Zo werkt nu eenmaal een WOB verzoek.quote:Op maandag 20 februari 2023 20:29 schreef greysbones het volgende:
[ twitter ]
Als het allemaal helder en duidelijk is, waarom worden deze zaken zo getraineerd
wat is de reden van alle geheimzinnigheid
waarom moeten er rechtszaken worden aangespannen om het recht dat elke Nederlander heeft uit te laten voeren
Lol. Lees je in.quote:Op maandag 20 februari 2023 20:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Zo werkt nu eenmaal een WOB verzoek.
Wob betekend toch 'wet openbaar bestuur'?quote:Op maandag 20 februari 2023 20:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Zo werkt nu eenmaal een WOB verzoek.
Kloptquote:Op dinsdag 21 februari 2023 20:28 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Wob betekend toch 'wet openbaar bestuur'?
Nee, de rechter bepaalt dat niet, de WOB bepaalt dat. De rechter toetst of het verzoek daaraan voldoet, als de instantie die het verzoek krijgt daaraan twijfelt.quote:Maar een rechter bepaald uiteindelijk wat openbaar mag worden en wat niet?
Echt waar?
Niet erg transparant mi.
De rechter bepaald dat het verzoek waaraan aan de wob voldoet? Blijf ik vreemd vinden. Het is toch een wet die bepaald dat we een 'openbaar bestuur' hebben? Maar sommige dingen hoeven niet openbaar gemaakt te worden? Vind dat dubieus hoor. Met goede reden ofzo?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 20:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt
[..]
Nee, de rechter bepaalt dat niet, de WOB bepaalt dat. De rechter toetst of het verzoek daaraan voldoet, als de instantie die het verzoek krijgt daaraan twijfelt.
Jij enig idee hoeveel procent van onze rechters D66 achtergrond hebben?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 22:16 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
De rechter bepaald dat het verzoek waaraan aan de wob voldoet? Blijf ik vreemd vinden. Het is toch een wet die bepaald dat we een 'openbaar bestuur' hebben? Maar sommige dingen hoeven niet openbaar gemaakt te worden? Vind dat dubieus hoor. Met goede reden ofzo?
Nee, hij toetst. Hij bepaalt niet.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 22:16 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
De rechter bepaald dat het verzoek waaraan aan de wob voldoet?
Dat zeg je goed, we hebben een wet die bepaalt wat wel en wat niet openbaar gemaakt wordt.quote:Blijf ik vreemd vinden. Het is toch een wet die bepaald dat we een 'openbaar bestuur' hebben? Maar sommige dingen hoeven niet openbaar gemaakt te worden? Vind dat dubieus hoor. Met goede reden ofzo?
quote:Op dinsdag 21 februari 2023 22:24 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Jij enig idee hoeveel procent van onze rechters D66 achtergrond hebben?![]()
Geloof redelijk wat meen ik gelezen te hebben. En Hans van Mierlo draaide zich nog een keer om in zijn graf te zien wat er van zijn partij geworden is.
Dus die achtergrond is kennelijk een voordeel, want de rechter besluit na toetsing dat het Wob verzoek gegrond is.quote:Na bijna 2,5 jaar na indiening van mijn WOB verzoek heeft de rechter na 2 zittingen en een bezoek aan het RIVM besloten dat de door RIVM gebruikte modellen, aannames en data openbaar gemaakt moeten worden.
Die zou zich bezatten als hij het nog had meegemaakt.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 22:24 schreef loveyoulongtime het volgende:
En Hans van Mierlo draaide zich nog een keer om in zijn graf te zien wat er van zijn partij geworden is.
Op zich is dat ook niet vreemd, want hoogopgeleiden stemmen vaker D66 en om rechter te worden moet je hoogopgeleid zijnquote:Op dinsdag 21 februari 2023 22:24 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Geloof redelijk wat meen ik gelezen te hebben. En Hans van Mierlo draaide zich nog een keer om in zijn graf te zien wat er van zijn partij geworden is.
Je wil meer laagopgeleiden als rechter?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 22:24 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Haha die man had figuren als Kaag en Pechtold met pek en veren de fractie uit gezet.quote:Op woensdag 22 februari 2023 20:11 schreef loveli het volgende:
[..]
Die zou zich bezatten als hij het nog had meegemaakt.
quote:Op woensdag 22 februari 2023 20:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Op zich is dat ook niet vreemd, want hoogopgeleiden stemmen vaker D66 en om rechter te worden moet je hoogopgeleid zijn
Tja want iemand die met geld van pappie een dure luxe opleiding heeft kunnen doen heeft meer empathie of inlevingsvermogen? Of zelfs betere kennis van de "wet". Nee echt, serieus?quote:Op woensdag 22 februari 2023 20:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Je wil meer laagopgeleiden als rechter?
Hoezo met geld van pappie een luxe dure opleiding? Gewoon een universitaire opleiding omdat je een redelijk goed werkend stel hersens hebt.quote:Op woensdag 22 februari 2023 22:26 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
[..]
Tja want iemand die met geld van pappie een dure luxe opleiding heeft kunnen doen heeft meer empathie of inlevingsvermogen? Of zelfs betere kennis van de "wet". Nee echt, serieus?
Ik voel hier enige frustratie. Kan dat kloppen?quote:Op woensdag 22 februari 2023 22:26 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
[..]
Tja want iemand die met geld van pappie een dure luxe opleiding heeft kunnen doen heeft meer empathie of inlevingsvermogen? Of zelfs betere kennis van de "wet". Nee echt, serieus?
Dus kunnen we dan concluderen dat de gemiddelde stemmer op D66 dommer is dan de gemiddelde Nederlander? Want hoogopgeleid stemt D66 waar ik denk dat de overgrote meerderheid van Nederland best een beetje een hekel aan heeftquote:Op woensdag 22 februari 2023 22:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hoezo met geld van pappie een luxe dure opleiding? Gewoon een universitaire opleiding omdat je een redelijk goed werkend stel hersens hebt.
Betere kennis van de wet hebben ze omdat ze die wet bestudeerd hebben, vele jaren.
Empathie zullen ze net zo veel of zo weinig hebben als niet D66-stemmers.
Nope voor mij totaal niet van toepassing. Maar voor veel mensen wel.quote:Op woensdag 22 februari 2023 22:30 schreef capricia het volgende:
[..]
You are joking, of wat?
Zonder geld van papa kon je geen opleiding volgen? Bijzondere stelling wel..
Ik voel hier enige frustratie. Land dat kloppen?
Wouw.quote:Op woensdag 22 februari 2023 22:32 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Dus kunnen we dan concluderen dat de gemiddelde stemmer op D66 dommer is dan de gemiddelde Nederlander? Want hoogopgeleid stemt D66 waar ik denk dat de overgrote meerderheid van Nederland best een beetje een hekel aan heeft![]()
Kliekje in stand houden is leuk, maar weten ze meer dan de massa?
Nou.. de hard werkende ouders van die goed opgeleide D66-ers hadden nooit verwacht dat hun kind tot D66-er zou verworden.quote:Op woensdag 22 februari 2023 22:26 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
[..]
even heel flauw: https://anw.ivdnt.org/article/wouwquote:
Dit is je stelling:quote:Op woensdag 22 februari 2023 22:43 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
even heel flauw: https://anw.ivdnt.org/article/wouw
De definitie van een wouw![]()
Maar kom op, dat D66 gedachtegoed van de laatste jaren komt bij het overgrote deel van de bevolking de strot uit.
Maar niet iedere wouw is een wauw![]()
Maar we raken wel offtopic hier en dat is ook niet de bedoeling hoe graag ik ook fulmineer op D66
Ik geef je daar een reactie op die jij niet kan weerleggen. Je komt vervolgens weer met semi-grappige off topic opmerkingen.quote:Dus kunnen we dan concluderen dat de gemiddelde stemmer op D66 dommer is dan de gemiddelde Nederlander?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |