Ja die! Omdat ik 'm ook hebquote:Op maandag 6 februari 2023 15:32 schreef Gripper het volgende:
-Toyota Auris Hybrid TS. ik heb zowel in de hatchback uitvoering ervan gereden, en later ook met de touring. Weinig op aan te merken, zuinig, zeer betrouwbaar. helaas nog wel aan de prijs 2e hands. Liefst ga ik deze rijden!
Dat het niet heel sexy is ben ik met je eens, maar voor mij voldoet van A naar B wel.quote:Op maandag 6 februari 2023 17:24 schreef Centenbak het volgende:
Heb ook eens zo'n Auris meegekregen vanuit het werk, maar dat stuurt echt als een dweil en rap is het allerminst. Simpel A naar B vervoer, maar niet om lekker mee door de bochten te rausen. Van dat rijtje zou ik gaan voor een Seat Leon, maar dan wel de FR 1.4TSI ipv zulks een 1.2 pruttelblok. Die rijdt op zich wel oke, veel meer gevoel met de weg dan zo'n Auris.
Eigenlijk niet echt te vinden voor mijn budget, en ik vind zowel range als bergruimte klein. Dan heb je een renault Zoe of een kale nissan leaf met een huur accu. Als wij op vakantie gaan willen we bijv ook graag twee fietsen en veel spullen mee kunnen nemen, en dan krijgen we een station geregeld vol.quote:Op maandag 6 februari 2023 18:00 schreef Captain_Ghost het volgende:
Waarom benzine, niet elektrische?
Al naar Volvo gekeken V60 bijv.
@Centenbak, eigenlijk zou mn vraag dan heel specifiek moeten zijn: wat is motorisch de beste keuze. de 1.8 hybridemotor van toyota, of het TSI blokje. Welke van de twee is het best geconstrueerd / gaat het langst mee?quote:Op maandag 6 februari 2023 17:24 schreef Centenbak het volgende:
Heb ook eens zo'n Auris meegekregen vanuit het werk, maar dat stuurt echt als een dweil en rap is het allerminst. Simpel A naar B vervoer, maar niet om lekker mee door de bochten te rausen. Van dat rijtje zou ik gaan voor een Seat Leon, maar dan wel de FR 1.4TSI ipv zulks een 1.2 pruttelblok. Die rijdt op zich wel oke, veel meer gevoel met de weg dan zo'n Auris.
Dat is niet echt een discussie, zo'n Toyota slijt je in principe niet. Er rijden wereldwijd hybride Toyota taxi's rond met ruim meer dan 5 ton op de teller.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 10:47 schreef Gripper het volgende:
[..]
@:Centenbak, eigenlijk zou mn vraag dan heel specifiek moeten zijn: wat is motorisch de beste keuze. de 1.8 hybridemotor van toyota, of het TSI blokje. Welke van de twee is het best geconstrueerd / gaat het langst mee?
Ik wil hierin best wat meer uitgeven aan aanschaf van de auto als ik daar optimale betrouwbaarheid en levensduur voor terugkrijg.
Dat wel, maar een diesel is over 5 jaar echt alleen nog maar de oud ijzer prijs waard.quote:Op maandag 6 februari 2023 19:51 schreef derLudolf het volgende:
20.000 per jaar, dan kan diesel ook uit![]()
Omdat ze wat minder begeerd zijn, kun je voor minder geld meer auto krijgen.
Ja dan zou ik toch de Toyota kiezen vergeleken met een TSI blok als je puur naar betrouwbaarheid kijkt. En liever nog Mazda, ook heel betrouwbaar en ik vind de Mazda 3 een mooie auto om te zien en rijdt ook prima. Wel geen hybride of turbo-techniek, maar gewoon een ongeblazen 2 liter motor die nog vrij zuinig is naar het schijnt. Maar waarschijnlijk niet zo zuinig als de Auris, dus heel rationeel gezien qua kosten en gewoon A naar B vervoer, rijplezier is minder van belang dan is de Auris wel de winnaar.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 10:47 schreef Gripper het volgende:
[..]
@:Centenbak, eigenlijk zou mn vraag dan heel specifiek moeten zijn: wat is motorisch de beste keuze. de 1.8 hybridemotor van toyota, of het TSI blokje. Welke van de twee is het best geconstrueerd / gaat het langst mee?
Ik wil hierin best wat meer uitgeven aan aanschaf van de auto als ik daar optimale betrouwbaarheid en levensduur voor terugkrijg.
Goede keuze hoor.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 08:53 schreef Gripper het volgende:
De zoektocht is geslaagd![]()
Een Auris hybride uit 2014 met 170d km op de teller.
Alles is grof duur geworden, als het om 2e hands auto's gaat.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 09:48 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Goede keuze hoor.
Maar betaal je daar tegenwoordig ¤ 15.000 voor?
Dan zijn ze wel grof duur geworden.
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 10 februari 2023 08:53 schreef Gripper het volgende:
De zoektocht is geslaagd![]()
Een Auris hybride uit 2014 met 170d km op de teller.
Maar je had destijds dus wel een (veel) jongere auto met 65.000 kilometer minder op de teller voor ongeveer hetzelfde bedrag. Kortom; de occasionprijzen zijn wel degelijk enorm toegenomen.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 10:18 schreef Piles het volgende:
Nice, dan vind ik m niet eens zo heel duur![]()
Ik heb de basic-versie (wel met panormadak, maar verder niks bijzonders). 3 jaar geleden gekocht met 105k op de teller, voor ongeveer zelfde bedrag. Voor hetzelfde geld kon ik toen ook een luxere kopen met meer km's, maar toch voor de lagere km-stand gegaan (en mooiere kleur).
Achteraf mss toch de luxe moeten nemen, maar ach
Beetje off topic, ik heb de HDi motor gereden (reed verder prima) en de verstuivers zaten met ringen afgedicht in het motorblok gemonteerd. GEwone messing ringen van een euro die lekten....moest de hele verstuiver eruit en hopen dat de bouten niet afbraken. IS mij 3x overkomen (de lekkende ringen dan). VErder geen problemen met turbo, filter of EGR.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 11:57 schreef Tomatenboer het volgende:
Onderdelen als turbo's, EGR klep, roetfilter en verstuivers gaan geregeld kapot (komt bij alle merken voor). Één zo'n reparatie en je bent heel je voordeel van het rijden op diesel voor dat jaar alweer kwijt.
Veel plezier!! Houdt ons op de hoogte hoe je 'm vindt.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 08:53 schreef Gripper het volgende:
De zoektocht is geslaagd![]()
Een Auris hybride uit 2014 met 170d km op de teller.
Dynamic Cruise Control?quote:Op vrijdag 10 februari 2023 10:13 schreef Gripper het volgende:
Ietsje minder uitgegeven, 13,400 was ie. Maar met de aangeraden beurt erbij en afleverpakket alsnog net boven de 14000. Dat alles duur is tegenwoordig moet je maar niet te lang bij stilstaan, ik koop die auto nu en niet 2 jaar geleden....
@:Piles, best een luxe: ex-lease auto van eerste eigenaar. De Lease+ versie met meesturende xenon lampen, stoelverwarming, panorama dak en een hele zwik veiligheidsfuncties, lane assist etc. Wel gewoon met stoffen bekleding.
Paar kleine pitjes en krasjes, voornamelijk op de achterbumper waar ze dingen in de kofferbak hebben getild.
Maar de dorpels zagen er netjes en krasvrij uit, geen stoepschade op de velgen dus duidelijk netjes behandeld.
Hij wordt nog gepoetst en bijgelakt voor aflevering en krijgt nieuwe remblokken achter. Staat al op een set gloednieuwe all season banden.
Die zijn bizar hard gestegen inderdaad.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 11:01 schreef Tomatenboer het volgende:
Maar je had destijds dus wel een (veel) jongere auto met 65.000 kilometer minder op de teller voor ongeveer hetzelfde bedrag. Kortom; de occasionprijzen zijn wel degelijk enorm toegenomen.
TS was op zoek naar een auto, niet naar een busjequote:Op zaterdag 18 februari 2023 12:56 schreef NaarMensje het volgende:
Zal een Arona niet heel anders rijden dan een Ateca? Zie je met de Fiesta ook, pure poep vergeleken met een Focus. Jammer dat je geen Ateca overweegt, heerlijke wagen is dat.
Een Ateca is toch geen busje manquote:Op zaterdag 18 februari 2023 14:23 schreef Mano_ het volgende:
[..]
TS was op zoek naar een auto, niet naar een busje
Hoge instap, matige rijeigenschappen en lelijk -> busjequote:Op zaterdag 18 februari 2023 16:20 schreef NaarMensje het volgende:
[..]
Een Ateca is toch geen busje maneen Sprinter, Ducato of een Trafic, dat zijn busjes.
Matige rijeigenschappen?quote:Op zaterdag 18 februari 2023 16:32 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Hoge instap, matige rijeigenschappen en lelijk -> busje
Ik ben scherpe, directe bochtenridders gewend die ook comfortabel kunnen zijn.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 16:34 schreef NaarMensje het volgende:
[..]
Matige rijeigenschappen?whahaha wat ben jij gewend dan? Toen ik van een Fiesta afkwam (
___ ) was het net een vliegend tapijt voor me. Qua looks mag je met elkaar van mening verschillen, ik vind het een mooie wagen.
Ah ja, die luxe heb ik nooit gekend. Ik reed al wat er aan de onderkant van de ladder te vinden is en noch vonden ze het toen nodig om mij een lesje te leren door mij een slechtere auto in mijn schoot te werpen. Ben wel enigszins jaloers op je dus.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 17:19 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Ik ben scherpe, directe bochtenridders gewend die ook comfortabel kunnen zijn.
Maar ik zit een beetje te stangen natuurlijk. Iedereen moet voor zichzelf bepalen wat een fijne auto is
Een Ford Fiësta staat nochtans bekend om de goede rij-eigenschappen.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 16:34 schreef NaarMensje het volgende:
[..]
Matige rijeigenschappen?whahaha wat ben jij gewend dan? Toen ik van een Fiesta afkwam (
___ ) was het net een vliegend tapijt voor me. Qua looks mag je met elkaar van mening verschillen, ik vind het een mooie wagen.
Het was by far de meest belabberde auto die ik ooit gereden heb.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 08:50 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Een Ford Fiësta staat nochtans bekend om de goede rij-eigenschappen.
Veel plezier ervan!quote:Op dinsdag 21 februari 2023 09:21 schreef Gripper het volgende:
De Auris is al gekocht, dus er gaat zeker geen SUV-like komen![]()
In die korte tijd waarin we met de Arona gereden hebben viel ons wel op dat zo'n iets hogere auto op een onderstel van een compacte Ibiza niet ideaal is. Vooral m'n liefste vind m erg nerveus door de korte wielbasis, wiebelig.
Zal met de grotere "busjes" zoals een Kodiaq of Ateca vast anders zijn hoor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |