quote:Premier Rutte heeft "zijn medeleven overgebracht" aan de Turkse president Erdogan. Aan de telefoon heeft hij laten weten dat Nederland klaarstaat om te helpen en internationaal te cordineren, schrijft Rutte op Twitter. Nederland heeft een reddingsteam naar het rampgebied in Turkije gestuurd.
Verder hoopt Rutte dat er "snel duidelijkheid komt over het lot van alle mensen die in het gebied vermist worden, onder wie een aantal Nederlanders". Acht Nederlanders zijn vermist in het rampgebied, meldde het ministerie van Buitenlandse Zaken vanmiddag.
Ik wilde net m'n Pentium 1 desktop doneren, vreemd dat ze daar geen behoefte aan hebbenquote:Op dinsdag 7 februari 2023 19:01 schreef 3rr0r het volgende:
Net bij 1Vandaag zei een inzamelaar van spullen hier in Nederland dat Turkije had laten weten (liever?) geen tweede hands spullen te krijgen. Dat klonk wel apart.
Ondankbaar is het.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 19:01 schreef 3rr0r het volgende:
Net bij 1Vandaag zei een inzamelaar van spullen hier in Nederland dat Turkije had laten weten (liever?) geen tweede hands spullen te krijgen. Dat klonk wel apart.
Ik denk dat het om communicatieproblemen gaat. Of een debiele Turkse ambtenaar.. Iemand die net alles heeft verloren gaat niet kijken of de hulpgoederen 2e hands zijn of niet.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 19:16 schreef 3rr0r het volgende:
Aflevering staat nog niet op hun website om het even terug te luisteren. Maar het ging om dat ze alle spullen hier moeten sorteren, uitzoeken, want het mag niet zomaar allemaal het land in. En toen zei hij dat men had laten weten (liever?) geen tweede hands spullen te krijgen. Lijkt me vreemd met kleren enzo. Misschien heeft die meneer hier in NL het niet helemaal goed begrepen en verwoord.
Tweedehands spullen of kleren?quote:Op dinsdag 7 februari 2023 19:01 schreef 3rr0r het volgende:
"Spullen" vind ik maar te breed, trouwens.quote:Internationale hulporganisaties geven aan dat het verzamelen, controleren en opsturen van spullen een erg duur en logistiek complex proces is. Daarom kopen deze hulporganisaties goederen van goede kwaliteit ter plaatse, dit stimuleert ook de lokale economie rond de conflictgebieden.
Ik heb het online teruggekeken net via Ziggo. Hij zegt dat je niet zomaar alles die kant op kan sturen, dat men wil weten wat er allemaal in zit en dat de Turkse autoriteiten hadden gezegd het liefst geen tweedehands spullen te willen.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 19:19 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ik denk dat het om communicatieproblemen gaat. Of een debiele Turkse ambtenaar.. Iemand die net alles heeft verloren gaat niet kijken of de hulpgoederen 2e hands zijn of niet.
Jammer Erdogan zelf nietquote:Op dinsdag 7 februari 2023 19:00 schreef polderturk het volgende:
Een parlementarir van de partij van Erdogan (AKP) is ook overleden bij de aardbeving.
Dat is wel raar. M’n kapster komt uit die regio en verzamelt nu kleding en van alles in om die kant op te laten gaan.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 19:01 schreef 3rr0r het volgende:
Bedoelen ze niet liever geen voedsel en dingen die kunnen bederven?quote:Op dinsdag 7 februari 2023 19:23 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Ik heb het online teruggekeken net via Ziggo. Hij zegt dat je niet zomaar alles die kant op kan sturen, dat men wil weten wat er allemaal in zit en dat de Turkse autoriteiten hadden gezegd het liefst geen tweedehands spullen te willen.
Ik denk dat je dat een beetje anders moet zien. Het is voor zoveel mensen nodig dat je zou denken dat alles welkom is, maar vaak zie je dat een hoop afgedankt spul wordt opgestuurd, vele zeecontainers vol, wat ze allemaal moeten uitzoeken en herverdelen.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 19:01 schreef 3rr0r het volgende:
Spullen in het algemeen hadden ze het over.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 19:27 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Bedoelen ze niet liever geen voedsel en dingen die kunnen bederven?
Ja misschien dat men in Turkije denkt tweedehands spullen zijn tshirts met gaten erin enzo. Dat ze niet al die zooi willen en moeten uitzoeken en uiteindelijk er niks mee kunnen.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 19:28 schreef PS. het volgende:
[..]
Ik denk dat je dat een beetje anders moet zien. Het is voor zoveel mensen nodig dat je zou denken dat alles welkom is, maar vaak zie je dat een hoop afgedankt spul wordt opgestuurd, vele zeecontainers vol, wat ze allemaal moeten uitzoeken en herverdelen.
Voor de snelheid en en overzicht is het beter dan dat je een container hebt met shirts maatje S,M,L enz. daarnaast een container met schoenen in alle maten. enzovoort.
Vaak komt dat spul ergens aan waar het alleen maar in de weg ligt. Natuurlijk niet van 1 busje, maar als duizenden mensen busjes vol sturen...
Pff damnquote:Op dinsdag 7 februari 2023 19:36 schreef koos_vriendloos het volgende:
[..]
Laats wat ik gehoord heb was 1700
Mensen sturen dit… imbecielen.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 19:01 schreef 3rr0r het volgende:
Zo gek is dat niet, er zijn idioten tussen die zomerkleding en andere onzin opsturenquote:Op dinsdag 7 februari 2023 19:01 schreef 3rr0r het volgende:
Ik denk meer dat bedoeld wordt dat het geen dumpplek moet worden voor aftandse spullen.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 19:26 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat is wel raar. M’n kapster komt uit die regio en verzamelt nu kleding en van alles in om die kant op te laten gaan.
Ja als je die vernietiging ziet dan kan het bijna niet anders dan dat er vele tienduizenden doden te betreuren zijn.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 20:06 schreef polderturk het volgende:
De stad Antiochi is van de kaart geveegd. Het zou me niks verbazen als er in totaal meer dan 300.000 doden zijn.
Een vriendin van mijn vrouw heeft al twee familieleden verloren. Nog veel van haar familieleden liggen nog onder het puin.
Ze spraken net op het journaal inderdaad over nog heel wat steden en dorpen waar niks meer van contact mee is geweest en die helemaal afgesloten zijn van de buitenwereld.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 20:06 schreef polderturk het volgende:
De stad Antiochi is van de kaart geveegd. Het zou me niks verbazen als er in totaal meer dan 300.000 doden zijn.
Een vriendin van mijn vrouw heeft al twee familieleden verloren. Nog veel van haar familieleden liggen nog onder het puin.
Dat klopt niet helemaal. Er zijn ook hulpverleners van het rode kruis of een Turks/ islamitische tak naartoe, en ook naar gebieden die in handen zijn van rebellen.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 20:13 schreef capricia het volgende:
Dat Syri is ook wel echt triest. Niemand weet wat zich daar nog onder het puin bevindt.
En die ziekenhuizen hebben de middelen niet. En er is 0 hulpverlening.
Er is toch nog wel geld van vorige acties in kas?quote:Op dinsdag 7 februari 2023 19:37 schreef Felagund het volgende:
Er zou volgende week woensdagavond een gezamenlijke actie van de tv-omroepen komen i.s.m GIRO 555.
De Russen zijn daar ook om te helpen dacht ik?quote:Op dinsdag 7 februari 2023 20:13 schreef capricia het volgende:
Dat Syri is ook wel echt triest. Niemand weet wat zich daar nog onder het puin bevindt.
Voordeel is dan weer dat er niet zoveel ziekenhuizen meer waren, Want die had Assad al laten bombarderen.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 20:13 schreef capricia het volgende:
Ja. In het deel van Assad. Daar helpen de Russen.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 20:17 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
De Russen zijn daar ook om te helpen dacht ik?
Volgens mij hoorde ik dat alleen het Rode Kruis en andere hulpverleners die er al waren daar aanwezig zijn en dat de Syrische regering nog geen verdere hulp heeft gevraagd en de grenzen nog steeds gesloten zijn.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 20:15 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat klopt niet helemaal. Er zijn ook hulpverleners van het rode kruis of een Turks/ islamitische tak naartoe, en ook naar gebieden die in handen zijn van rebellen.
Wel respect hoor, lijkt me erg gevaarlijk daar.
Er komt verder niet veel nieuws naar buiten.
Hier wat getallen over de zwaarste beving daar.. Honderdduizenden mensen wonen in het ergst getroffen gebied.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 20:09 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ze spraken net op het journaal inderdaad over nog heel wat steden en dorpen waar niks meer van contact mee is geweest en die helemaal afgesloten zijn van de buitenwereld.
Ik weet verder ook niet hoeveel mensen in het getroffen gebied wonen?
Dat hoorde ik ook. Op het journaal.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 20:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Volgens mij hoorde ik dat alleen het Rode Kruis en andere hulpverleners die er al waren daar aanwezig zijn en dat de Syrische regering nog geen verdere hulp heeft gevraagd en de grenzen nog steeds gesloten zijn.
Ik vrees het ook. Sterkte man. Moet een hel voor jullie zijn.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 20:06 schreef polderturk het volgende:
Helaas is dit wel de waarheid.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 20:18 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Voordeel is dan weer dat er niet zoveel ziekenhuizen meer waren, Want die had Assad al laten bombarderen.
Assad en Rusland houden de grenzen daar gesloten. Assad en zijn propagandisten gebruiken dat nu om te doen alsof het de sancties zijn tegen het Syrische regime die ervoor zorgen dat de hulp daar erg stroef loopt.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 20:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Volgens mij hoorde ik dat alleen het Rode Kruis en andere hulpverleners die er al waren daar aanwezig zijn en dat de Syrische regering nog geen verdere hulp heeft gevraagd en de grenzen nog steeds gesloten zijn.
Dank je wel.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 20:21 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Ik vrees het ook. Sterkte man. Moet een hel voor jullie zijn.
Het is onmenselijk dit.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 20:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat hoorde ik ook. Op het journaal.
Wat een hell-hole. Er worden meer doden dan gewonden bij de ziekenhuizen afgeleverd. En graven deden ze met de hand.
Turkish airlines ook zag ik al ergens voorbij komen. Wel logisch natuurlijk, zijn beide Turkse maatschappijen.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 20:22 schreef maily het volgende:
Misschien al gepost![]()
Corendon stelt vliegtuigen beschikbaar voor hulpgoederenvervoer![]()
Dat klopt ook.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 20:09 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ze spraken net op het journaal inderdaad over nog heel wat steden en dorpen waar niks meer van contact mee is geweest en die helemaal afgesloten zijn van de buitenwereld.
Ik weet verder ook niet hoeveel mensen in het getroffen gebied wonen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |