abonnement Unibet Coolblue
pi_207915466
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 22:42 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Welk antwoord doel je dan op?
Een cursus feedback voor de hele afdeling, dan had je geweten dat je feedback altijd 1 op 1 geeft.
Ga je namelijk feedback geven ten opzichte van anderen, dan is de kans redelijk groot dat zo een persoon alleen maar reactief gaat terugroepen. WIl je goed feedback geven, pak iemand even apart, bereid het goed voor, en zorg dat het constructief is, dan word je een stuk serieuzer genomen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 8 februari 2023 @ 22:48:21 #102
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_207915540
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 22:44 schreef raptorix het volgende:

[..]
Een cursus feedback voor de hele afdeling, dan had je geweten dat je feedback altijd 1 op 1 geeft.
Ga je namelijk feedback geven ten opzichte van anderen, dan is de kans redelijk groot dat zo een persoon alleen maar reactief gaat terugroepen. WIl je goed feedback geven, pak iemand even apart, bereid het goed voor, en zorg dat het constructief is, dan word je een stuk serieuzer genomen.
Bedoel je deze?

quote:
1s.gif Op maandag 6 februari 2023 15:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Nee, waarom zou je. Spreek je hoofd aan.

En als kennelijk iedereen een probleem heeft met haar manier van doen, waarom maken jullie het haar dan niet samen duidelijk?
The love you take is equal to the love you make.
pi_207915552
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 22:48 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Bedoel je deze?
[..]

Nee sorry letterlijk je eerste post.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 8 februari 2023 @ 22:51:27 #104
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_207915646
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 22:48 schreef raptorix het volgende:

[..]
Nee sorry letterlijk je eerste post.
Oh, dat vind ik niet het soort feedback dat je alleen maar 1 op 1 zou moeten mogen geven.

Maar neem in je beoordeling vooral ook mee dat TS gaandeweg het topic relevante informatie bleef geven.
The love you take is equal to the love you make.
pi_207915702
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 22:51 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Oh, dat vind ik niet het soort feedback dat je alleen maar 1 op 1 zou moeten mogen geven.

Maar neem in je beoordeling vooral ook mee dat TS gaandeweg het topic relevante informatie bleef geven.
Ja ok geen probleem, ik zou dat gewoon een opmerking noemen in dit geval.
Overigens was ik in verleden ook wel zo (niet op een irritante, maar meer enthousiaste manier), tot een collega van mij hier wel eens goed feedback op gaf, toen zag ik in dat zoiets vervelend kan zijn voor mensen die minder assertief zijn. Ik ga er nu heel bewust mee om, en het kost me nu veel minder moeite om mijn klep te houden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 8 februari 2023 @ 23:02:36 #106
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_207915885
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 22:53 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ja ok geen probleem, ik zou dat gewoon een opmerking noemen in dit geval.
Overigens was ik in verleden ook wel zo (niet op een irritante, maar meer enthousiaste manier), tot een collega van mij hier wel eens goed feedback op gaf, toen zag ik in dat zoiets vervelend kan zijn voor mensen die minder assertief zijn. Ik ga er nu heel bewust mee om, en het kost me nu veel minder moeite om mijn klep te houden.
Wat mij betreft verdient de collega van TS ook nog wel het voordeel van de twijfel. Ze is misschien eerder ‘erg aanwezig’ en doet net wat te veel haar best dan dat ze ‘vreselijk dominant’ is.

Het is heel lastig voor TS dat zij het liefst elk conflict maar uit de weg gaat, want daarmee doet ze zichzelf en haar nieuwe collega tekort. Net wat jij zegt: iemand die het een keer duidelijk tegen haar zegt kan nou net voor haar een eye opener zijn.

Ik heb ook wel eens even een collega apart genomen om ‘volgens het boekje’ feedback te geven toen iets me echt niet lekker zat. Was een misverstand. Ze was blij dat ik het had gezegd en het klaarde de lucht.
The love you take is equal to the love you make.
pi_207916725
Is dit een topic waar TS allang weg is?
Vakman pur sang
pi_207917318
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 22:43 schreef raptorix het volgende:
Maar goed als je het niet via nette feedback wilt doen, kun je het ook subtiel/lomp aanpakken. Stel jij een vraag aan een collega, en zij kwettert er tussendoor, dan kijk je haar strak aan en dan zeg je: Sorry, had ik deze vraag aan jou gesteld? Nee toch?

Of als het informeler is bijvoorbeeld in de kantine, kijk dan omhoog? En zeg je: Goh hoor jij ook dat vervelende geluid er de de hele tijd doorheen als we in gesprek zijn. Een andere optie is gewoon compleet negeren, gewoon elke keer als ze er tussendoor tettert, gewoon compleet negeren, gewoon doen of ze je niets gehoord heeft, werkt bijzonder subtiel kan ik je zeggen.
dit

Maar dat gaat TS toch niet doen, want ja...eng :')
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_207921320
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 14:41 schreef Bugno3 het volgende:
Ik las de OP met zinnen als "niet op haar mondje gevallen" en "altijd haar woordje klaar" en vermoedde een plaatselijke Kruidvat ofzo. Klinkt allemaal buitengewoon primair en onvolwassen, zeker omdat TS bang is "te emotioneel te gaan reageren". Echt waar gaat dit over joh.
1st world problems... volgens mij is dit gewoon hoe verschillend mensen nou eenmaal zijn, of het nou op school, werk of in de kroeg is. Ik had er allang wat mee gedaan maar goed ik sta dan ook niet bekend om erg subtiel te zijn.
Facts don't care about your feelings
pi_207921363
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 15:53 schreef Yasmin__x het volgende:

[..]
Groot gelijk, ik ben zeer allergisch voor dit soort types.

Janken over een collega maar niet je bek durven open te trekken tegen haar. En dan vervolgens wel achterom haar rug roddelen en samenspannen met andere collega's door te klagen bij de directie.
Dit ja. Als je je mond niet tegen haar durft open te trekken, moet je dat ook niet achter haar rug om alsnog doen. :r
Tails tell tales
pi_207945628
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 22:43 schreef raptorix het volgende:
Maar goed als je het niet via nette feedback wilt doen, kun je het ook subtiel/lomp aanpakken. Stel jij een vraag aan een collega, en zij kwettert er tussendoor, dan kijk je haar strak aan en dan zeg je: Sorry, had ik deze vraag aan jou gesteld? Nee toch?
Dat klinkt heel kinderachtig. Kom op, je bent volwassen. Op de werkvloer kun je dit toch wel iets professioneler aanpakken?

Leren omgaan met mensen die anders zijn dan jij, hoort er gewoon bij. Het gaat hier over een irritant aanwezige collega, maar het probleem kan zich op allerlei manieren voordoen. Zo zijn er collega's die irritant afwezig zijn, collega's die zijn afgehaakt, collega's die overenthousiast zijn, collega's die zich te veel van het management aantrekken, collega's die dat te weinig doen. Et cetera, et cetera.

TS, het beste advies hier heb je volgens mij al van @Lienekien gehad: ga op een cursus persoonlijke effectiviteit. Ik weet het, ik krijg ook jeuk van de benaming. Ik ben zo'n cursus ooit zelf gaan volgen toen ik een collega had die volstrekt onmogelijk was. Uiteindelijk was dat zinloos (het gedrag van die collega werd steeds erger en uiteindelijk is haar positie onhoudbaar geworden), maar de cursus was leerzaam. Ik zag dat het rollenspel - nog iets waar ik normaliter jeuk van krijg - met name de mensen hielp die moeite hadden voor zichzelf op te komen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')