abonnement Unibet Coolblue
pi_208028905
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 07:46 schreef loveli het volgende:

[..]
Waarom toonden mensen dan qr code om een bij de MC (of andere horeca) naar binnen te mogen?
Kreeg je dan geen extra topping ?
:')
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_208028968
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 07:46 schreef loveli het volgende:

[..]
Waarom toonden mensen dan qr code om een bij de MC (of andere horeca) naar binnen te mogen?
Om positief antwoord te geven op 1 van de volgende vragen:
Bent u gevaccineerd
Bent u negatief getest
Bent u hersteld van Covid.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_208029161
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 08:06 schreef Wantie het volgende:

[..]
Om positief antwoord te geven op 1 van de volgende vragen:
Bent u gevaccineerd
Bent u negatief getest
Bent u hersteld van Covid.
Hou toch op met je vrijheid onder voorwaarden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_208029162
Orwelliaans gedoe zeg.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_208029235
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 07:48 schreef loveli het volgende:

[..]
Bij die mensen is alleen spike aangetroffen, geen ander materiaal van het virus. En bij een besmetting is spike niet het meest geproduceerde eiwit.
Maar wel door het virus geproduceerd, en veel meer dan bij een vaccinatie.
Dus dat virus is vanwege die spike enorm gevaarlijk.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_208029248
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 08:41 schreef ludovico het volgende:

[..]
Hou toch op met je vrijheid onder voorwaarden.
Hoezo is dat mijn vrijheid?
Het is gewoon een vaststelling van hoe het werkte. Dat we die situatie ongewenst vinden wordt hier breed gedeeld.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  vrijdag 17 februari 2023 @ 10:20:26 #157
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_208030189
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 07:12 schreef Wantie het volgende:

[..]
Omdat die verpleegkundige geen expert is, en onvolledige en gekleurde informatie geeft.
Ik kan mij nog de situatie herinneren dat mijn collega's tussen de middag plotseling ergens wilden lunchen. Dit werd om 11:30 bedacht en ik kon niet mee omdat de tijd om een negatieve test te krijgen te veel te kort was.

Je kon dus overal heen mits gepland, spontane acties kon je vergeten. Hier in Drenthe was er ook geen teststation op elke straathoek trouwens.
En ik ben vooral van de last minute activiteiten en vond het veel te veel gedoe allemaal.

Heb er dus ook voor gekozen om dan maar nergens naar toe te gaan waar je moest testen voor toegang en heb dat dus ook geen enkele keer gedaan.
To BG or not to BG!
  vrijdag 17 februari 2023 @ 10:34:25 #158
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_208030338
Onzin allemaal dat testen voor toegang, gebaseerd op lulverhaaltjes terwijl gevaxten zomaar naar binnen konden lopen en evengoed een ander konden besmetten. Het heeft mensen alleen maar tegen elkaar uitgespeeld, er zijn er zelfs die erin zijn blijven hangen en nu nog met die haat rondlopen. Ik heb nog altijd geen spijt dat ik die vaccins afgeslagen heb, ik ben geen enkele ongevaccineerde tegengekomen die spijt heeft dat hij/zij niet voor de spuitjes is gegaan. Voor het gros van de mensen was het totaal overbodig, we moeten maar afwachten wat de effecten ervan zijn, ik ben benieuwd ook op langer termijn want langzaamaan komt er steeds meer boven water. En al zouden er geen bijwerkingen zijn dan is het evengoed onnodig want je redt het goed zonder de spuitjes.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  Vis een optie? vrijdag 17 februari 2023 @ 10:57:28 #159
70532 loveli
N
pi_208030559
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 08:50 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar wel door het virus geproduceerd, en veel meer dan bij een vaccinatie.
Dus dat virus is vanwege die spike enorm gevaarlijk.
Je 'dus' klopt niet.

Het virus kan vanwege de spikes overal terecht, daarom (plus transport door de lucht) is het zo verschrikkelijk besmettelijk.

Het verschil tussen besmetting en vaccinatie is in eerste plaats de plek waar het terecht komt. Bij een normale besmetting komt het in de luchtwegen (soms in het maag-darmkanaal) en niet direct in de bloedstroom.

Omdat het mRNA in vetdeeltjes wordt bewaard omdat het anders niet getransporteerd kan worden, kan het als het direct in de bloedbaan zit (prikfouten galore), ook getransporteerd worden naar het brein (blood-brain barrier, google it). Vetdeeltjes kunnen door celmembranen worden getransporteerd.
Liever virus met spikes in je longen (en ook liever niet de eerste variant) dan zelf spikes aanmaken in je brein.

Ik ben blij met de afgewogen keuzes die ik heb gemaakt (en ik ben niet gek genoeg om medische gegevens te delen met puisterige pubers die bij de McD werken).
crap in = crap out
pi_208031494
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 10:57 schreef loveli het volgende:

[..]
Je 'dus' klopt niet.

Het virus kan vanwege de spikes overal terecht, daarom (plus transport door de lucht) is het zo verschrikkelijk besmettelijk.

Het verschil tussen besmetting en vaccinatie is in eerste plaats de plek waar het terecht komt. Bij een normale besmetting komt het in de luchtwegen (soms in het maag-darmkanaal) en niet direct in de bloedstroom.

Omdat het mRNA in vetdeeltjes wordt bewaard omdat het anders niet getransporteerd kan worden, kan het als het direct in de bloedbaan zit (prikfouten galore), ook getransporteerd worden naar het brein (blood-brain barrier, google it). Vetdeeltjes kunnen door celmembranen worden getransporteerd.
Liever virus met spikes in je longen (en ook liever niet de eerste variant) dan zelf spikes aanmaken in je brein.

Ik ben blij met de afgewogen keuzes die ik heb gemaakt (en ik ben niet gek genoeg om medische gegevens te delen met puisterige pubers die bij de McD werken).
Virusdeeltjes van Covid zijn door het hele lichaam aangetroffen, en zelfs in celkernen.
Dus het idee dat een besmetting altijd lokaal blijft klopt niet.

Verder is het mooi dat je keuzes goed hebben uitgepakt. Want uiteindelijk gaat het daar natuurlijk om
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_208031511
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 10:20 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Ik kan mij nog de situatie herinneren dat mijn collega's tussen de middag plotseling ergens wilden lunchen. Dit werd om 11:30 bedacht en ik kon niet mee omdat de tijd om een negatieve test te krijgen te veel te kort was.

Je kon dus overal heen mits gepland, spontane acties kon je vergeten. Hier in Drenthe was er ook geen teststation op elke straathoek trouwens.
En ik ben vooral van de last minute activiteiten en vond het veel te veel gedoe allemaal.

Heb er dus ook voor gekozen om dan maar nergens naar toe te gaan waar je moest testen voor toegang en heb dat dus ook geen enkele keer gedaan.
Bij ons was je gewoon welkom, we controleerden wel de app, maar gaven daar geen gevolg aan.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Vis een optie? vrijdag 17 februari 2023 @ 12:42:20 #162
70532 loveli
N
pi_208031654
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 12:26 schreef Wantie het volgende:

[..]
Virusdeeltjes van Covid zijn door het hele lichaam aangetroffen, en zelfs in celkernen.
Dus het idee dat een besmetting altijd lokaal blijft klopt niet.

Verder is het mooi dat je keuzes goed hebben uitgepakt. Want uiteindelijk gaat het daar natuurlijk om
Dat zeg ik ook helemaal niet.

Bij de mensen op wie na overlijden onderzoek was gedaan, zijn op de aangedane plekken alleen spike proteines gevonden, geen ander virusmateriaal. Bij een besmetting vind je meer dan alleen spikes, dus voorbeelden uit de video gaat niet om besmetting, maar om vaccinatie.

Virus is perfect om op zoveel mogelijk plaatsen in je lichaam terecht te kunnen, maar plek waar het binnenkomt is in het gros van de gevallen luchtwegen, een klein deel spijsvertering. En daar vandaan zoekt het ook zijn weg, omdat het kreng ook door membranen kan (tast ook blood-brain barrier aan). Maar niet zo snel als dat het vaccin als het in de bloedbaan komt zich kan verspreiden.

Voor mijzelf was ik niet zo bang, voor mijn kwetsbare bejaarden heb ik me wel afgevraagd of de keuze goed was. En dat is het 100% geweest. Achteraf is dat makkelijk praten, maar alle afwegingen zijn gemaakt op basis van goede kennis en begrip van de mechanismen waarmee het virus zich verspreidt en hoe/wanneer het schade aanricht.
Bij mijn kwetsbare bejaarden hebben we bijvoorbeeld bijzonder vaak geventileerd en voedingssupplementen gegeven die weerstand verhogen en virusreplicatie remmen. We hebben niet echt een controlegroep dus kan toeval zijn, maar toen ze besmet waren hebben ze er niet langer dan 3 dagen last van gehad (en die hebben verplichte vaccinatie tegen pokken meegemaakt in de oorlog, dus hell to the no dat ze een prik moesten).
crap in = crap out
  Vis een optie? vrijdag 17 februari 2023 @ 12:42:54 #163
70532 loveli
N
pi_208031661
Maarre.. tijd om de plee te poetsen, lijkt nuttiger dan inhoudelijk discussieren.
crap in = crap out
  vrijdag 17 februari 2023 @ 12:43:26 #164
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_208031664
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 12:28 schreef Wantie het volgende:

[..]
Bij ons was je gewoon welkom, we controleerden wel de app, maar gaven daar geen gevolg aan.
Heb die app nooit gehad, dus ook bij jullie had ik dan niet 'spontaan' langs kunnen komen.

Heb verder geen last gehad hoor van die belemmeringen, waarschijnlijk omdat ik al wat ouder ben en goeie alternatieve bezigheden heb.
To BG or not to BG!
  vrijdag 17 februari 2023 @ 12:56:11 #165
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_208031789
Veel mensen namen de spuitjes voor meer vrijheid vooral omdat ze dan op vakantie konden gaan, niet omdat ze zo bang waren voor het virus. :{w
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  Vis een optie? vrijdag 17 februari 2023 @ 13:00:54 #166
70532 loveli
N
pi_208031824
Bang om niet geaccepteerd te worden.
crap in = crap out
  vrijdag 17 februari 2023 @ 13:22:36 #167
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_208032056
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 13:00 schreef loveli het volgende:
Bang om niet geaccepteerd te worden.
Vooral dat, ongevaccineerden zijn de mensen met ballen, laten zich niks wijs maken door die charlatans en clowns en al helemaal niet onder druk zetten :Y)
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  vrijdag 17 februari 2023 @ 14:59:05 #168
24329 KNAK
ff w88,......
pi_208033336
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 12:56 schreef controlaltdelete het volgende:
Veel mensen namen de spuitjes voor meer vrijheid vooral omdat ze dan op vakantie konden gaan, niet omdat ze zo bang waren voor het virus. :{w
Vakantie / werk / sociale druk / beperkingen in andere vormen van bewegingen en toegang, etc,...
2/3e van de bevolking op deze aardkloot heeft gewoon één of meerdere injecties ontvangen wat het zeer interessant maakt wat er op lange termijn zal gaan gebeuren.
Op moment lijkt alles volledig los gelaten, soort van 'missie geslaagd'. Maar voor wie is hier de vraag. Het virus is kennelijk nog steeds aanwezig, al dan niet in 'milde' vorm. Was deze ooit anders dan? Genoeg info/beelden dat Corona vals werd gebombardeerd tot een killervirus.
Corona is op de economische schade na nu alleen (op vooralsnog kleine schaal) onderwerp over medische schade / oversterfte. Laten we voor onze gevaxxte medemensch hopen dat zij die zich hebben laten misleiden het niet catastrofaal wordt.
Mai pben rai~!
pi_208034898
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 12:42 schreef loveli het volgende:

[..]
Dat zeg ik ook helemaal niet.

Bij de mensen op wie na overlijden onderzoek was gedaan, zijn op de aangedane plekken alleen spike proteines gevonden, geen ander virusmateriaal. Bij een besmetting vind je meer dan alleen spikes, dus voorbeelden uit de video gaat niet om besmetting, maar om vaccinatie.

Virus is perfect om op zoveel mogelijk plaatsen in je lichaam terecht te kunnen, maar plek waar het binnenkomt is in het gros van de gevallen luchtwegen, een klein deel spijsvertering. En daar vandaan zoekt het ook zijn weg, omdat het kreng ook door membranen kan (tast ook blood-brain barrier aan). Maar niet zo snel als dat het vaccin als het in de bloedbaan komt zich kan verspreiden.

Voor mijzelf was ik niet zo bang, voor mijn kwetsbare bejaarden heb ik me wel afgevraagd of de keuze goed was. En dat is het 100% geweest. Achteraf is dat makkelijk praten, maar alle afwegingen zijn gemaakt op basis van goede kennis en begrip van de mechanismen waarmee het virus zich verspreidt en hoe/wanneer het schade aanricht.
Bij mijn kwetsbare bejaarden hebben we bijvoorbeeld bijzonder vaak geventileerd en voedingssupplementen gegeven die weerstand verhogen en virusreplicatie remmen. We hebben niet echt een controlegroep dus kan toeval zijn, maar toen ze besmet waren hebben ze er niet langer dan 3 dagen last van gehad (en die hebben verplichte vaccinatie tegen pokken meegemaakt in de oorlog, dus hell to the no dat ze een prik moesten).
Maar dat zegt dus niets, het virus wordt in het lichaam afgebroken. Die spikes kennelijk niet, dus logisch dat je die dan terugvindt.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_208035184
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 07:48 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Moesten ze jou opsluiten in de gevangenis, zou je nog steeds argumenteren dat je elke dag in openlucht mag wandelen.
In ieder geval is deze reactie van je in de lijn van BNW ^O^
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_208035279
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 12:43 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Heb die app nooit gehad, dus ook bij jullie had ik dan niet 'spontaan' langs kunnen komen.
Dan bleek uit de controle dat je geen app hebt en mocht je plaatsnemen :7

quote:
Heb verder geen last gehad hoor van die belemmeringen, waarschijnlijk omdat ik al wat ouder ben en goeie alternatieve bezigheden heb.
Dat scheelt, maar het blijft een rare tijd, waarbij er een tweedeling is ontstaan.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_208036457
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 17:46 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dan bleek uit de controle dat je geen app hebt en mocht je plaatsnemen :7
[..]
Dat scheelt, maar het blijft een rare tijd, waarbij er een tweedeling is ontstaan.
Dat zijn de welbekende verdeel en heers technieken.
Zet het volk tegen elkaar op en laat ze vooral niet naar ons kijken.
Geef het volk een keuze, links of rechts.
Als ze eendracht vertonen kunnen ze zich tegen de overheid keren.
Religies worden op dezelfde manier gebruikt.
Ga maar strijden hup, als je dood gaat dan ga je naar een betere plek.

[ Bericht 0% gewijzigd door Candymannetje op 17-02-2023 19:38:42 ]
  Vis een optie? vrijdag 17 februari 2023 @ 19:52:12 #173
70532 loveli
N
pi_208036839
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 17:18 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar dat zegt dus niets, het virus wordt in het lichaam afgebroken. Die spikes kennelijk niet, dus logisch dat je die dan terugvindt.
Je snapt hoe het mRNA vaccin werkt?
crap in = crap out
pi_208036924
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 19:52 schreef loveli het volgende:

[..]
Je snapt hoe het mRNA vaccin werkt?
Jazeker, maar dat is het punt niet.
Het punt is dat wordt beweerd dat de spikes niet worden afgebroken en schade aanrichten.

Tja, dat geldt dan ook voor de spikes die door het virus worden geproduceerd.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Vis een optie? vrijdag 17 februari 2023 @ 19:59:13 #175
70532 loveli
N
pi_208036977
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 19:56 schreef Wantie het volgende:

[..]
Jazeker, maar dat is het punt niet.
Het punt is dat wordt beweerd dat de spikes niet worden afgebroken en schade aanrichten.

Tja, dat geldt dan ook voor de spikes die door het virus worden geproduceerd.
We hebben een discussie over de video van John Campbell. In meerdere gevallen was sprake van schade door vaccin, niet door besmetting. Familie vroeg om autopsie, patiënt kreeg klachten na zijn 2e shot. Na overlijden zijn in de hersenen necrose en spike proteïne aangetroffen.

Wat was je punt?

Graag ff de quote waarin ik zeg dat spikes niet wordt afgebroken, ik kan dat niet vinden.
crap in = crap out
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')