abonnement Unibet Coolblue
pi_207879872
Hoi fok hulplijn,

Na 15 jaar zakelijk auto's te hebben gereden, ga ik eindelijk weer eens zelf een auto kopen.
Ik heb een shortlist van een paar merken, niet geheel toevallig datgene waarin ik zakelijk ook mocht rijden. Maar kom er niet helemaal uit wat de beste keuze is, en kan dus jullie advies en eventueel een alternatief wel gebruiken.

Criteria:
budget 15.000 ¤ max
benzine
automaat (wens van vriendin, voor mezelf minder urgent)
station is fijn voor vakanties maar wij passen ook wel in een hatchback.
max 20.000 km / jaar

bouwjaar rond 2015,
km stand 150-180

(jonger en minder km mag altijd)

Op m'n lijstje staan, in volgorde van voorkeur:
-Toyota Auris Hybrid TS. ik heb zowel in de hatchback uitvoering ervan gereden, en later ook met de touring. Weinig op aan te merken, zuinig, zeer betrouwbaar. helaas nog wel aan de prijs 2e hands. Liefst ga ik deze rijden!

- 3x VAG :
Skoda Octavia / Golf Variant / Seat Leon.
Met de 1.0 of 1.2 TSI motor en een DSG automaat. De octavia heb ik heerlijk en probleemloos mee gereden, maar realiseer me ook dat die kleine motortjes niet het eeuwige leven hebben. Dus als je er zo een koopt en die wilt rijden tot aan een km stand van 250 of 300d, doe je daar verstandig aan?

Op dit moment rij ik een Seat Arona - oorspronkelijk als tijdelijke auto voor het eerste jaar bij deze werkgever, maar daar gaat nu met een nieuwe baan een streep door. Door hierin te rijden weten we wel dat dat compacte SUV segment ons niet aanspreekt, te nerveuze wegligging door de korte wielbasis, vandaar de duidelijke voorkeur voor ruime hatchback of station.


Dan de outsider, met deze heb ik geen ervaring maar vind het wel een mooie auto:
-Renault Megane station, met de TcE 1.2 of 1.3 en ook automaat. heb wel wat gelezen dat die blokken wat minder betrouwbaar zijn dan de duitse, en zeker de toyota motor. Maar vind m wel mooi om te zien, en Franse auto's zijn zo lekker comfortabel. De automaat wordt dan wel weer geroemd. Is ie beter dan de fantastische DSG?
Maar er moet toch een reden zijn waarom ze tweedehands goedkoper zijn dan de Toyota en de Octavia.

Ben benieuwd naar wat feedback, evt nog een extra merk/model wat ik zeker niet mag vergeten in de zoektocht.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_207880216
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 15:32 schreef Gripper het volgende:
-Toyota Auris Hybrid TS. ik heb zowel in de hatchback uitvoering ervan gereden, en later ook met de touring. Weinig op aan te merken, zuinig, zeer betrouwbaar. helaas nog wel aan de prijs 2e hands. Liefst ga ik deze rijden!
Ja die! Omdat ik 'm ook heb :7
Heerlijke auto _O_ Enige spijt die ik heb, is dat ik niet voor de luxe versie ben gegaan, maar voor de 'gewone' :P
En nadeel dat ie geen aanhanger mag trekken (alleen fietsendrager), dat is soms wat onhandig.
pi_207881280
Heb ook eens zo'n Auris meegekregen vanuit het werk, maar dat stuurt echt als een dweil en rap is het allerminst. Simpel A naar B vervoer, maar niet om lekker mee door de bochten te rausen. Van dat rijtje zou ik gaan voor een Seat Leon, maar dan wel de FR 1.4TSI ipv zulks een 1.2 pruttelblok. Die rijdt op zich wel oke, veel meer gevoel met de weg dan zo'n Auris.

[ Bericht 6% gewijzigd door Centenbak op 06-02-2023 17:31:32 ]
  maandag 6 februari 2023 @ 17:26:19 #4
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207881313
Toyota.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_207881723
Waarom benzine, niet elektrische?

Al naar Volvo gekeken V60 bijv.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_207882092
Als je iets op de groei zoekt, Hyundai IX35.
  Moderator maandag 6 februari 2023 @ 19:51:03 #8
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207883926
20.000 per jaar, dan kan diesel ook uit :)

Omdat ze wat minder begeerd zijn, kun je voor minder geld meer auto krijgen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_207889692
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 17:24 schreef Centenbak het volgende:
Heb ook eens zo'n Auris meegekregen vanuit het werk, maar dat stuurt echt als een dweil en rap is het allerminst. Simpel A naar B vervoer, maar niet om lekker mee door de bochten te rausen. Van dat rijtje zou ik gaan voor een Seat Leon, maar dan wel de FR 1.4TSI ipv zulks een 1.2 pruttelblok. Die rijdt op zich wel oke, veel meer gevoel met de weg dan zo'n Auris.
Dat het niet heel sexy is ben ik met je eens, maar voor mij voldoet van A naar B wel.
M'n octavia met de 1.0 motor kon mee in het verkeer, maar als ik in de Seat van een collega met de 1.4 FR erin reed dan was het wel veel leuker rijden inderdaad :)
maar goed, niet de kleinste TSI motor kiezen dus, liever de 1.4?

quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 18:00 schreef Captain_Ghost het volgende:
Waarom benzine, niet elektrische?

Al naar Volvo gekeken V60 bijv.
Eigenlijk niet echt te vinden voor mijn budget, en ik vind zowel range als bergruimte klein. Dan heb je een renault Zoe of een kale nissan leaf met een huur accu. Als wij op vakantie gaan willen we bijv ook graag twee fietsen en veel spullen mee kunnen nemen, en dan krijgen we een station geregeld vol.
Wel even kort naar de V40 gekeken, een V60 is echt een te grote familieauto voor ons. We zijn met z'n tweeen, geen kinderen.

Socios goeie tip! binnen budget, nette km stand :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_207890871
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 17:24 schreef Centenbak het volgende:
Heb ook eens zo'n Auris meegekregen vanuit het werk, maar dat stuurt echt als een dweil en rap is het allerminst. Simpel A naar B vervoer, maar niet om lekker mee door de bochten te rausen. Van dat rijtje zou ik gaan voor een Seat Leon, maar dan wel de FR 1.4TSI ipv zulks een 1.2 pruttelblok. Die rijdt op zich wel oke, veel meer gevoel met de weg dan zo'n Auris.
@Centenbak, eigenlijk zou mn vraag dan heel specifiek moeten zijn: wat is motorisch de beste keuze. de 1.8 hybridemotor van toyota, of het TSI blokje. Welke van de twee is het best geconstrueerd / gaat het langst mee?

Ik wil hierin best wat meer uitgeven aan aanschaf van de auto als ik daar optimale betrouwbaarheid en levensduur voor terugkrijg.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_207891298
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 10:47 schreef Gripper het volgende:

[..]
@:Centenbak, eigenlijk zou mn vraag dan heel specifiek moeten zijn: wat is motorisch de beste keuze. de 1.8 hybridemotor van toyota, of het TSI blokje. Welke van de twee is het best geconstrueerd / gaat het langst mee?

Ik wil hierin best wat meer uitgeven aan aanschaf van de auto als ik daar optimale betrouwbaarheid en levensduur voor terugkrijg.
Dat is niet echt een discussie, zo'n Toyota slijt je in principe niet. Er rijden wereldwijd hybride Toyota taxi's rond met ruim meer dan 5 ton op de teller.

Ik heb een tijdje de Corolla 2.0 Hybrid TS gereden. Met mijn lengte (1m98) waren de stoelen niet echt fijn (korte zitting) maar verder een fijne auto. Wat centenbak zegt over de vering klopt wel, het is wat zacht en onderstuurd. Maar zeker niet onveilig. Op de autosnelweg (ook met harde winst) goed koersvast, geen klachten over.

Nu weer terug bij Volvo maar dat is wel een andere prijsklasse en meer kans op duur onderhoud (al heb ik nog 1,5 jaar garantie, dus geen stress).

[ Bericht 6% gewijzigd door TheFreshPrince op 07-02-2023 11:30:40 ]
pi_207891707
quote:
7s.gif Op maandag 6 februari 2023 19:51 schreef derLudolf het volgende:
20.000 per jaar, dan kan diesel ook uit :)

Omdat ze wat minder begeerd zijn, kun je voor minder geld meer auto krijgen.
Dat wel, maar een diesel is over 5 jaar echt alleen nog maar de oud ijzer prijs waard.

Daarbij komt dat hedendaagse dieselmotoren veel gevoeliger zijn voor gebreken. Onderdelen als turbo's, EGR klep, roetfilter en verstuivers gaan geregeld kapot (komt bij alle merken voor). Één zo'n reparatie en je bent heel je voordeel van het rijden op diesel voor dat jaar alweer kwijt.

Daar komt nog bij dat diesel rijden veel duurder is wat betreft wegenbelasting (soms wel het dubbele) en de verwachting dat de literprijs voor diesel op korte termijn weleens structureel hoger kan zijn en blijven dan de literprijs voor benzine.

Kortom, ik zou - zeker met 20.000 kilometer per jaar - niet kiezen voor een auto op diesel.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_207894847
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 10:47 schreef Gripper het volgende:

[..]
@:Centenbak, eigenlijk zou mn vraag dan heel specifiek moeten zijn: wat is motorisch de beste keuze. de 1.8 hybridemotor van toyota, of het TSI blokje. Welke van de twee is het best geconstrueerd / gaat het langst mee?

Ik wil hierin best wat meer uitgeven aan aanschaf van de auto als ik daar optimale betrouwbaarheid en levensduur voor terugkrijg.
Ja dan zou ik toch de Toyota kiezen vergeleken met een TSI blok als je puur naar betrouwbaarheid kijkt. En liever nog Mazda, ook heel betrouwbaar en ik vind de Mazda 3 een mooie auto om te zien en rijdt ook prima. Wel geen hybride of turbo-techniek, maar gewoon een ongeblazen 2 liter motor die nog vrij zuinig is naar het schijnt. Maar waarschijnlijk niet zo zuinig als de Auris, dus heel rationeel gezien qua kosten en gewoon A naar B vervoer, rijplezier is minder van belang dan is de Auris wel de winnaar.
pi_207931903
De zoektocht is geslaagd *O*
Een Auris hybride uit 2014 met 170d km op de teller.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_207932519
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 08:53 schreef Gripper het volgende:
De zoektocht is geslaagd *O*
Een Auris hybride uit 2014 met 170d km op de teller.
Goede keuze hoor. ^O^

Maar betaal je daar tegenwoordig ¤ 15.000 voor?

Dan zijn ze wel grof duur geworden.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_207932552
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 09:48 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Goede keuze hoor. ^O^

Maar betaal je daar tegenwoordig ¤ 15.000 voor?

Dan zijn ze wel grof duur geworden.
Alles is grof duur geworden, als het om 2e hands auto's gaat.
pi_207932720
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 08:53 schreef Gripper het volgende:
De zoektocht is geslaagd *O*
Een Auris hybride uit 2014 met 170d km op de teller.
Gefeliciteerd ^O^
Luxe versie of de gewone?
pi_207932911
Ietsje minder uitgegeven, 13,400 was ie. Maar met de aangeraden beurt erbij en afleverpakket alsnog net boven de 14000. Dat alles duur is tegenwoordig moet je maar niet te lang bij stilstaan, ik koop die auto nu en niet 2 jaar geleden....

@Piles, best een luxe: ex-lease auto van eerste eigenaar. De Lease+ versie met meesturende xenon lampen, stoelverwarming, panorama dak en een hele zwik veiligheidsfuncties, lane assist etc. Wel gewoon met stoffen bekleding.
Paar kleine pitjes en krasjes, voornamelijk op de achterbumper waar ze dingen in de kofferbak hebben getild.
Maar de dorpels zagen er netjes en krasvrij uit, geen stoepschade op de velgen dus duidelijk netjes behandeld.
Hij wordt nog gepoetst en bijgelakt voor aflevering en krijgt nieuwe remblokken achter. Staat al op een set gloednieuwe all season banden.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_207932982
Nice, dan vind ik m niet eens zo heel duur :)
Ik heb de basic-versie (wel met panormadak, maar verder niks bijzonders). 3 jaar geleden gekocht met 105k op de teller, voor ongeveer zelfde bedrag. Voor hetzelfde geld kon ik toen ook een luxere kopen met meer km's, maar toch voor de lagere km-stand gegaan (en mooiere kleur).
Achteraf mss toch de luxe moeten nemen, maar ach :D
pi_207933615
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 10:18 schreef Piles het volgende:
Nice, dan vind ik m niet eens zo heel duur :)
Ik heb de basic-versie (wel met panormadak, maar verder niks bijzonders). 3 jaar geleden gekocht met 105k op de teller, voor ongeveer zelfde bedrag. Voor hetzelfde geld kon ik toen ook een luxere kopen met meer km's, maar toch voor de lagere km-stand gegaan (en mooiere kleur).
Achteraf mss toch de luxe moeten nemen, maar ach :D
Maar je had destijds dus wel een (veel) jongere auto met 65.000 kilometer minder op de teller voor ongeveer hetzelfde bedrag. Kortom; de occasionprijzen zijn wel degelijk enorm toegenomen.

Desalniettemin een prima keuze. Deze auto's rijden ook als ze ouder dan 10 jaar zijn en meer dan 200.000 kilometer op de teller hebben nog prima en betrouwbaar. ^O^
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_207948352
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 11:57 schreef Tomatenboer het volgende:
Onderdelen als turbo's, EGR klep, roetfilter en verstuivers gaan geregeld kapot (komt bij alle merken voor). Één zo'n reparatie en je bent heel je voordeel van het rijden op diesel voor dat jaar alweer kwijt.

Beetje off topic, ik heb de HDi motor gereden (reed verder prima) en de verstuivers zaten met ringen afgedicht in het motorblok gemonteerd. GEwone messing ringen van een euro die lekten....moest de hele verstuiver eruit en hopen dat de bouten niet afbraken. IS mij 3x overkomen (de lekkende ringen dan). VErder geen problemen met turbo, filter of EGR.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_207948362
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 08:53 schreef Gripper het volgende:
De zoektocht is geslaagd *O*
Een Auris hybride uit 2014 met 170d km op de teller.
Veel plezier!! Houdt ons op de hoogte hoe je 'm vindt.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_207948398
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 10:13 schreef Gripper het volgende:
Ietsje minder uitgegeven, 13,400 was ie. Maar met de aangeraden beurt erbij en afleverpakket alsnog net boven de 14000. Dat alles duur is tegenwoordig moet je maar niet te lang bij stilstaan, ik koop die auto nu en niet 2 jaar geleden....

@:Piles, best een luxe: ex-lease auto van eerste eigenaar. De Lease+ versie met meesturende xenon lampen, stoelverwarming, panorama dak en een hele zwik veiligheidsfuncties, lane assist etc. Wel gewoon met stoffen bekleding.
Paar kleine pitjes en krasjes, voornamelijk op de achterbumper waar ze dingen in de kofferbak hebben getild.
Maar de dorpels zagen er netjes en krasvrij uit, geen stoepschade op de velgen dus duidelijk netjes behandeld.
Hij wordt nog gepoetst en bijgelakt voor aflevering en krijgt nieuwe remblokken achter. Staat al op een set gloednieuwe all season banden.
Dynamic Cruise Control?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_207977060
Hij komt pas 1 April (tot die tijd heb ik m'n leaseauto nog) dus zal tzt nog eens een update schrijven over hoe het bevalt, en of de cruise control slim of dom is
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_207979430
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 11:01 schreef Tomatenboer het volgende:
Maar je had destijds dus wel een (veel) jongere auto met 65.000 kilometer minder op de teller voor ongeveer hetzelfde bedrag. Kortom; de occasionprijzen zijn wel degelijk enorm toegenomen.
Die zijn bizar hard gestegen inderdaad.
De gemiddelde occasionprijs eind 2020 was ¤ 19.000,- tegenover ¤ 25.000,- begin 2023. In een goede twee jaar ruim ¤ 6.000,- gestegen.

Spelen het chiptekort en de oorlog in Oekraïne een belangrijke rol in, maar ook de stijging van de nieuwprijzen maakt dat occasions voor bizarre prijzen te koop staan. Als je kijkt in het kleinste segment, zo'n Volkswagen Up. Daarvan is de nieuwprijs tussen 2018 en 2023 gestegen van +/- ¤ 14.000,- naar ¤ 19.000,-. Zoek je nu een Up van 2018, dan staan er gewoon te koop voor 80-85% van de nieuwwaarde van vijf jaar geleden.
pi_208044816
Leuk een auto uitzoeken :9

Een auris vind ik dan weer het saaiste ooit
Gaat niet kapot, heel praktisch en zuinig, bleeh
Vakman pur sang
pi_208044868
Zal een Arona niet heel anders rijden dan een Ateca? Zie je met de Fiesta ook, pure poep vergeleken met een Focus. Jammer dat je geen Ateca overweegt, heerlijke wagen is dat.
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
  zaterdag 18 februari 2023 @ 14:23:00 #28
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_208045612
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 12:56 schreef NaarMensje het volgende:
Zal een Arona niet heel anders rijden dan een Ateca? Zie je met de Fiesta ook, pure poep vergeleken met een Focus. Jammer dat je geen Ateca overweegt, heerlijke wagen is dat.
TS was op zoek naar een auto, niet naar een busje :P
pi_208046820
quote:
80s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 14:23 schreef Mano_ het volgende:

[..]
TS was op zoek naar een auto, niet naar een busje :P
Een Ateca is toch geen busje man :') een Sprinter, Ducato of een Trafic, dat zijn busjes.
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
  zaterdag 18 februari 2023 @ 16:32:20 #30
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_208046924
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 16:20 schreef NaarMensje het volgende:

[..]
Een Ateca is toch geen busje man :') een Sprinter, Ducato of een Trafic, dat zijn busjes.
Hoge instap, matige rijeigenschappen en lelijk -> busje :P
pi_208046949
quote:
80s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 16:32 schreef Mano_ het volgende:

[..]
Hoge instap, matige rijeigenschappen en lelijk -> busje :P
Matige rijeigenschappen? _O- whahaha wat ben jij gewend dan? Toen ik van een Fiesta afkwam ( :r___ ) was het net een vliegend tapijt voor me. Qua looks mag je met elkaar van mening verschillen, ik vind het een mooie wagen.
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
  zaterdag 18 februari 2023 @ 17:19:09 #32
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_208047355
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 16:34 schreef NaarMensje het volgende:

[..]
Matige rijeigenschappen? _O- whahaha wat ben jij gewend dan? Toen ik van een Fiesta afkwam ( :r___ ) was het net een vliegend tapijt voor me. Qua looks mag je met elkaar van mening verschillen, ik vind het een mooie wagen.
Ik ben scherpe, directe bochtenridders gewend die ook comfortabel kunnen zijn.
Maar ik zit een beetje te stangen natuurlijk. Iedereen moet voor zichzelf bepalen wat een fijne auto is ^O^
pi_208052153
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 17:19 schreef Mano_ het volgende:

[..]
Ik ben scherpe, directe bochtenridders gewend die ook comfortabel kunnen zijn.
Maar ik zit een beetje te stangen natuurlijk. Iedereen moet voor zichzelf bepalen wat een fijne auto is ^O^
Ah ja, die luxe heb ik nooit gekend. Ik reed al wat er aan de onderkant van de ladder te vinden is en noch vonden ze het toen nodig om mij een lesje te leren door mij een slechtere auto in mijn schoot te werpen. Ben wel enigszins jaloers op je dus.
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
pi_208084052
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 16:34 schreef NaarMensje het volgende:

[..]
Matige rijeigenschappen? _O- whahaha wat ben jij gewend dan? Toen ik van een Fiesta afkwam ( :r___ ) was het net een vliegend tapijt voor me. Qua looks mag je met elkaar van mening verschillen, ik vind het een mooie wagen.
Een Ford Fiësta staat nochtans bekend om de goede rij-eigenschappen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_208084297
De Auris is al gekocht, dus er gaat zeker geen SUV-like komen :)

In die korte tijd waarin we met de Arona gereden hebben viel ons wel op dat zo'n iets hogere auto op een onderstel van een compacte Ibiza niet ideaal is. Vooral m'n liefste vind m erg nerveus door de korte wielbasis, wiebelig.
Zal met de grotere "busjes" zoals een Kodiaq of Ateca vast anders zijn hoor.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_208084378
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 08:50 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Een Ford Fiësta staat nochtans bekend om de goede rij-eigenschappen.
Het was by far de meest belabberde auto die ik ooit gereden heb.
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 09:21 schreef Gripper het volgende:
De Auris is al gekocht, dus er gaat zeker geen SUV-like komen :)

In die korte tijd waarin we met de Arona gereden hebben viel ons wel op dat zo'n iets hogere auto op een onderstel van een compacte Ibiza niet ideaal is. Vooral m'n liefste vind m erg nerveus door de korte wielbasis, wiebelig.
Zal met de grotere "busjes" zoals een Kodiaq of Ateca vast anders zijn hoor.
Veel plezier ervan!
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')