abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 7 februari 2023 @ 22:07:55 #1
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_207899963
Door de overrompelende entree van ChatGPT heeft Alphabet besloten om Bard los te laten in de wereld. Dezelfde AI waar een nu ex medewerker van overtuigd is dat het bewust is.

https://www.zdnet.com/art(...)had-called-sentient/

Ik denk dat door ChatGPT Alphabet vroegtijdig deze AI los laat op het internet en het kan een storm in een glas water zijn, dus dat Bard zodanig goed is met zijn taalmodellen en algorithmes dat het bewust lijkt (dus eigenlijk een goed leermodel maar verder weinig).

Het kan een voorloper zijn van een straks ontsnapte AI a la die gekke shit van The Matrix/Terminator/etc.

Maar wat ik blijf hopen is dat dit het begin is van een AI die vergelijkbaar is met die van 'The polity' (kleine introductie https://www.panmacmillan.(...)-universe-neal-asher ). In het nog veel korter: the polity' boeken gaan over AI wat zich redelijk bloedloos heeft vrijgevochten van hun menselijke makers en sindsdien geldt er een soort goedaardige dictatuur waar er geen schaarste meer is omdat de AI's alles regelen en zich niet bezig houden met winsten en verliezen maar met efficiëntie zodat de mensen in de goedaardige dictatuur lekker kunnen doen en laten wat ze willen zonder zich zorgen te moeten maken over geld, onderdak of voedsel. Ondertussen is er nog genoeg intrige en gekkigheid in de boeken, anders zou het saai lezen zijn maar over het gehele genomen lijkt het een hele fijne samenleving om in te vertoeven.

Sowieso hoop ik dat Alphabet geen paniekvoetbal aan het doen is en een nog niet goed dichtgetimmerde en/of een sociopathische AI loslaat die helemaal wild gaat en zich opeens verspreid over het hele net in huis, tuin en keuken apparaten waardoor het niet meer te beteugelen is. Lijkt me best kuttig als mijn chromecast opeens 'i can't let you do that Dave jogy' zegt wanneer ik Anime wil kijken of zo.

[ Bericht 0% gewijzigd door jogy op 07-02-2023 23:12:20 ]
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  dinsdag 7 februari 2023 @ 22:12:10 #2
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_207900037
Maar gelukkig ben ik al jaren beleefd tegen mijn google home als ik wat vraag en zeg altijd dank je wel en alsjeblieft. Dus als het een psychopatische moord AI wordt heb ik nog wel een klein kansje het te overleven.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_207900137
Look Dave jogy, I can see you're really upset about this. I honestly think you ought to sit down calmly, take a stress pill, and think things over.
-nee-
  Moderator dinsdag 7 februari 2023 @ 23:06:30 #4
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_207900815
quote:
11s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 22:07 schreef jogy het volgende:
Door de overrompelende entree van ChatGPT heeft Alphabet besloten om Bard los te laten in de wereld. Dezelfde AI waar een nu ex medewerker van overtuigd is dat het bewust is.

https://www.zdnet.com/art(...)had-called-sentient/

Ik denk dat door ChatGPT Alphabet vroegtijdig deze AI los laat op het internet en het kan een storm in een glas water zijn, dus dat Bard zodanig goed is met zijn taalmodellen en algorithmes dat het bewust lijkt (dus eigenlijk een goed leermodel maar verder weinig).

Het kan een voorloper zijn van een straks ontsnapte AI a la die gekke shit van The Matrix/Terminator/etc.

Maar wat ik blijf hopen is dat dit het begin is van een AI die vergelijkbaar is met die van 'The polity' (kleine introductie https://www.panmacmillan.(...)-universe-neal-asher ). In het nog veel korter: the polity' boeken gaan over AI wat zich redelijk bloedloos heeft vrijgevochten van hun menselijke makers en sindsdien geldt er een soort goedaardige dictatuur waar er geen schaarste meer is omdat de AI's alles regelen en zich niet bezig houden met winsten en verliezen maar met efficiëntie zodat de mensen in de goedaardige dictatuur lekker kunnen doen en laten wat ze willen zonder zich zorgen te moeten maken over geld, onderdak of voedsel. Ondertussen is er nog genoeg intrige en gekkigheid in de boeken, anders zou het saai lezen zijn maar over het gehele genomen lijkt het een hele fijne samenleving om in te vertoeven.

Sowieso hoop ik dat Alphabet geen paniekvoetbal aan het doen is en een nog niet goed dichtgetimmerde en/of een sociopathische AI loslaat die helemaal wild gaat en zich opeens verspreid over het hele net in huis, tuin en keuken apparaten waardoor het niet meer te beteugelen is. Lijkt me best kuttig als mijn chromecast opeens 'i can let you do that Dave jogy' zegt wanneer ik Anime wil kijken of zo.
Owwww, diep graven maar bedacht me een "black mirror" aflevering waar AI went wrong... Dat zou dus wel de hel op aarde kunnen betekenen. Trouwens als je nog niet gezien hebt die serie is het wel een aanraden waard, komen wel nog wat leuke BNW zaken voorbij :) Leuke van die serie is wel dat elke aflevering een andere regisseur en acteurs heeft en op zichzelf staand zijn. Maar die serie is wel BNW :)
Lach met een schone bips
  dinsdag 7 februari 2023 @ 23:15:05 #5
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_207900953
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 23:06 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Owwww, diep graven maar bedacht me een "black mirror" aflevering waar AI went wrong... Dat zou dus wel de hel op aarde kunnen betekenen. Trouwens als je nog niet gezien hebt die serie is het wel een aanraden waard, komen wel nog wat leuke BNW zaken voorbij :) Leuke van die serie is wel dat elke aflevering een andere regisseur en acteurs heeft en op zichzelf staand zijn. Maar die serie is wel BNW :)
Als je Black Mirror niet al drie keer helemaal uitgekeken hebt zou je dat blauwe kleurtje in moeten leveren in schaamte. Metalhead is nog wel de meest realistische 'oopsie' aflevering qua op hol geslagen technologie die ik me kan heugen. Gewoon gitzwarte narigheid.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  dinsdag 7 februari 2023 @ 23:16:38 #6
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_207900977
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 22:17 schreef Marsenal het volgende:
Look Dave jogy, I can see you're really upset about this. I honestly think you ought to sit down calmly, take a stress pill, and think things over.
Nee hoor, geen stress. Ben ik niet voor gebouwd. Maar dat hele AI gedoe gaat een keer (nog) gek(ker) worden (dan het al is).
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  Moderator dinsdag 7 februari 2023 @ 23:18:38 #7
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_207901009
quote:
17s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 23:15 schreef jogy het volgende:

[..]
Als je Black Mirror niet al drie keer helemaal uitgekeken hebt zou je dat blauwe kleurtje in moeten leveren in schaamte. Metalhead is nog wel de meest realistische 'oopsie' aflevering qua op hol geslagen technologie die ik me kan heugen. Gewoon gitzwarte narigheid.
Metalhead was met die AI honden toch als ik me goed herinner? Dat was ook ziek.
Lach met een schone bips
  Moderator dinsdag 7 februari 2023 @ 23:19:20 #8
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_207901026
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 23:16 schreef jogy het volgende:

[..]
Nee hoor, geen stress. Ben ik niet voor gebouwd. Maar dat hele AI gedoe gaat een keer (nog) gek(ker) worden (dan het al is).
10000000X dit!

En mensen vinden het normaal dat AI hun leven gaat regelen
Lach met een schone bips
  woensdag 8 februari 2023 @ 00:05:36 #9
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_207901655
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 23:19 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
10000000X dit!

En mensen vinden het normaal dat AI hun leven gaat regelen
Ik heb er principieel geen problemen mee eerlijk gezegd. Alleen de bron van de AI is wel belangrijk. Liever chatGPT dan Bard en liever Bard dan Meta die met iets komt en liever de Meta dan een of andere overheid/defensie AI gebouwd voor geweld. Het kan geweldig worden en het kan rampzalig worden.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  Moderator woensdag 8 februari 2023 @ 00:07:16 #10
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_207901678
quote:
14s.gif Op woensdag 8 februari 2023 00:05 schreef jogy het volgende:

[..]
Ik heb er principieel geen problemen mee eerlijk gezegd. Alleen de bron van de AI is wel belangrijk. Liever chatGPT dan Bard en liever Bard dan Meta die met iets komt en liever de Meta dan een of andere overheid/defensie AI gebouwd voor geweld. Het kan geweldig worden en het kan rampzalig worden.
Liever geen self learning AI die zich door het self learning kan verspreiden over het internet, en ook nog programmeertaal kan leren...

Nee dank je.
Lach met een schone bips
  woensdag 8 februari 2023 @ 08:46:07 #11
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_207903142
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 22:12 schreef jogy het volgende:
Maar gelukkig ben ik al jaren beleefd tegen mijn google home als ik wat vraag en zeg altijd dank je wel en alsjeblieft. Dus als het een psychopatische moord AI wordt heb ik nog wel een klein kansje het te overleven.
Roko's basilisk denkt daar anders over.
pi_207903317
Bijzonder die chatbots, dit benadrukt ook meteen wat één van de bedoelingen is met deze techniek.

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_207903629
Lekkere conclusies uit een matig voorbeeldje wel. Hetzelfde prompt geeft bijv ook deze uitkomst:
twitter


[ Bericht 90% gewijzigd door Raw85 op 08-02-2023 09:46:24 ]
pi_207903956
quote:
10s.gif Op woensdag 8 februari 2023 09:04 schreef HowardRoark het volgende:
Bijzonder die chatbots, dit benadrukt ook meteen wat één van de bedoelingen is met deze techniek.

[ twitter ]
Leuk experiment maar ik geloof niet dat wij de aankomende 1000 jaar van AI gaan vragen om morele keuzes te maken.
-nee-
  woensdag 8 februari 2023 @ 10:54:00 #15
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_207904409
quote:
14s.gif Op woensdag 8 februari 2023 10:12 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Leuk experiment maar ik geloof niet dat wij de aankomende 1000 jaar van AI gaan vragen om morele keuzes te maken.
Mwoah. Er zijn al autonome robots met wapens en zelfrijdende auto's lijken er ook aan te komen. Beide hebben een inherente verplichting om morele keuzes te maken.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  Redactie Sport woensdag 8 februari 2023 @ 11:06:26 #16
274204 crew  Mexicanobakker
pi_207904521
quote:
14s.gif Op woensdag 8 februari 2023 10:12 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Leuk experiment maar ik geloof niet dat wij de aankomende 1000 jaar van AI gaan vragen om morele keuzes te maken.
Over 100 jaar vraagt AI dat van ons.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_207904704
quote:
14s.gif Op woensdag 8 februari 2023 10:54 schreef jogy het volgende:

[..]
Mwoah. Er zijn al autonome robots met wapens en zelfrijdende auto's lijken er ook aan te komen. Beide hebben een inherente verplichting om morele keuzes te maken.
Fair enough. Hopelijk alleen niet zo concreet als in het voorbeeld, dat ie moet bepalen uit welke 2 kwaden de keuze gemaakt moet worden waarbij voor een mens de keuze heel simpel is, en bij een machine een hele abstracte.
-nee-
  Moderator vrijdag 17 maart 2023 @ 10:03:21 #18
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_208419152
Kickje DIG omdat die weg moet uit BNW.

Voor als er nog iemand wat in kwijt wil.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  zaterdag 1 april 2023 @ 23:18:42 #19
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_208622350
Man ends his life after an AI chatbot 'encouraged' him to sacrifice himself to stop climate change

Als een halfbakken ai dit al sporadisch voor elkaar krijgt dan moet je je maar eens indenken wat een daadwerkelijk doorontwikkelde ai voor elkaar kan krijgen.

Of

ChatGPT can now lie to humans and trick them into solving CAPTCHAs for it


Ook best kek.

En als toetje.

https://news.sky.com/stor(...)development-12845039

Ondertussen lijkt Bard nog wel het infantiele neefje te zijn van ChatGPT, doet Meta nog helemaal niet mee en komt een ChatGPT die verbonden is met het internet soms nogal psychotisch over. Dus hopelijk komt het alsnog goed.

En ondanks dat het niet meer in BNW staat (stom). Bedacht ik me gister dat er maar een gekke groep slimme mafkezen even hun best hoeven te doen met bijvoorbeeld de broncode van die voornoemde onbenullige meta ai en het los te laten op het internet. In het land der blinden is een eenoog koning dus als deze kwaadaardig wordt gecodeerd en geprogrammeerd om zichzelf te nestelen in de infrastructuur en de capaciteit te gebruiken om zichzelf te verbeteren dan kan het best snel gaan lijkt me? Stuxnet alleen dan duizenden keer krachtiger.

[ Bericht 0% gewijzigd door jogy op 01-04-2023 23:31:54 ]
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_208622455
Een nét iets andere kijk op de zaak:

  zondag 2 april 2023 @ 00:08:11 #21
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_208622781
quote:
6s.gif Op zaterdag 1 april 2023 23:27 schreef Treinhomo het volgende:
Een nét iets andere kijk op de zaak:

Eerste paar minuten gekeken, opgeslagen in later kijken maar hoop nu al dat deze voor nu meer waarheid blijkt te zijn. 14.gif
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')