abonnement Unibet Coolblue
pi_208027323
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 22:48 schreef Korenfok het volgende:

[..]
dit is wel wat je stelt, want amerika Plaatst dus een bomaanslag op een navo lid staats terrotorium.

Dan ben jij bij deze de persoon die zich aangesproken mag voelen op hetgeen wat ik net zei. En ik ben daar niet van gediend eerlijk gezegd.

Ik nodig je uit specifiek te quoten waar ik heb beweert dat de VS een bomaanslag heeft geleegd op een NAVO-lidstaat.


quote:
Dit is een van argumenten van Hesh,daar hebben we toch over als bewijs?
Ik niet hoor :? Ik heb nog geen bewijs gezien van de beste man.

quote:
ik wil, en vs onlogisch, ik heb ook de waarheid niet inpacht, aangezien ik er niet bij was, en als ik er wel bij was, dan had ik waarschijnlijk me heel vergouden van forums.😂
Dat lijkt me wel verstandig inderdaad :P
pi_208027327
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 22:49 schreef Dusthor92 het volgende:
@:korenfok overigens stel jij dat de sabotage heeft plaatsgevonden “dicht bij de Russische grens”. Volgens mij is kalingrad minstens 1000km verderop en heeft de sabotage plaatsgevonden in de buurt van de Zweedse, Poolse en Duitse grens.
het is gebeurd dichtsbij punt van de russische grens in 'internationaal stuk. zee grenzen lopen iets anders.
pi_208027374
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2023 22:53 schreef Korenfok het volgende:

[..]
het is gebeurd dichtsbij punt van de russische grens in 'internationaal stuk. zee grenzen lopen iets anders.
Ja op die manier. Maar in het kader van praktische uitvoerbaarheid was het m.i. aardig van huis en in de achtertuin van de vijand.

Dat doet wat mij betreft overigens niets af van de mogelijkheid voor een Russische groepering om een sabotage als zodanig uit te voeren. Maar de locatie van de sabotage sterkt wat mij betreft de andere kant van de discussie ook niet zozeer.

Maargoed puntje bij paaltje het blijft een mogelijkheid ja.
  donderdag 16 februari 2023 @ 23:00:45 #154
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_208027399
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 22:15 schreef Korenfok het volgende:
Amerika heeft het volgens de kritisch denkers nog steeds als enige gedaan en het vervolgens op tv aankondigen een pijplijn van een navolid op te blazen in samenwerking met een ander navolid, wie vervolgens haar grootste afzetmarkt heeft in het land wat de pijp naar toe loopt?

Oh en dit was volgens hesh al gepland in okt 21, dus ver voor de infasie.....
Biden en anderen hebben dan ook voor de invasie al gedreigd met het ‘stop zetten’ van Nordstream
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_208027463
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 23:00 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]
Biden en anderen hebben dan ook voor de invasie al gedreigd met het ‘stop zetten’ van Nordstream
Een ongelukkige uit de context getrokken verwoording als je het mij vraagt.

Beetje curieus is het wel lol
pi_208027580
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 23:11 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]
De VS zijn een agressief imperium. Sinds het eind van de 2e Wereldoorlog hebben ze continue oorlog gevoerd, staatsgrepen en ‘revoluties’ in gang gezet, doorgaans onder valse voorwendselen. Dit alles om de oorlogsmachine belastingdollars te voeren, deze door te sluizen naar zakken waar ze niet in horen en de natuurlijke rijkdommen van de veroverde/bezette/geregimechangede landen te roven. Wist je dat ieder jaar er weer meer geld naar de Amerikaanse defensie gaat? De laatste tijd zo’n 800 MILJARD dollar per jaar. De Rekenkamer probeert de boekhouding van het Pentagon te controleren, maar van al dat geld kunnen ze een groot deel niet verklaren waar het aan besteed is. Het Amerikaanse ministerie van Defensie is 2 TRILJOEN (=2.000 MILJARD) dollar kwijt.
jou reactie is precies het voorbeeld waar ik op doelde.

Is dit nu kritisch denken?

Ik ga antwoord geven op je vraag; ja ik weet dat er jaarlijks meer geld naar defensie toegaat. Wanneer je bnp groeit en spendeerd 5% van je bnp dan zal de feitelijke uitgaven groeien.
pi_208029125
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 21:59 schreef AchJa het volgende:
En dit dus, een verhaal bijna letterlijk herhalen en er wat meer "anonymous officials" aan toevoegen klnkt natuurlijk enorm belangrijk maar het is niks meer dan een natte wind.
En hoe ben jij zo zeker van je zaak?
  vrijdag 17 februari 2023 @ 10:35:26 #158
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_208030351
met al die ufo's van de laatste tijd denk ik nu dat het aliens waren
pi_208032527
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 06:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ALs ie gemaakt was , helaas pindakaas voor de investering van Poetin , nu is de pijp verrrot door het zeewater, dat kan nooit meer gebeuren
https://finance.yahoo.com/quote/NG=F/
goedkoop gas
https://finance.yahoo.com(...)tlook-230000902.html
Russisch gas moet nu net als van andere leveranciers op de dure manier, via LNG schepen, om de zuid, dus OM India heen, naar Europa toe

Wat wil je zeggen met die links...?
naar gasprijs zelf en een artikel die gaat over de drop in gasprijs in Februari 2023 gerelateerd aan Canadese energiepolitiek ?

Misschien is het wel zo vriendelijk om hetzelfde te doen als wat ik ook doe en dat is gewoon netjes links geven van de argumenten die ik aanhaal..
dan kunnen we over feiten discussieren en is het niet zo afleidend als mensen enkel hun 'meningen'geven en doen alsof iets zo moet zijn, omdat ze dat 'denken'' of 'geloven'

Ik heb je netjes een link gegeven naar Putins aanbod in oktober via Nordstream-2 gas te leveren aangezien Nordstream-1 blijvend kapot was...
Dan nog te blijven roepen dat dat op een "amerikaans motief" zou duiden is wel héél erg raar;
waarom zou een taktische operator een covert handeling doen tegen eigen bondgenoten als hij juist al behaald heeft wat hij wilde in februari en het dan zo uitvoeren dat het voordeel ervan bij zijn tegenstander ligt (dat die kan aanbieden gaslevering te hervatten onder nieuwe voorwaarden via de pijpleiding die eigenlijk de amerikanen _niet_ wilden dat aktief zou worden)

Als de amerikanen vooral iets wilden was het dat Nordstream-2 nooit in gebruik genomen zou worden... iets dat ook direkt na de rusissche invasie in de oekraine door duitsland bevestigd werd en dus op dat moment had amerika al zijn doel behaald.

Er was hooguit een vrees dat de gastekorten voor duitsland zo nijpend zou worden dat deze sterk onder druk gezet kon worden... dat was ook ruslands doel toen ze al vanaf mei duidelijk begonnen de gastoevoer aan duitsland af te knijpen...

in die zin is het voor rusland ook volledig van voordeel als Nordstream-1 verder uit zou vallen, maar vervagen zou worden door Nordstream-2, vooral omdat de capaciteit daarvan ongeveer driemaal zo hoog is en ze dus Duitsland aan de leidraad konden houden.

Als iemand de theorie blijft aanhouden dat het de amerikanen zouden zijn, mag die wel eens uitleggen _waarom_ de amerikanen zoveel gvaagheid zouden openlaten wie de dader zou zijn, een 'False Flag'is juist vooral handig als je zeer snel ook zelf het bewijs geplant hebt dat verwijst naar een andere dader en daaraan snel politieke gevolgen kan knopen... nu volgt gewoon een langdurig onderzoek met weinig kans dat er snel ook politieke maatregelen op kunnen volgen.

verder zou het totaal ondenkbaar zijn dat de amerikanen dan Nordstream-1 zouden saboteren, maar Nordstream *per ongeluk* wel bruikbaar zou blijven... dat zou en catastrofale mislukking zijn...
en hoe slecht de amerikaanse covert opearties vaak ook werken, zo knullig zijn ze ook niet.

[ Bericht 5% gewijzigd door RM-rf op 17-02-2023 14:06:28 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_208032830
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 11:37 schreef Dusthor92 het volgende:

[..]
Het feitenvrij gewauwel geldt net zo goed voor de users die Rusland als enige mogelijke dader aanwijzen.

De feiten zijn simpelweg te gering op dit moment.
Precies.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_208032977
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 11:37 schreef Dusthor92 het volgende:

[..]
Het feitenvrij gewauwel geldt net zo goed voor de users die Rusland als enige mogelijke dader aanwijzen.
Wie doet dat?
pi_208033103
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 14:34 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Het is ook gewoon een stukje onzekerheid en angst denk ik. Want stel dat de VS, een bondgenoot, tot zoiets in staat zou zijn. De wereld zou opeens een stuk minder eenvoudig te begrijpen zijn.
Ja mee eens. En dat kan ik me goed voorstellen.

Laten we die angst vooral bespreekbaar houden zonder dit op elkaar af te reageren.

En daarmee zal ik de eerste zijn om te zeggen dat de gedachte dat de VS hier betrokkenheid in zou hebben me goed angst aanjaagt. Het kan vreselijke geopolitieke gevolgen hebben waar we aardig wat last van kunnen gaan krijgen.

En onze wereld is al zo onzeker op het moment.
pi_208033124
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 14:32 schreef Dusthor92 het volgende:

[..]
Ik ben niet zo van naam en rugnummers.

Voordat ik op FOK! registreerde zat ik vaak in dit topic te lezen en toen viel het me op dat er een groep users is die claimt de wijsheid in pacht te hebben en iedereen die niet dezelfde zienswijze erop nahield wegzette als “wappie” of “kremlintrol”. Juist terwijl zijzelf net zo goed hun aannames doen gebaseerd op hetzelfde gebrek aan daadwerkelijke feiten op dat moment, en nu nog steeds. Een moderator die ik verder niet bij naam noem nam hierbij her voortouw en andere users hebben dit voorbeeld overgenomen.

Als je het per sé wil weten zou je het eea terug kunnen gaan lezen, maar ik denk niet dat het heel belangrijk is wie zich hieraan schuldig maakt(e), maar meer dat dit gedrag wat mij betreft weg mag blijven.

Beetje zoals het de afgelopen dagen al prima gaat eigenlijk.
De reden dat ik het vraag, is omdat het niet waar is wat je claimt. Er zijn hier geen mensen die zeggen dat Rusland de enige mogelijke dader is. Dat wordt alleen door mensen zoals jij gezegd, om te verdedigen dat je de VS als dader aanmerkt.
pi_208033149
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 14:37 schreef Dusthor92 het volgende:

[..]
Ja mee eens. En dat kan ik me goed voorstellen.

Laten we die angst vooral bespreekbaar houden zonder dit op elkaar af te reageren.

En daarmee zal ik de eerste zijn om te zeggen dat de gedachte dat de VS hier betrokkenheid in zou hebben me goed angst aanjaagt. Het kan vreselijke geopolitieke gevolgen hebben waar we aardig wat last van kunnen gaan krijgen.

En onze wereld is al zo onzeker op het moment.
Mensen verwarren bondgenoot met vriend. Voor Amerika zal het altijd 'America first' zijn en geef ze eens ongelijk. Dat moeten wij in Europa eens gaan begrijpen.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  maandag 27 februari 2023 @ 20:15:56 #166
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208170719
https://www.kp.ru/online/news/5158818/?from=smm

ze blijven er maar over bezig he, terwijl iedereen weet dat de Russen zelf hun pijpen hebben opgeblazen omdat ze nooit meer aardgas wilden leveren aan de EU

quote:
In China reconstrueerde de tv-zender de sabotage bij de Nord Stream
De journalisten ontleden de vermeende terroristische aanslag in concrete acties, die werden verzameld in een video van vier minuten.
Mila GEN
In China reconstrueerde de tv-zender de sabotage bij de Nord Stream
Foto: REUTERS

De Chinese tv-zender CGTN reconstrueerde de sabotage bij Nord Stream. Op basis van het onderzoek van de Amerikaanse journalist Seymour Hersh werd een video van vier minuten opgenomen, waarin ze duidelijk lieten zien hoe de Verenigde Staten handelden.

Seymour Hersh bracht zijn eigen onderzoek uit , waarin hij zei dat duikers van de Amerikaanse marine in de zomer van 2022 explosieven hebben geïnstalleerd onder de gaspijpleidingen Nord Stream en Nord Stream 2, die eind september werden geactiveerd.

Volgens verschillende bronnen vond de operatie om de explosieven te plaatsen plaats onder de dekmantel van NAVO-oefeningen - Baltops 22.

Op de Chinese televisie was een video te zien met de titel 'Hoe de Nord Stream werd opgeblazen'.
De auteurs lieten zien hoe de gebeurtenissen zich dag na dag ontwikkelden, met als hoogtepunt een terroristische aanslag op de pijpleidingen.

De makers van de video voegden alle verklaringen van Amerikaanse politici voorafgaand aan de explosies toe, evenals gereconstrueerde beelden van de installatie en ontploffing van explosieven.

??????? ?? WWW.KP.RU: https://www.kp.ru/online/news/5158818
/
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Moderator maandag 27 februari 2023 @ 20:25:42 #167
236264 crew  capricia
pi_208170928
Vanmorgen hier op fok wel weer wat vreemde nieuwe 'users' gezien. Die allemaal meerdere malen een bepaald verhaal postten met waarom de VS dit wel gedaan moet hebben.

Deze users maakten allemaal dezelfde spelfout. En het verhaal was bijna niet leesbaar, zo slecht vertaald.

Was mij wel duidelijk uit welke hoek het idee dat de VS dit gedaan heeft, gepushed wordt.

De topics waren zo niet leesbaar dat er een slotje op kwam. Niet voor het eerst overigens. En in meerdere fora. :')
Definitely not CIA
  maandag 27 februari 2023 @ 20:40:20 #168
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_208171105
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2023 20:25 schreef capricia het volgende:
Vanmorgen hier op fok wel weer wat vreemde nieuwe 'users' gezien. Die allemaal meerdere malen een bepaald verhaal postten met waarom de VS dit wel gedaan moet hebben.

Deze users maakten allemaal dezelfde spelfout. En het verhaal was bijna niet leesbaar, zo slecht vertaald.

Was mij wel duidelijk uit welke hoek het idee dat de VS dit gedaan heeft, gepushed wordt.

De topics waren zo niet leesbaar dat er een slotje op kwam. Niet voor het eerst overigens. En in meerdere fora. :')
Niemand hoeft toch het idee dat de VS het gedaan heeft te pushen, er zijn simpelweg uitspraken van de president zelf die in deze richting wijzen en prima binnen het Amerikaanse strategische beleid passen.
De VS moest dit ook wel doen omdat het na deze uitspraken anders als zwak bezien zou worden.


https://www.whitehouse.go(...)en-on-nord-stream-2/
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_208171115
Het houdt de Fok!-users in Sint Petersburg erg bezig. Ben wel benieuwd waarom besloten is om dit nu te pushen. De winter is bijna voorbij. Komt het door het AIVD bericht van vorige week of hebben ze nog snode plannen?
pi_208171577
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2023 20:25 schreef capricia het volgende:
Vanmorgen hier op fok wel weer wat vreemde nieuwe 'users' gezien. Die allemaal meerdere malen een bepaald verhaal postten met waarom de VS dit wel gedaan moet hebben.

Deze users maakten allemaal dezelfde spelfout. En het verhaal was bijna niet leesbaar, zo slecht vertaald.

Was mij wel duidelijk uit welke hoek het idee dat de VS dit gedaan heeft, gepushed wordt.

De topics waren zo niet leesbaar dat er een slotje op kwam. Niet voor het eerst overigens. En in meerdere fora. :')
Open er een topic over?

Ik begrijp het idee van censuur écht heel slecht.
Als je mij zou willen overtuigen dat Rusland slechte trolls op pad stuurt is het wel exposen van de idiocracy van die accounts.

Overigens geloof ik het gelijk hoor, Rusland is een raar bananenland met veel hackers.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator maandag 27 februari 2023 @ 21:17:15 #171
236264 crew  capricia
pi_208171744
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 21:09 schreef ludovico het volgende:

[..]
Open er een topic over?

Ik begrijp het idee van censuur écht heel slecht.
Als je mij zou willen overtuigen dat Rusland slechte trolls op pad stuurt is het wel exposen van de idiocracy van die accounts.

Overigens geloof ik het gelijk hoor, Rusland is een raar bananenland met veel hackers.
Wat bedoel je met censuur? Niet leesbare topics die all over fok gespamd worden, gaan gewoon dicht.

Moet je je maar aan de policy houden. :) Overigens zijn ze gewoon leesbaar, ze zijn niet verwijderd ofzo.

Maar het is gewoon vreemd om te zien dat fok kennelijk ook een target is om slecht vertaalde verhalen neer te plempen, met meerdere accounts.
Definitely not CIA
pi_208171776
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2023 21:17 schreef capricia het volgende:

[..]
Wat bedoel je met censuur? Niet leesbare topics die all over fok gespamd worden, gaan gewoon dicht.

Moet je je maar aan de policy houden. :) Overigens zijn ze gewoon leesbaar, ze zijn niet verwijderd ofzo.
Oh bedoel meer "weghouden, niemand mag ervan weten"

Maar dat is dit inderdaad niet, maar ik denk dat het goed is om dat soort ongein te exposen, maarja misschien heeft het daarvoor weer te weinig bodem...
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2023 21:17 schreef capricia het volgende:
Maar het is gewoon vreemd om te zien dat fok kennelijk ook een target is om slecht vertaalde verhalen neer te plempen, met meerdere accounts.
Uiteraard, bevreemdend.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 27 februari 2023 @ 21:19:11 #173
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208171785
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 20:41 schreef Jojoke het volgende:
Het houdt de Fok!-users in Sint Petersburg erg bezig. Ben wel benieuwd waarom besloten is om dit nu te pushen. De winter is bijna voorbij. Komt het door het AIVD bericht van vorige week of hebben ze nog snode plannen?
heeft ook weinig zin om erover te discussieren eigenlijk de gaspijpen zijn weg en komen NOOIT meer terug

Het heeft alleen zin om erover te praten als de huidige USSR een grote wraakactie in de zin zou hebben

Zie het opblazen van de pijpen als een zeer goed geslaagde sanctie
Het molesteren van de EU energie kabels zou een wraakactie kunnen zijn als bewezen is dat NATO of EU dit gedaan heeft, laten we hopen dat het niet die kant uit gaat
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_208171915
twitter


Dit draadje lezen. Geeft mogelijke antwoorden op de rariteiten

Ik denk dat het toch weer Rusland was (vaker eigen leidingen in andere landen opgeblazen) alleen ze hebben het zoals zo vaak ook nu verprutst

[ Bericht 2% gewijzigd door opgebaarde op 27-02-2023 21:36:24 ]
pi_208172636
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 21:19 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Zie het opblazen van de pijpen als een zeer goed geslaagde sanctie
Dan heb je dus het nieuws rondom de sancties tegen rusland écht nooit goed gevolgd of begrepen.

Olie en gas uit Rusland werd heel lang en zeker tot in de herfst duidelijk UITGESLOTEN bij de santie-maatregelen.

Daadwerkelijk kondigde op 12 mei Rusland zélf tegensancties tegen het westen af, waarbij ze bewust gasleveringen aan west-europa afknepen tot zelfs deels stillegden, om europa onder druk te zetten.

Grond was vooral dat duitsland en veel andere centraal-europese landen zeer afhankelijk van russische brandstof waren en de reserves juist bij aanvang van de oorlog gevaarlijk laag waren.

Niet voor niks deed duitsland er alles aan om Rusland te brengen wél aan haar contractuele leververplichting te houden.

En tegelijkertijd was het juist Rusland dat vanaf juni poogde de gasleveringen naar europa af te knijpen.
Onder meer met een geclaimd 'defect' aan Nordstream-1...

Toen ze die leugen niet langer vol te houden was én het gevaar zeer groot werd dat Duitsland toch tegen November de 95% bevulling van haar reserve's zou redden, kwam *plots* de sabotage die vooral dat bracht wat Rusland lang al poogde te bereiken, dat de gasvoorziening naar duitsland iig via Nordstream geheel niet stillag en hervatting onmogelijk was.
En direkt erop kwam Rusland met het 'aanbod' levering via Nordstream-2 te hervatten.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')