abonnement Unibet Coolblue
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 8 februari 2023 @ 22:36:07 #1
414785 sirdanilot
pi_207915300
Ik wilde dit even van mijn afschrijven, want qua advies vragen.... Er valt weinig advies te vragen in dit geval. Maar ja ik zit er toch wel mee. Dat mag toch in R P?

Ik en mijn broer + zijn vrouw hebben het zo lang geprobeerd om de relatie goed te houden. Voornamelijk ikzelf maar in mindere mate ook mijn broer hebben altijd al enorme problemen met de vrouw van mijn vader. Ze is ongelooflijk achterbaks en gemeen en kruipt tegelijkertijd ook graag in de slachtofferrol. Eigenlijk een klassiek geval narcist/borderline.

Mijn vader is een compleet nutteloos lulletje rozenwater. Assertiviteit komt in zijn woordenboek niet voor. Hij is volledig ondergeschikt aan zijn vrouw, die heel dominant is en compleet over hem heen loopt. Het is echt ongelooflijk zielig om dat aan te zien bij je eigen vader. Ik kan werkelijk waar niks bedenken waarvan ik zou kunnen zeggen van ' nou dat heeft mijn vader toch goed gedaan' . Weinig om trots op te zijn dus. Hij barst soms ook gewoon en plein publique in huilen uit. Kan je je dat voorstellen? Dat je eigen vader, toch een figuur waar je tegenop zou moeten kijken, opeens in huilen uitbarst. Ik schaam me altijd dood, en ik word er ook kwaad van. Ik vind het ongelooflijke aanstelleritis namelijk.

Nou met de kerst ging het allemaal nog verrassend goed en enige vervelende opmerkingen van mevrouw de narcist hebben we gewoonweg genegeerd. Voor een paar dagen is het nog net te doen.

Maar toen we eenmaal allemaal weer terug thuis waren kwam er een enorme scheldkannonade via de whatsapp, voornamelijk gericht aan mijn broer en zijn vrouw, ze zouden haar minderwaardig vinden omdat ze niet veganistisch is en ze zou zich voelen als een geslagen hond, dit en dat. Het sloeg helemaal nergens op. Mijn broer gaf ook aan dat ze nog veel ergere dingen naar hen persoonlijk heeft gestuurd, die heb ik niet eens gezien en hoef ik eerlijk gezegd niet eens te zien. Dit is wel voor het eerst dat mijn broer en zijn vrouw er van langs krijgen van haar, eerder richtte ze zich meestal op mij of op de ex-vrouw van mijn broer (die noemde ze ' golddigger' :') )

Nou ja mijn broer heeft nog wel moed bij mekaar geraapt om mijn vader te bellen, die kon er niet meer van zeggen dan ' dat hij het zelf niet zo intens heeft gevoeld' (dus iets compleet nietszeggends :') )
Ik heb zelf maar de knuppel in het hoenderhok gegooid en in de whatsappgroep gezegd dat die vrouw een narcistische persoonlijkheidsstoornis heeft en hulp moet zoeken, vervolgens heb ik de groep verlaten.

Tsja je kan dan wel zeggen van ' opgeruiimd staat netjes' , ' weg ermee' , ' gewoon contact verbreken en klaar ermee'. Tsja dat is erg gemakkelijk gezegd allemaal. Ik vind het toch niet zo makkelijk. Het blijft toch mijn vader en hij lijkt compleet in de greep te zijn van die heks. Ik vind dat toch erg moelijk om mee om te gaan, eerlijk gezegd.

Ook vind ik het moeilijk dat hij telkens weer voor dat verschrikkelijke wijf kiest in plaats van voor zijn kinderen.

Dus tsja hoe ga je daar nou mee om? Ik vind het toch jammer dat ik eigenlijk geen contact kan hebben met mijn vader op deze manier, hij wijst namelijk niet in duidelijke bewoordingen het gedrag van zijn vrouw af. Nu is mijn vader nog goed maar dat gaat ook niet lang meer duren. Kan heel goed zijn dat hij er over 5, 10 jaar niet meer is. En dan is het dus nooit meer goed gekomen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_207915746
quote:
Mijn vader is een compleet nutteloos lulletje rozenwater. Assertiviteit komt in zijn woordenboek niet voor. Hij is volledig ondergeschikt aan zijn vrouw, die heel dominant is en compleet over hem heen loopt. Het is echt ongelooflijk zielig om dat aan te zien bij je eigen vader. Ik kan werkelijk waar niks bedenken waarvan ik zou kunnen zeggen van ' nou dat heeft mijn vader toch goed gedaan' . Weinig om trots op te zijn dus. Hij barst soms ook gewoon en plein publique in huilen uit. Kan je je dat voorstellen? Dat je eigen vader, toch een figuur waar je tegenop zou moeten kijken, opeens in huilen uitbarst. Ik schaam me altijd dood, en ik word er ook kwaad van. Ik vind het ongelooflijke aanstelleritis namelijk.

Ik begrijp heel weinig van je hele verhaal, maar wel het allerminst van dit deel. Maar goed, ik ken jou en je familie natuurlijk niet. Dat gezegd hebbende...wanneer mensen om mij heen moeten huilen, dan krijgen ze een luisterend oor en meestal ook een knuffel. Schamen voor andermans (of je eigen) tranen, dat begrijp ik echt niet?
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 8 februari 2023 @ 23:15:12 #3
414785 sirdanilot
pi_207916205
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 23:07 schreef RegularOrange het volgende:
edaan' . Weinig om trots op te zijn dus. Hij barst soms ook gewoon en plein publique in huilen uit. Kan je je dat voorstellen? Dat je eigen vader, toch een figuur waar je tegenop zou moeten kijken, opeens in huilen uitbarst. Ik schaam me altijd dood, en ik word er ook kwaad van. Ik vind het ongelooflijke aanstelleritis namelijk.
Hoe voelt het voor jezelf dat je zo op je vader lijkt?
Ik heb niet eens een relatie, dus ik laat ook niet over mij heen lopen door een narcistische vriend, nee.
Ook publieke huilbuien doe ik niet aan.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 8 februari 2023 @ 23:16:02 #4
414785 sirdanilot
pi_207916218
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 22:55 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Ik begrijp heel weinig van je hele verhaal, maar wel het allerminst van dit deel. Maar goed, ik ken jou en je familie natuurlijk niet. Dat gezegd hebbende...wanneer mensen om mij heen moeten huilen, dan krijgen ze een luisterend oor en meestal ook een knuffel. Schamen voor andermans (of je eigen) tranen, dat begrijp ik echt niet?
Hij gaat janken als er iets stressvols gebeurt, in plaats van het probleem oplossen of even tot tien tellen of zo. Ik vind het gewoon aanstellerij.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Leukste jonkie 2022 woensdag 8 februari 2023 @ 23:16:18 #5
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_207916219
Heb je al overwogen om te emigreren?
Je maintiendrai -XOXO-
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 8 februari 2023 @ 23:23:09 #6
414785 sirdanilot
pi_207916362
quote:
7s.gif Op woensdag 8 februari 2023 23:16 schreef datismijnmening het volgende:
Heb je al overwogen om te emigreren?
Hij is al naar Duitsland geėmigreerd voordat ik naar Ierland ben geėmigreerd. Jaren daarvoor zelfs.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  woensdag 8 februari 2023 @ 23:28:14 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_207916448
Was je vader anders voordat hij zijn vrouw leerde kennen?
The love you take is equal to the love you make.
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 8 februari 2023 @ 23:39:23 #8
414785 sirdanilot
pi_207916721
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 23:28 schreef Lienekien het volgende:
Was je vader anders voordat hij zijn vrouw leerde kennen?
Hij heeft altijd al over zich heen laten lopen. Toen mijn moeder was overleden was hij continu aan het daten en daar ging al zijn aandacht naar uit toen maar dat is ook al weer meer dan 10 jaar geleden....
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  woensdag 8 februari 2023 @ 23:42:00 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_207916757
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 23:39 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Hij heeft altijd al over zich heen laten lopen. Toen mijn moeder was overleden was hij continu aan het daten en daar ging al zijn aandacht naar uit toen maar dat is ook al weer meer dan 10 jaar geleden....
Best heftig, je moeder zo jong verliezen. En je vader zijn vrouw.
The love you take is equal to the love you make.
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 8 februari 2023 @ 23:42:48 #10
414785 sirdanilot
pi_207916769
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 23:42 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Best heftig, je moeder zo jong verliezen. En je vader zijn vrouw.
Klopt daardoor was ik vroeger toen het nog verser lag een heel stuk depressiever dan nu. Maar ja de Heere geeft en de Heere neemt weg we hebben niks in de hand helaas.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  woensdag 8 februari 2023 @ 23:47:20 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_207916898
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 23:42 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Klopt daardoor was ik vroeger toen het nog verser lag een heel stuk depressiever dan nu. Maar ja de Heere geeft en de Heere neemt weg we hebben niks in de hand helaas.
Je maakt je vader best zware verwijten. Je hebt zelfs geen goed woord voor hem over. Waarom zeg je dan toch dat je het contact verbreekt vanwege zijn vrouw?
The love you take is equal to the love you make.
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 8 februari 2023 @ 23:51:06 #12
414785 sirdanilot
pi_207916994
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 23:47 schreef Lienekien het volgende:
ebben niks in de hand helaas.
Je maakt je vader best zware verwijten. Je hebt zelfs geen goed woord voor hem over. Waarom zeg je dan toch dat je het contact verbreekt vanwege zijn vrouw?
Zij is degene die allemaal beschuldigingen uit (in dit geval voornamelijk naar mijn broer en zijn vrouw die niets verkeerds hebben gedaan). Dus zij is de aanstichter van het probleem. Mijn vader is niet in staat om er wat van te zeggen.

Ik vind dat mijn vader zijn vrouw best terug zou kunnen fluiten. ' Zo praat je niet tegen mijn kind en mijn schoondochter'. Maar dat gebeurt niet.

Vandaar dus dat ik vind dat ze beide schuld hebben.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  woensdag 8 februari 2023 @ 23:55:18 #13
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_207917041
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 23:51 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Zij is degene die allemaal beschuldigingen uit (in dit geval voornamelijk naar mijn broer en zijn vrouw die niets verkeerds hebben gedaan). Dus zij is de aanstichter van het probleem. Mijn vader is niet in staat om er wat van te zeggen.

Ik vind dat mijn vader zijn vrouw best terug zou kunnen fluiten. ' Zo praat je niet tegen mijn kind en mijn schoondochter'. Maar dat gebeurt niet.

Vandaar dus dat ik vind dat ze beide schuld hebben.
Zij is niet belangrijk. Je vader wel. Die laat het op alle fronten afweten. Laat gaan. Klaar.
The love you take is equal to the love you make.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 9 februari 2023 @ 00:01:38 #14
414785 sirdanilot
pi_207917109
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 23:55 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Zij is niet belangrijk. Je vader wel. Die laat het op alle fronten afweten. Laat gaan. Klaar.
Ja misschien is dit toch maar het beste. Hij heeft zijn keuze al lang geleden gemaakt lijkt het erop.

Wat mij betreft mag hij me altijd bellen maar ik ga hem niet meer bellen dan ook niet op zijn verjaardag of zo. Als hij belt geef ik wel aan dat ik wil dat hij er wat van zegt tegen z'n vrouw, maar dat gaat hij toch niet doen ben ik bang.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_207917227
Dus er zijn allerlei nare dingen gestuurd via whattsapp
quote:
Maar toen we eenmaal allemaal weer terug thuis waren kwam er een enorme scheldkannonade via de whatsapp
en niemand die die zooi ff forward naar Pa, zo van: "kijk eens wat die kut stuurt?!"

Dan blijft nog maar 1 vraag over: Waar heb jij je vader nog voor nodig? Om verplicht die feestdagen mee te vieren waar niemand zin in heeft?

Of heeft ie geld? :P
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 9 februari 2023 @ 00:32:50 #16
414785 sirdanilot
pi_207917266
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 00:22 schreef Het_Bokje het volgende:
Dus er zijn allerlei nare dingen gestuurd via whattsapp
[..]
en niemand die die zooi ff forward naar Pa, zo van: "kijk eens wat die kut stuurt?!"

Dan blijft nog maar 1 vraag over: Waar heb jij je vader nog voor nodig? Om verplicht die feestdagen mee te vieren waar niemand zin in heeft?

Of heeft ie geld? :P
Geld hebben ze zat maar daar kreeg ik sowieso al geen rooie cent van en hoef ik ook niet dus daar gaat het zeker niet om.

Pa heeft de berichten kunnen lezen neem ik aan, op basis van wat mijn broer heeft verteld is hij ervan op de hoogte.

Tsja misschien heb ik hem idnerdaad nergens meer voor nodig. Toch vind ik het erg jammer om helemaal geen contact meer te hebben met mijn vader terwijl die nog wel gewoon leeft. Mijn moeder is allang dood en dan nu dit -O-
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 9 februari 2023 @ 00:44:12 #17
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_207917307
Is het hem ooit wel eens rustig verteld dat hij zich in jullie ogen keihard ondergeschikt maakt aan zijn vrouw? Of heb je het altijd geslikt voor pa tot het niet meer ging om dan een bom te gooien en niet meer om te kijken?

Indien het eerste dan kan je weinig doen nu, maar ik zou de deur op een kier laten, mocht hij dan tot bezinning komen is de stap om contact met jullie op te nemen kleiner dan wanneer je het contact volledig verbreekt. Nu weet ik niet hoe hij in de sociale contacten zit maar als ze al zo tegen zijn kinderen doet zal waarschijnlijk alleen haar kant van de familie en sociale contacten belangrijk zijn en raakt je vader zijn kant kwijt. Je moet best sterk zijn om in je eentje overnieuw te beginnen en een partner te verlaten, en dat is hij zo te lezen niet.

Dat je geen fijn contact hebt met de partner van je vader betekent niet dat je vader geen contact kan hebben met jou. Het is dan alleen zijn last om te dragen mocht dat mens gaan zeiken als hij contact blijft houden met jullie en ze daar moeite mee heeft. Maar dat is voor hem dan ook weer een signaal, want een normaal persoon zou nooit eisen dat iemand geen contact meer mag hebben met zijn eigen kinderen, tot op een bepaalde hoogte natuurlijk want van je kinderen hoef je ook niet alles te pikken.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 9 februari 2023 @ 01:13:32 #18
414785 sirdanilot
pi_207917354
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 00:44 schreef Catkiller het volgende:
Is het hem ooit wel eens rustig verteld dat hij zich in jullie ogen keihard ondergeschikt maakt aan zijn vrouw?
Ja dit heb ik eigenlijk nooit met zoveel woorden gezegd inderdaad
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 9 februari 2023 @ 01:22:27 #19
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_207917372
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 23:55 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Zij is niet belangrijk. Je vader wel. Die laat het op alle fronten afweten. Laat gaan. Klaar.
Misschien heeft hij thuis ook geen leven met haar maar is het beter dan zijn alternatief, weer alleen zijn. Zo te lezen is die man niet gemaakt om alleen te zijn als hij zo lang intensief aan het daten was.

Niet iedereen is zo stoer als users op FOK! die gelijk vertrekken.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_207917849
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 01:22 schreef Catkiller het volgende:

[..]
Misschien heeft hij thuis ook geen leven met haar maar is het beter dan zijn alternatief, weer alleen zijn. Zo te lezen is die man niet gemaakt om alleen te zijn als hij zo lang intensief aan het daten was.

Niet iedereen is zo stoer als users op FOK! die gelijk vertrekken.
Plus kiezen voor kinderen die in andere landen wonen en die je dus maar 2 keer per jaar ziet ipv een inwonende partner...
Mja
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_207917852
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 23:16 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Hij gaat janken als er iets stressvols gebeurt, in plaats van het probleem oplossen of even tot tien tellen of zo. Ik vind het gewoon aanstellerij.
Teken dat die kerel stijf van de stress staat.
Hier is empathie nodig, geen schaamte.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_207917993
Is het geen optie om het contact alleen met je vader te onderhouden zonder zijn vrouw erbij? Mijn man heeft het contact met zijn vader 10+ jaar geleden verbroken, beetje vergelijkbaar verhaal. Hij zegt dat het voor hem echt klaar is en heeft er vrede mee. Zo te horen heb jij die vrede (nog) niet.
Sarcasme. Herken het.
pi_207919381
Het is te merken dat je eigenlijk niet wilt. En je bent erg boos op je vader. Enerzijds begrijpelijk, anderzijds ben je wel een beetje hard. Die man zit er helemaal doorheen en durft niet eens meer voor jullie op te komen. Jammer dat hij het zo ver heeft laten komen.

Is er geen mogelijkheid om zonder zijn vrouw erbij af te spreken? Dat hij naar jou komt op je verjaardagen ofzo. Zonder haar. Daar zal geheid gezeik van komen aan zijn kant, maar dat zijn dan de consequenties die ze zelf lekker mogen dragen.

Sterkte hiermee.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 9 februari 2023 @ 11:01:11 #24
414785 sirdanilot
pi_207919588
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 07:45 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Teken dat die kerel stijf van de stress staat.
Hier is empathie nodig, geen schaamte.
Sorry hoor maar een situatie zoals met de auto ergens heen moeten en de navigatie doet even ruk, dan kan je ook gewoon even rustig parkeren en wachten tot de navigatie het weer doet, dan hoef je echt niet meteen in janken uit te barsten. Zeker niet als volwassen vent van in de 60, vader van 2 kinderen. Ik heb daar echt absoluut geen medelijden mee.

Als je echt zo'n jankbal bent moet je gewoon niet aan kinderen beginnen maar moet je in begeleid wonen zitten met een Wajong of zo. Kom nou zeg.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 9 februari 2023 @ 11:05:28 #25
414785 sirdanilot
pi_207919630
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 10:41 schreef Azula2.0 het volgende:
Het is te merken dat je eigenlijk niet wilt. En je bent erg boos op je vader. Enerzijds begrijpelijk, anderzijds ben je wel een beetje hard. Die man zit er helemaal doorheen en durft niet eens meer voor jullie op te komen. Jammer dat hij het zo ver heeft laten komen.

Is er geen mogelijkheid om zonder zijn vrouw erbij af te spreken? Dat hij naar jou komt op je verjaardagen ofzo. Zonder haar. Daar zal geheid gezeik van komen aan zijn kant, maar dat zijn dan de consequenties die ze zelf lekker mogen dragen.

Sterkte hiermee.
Hij zal never te nooit naar Ierland komen. Hij kan weinig Engels, hij gaat niet links rijden, en in zijn algemeenheid is het een complete ver van mijn bedshow voor hem die compleet buiten zijn belevingswereld staat. Dat gaat hij echt niet doen. Ik woon er al 5 jaar en hij is hier nog nooit geweest.

Vroeger spraken we af bij mijn broer (in NL dus) omdat die een groot huis had, maar die is inmiddels in een soort van ' tiny house' gaan wonen dus daar gaat het ook niet meer.

quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 07:45 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Plus kiezen voor kinderen die in andere landen wonen en die je dus maar 2 keer per jaar ziet ipv een inwonende partner...
Mja
Hij is zelf naar Duitsland gemigreerd ver voordat ik naar Ierland ben gemigreerd. En dan heb ik het niet over Oberhausen, nee tegen de Tsjechische grens aan :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')