Keep up the good work !quote:Op dinsdag 7 februari 2023 10:26 schreef polderturk het volgende:
Ik ben emotioneel helemaal kapot.
Het was niet mijn intentie om een zieligheidsvergelijking te doen.
Ik wilde alleen de verwoestende effecten van een aardbeving illustreren. Een gebied twee keer zo groot als Nederland is getroffen.
Ze zeggen dat er 6000 gebouwen verwoest zijn. Laten we er vanuit gaan dat er 10.000 verwoest zijn. In een gebouw heb je vaak 20 appartementen. Dan zijn er 200.000 woningen verwoest. Misschien een miljoen mensen zijn nu dakloos in de kou. Misschien wel nog meer.
Vaak worden tijdelijke gebouwen (die nu hard nodig gaan zijn) ook vanzelf permanent. En voor je het weet wonen er alweer 15 jaar mensen...quote:Op dinsdag 7 februari 2023 10:27 schreef YStec het volgende:
[..]
In Istanbul is er na de aardbeving van '99 erop gelet dat er niet meer werd gesjoemeld met bouwmaterialen en dergelijke, en is er rekening gehouden met mogelijke aardbevingen in de toekomst.
Ik weet helaas niet hoelang dat heeft geduurd; ik kan me voorstellen dat ze er een paar jaar sterk op hebben toegezien dat de nieuwe huizen op de juiste manier werden gebouwd, maar dat de aandacht daarvoor na die paar jaar is afgezwakt.
Ik verwacht dus dat er tijdens de wederopbouw gekozen zal worden voor 'kwaliteit en sterke gebouwen', maar een paar jaar later men er niet meer zoveel bij zal stilstaan.
Het zal een combinatie worden.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 09:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik betwijfel dat ook ja.
Nu komt de wederopbouw. Gaan ze voor kwaliteit en sterke gebouwen, of snelheid en zo goedkoop mogelijk.
Ik vrees het laatste.
Zoals altijd beoordelen we ons gedrag op basis van intenties, en dat van anderen op basis van acties. Hoe jij het bedoelt verandert niets aan hoe het bij een ander aankomt.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 10:26 schreef polderturk het volgende:
Actief op wat voor gebied?quote:Op dinsdag 7 februari 2023 10:35 schreef de_boswachter het volgende:
Is Erdogan eigenlijk ook actief? Ik lees vooral berichten waarin de vice premier aan bod komt namelijk.
Dat hoorde ik gister ook op RTL Nieuws, maar dit is volgens hen nooit doorgevoerd dat aardbevingsbestendiger bouwen, want.... te duur.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 10:27 schreef YStec het volgende:
[..]
In Istanbul is er na de aardbeving van '99 erop gelet dat er niet meer werd gesjoemeld met bouwmaterialen en dergelijke, en is er rekening gehouden met mogelijke aardbevingen in de toekomst.
Ik weet helaas niet hoelang dat heeft geduurd; ik kan me voorstellen dat ze er een paar jaar sterk op hebben toegezien dat de nieuwe huizen op de juiste manier werden gebouwd, maar dat de aandacht daarvoor na die paar jaar is afgezwakt.
Ik verwacht dus dat er tijdens de wederopbouw gekozen zal worden voor 'kwaliteit en sterke gebouwen', maar een paar jaar later men er niet meer zoveel bij zal stilstaan.
Sterktequote:Op dinsdag 7 februari 2023 10:49 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ik ga al door een moeilijke periode. Dit komt er bovenop.
want corruptie.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 10:48 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat hoorde ik gister ook op RTL Nieuws, maar dit is volgens hen nooit doorgevoerd dat aardbevingsbestendiger bouwen, want.... te duur.
Sterktequote:Op dinsdag 7 februari 2023 10:26 schreef polderturk het volgende:
Ik wilde alleen de verwoestende effecten van een aardbeving illustreren. Een gebied twee keer zo groot als Nederland is getroffen.
Ze zeggen dat er 6000 gebouwen verwoest zijn. Laten we er vanuit gaan dat er 10.000 verwoest zijn. In een gebouw heb je vaak 20 appartementen. Dan zijn er 200.000 woningen verwoest. Misschien een miljoen mensen zijn nu dakloos in de kou. Misschien wel nog meer.
Pffffttt...quote:
Sterkte...quote:Op dinsdag 7 februari 2023 10:26 schreef polderturk het volgende:
Dat hij zich nu ook laat zien ipv de dictator uit te hangen. Hij zal toch zieltjes moeten winnen voor z’n verkiezingenquote:
Sterkte Turk!!!quote:Op dinsdag 7 februari 2023 10:49 schreef polderturk het volgende:
[..]
Dank je wel.
Ik ga al door een moeilijke periode. Dit komt er bovenop.
Ach hou toch je mond.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 10:42 schreef YStec het volgende:
[..]
Zoals altijd beoordelen we ons gedrag op basis van intenties, en dat van anderen op basis van acties. Hoe jij het bedoelt verandert niets aan hoe het bij een ander aankomt.
Wat je zei was niet alleen onnodig (om het maar netjes te houden), maar het klopt ook niet. Dat maakt het dubbel zo erg.
Het is gewoon helemaal niet nodig om een vergelijking te maken.
Sterkte man !quote:Op dinsdag 7 februari 2023 10:26 schreef polderturk het volgende:
Kun jij oordelen over de gang van zaken, in hoeverre kunnen reddingsteams en het leger al in de getroffen gebieden komen? Welke nieuwssites kunnen we het best volgen?quote:Op dinsdag 7 februari 2023 11:26 schreef polderturk het volgende:
Antiochië.
Alsof er een atoombom op is gevallen
[ twitter ]
Zoals ik het nu volg.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 11:36 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Kun jij oordelen over de gang van zaken, in hoeverre kunnen reddingsteams en het leger al in de getroffen gebieden komen? Welke nieuwssites kunnen we het best volgen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |