abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_207868873
Disclaimer: IPTV is hartstikke tof, maar er zijn aanbieders die niet geheel legaal zijn, waar andere aanbieders WEL legaal zijn. Dit topic is niet bedoeld om mensen op te roepen of over te halen om iptv aan te schaffen, legaal of niet.
Enkel om ervaringen te delen of eventuele vragen te kunnen beantwoorden.




Wat is IPTV ?
quote:
Internet Protocol TeleVision (IPTV) is een verzamelnaam voor diensten en toepassingen die tv-kijken over het internetprotocol mogelijk maken. Hier wordt een breed scala aan verschillende technieken voor gebruikt, zoals (de)compressie algoritmes voor beeld en geluid, multicast routering en p2p-protocollen. IPTV staat los van video on demand en interactieve televisie.

IPTV kan relatief veel netwerkverkeer opleveren, dus een snelle verbinding is wenselijk. Een tv-beeld van goede kwaliteit vereist namelijk minstens 4 Mbps aan bandbreedte. De kwaliteit is sterk afhankelijk van de compressie. Meestal wordt MPEG-2 of MPEG-4 als codering gebruikt. MPEG-4 gebruikt ruwweg de helft van de bandbreedte die voor MPEG2 nodig is. Kabel-tv-maatschappijen gebruiken voor digitale tv vrijwel allemaal MPEG2 als coderingsmethode met snelheden van 6 tot 8 Mbps voor "gewone" tv-kanalen en snelheden van 15 tot 25 Mbps voor hdtv.

Om als consument IPTV te kunnen ontvangen is een decoder nodig die de IPTV-signalen omzet naar een tv-signaal op bijvoorbeeld een scart- of HDMI-interface. Zo'n decoder wordt vaak "settopbox" genoemd. Een decoder die MPEG-2 decodeert is eenvoudiger en dus goedkoper dan een MPEG4-decoder.

Voor de kijker zijn er enige verschillen tussen IPTV en digitale tv via de kabel; bij IPTV is altijd nog een settopbox nodig. De CI+1.4-standaard brengt ook IPTV zonder settopbox,[1] maar deze standaard zien we nog niet in tv's. Bij de kabel is een settopbox bij tv met DVB-C niet noodzakelijk. Ook de kwaliteit kan verschillen, afhankelijk van de bandbreedte en de coderingsmethode die gebruikt wordt.

IPTV is het effectiefst als het gaat om tv-signalen ontvangen. Door gebruik te maken van een internet connectie kan gemiddeld gezien een merkbaar betere beeldkwaliteit gegarandeerd worden. Ook is dit signaal veel stabieler dan andere vormen van tv-kijken. Een IPTV-provider streamt alleen het kanaal waarnaar gekeken wordt, terwijl andere vormen van tv alle kanalen tegelijk ontvangen.
Dit is een eerste opzet voor een fatsoenlijke OP, er is nog geen centraal IPTV topic, vandaar dit topic.
Aanvullingen, opmerkingen etc komt vanzelf wel in de OP.
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
pi_207869060
Iemand die ik ken heeft sinds kort IPTV en bliksems, 15000 tv kanalen een hoop aanbod aan films/series. Best geinig om te zien. Alles werkt alsof het een 'stream' is. Voor een zacht prijsje zoals hij het zelf noemt, heeft hij een giga aanbod. Twee maanden TV abonnement met ESPN opzeggen en je maakt al winst zegt hij. Interessant.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
pi_207869149
Ik had het eerst van aliexpress, net als Netflix abo'tje, maar dat ging regelmatig mis. As in uitval, slecht beeld, geluid niet sync met het beeld of super sloom laden.

[ Bericht 20% gewijzigd door Centenbak op 05-02-2023 19:42:58 ]
  maandag 6 februari 2023 @ 12:31:45 #4
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_207877454
Ik heb momenteel nog "gewoon" een normaal tv-abonnement, voor zo'n 18 euro per maand (inclusief ESPN Compleet trouwens), maar zit al tijden te overwegen om naar IPTV te gaan. Ik ben alleen heel huiverig vanwege het mogelijk illegale karakter en dat het totaal niet stabiel is.

Daarbij kijk ik voornamelijk voetbal op tv waarbij ik tegelijkertijd over de wedstrijd zit te appen met mijn pa en broertje dus ik ben ook bang dat ze goals en andere situaties al verklappen omdat zo'n IPTV-stream achterloopt op de werkelijkheid :P
  Moderator maandag 6 februari 2023 @ 13:19:24 #5
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_207878093
In overleg met @MadMaster neem ik deze mee naar > DIG :)
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_207878890
Is er een lijst van legale aanbieders?
  maandag 6 februari 2023 @ 14:22:33 #7
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_207878900
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 14:21 schreef BIGGI het volgende:
Is er een lijst van legale aanbieders?
Ik kan je een leeg A4'tje geven?
  Moderator maandag 6 februari 2023 @ 15:03:21 #8
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_207879385
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 14:21 schreef BIGGI het volgende:
Is er een lijst van legale aanbieders?
Volgens TS @Treinhoer blijkbaar wel. Ben benieuwd.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  maandag 6 februari 2023 @ 15:42:01 #9
197456 ytram
...dacht je!
pi_207879997
quote:
2s.gif Op maandag 6 februari 2023 14:22 schreef Gunner het volgende:

[..]
Ik kan je een leeg A4'tje geven?
Maar zijn diensten als NLziet, Videoland, NPO start, Kijk en RTLxl in de basis niet gewoon IPTV, waar je live naar bepaalde zenders kan kijken en terug kan kijken? Ook de diensten die Ziggo en CanalDigitaal al dan niet in combinatie met een traditioneel abonnement via internet aanbied lijken mij ook IPTV?

En zonder dat ik er te diep in gedoken ben, lijkt mij DVB (S, S2, C en T) geen IPTV, maar wel digitaal, en daarmee hangt ook CI+ 1.4 samen (module waarmee, al dan nietet een losse smartcard signalen gedecodeerd kunnen worden zodat deze met het juiste abonnement bekeken kunnen worden). Dus twee verschillende zaken. Maar correct me if i’m wrong.

Dat IPTV “ontvangen” kan worden met een set-top-box, maakt het naar mijn mening niet direct illegaal of legaal. De set top box is naar mijn mening slechts een soort computer die verbinding maakt met een (il)legale server en de beelden van de stream op de TV laat zijn (zoals de nieuwe boxen van Ziggo).
- Logica brengt je van A naar B...Fantasie brengt je overal... -
pi_207892544
quote:
2s.gif Op maandag 6 februari 2023 14:22 schreef Gunner het volgende:

[..]
Ik kan je een leeg A4'tje geven?
Zelf even zitten googlen, deze zouden gratis en legaal moeten zijn, hebben denk ik met name nieuws en docu achtige kanalen.... (zit op m'n werk en kan het nu niet echt testen)

www.pluto.tv
www.distro.tv
  dinsdag 7 februari 2023 @ 13:02:12 #11
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_207892558
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 15:42 schreef ytram het volgende:
Maar zijn diensten als NLziet, Videoland, NPO start, Kijk en RTLxl in de basis niet gewoon IPTV
Ja, maar als men hier vraagt naar IPTV kunnen we wel aannemen dat ze vooral geinteresseerd zijn in de illegale abonnementen met duizenden zenders om zodoende bv heel goedkoop sport etc te kijken.
pi_207906807
quote:
3s.gif Op zondag 5 februari 2023 17:48 schreef Treinhoer het volgende:

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Allemaal crap. Nu kijk ik toch nooit televisiekanalen, dus heb het ook niet meer nodig.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  donderdag 9 februari 2023 @ 16:36:45 #13
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_207923901
Dit jaar via Ali even kijken hoe en wat. Misschien ook een setup boxje halen zodat je verder niks nodig hebt.
pi_207923968
Ik heb nu een abo via IPTVDARK en draai dit op m'n chromecast met googletv met de app IPTVsmarterspro.

ben redelijk tevreden, alleen de kwaliteit tijdens voetbalwedstrijden valt me soms wat tegen. Als het te snel gaat, lijkt het een klein beetje "schokkerig".

Heeft het nut om een ander kastje te kopen? ander abonnement? andere app?

Ik heb ook NLziet, die ik via dezelfde chromecast draai, en hier ervaar ik de problemen niet.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')