abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207887018
Ik las op internet dat hectometersprongen zijn voor het geval dat de weg wordt uitgebreid, maar weet iemand toevallig of dit ook ooit in de praktijk is gebeurd? En of men toen wel uitkwam met het aantal extra meters die ze hebben. Want Rijkswaterstaat heeft van te voeren al moeten inschatten hoeveel extra meters ze mogelijk in de toekomst nodig hebben.
ROBODEMONS..................|:(
  maandag 6 februari 2023 @ 22:21:03 #2
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_207887094
Ik weet toevallig dat er op de A1 bij Deventer een kilometer of vijf mist op de paaltjes. Dus als ze het daar geprobeerd hebben, dan is het mislukt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_207887145
Zag een hele lijst op Wiki met die hectometersprongen. Maar ik vind je vraag wel goed.
Lees graag mee. :D
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 6 februari 2023 @ 22:26:25 #4
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_207887192
De enige sprong die ik uit de praktijk ken is die in de A29. Hier: https://www.google.com/ma(...)w!2e0!7i16384!8i8192

Was bedoeld voor de aansluiting A4 vanaf de Beneluxtunnel. Maar of die er ooit komt..
  vrijdag 17 maart 2023 @ 22:26:45 #5
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_208429458
quote:
11s.gif Op maandag 6 februari 2023 22:16 schreef Morrigan het volgende:
Ik las op internet dat hectometersprongen zijn voor het geval dat de weg wordt uitgebreid, maar weet iemand toevallig of dit ook ooit in de praktijk is gebeurd? En of men toen wel uitkwam met het aantal extra meters die ze hebben. Want Rijkswaterstaat heeft van te voeren al moeten inschatten hoeveel extra meters ze mogelijk in de toekomst nodig hebben.
Een hectometersprong zou ik niet beschouwen als ‘voor het geval de weg wordt uitgebreid’, maar ontstaat juist bij het inpassen van een wijziging.

Naast hectometersprongen heb je ook nog een stukje ‘reserve’. Een voorbeeld is de A16 die bij knp. Terbregseplein bij hectometer ~15 begint.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_208454335
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 22:26 schreef qltel het volgende:
De enige sprong die ik uit de praktijk ken is die in de A29. Hier: https://www.google.com/ma(...)w!2e0!7i16384!8i8192

Was bedoeld voor de aansluiting A4 vanaf de Beneluxtunnel. Maar of die er ooit komt..
Het deel van na die hectometer-sprong (gezien als je vanuit Rotterdam naar het zuiden rijdt) is officieel ook onderdeel van de Rijksweg 4, ook al staat er A29 op de borden.
Ter plaatse van de hectometer-sprong is het wegprofiel ook al voorbereid op de aanleg van een knooppunt.

De A18 in het oosten van het land, is onderdeel van de onderbroken Rijksweg 15.
pi_208454573
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 22:26 schreef Eix het volgende:

[..]
Een hectometersprong zou ik niet beschouwen als ‘voor het geval de weg wordt uitgebreid’, maar ontstaat juist bij het inpassen van een wijziging.

Naast hectometersprongen heb je ook nog een stukje ‘reserve’. Een voorbeeld is de A16 die bij knp. Terbregseplein bij hectometer ~15 begint.
In de A6 bij Almere is er in het verleden gebruik gemaakt van een hectometer sprong waar vooraf al met een verlegging met de weg rekening werd gehouden. Van oorsprong liep de A6 vanaf de Hollandse Brug in een vrijwel rechte lijn naar Lelystad. Later is de snelweg ter hoogte van Almere een stuk naar het oosten verlegd, om iets verderop weer terug te buigen naar het oorspronkelijke tracé. Deze lus zorgt voor extra afstand.
Ook bij Lelystad is er om deze reden een hectometer sprong te vinden. Hiervan is echter (nog) geen gebruik gemaakt, omdat Lelystad nog lang niet zo groot is als in de oorspronkelijke plannen voor de Flevopolder. Ook het treinstation Lelystad-Zuid was al in ruwbouw opgenomen in de aanleg van de spoorlijn, maar is waarschijnlijk nooit nodig.
Vanaf Emmeloord naar het Noorden toe heeft de A6 dan weer het officiële nummer 'Rijksweg 50' en loopt de telling van de hectometer bordjes in de pas met de A50/N50. Mocht de N50 tussen Zwolle en Emmeloord ooit uitgebouwd worden tot autosnelweg, dan is er dus een reële kans dat het traject Emmeloord-Joure voortaan op de borden als A50 aangeduid gaat worden.

Bij Terbregseplein zal de verbindingsweg tussen de A13 en A16 waarschijnlijk ook A16 gaan heten. Die lus zal ook al héél lang op het verlanglijstje van Rijkswaterstaat staan, vandaar dat er in de afstandmeting al rekening gehouden is met het gewenste 'nulpunt' van de weg.
  maandag 27 maart 2023 @ 21:16:59 #8
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_208560993
A2 bij Weert, kom er bijna dagelijks voorbij.
https://goo.gl/maps/vKEnPmJ4TfTe2f1u5 HMP 200,0
https://goo.gl/maps/HQYoTRM3rrpBLXoEA HMP 194,3 direct na de afrit.
Net efkes anges
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')