abonnement Unibet Coolblue
pi_207864253
Gistermiddag tijdens het fietsen in een bocht onderuit gegaan en vrij hard op mijn schouder terecht gekomen. Na de val voelde de schouder even wat gevoelig aan maar dat verdween al snel, daarna nog zonder problemen 2 uur gefietst.

Vannacht werd ik wakker van de pijn in mijn schouder en heb ik daardoor de rest van de nacht niet goed meer kunnen slapen.
Als ik voor de spiegel sta zie ik niets vreemds aan mijn sleutelbeen, SC en AC gewricht lijken ook onveranderd. In ontspannen toestand lijken beide schouders ook even recht te staan.

Maar ik kan er verder niet veel meer mee, omhoog bewegen is een no-go door de pijn, een beetje naar buiten toe gaan kan maar voelt zeer onprettig aan. Bicep curl beweging gaat wel goed.

Als ik op de schouder druk voelt het gevoelig als ik op mijn schouderkop druk, daar heb ik ook een constante pijn, beurs gevoel. Omdat ik geen last heb van een bloeduitstorting verwacht ik niet dat mijn pezen gescheurd zijn.

Wat denken jullie? Gewoon een gekneusde schouder en wat rust nemen, en eventueel morgen de HA bellen? Ik verwacht dat die verder ook niet veel meer kan doen dat rust te adviseren.
BlaBlaBla
pi_207864408
Ik zou morgen wel even de huisarts bellen. Wanneer ze het niet nodig vinden dat je langs komt zullen ze dat wel laten weten.
pi_207864419
Gewoon gekneusd dus, heb ik regelmatig gehad. Kan wel 3 weken duren voordat je er geen last meer van hebt. Als er echt iets kapot was had je echt geen 2 uur meer kunnen fietsen. Gekneusd voel je pas de volgende dag als alles stijf is geworden.
pi_207865204
Ook eens met m’n enkel gehad. Aan het wandelen, ging door m’n enkel en vrolijk paar uur doorgelopen, beetje pijn maar ging wel. Daarna 3 uur in de auto teruggereden en toen ik uitstapte kon ik m niet meer bewegen van de pijn. Gekneusd dus.
  zondag 5 februari 2023 @ 14:44:02 #5
277627 Seven.
We are Borg.
pi_207865604
Ja, ff bellen. Kan ook zijn dat je een spier gescheurd hebt of zo.
Resistance is futile.
pi_207866972
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 13:29 schreef Soldier2000 het volgende:

Wat denken jullie? Gewoon een gekneusde schouder en wat rust nemen, en eventueel morgen de HA bellen? Ik verwacht dat die verder ook niet veel meer kan doen dat rust te adviseren.
Gekneusd denk ik. De huisarts kan toch niks doen als het ook dik is, sturen ze je gelijk weer naar huis. Dan moet je over 1-2 weken maar weer komen. Dus ik zou gewoon even paar weken afwachten en wel goed blijven bewegen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_207894953
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 13:38 schreef Centenbak het volgende:
Gewoon gekneusd dus, heb ik regelmatig gehad. Kan wel 3 weken duren voordat je er geen last meer van hebt. Als er echt iets kapot was had je echt geen 2 uur meer kunnen fietsen. Gekneusd voel je pas de volgende dag als alles stijf is geworden.
Heb jij dan ervaring met een gekneusde schouder? Ook in de zin dat je er niet meer mee kan heffen?
Bij de Anteflexie beweging kom ik nu niet verder dan 30 graden.
Ik ben overigens wel naar de HA geweest, die gaf aan 3x600mg ibuprofen per dag, en dan na 3 dagen checken of er verbetering is. Pas een foto maken bij geen verbetering.

BlaBlaBla
pi_207895194
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 16:43 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]
Heb jij dan ervaring met een gekneusde schouder? Ook in de zin dat je er niet meer mee kan heffen?
Bij de Anteflexie beweging kom ik nu niet verder dan 30 graden.
Ik ben overigens wel naar de HA geweest, die gaf aan 3x600mg ibuprofen per dag, en dan na 3 dagen checken of er verbetering is. Pas een foto maken bij geen verbetering.

[ afbeelding ]
Wel ooit gehad aan mijn schouder, maar wanneer ik die weer helemaal vrij kon bewegen weet ik niet meer precies, ook aan polsen en ribben gehad. Heeft gewoon tijd nodig, maar laat gerust een foto maken.
pi_207895324
Ik heb wel ervaring met een breuk na een val op mijn schouder, dat merkte ik echt wel meteen, en toen kon ook zeker niet meer fietsen. Drie weken lang.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')