasting.
Aangezien nagenoeg alle belangrijke sponsoren uit NL komen, dan zou dat moeten lukken, toch?
Gewoon 1 NK Afstanden aan het begin waar ook plaatsing voor de World Cups aan vastzit en de plaatsing voor het WK Afstanden vervolgens via de World Cups doen. En World Cups in sponsorpakken.

Reken maar dat schaatsers en sponsors er dan meer belang aan hechten. Nu zijn die nationale wedstrijden zowel qua plaatsingskansen als sponsoraandacht belangrijker.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')