abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_207848797
Stel, de situatie in Oekraïne escaleert. Hoewel strikt genomen het voorbestaan van de Russische Staat niet in gevaar is starten Poetin of zijn handlangers een nucleaire aanval op zowel Oekraïne als de NAVO.

Het is 07:28 als je wakker wordt gemaakt door een NL-alert. De boodschap is duidelijk: een nucleaire aanval op Nederland kan ieder moment beginnen en de overheid roept op binnen te blijven. Op internet zijn berichten over een aanval op een aantal andere NAVO-landen, maar nog niet op Nederland.

07:46, het internet en de televisie valt uit.

Wat ga jij dan doen? Buiten staan in de hoop dat de volgende bom op je hoofd valt? Ten strijde trekken richting de supermarkt om je overlevingskansen te vergroten?

Ik denk dat ik toch voor die laatste optie ga en nog ga 'vechten' om de overlevingskans te vergroten. Dus ventilatiesystemen uit, alles goed dichtmaken thuis en eten voor een week. Je zult misschien wel een paar uur hebben voordat de straling je huis bereikt (kans op een directe impact is statisch gezien klein). Familie bij elkaar verzamelen uiteraard zodat je samen 'gaat' als het zover is.

Een alternatief zou zijn om direct naar de grote steden te rijden om een bom te koppen, maar je hebt kans dat vooral straling krijgt en wekenlang een gruwelijke dood sterft.
pi_207849082
Strandstoel zonnebril op, halve liter in de hand en genieten van de show
pi_207849155
Ze zullen alleen Rotterdam en Antwerpen platleggen. Rest ander plekken laten ze rust. Afhankelijk van de wind zullen stralingen rond 50-100 km van de bron besmetten.. Daarbuiten is nog te doen.

Anders kan je beter de platteland of de bergen in.. (Scandinavisch landen dus) en of je neemt een grote zeiljacht die over oceaan kan, op weg naar Caribisch eilanden..

Of je meldt aan bij de leger.. Veel succes..
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_207849539
Er is hier in de buurt een perfecte schuilplaats als wij die op tijd kunnen bereiken dan overleven wij het wel, maar wat daarna?
pi_207849575
Carriere maken
Voordat de bom valt
Werken aan mijn toekomst
Voordat de bom valt
Ik ren door mijn agenda
Voordat de bom valt
Veilig in het ziekenfonds
Voordat de bom valt

En als de bom valt
Lig ik in mijn nette pak
Diploma's en mijn checks op zak
Mijn polis en mijn woordenschat
Onder de flatgebouwen van de stad
Naast jou

Laat maar vallen want
Het komt er toch wel van
Het geeft niet of je rent
Ik heb jou nooit gekend
Wil weten wie jij bent
Wil weten wie jij bent

Ik ben verzekerd van succes
Tegen brand en voor mijn leven
Ik heb van alles maar geen tijd
Ook niet voor heel even
Ik moet aan mijn salaris denken
En aan mijn relaties
Maar liever weet ik wie jij bent
Voordat het te laat is

Want als de bom valt
Dan lig ik in mijn nette pak
Diploma's en mijn checks op zak
Mijn polis en mijn woordenschat
Onder de flatgebouwen van de stad
Naast jou
Gino ♥
  zaterdag 4 februari 2023 @ 18:38:54 #6
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207849753
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 17:24 schreef Confetti het volgende:
Stel, de situatie in Oekraïne escaleert. Hoewel strikt genomen het voorbestaan van de Russische Staat niet in gevaar is starten Poetin of zijn handlangers een nucleaire aanval op zowel Oekraïne als de NAVO.

Het is 07:28 als je wakker wordt gemaakt door een NL-alert. De boodschap is duidelijk: een nucleaire aanval op Nederland kan ieder moment beginnen en de overheid roept op binnen te blijven. Op internet zijn berichten over een aanval op een aantal andere NAVO-landen, maar nog niet op Nederland.

07:46, het internet en de televisie valt uit.

Wat ga jij dan doen? Buiten staan in de hoop dat de volgende bom op je hoofd valt? Ten strijde trekken richting de supermarkt om je overlevingskansen te vergroten?

Ik denk dat ik toch voor die laatste optie ga en nog ga 'vechten' om de overlevingskans te vergroten. Dus ventilatiesystemen uit, alles goed dichtmaken thuis en eten voor een week. Je zult misschien wel een paar uur hebben voordat de straling je huis bereikt (kans op een directe impact is statisch gezien klein). Familie bij elkaar verzamelen uiteraard zodat je samen 'gaat' als het zover is.

Een alternatief zou zijn om direct naar de grote steden te rijden om een bom te koppen, maar je hebt kans dat vooral straling krijgt en wekenlang een gruwelijke dood sterft.
In bed, wip doen en dan slapen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 4 februari 2023 @ 19:05:11 #7
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_207850194
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 17:49 schreef Captain_Ghost het volgende:
Anders kan je beter de platteland of de bergen in
Komt die hele Randstad hier zeker weer om eten bietsen, hongerwinter all over again :{w
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_207850510
Als we echt die kant opgaan, pak ik gewoon de boot en ga ik wel over-nucleaire-winteren in een deel van de wereld waar ze niet met bommen gooien. Midden op de Atlantische Oceaan zit je sowieso veilig lijkt mij. En we zijn zelfvoorzienend, dus daar kunnen we het wel een tijdje uithouden. Al is het niet daverend comfortabel. Je steekt daar niet voor je lol over.
pi_207850668
Snel mijn voedsel en watervoorraad naar mijn gangkast verplaatsen, alle gaten en kieren dichtmaken en wachten tot de boel letterlijk is overgewaaid
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_207853063
quote:
9s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 19:05 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Komt die hele Randstad hier zeker weer om eten bietsen, hongerwinter all over again :{w
Dat kunnen ze niet meer. want geen benzine of diesel.. Die gaat direct naar de leger..
Bovendien snappen ze de platteland niet en zal verdwalen.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_207853372
quote:
9s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 19:05 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Komt die hele Randstad hier zeker weer om eten bietsen, hongerwinter all over again :{w
We accepteren alleen goud.
pi_207865498
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 17:49 schreef Captain_Ghost het volgende:
Ze zullen alleen Rotterdam en Antwerpen platleggen. Rest ander plekken laten ze rust. Afhankelijk van de wind zullen stralingen rond 50-100 km van de bron besmetten.. Daarbuiten is nog te doen.

Anders kan je beter de platteland of de bergen in.. (Scandinavisch landen dus) en of je neemt een grote zeiljacht die over oceaan kan, op weg naar Caribisch eilanden..

Of je meldt aan bij de leger.. Veel succes..
Huidige en voormalige opslagplaatsen van nucleaire wapens zijn ook allemaal aan de beurt hoor. Dus een kwart van Nederland gaat omver, en de rest ligt in de zwaarste fallout categorie.
pi_207868518
Denk dat er wel een aantal subs van usa frankrijk daarboven rusland in het water liggen...alle faciliteiten etc staan allang op de radar...
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 17:45 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Strandstoel zonnebril op, halve liter in de hand en genieten van de show
Met bbq...
Ik zwaai naar dieren.
pi_207868597
Zullen er al niet een zooi subs liggen boven rusland...die alle targets al 24/7 op scherp houden...?
Rusland maakt toch geen schijn van kans...
Ik zwaai naar dieren.
  zondag 5 februari 2023 @ 18:20:50 #15
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_207869512
Ik heb die NL-toeter niet ingesteld, dus ik sterf vredig in mijn slaap.
  zondag 5 februari 2023 @ 18:23:25 #16
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_207869537
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 17:49 schreef Captain_Ghost het volgende:
Ze zullen alleen Rotterdam en Antwerpen platleggen. Rest ander plekken laten ze rust. Afhankelijk van de wind zullen stralingen rond 50-100 km van de bron besmetten.. Daarbuiten is nog te doen.

Utrecht want spoor, Leeuwarden want F-16's, Den Helder want bootjes, Brunssum want verouderde kaarten en dan vergeet ik vast nog een aantal.
pi_207869540
Fappen.
Fallout 4 aanzetten.
Bier zuipen.

The End :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_207869562
Volkel ligt hemelsbreed op 20 kilometer afstand, dus RIP ikke :'(
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 5 februari 2023 @ 18:33:28 #19
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207869650
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2023 18:25 schreef StateOfMind het volgende:
Volkel ligt hemelsbreed op 20 kilometer afstand, dus RIP ikke :'(
mar goed jij komt in de hemel ., dat heb jij weer mee
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Miss 200.000.000! zondag 5 februari 2023 @ 18:35:37 #20
367000 roos94
pi_207869688
Steeds www.fok.nl blijven vernieuwen
pi_207874620
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 17:49 schreef Captain_Ghost het volgende:
Ze zullen alleen Rotterdam en Antwerpen platleggen. Rest ander plekken laten ze rust. Afhankelijk van de wind zullen stralingen rond 50-100 km van de bron besmetten.. Daarbuiten is nog te doen.

Anders kan je beter de platteland of de bergen in.. (Scandinavisch landen dus) en of je neemt een grote zeiljacht die over oceaan kan, op weg naar Caribisch eilanden..

Of je meldt aan bij de leger.. Veel succes..
Nou nee, Volkel, woensdrecht en Gilze Rijen gaan er ook een koppen. Dus als Brabander kun je het vergeten. Ik trek naar apotheek om oxycodon te jatten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 6 februari 2023 @ 08:33:59 #22
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_207874691
Ik zou huilen.
pi_207880091
Je merkt er geen hol van, veel plezier met panieken, bang zijn en huilen
pi_207881675
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 08:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Nou nee, Volkel, woensdrecht en Gilze Rijen gaan er ook een koppen. Dus als Brabander kun je het vergeten. Ik trek naar apotheek om oxycodon te jatten.
Voor mij is de platteland juist in de Noorden.
Zuiden hebben ze volbouwen met een megastallen, pakhuizen..
Westen zitten vol met beterweters en denkt dat er geen bom op hun kop zal komen.
Oosten vluchten graag naar Duitsland.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 7 februari 2023 @ 16:58:42 #25
414785 sirdanilot
pi_207895123
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 21:10 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]
Dat kunnen ze niet meer. want geen benzine of diesel.. Die gaat direct naar de leger..
Bovendien snappen ze de platteland niet en zal verdwalen.
Je kan toch gewoon fietsen?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 7 februari 2023 @ 17:01:52 #26
414785 sirdanilot
pi_207895158
Ik weet het niet, godallemachtig wat ben ik hier toch doodsbang voor en ik kan er niks aan doen :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Ik woon nou dus in Dublin Ierland wat officieel geen NAVO is, maar ik denk niet dat Rusland daar wat om geeft.

Ik woon in het centrum van Dublin wat mij wel een doelwit lijkt voor een kernwapen, in het beste geval ga ik dus in 1 klap dood. Flits boem weg. Een ander doelwit zou kunnen zijn Dublin Port (da's maar een paar kilometer hemelsbreed dus als het een beetje een flinke is ben ik ook meteen weg), Dublin Airport (en dat is 10 km hemelsbreed dus dan zit ik net in de ergste categorie van zwaargewond maar niet in 1 klap dood) en Shannon airbase helemaal in het westen van het land (te ver weg om impact te hebben op mij).
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 7 februari 2023 @ 17:04:06 #27
414785 sirdanilot
pi_207895178
Ik ga denk ik vooral mijn familie nog even bellen als dat nog kan voor de klap.

Tegen iedereen zeggen ' I TOLD YOU SO !' Ik waarschuw al continu over het gevaar van kernbommen en iedereen zegt dat ik me niet zo moest aanstellen. Ja ja zie je nou wel?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 7 februari 2023 @ 17:05:48 #28
414785 sirdanilot
pi_207895197
Oh mijn god ik ben nou weer helemaal in de paniek
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 7 februari 2023 @ 17:23:21 #29
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_207895347
In de koude oorlog hadden de Russen maar 6 doelen aangewezen als taktisch doel en daarbij zouden wapens worden ingezet met een maximale 200kt lading. Deze doelen zouden zijn Amsterdam (Haven) Rotterdam (Haven) Den Haag (Regering), Utrecht (verkeersknooppunt), Arnhem (Ijssellinie) en Zwolle (IJssellinie) en ze zouden kiezen voor de luchtexplosie dus veel schade en geen fallout.

Dus alleen deze regio's zouden veel schade hebben maar amper stralingsproblemen.

Ik heb hoog resolutie aanvalskaarten in mijn bezit.

[ Bericht 3% gewijzigd door trigt013 op 07-02-2023 17:24:03 ( ) ]
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_207895381
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 17:05 schreef sirdanilot het volgende:
Oh mijn god ik ben nou weer helemaal in de paniek
Gelukkig woon in Dublin en vallen ze dat niet aan.
pi_207895695
Dag des oordeels komt uit de bijbel.
Als je het boek van Jona leest zie je wat je kan proberen.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_207895764
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 17:05 schreef sirdanilot het volgende:
Oh mijn god ik ben nou weer helemaal in de paniek
Als je nu dit steeds aan denken, dan gebeurt het.
Dus je kan beter energie aan ander dingen besteden. Bijv leuke dingen in Dublin.

Linksom of rechtsom iedereen gaat ooit dood, maar hoe en wat kan je beetje zelf bepalen. Dat is toch beter dan niets. Bovendien neem je de levenservaring mee.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_207895914
Het zal hoe dan ook wel escaleren maar stel gewoon je vertrouwen op De Here Jezus en kom Tot Hem en dan maakt de dood op deze aarde het allemaal minder erg. Want beter word het toch niet meer volgens de bijbel.
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 7 februari 2023 @ 18:36:17 #34
414785 sirdanilot
pi_207896002
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 18:28 schreef Remco2021 het volgende:
Het zal hoe dan ook wel escaleren maar stel gewoon je vertrouwen op De Here Jezus en kom Tot Hem en dan maakt de dood op deze aarde het allemaal minder erg. Want beter word het toch niet meer volgens de bijbel.
Dan ga ik op tot Gods altaren
Mijn God die bron van vreugd
Dan zal ik juichend stem en snaren
Ten roem van Zijne goedheid paren
Die na kortstondig ongeneugd
Mij eindeloos verheugt

Of zo ging die ongeveer ik heb het nog geweten hoor
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 7 februari 2023 @ 18:37:13 #35
414785 sirdanilot
pi_207896012
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 18:13 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]
Als je nu dit steeds aan denken, dan gebeurt het.
Dus je kan beter energie aan ander dingen besteden. Bijv leuke dingen in Dublin.

Linksom of rechtsom iedereen gaat ooit dood, maar hoe en wat kan je beetje zelf bepalen. Dat is toch beter dan niets. Bovendien neem je de levenservaring mee.
Dit vind ik ook een troost

Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 7 februari 2023 @ 19:00:53 #36
414785 sirdanilot
pi_207896237
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 18:28 schreef Remco2021 het volgende:
Het zal hoe dan ook wel escaleren maar stel gewoon je vertrouwen op De Here Jezus en kom Tot Hem en dan maakt de dood op deze aarde het allemaal minder erg. Want beter word het toch niet meer volgens de bijbel.
Openbaring 8

En de zeven engelen, die de zeven bazuinen hadden, bereidden zich om te bazuinen.

7 En de eerste engel heeft gebazuind, en er is geworden hagel en vuur, gemengd met bloed, en zij zijn op de aarde geworpen; en het derde deel der bomen is verbrand, en al het groene gras is verbrand.

8 En de tweede engel heeft gebazuind, en er werd iets als een grote berg, van vuur brandende, in de zee geworpen; en het derde deel der zee is bloed geworden.

9 En het derde deel der schepselen in de zee, die leven hadden, is gestorven; en het derde deel der schepen is vergaan.

10 En de derde engel heeft gebazuind, en er is een grote ster, brandende als een fakkel, gevallen uit den hemel, en is gevallen op het derde deel der rivieren, en op de fonteinen der wateren.

11 En de naam der ster wordt genoemd Alsem; en het derde deel der wateren werd tot alsem; en vele mensen zijn gestorven van de wateren, want zij waren bitter geworden.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_207896298
De kans dat je de komende maanden dood gaat door de weg over te steken, auto te rijden of trap te lopen lijkt me vele, vele malen groter dan dood door nucleaire wapens in de komende jaren. Wees daar dus maar eerder bang voor...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 7 februari 2023 @ 19:21:33 #38
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_207896487
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 19:00 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Openbaring 8

En de zeven engelen, die de zeven bazuinen hadden, bereidden zich om te bazuinen.

7 En de eerste engel heeft gebazuind, en er is geworden hagel en vuur, gemengd met bloed, en zij zijn op de aarde geworpen; en het derde deel der bomen is verbrand, en al het groene gras is verbrand.

8 En de tweede engel heeft gebazuind, en er werd iets als een grote berg, van vuur brandende, in de zee geworpen; en het derde deel der zee is bloed geworden.

9 En het derde deel der schepselen in de zee, die leven hadden, is gestorven; en het derde deel der schepen is vergaan.

10 En de derde engel heeft gebazuind, en er is een grote ster, brandende als een fakkel, gevallen uit den hemel, en is gevallen op het derde deel der rivieren, en op de fonteinen der wateren.

11 En de naam der ster wordt genoemd Alsem; en het derde deel der wateren werd tot alsem; en vele mensen zijn gestorven van de wateren, want zij waren bitter geworden.
Maar één derde deel van alles?
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 7 februari 2023 @ 20:41:05 #39
414785 sirdanilot
pi_207898172
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 19:21 schreef Rickocum het volgende:

[..]
Maar één derde deel van alles?
Valt nog goed mee he.

Wie oren heeft, die hore.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_207898319
Op Fvd stemmen.

Oh nee, dan is het al te laat.
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 7 februari 2023 @ 20:53:47 #41
414785 sirdanilot
pi_207898442
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 20:48 schreef matigeuser het volgende:
Op Fvd stemmen.

Oh nee, dan is het al te laat.
Die gaan ook zodra de bommen gevallen zijn ontkennen dat het rusland was. ALS er al nog een Nederlander over is dan.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_207922963
Heel veel zonnecreme op doen.
  donderdag 9 februari 2023 @ 15:27:25 #43
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_207923138
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 18:05 schreef Alarmonoff het volgende:
Dag des oordeels komt uit de bijbel.
Als je het boek van Jona leest zie je wat je kan proberen.
Schuilen in een vis? :+
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
  donderdag 9 februari 2023 @ 16:36:30 #44
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_207923899
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 19:00 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Openbaring 8

En de zeven engelen, die de zeven bazuinen hadden, bereidden zich om te bazuinen.

7 En de eerste engel heeft gebazuind, en er is geworden hagel en vuur, gemengd met bloed, en zij zijn op de aarde geworpen; en het derde deel der bomen is verbrand, en al het groene gras is verbrand.

8 En de tweede engel heeft gebazuind, en er werd iets als een grote berg, van vuur brandende, in de zee geworpen; en het derde deel der zee is bloed geworden.

9 En het derde deel der schepselen in de zee, die leven hadden, is gestorven; en het derde deel der schepen is vergaan.

10 En de derde engel heeft gebazuind, en er is een grote ster, brandende als een fakkel, gevallen uit den hemel, en is gevallen op het derde deel der rivieren, en op de fonteinen der wateren.

11 En de naam der ster wordt genoemd Alsem; en het derde deel der wateren werd tot alsem; en vele mensen zijn gestorven van de wateren, want zij waren bitter geworden.
Er staat ook wanneer de dag des oordeels is:

According to the Bible the “End Times” Should Have Already Occurred!

Jesus and his apostles made many prophecies concerning the Armageddon. Christians would have you believe that it shall come as “a thief in the night”. Yet, the Bible is rather clear concerning when it would happen. Matter of fact, the Bible consistently said it would follow soon after Jesus’ death. When you point out such verses to Christians they will try to weasel it out of it by saying Christ was talking about his “future” apostles versus the ones he was directly speaking to. All it takes is a close examinations of the pronouns used in order to see that Christ truly did believe the end times would have happened nearly 2,000 years ago. Keep in mind that the Bible claims it is “fit for reproof’ and Christianity “lives and dies on the resurrection and end times”. If we are to believe these verses and accept that the end time prophecies failed then surely the whole book is invalid.

False Prophecies About the Armageddon:

Jesus’ Predictions:

1) Jesus falsely prophesies directly to the high priest (Caiphas) that he would live to see his second coming. Jesus uses the term “coming on the clouds of heaven”. This clearly negates the “coming” as the resurrection but as a return to the earth on CLOUDS, not his return in human form from the dead. (Matthew 26:64 & Mark 14:62)

“But I tell you: From now on you will see ‘the Son of Man seated at the right hand of the Power’ and ‘coming on the clouds of heaven.'” (Matthew 26:64 NAB)

Then Jesus answered, “I am; and ‘you will see the Son of Man seated at the right hand of the Power and coming with the clouds of heaven.'” (Mark 14:62 NAB)

2) Jesus mistakenly tells his followers that he will return and establish his kingdom within their lifetime. Matthew 23:36 & 24:34

Amen, I say to you, all these things will come upon this generation. (Matthew 23:36 NAB)

“Immediately after the tribulation of those days, the sun will be darkened, and the moon will not give its light, and the stars will fall from the sky, and the powers of the heavens will be shaken. And then the sign of the Son of Man will appear in heaven, and all the tribes of the earth will mourn, and they will see the Son of Man coming upon the clouds of heaven with power and great glory. And he will send out his angels with a trumpet blast, and they will gather his elect from the four winds, from one end of the heavens to the other. “Learn a lesson from the fig tree. When its branch becomes tender and sprouts leaves, you know that summer is near. In the same way, when you see all these things, know that he is near, at the gates. Amen, I say to you, this generation will not pass away until all these things have taken place. Heaven and earth will pass away, but my words will not pass away. (Matthew 24:29-35 NAB)

3) YET AGAIN, Jesus claims those standing RIGHT BEFORE HIM shall see the Armageddon. Matthew 16:28 “There be some standing here, which shall not taste of death, till they see the Son of Man coming in his kingdom.” Don’t let Christians lie to you and claim Jesus was referring to his modern day believers. The words “some standing HERE will not taste death” clearly refutes such nonsense. Obviously the people he was speaking to died, and curiously Jesus STILL isn’t here to claim his kingdom.

4) Jesus falsely prophesies that the end of the world will come within his listeners’ lifetimes.

Amen, I say to you, this generation will not pass away until all these things have taken place. Heaven and earth will pass away, but my words will not pass away. (Mark 13:30-31 NAB)

He also said to them, “Amen, I say to you, there are some standing here who will not taste death until they see that the kingdom of God has come in power.” (Mark 9:1 NAB)

5) Jesus falsely predicts that some of his listeners would live to see him return and establish the kingdom of God.

“Truly I say to you, there are some standing here who will not taste death until they see the kingdom of God.” (Luke 9:27 NAB)

6) Jesus implies that he will return to earth during the lifetime of John. (John 21:22)

7) Jesus says that all that he describes (his return, signs in the sun, moon, wars, stars, etc.) will occur within the lifetime of his listeners. He purposely defines their generation and NOT a future one. Considering that NONE of those signs took place during the resurrection and that he uses the term of “Heaven and earth shall pass away”, Clearly Jesus is prophesying that nearly 2,000 years ago Armageddon SHOULD have occurred. (Luke 21:25-33)

“There will be signs in the sun, the moon, and the stars, and on earth nations will be in dismay, perplexed by the roaring of the sea and the waves. People will die of fright in anticipation of what is coming upon the world, for the powers of the heavens will be shaken. And then they will see the Son of Man coming in a cloud with power and great glory. But when these signs begin to happen, stand erect and raise your heads because your redemption is at hand.” He taught them a lesson. “Consider the fig tree and all the other trees. When their buds burst open, you see for yourselves and know that summer is now near; in the same way, when you see these things happening, know that the kingdom of God is near. Amen, I say to you, this generation will not pass away until all these things have taken place. Heaven and earth will pass away, but my words will not pass away. (Luke 21:25-33 NAB)

[Editor’s note: Matthew 10:23 also has Jesus telling his disciples that the second coming will occur before the disciples finish preaching in Israel: “When they persecute you in one town, flee to another. Amen, I say to you, you will not finish the towns of Israel before the Son of Man comes.” (Matthew 10:23 NAB)]

John’s Predictions

8) John believes “the time is at hand,” and that the things that he writes about in Revelation will “shortly come to pass.” (Revelations 1:1-3)

9) John quotes Jesus (1900 years ago) as saying he will come “quickly.” (Revelations 22:7, 12 & 20)

10) John thinks he is living in “the last times.” He knows this because he sees so many antichrists around. (1 John 2:18)

11) John says that the antichrist was already present at the time 1 John was written. (1 John 4:3)

12) John quotes Jesus (1900 years ago) as saying he will come “quickly.” (Revelations 3:11, 22:7, 12 & 20)

Paul’s Predictions

13) Paul thought that the end was near and that Jesus would return soon after he wrote these words. (Philippians 4:5)

14) Paul believes he is living in the “last days.” (Hebrews 1:2)

15) Paul believed that Jesus would come “in a little while, and will not tarry.” (Hebrews 10:37)

16) In 1 Thessalonians 4:16-17 Paul stated: “For the Lord himself shall descend from heaven with a shout, with the voice of the archangel, and with the trump of God: And the dead Christ shall rise first: Then we which are alive and remain shall be caught up together with them in the clouds to meet the Lord in the air: And so shall we ever be with the Lord.” Paul shared the delusion, taught by Jesus, in that he expected to be snatched up bodily into heaven with other saints then living, who would, thus, never taste death. The use of “we” clearly proves as much. It is difficult to deny that Paul was certain that the end of the world was coming in the lifetime of his contemporaries.

Other Prophecies About Armageddon:

17) James thought that Jesus would return soon. (James 5:8)

18) Peter wrongly believed that he was living in the “last times” and that “the end of all things is at hand.” (1 Peter 1:20 & 4:7)
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  donderdag 9 februari 2023 @ 18:46:33 #45
472044 Ghost_Buster
I aint 'fraid of no ghost
pi_207925540
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 17:45 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Strandstoel zonnebril op, halve liter in de hand en genieten van de show
DIT! ^O^
Gevaccineerd.
pi_208011410
Voorbereidingen zijn al een half jaar geleden getroffen.
https://forum.fok.nl/topic/2657748/stavromulabeta-s-culinaire-schuilkelder.html

Alhoewel die strandstoel met zonnebril en Schultenbräu ook wel een optie is, nu de dagen weer zonniger worden.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_208039015
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 17:45 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Strandstoel zonnebril op, halve liter in de hand en genieten van de show
Precies.

Een nuke op onze kerncentrale en het kassa .

Is het de nuke niet dat ons dood , dan is het de dijken die kapot zijn gegaan .
Die ons kikkerlandje overstroomt met zeewater .

Kan je beter buiten zitten met de laaste slok bier.
En je vrouw die de laaste blowpijp geeft .
pi_208039039
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 19:20 schreef VEM2012 het volgende:
Als we echt die kant opgaan, pak ik gewoon de boot en ga ik wel over-nucleaire-winteren in een deel van de wereld waar ze niet met bommen gooien. Midden op de Atlantische Oceaan zit je sowieso veilig lijkt mij. En we zijn zelfvoorzienend, dus daar kunnen we het wel een tijdje uithouden. Al is het niet daverend comfortabel. Je steekt daar niet voor je lol over.
IJsland of Groenland .
Niks te halen daar .
Dus dat word vissen ,beren en anderen soorten stropen en opeten.
pi_208039135
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 17:24 schreef Confetti het volgende:
Stel, de situatie in Oekraïne escaleert. Hoewel strikt genomen het voorbestaan van de Russische Staat niet in gevaar is starten Poetin of zijn handlangers een nucleaire aanval op zowel Oekraïne als de NAVO.

Het is 07:28 als je wakker wordt gemaakt door een NL-alert. De boodschap is duidelijk: een nucleaire aanval op Nederland kan ieder moment beginnen en de overheid roept op binnen te blijven. Op internet zijn berichten over een aanval op een aantal andere NAVO-landen, maar nog niet op Nederland.

07:46, het internet en de televisie valt uit.

Wat ga jij dan doen? Buiten staan in de hoop dat de volgende bom op je hoofd valt? Ten strijde trekken richting de supermarkt om je overlevingskansen te vergroten?

Ik denk dat ik toch voor die laatste optie ga en nog ga 'vechten' om de overlevingskans te vergroten. Dus ventilatiesystemen uit, alles goed dichtmaken thuis en eten voor een week. Je zult misschien wel een paar uur hebben voordat de straling je huis bereikt (kans op een directe impact is statisch gezien klein). Familie bij elkaar verzamelen uiteraard zodat je samen 'gaat' als het zover is.

Een alternatief zou zijn om direct naar de grote steden te rijden om een bom te koppen, maar je hebt kans dat vooral straling krijgt en wekenlang een gruwelijke dood sterft.
als er echt grootschalige nuclaire gedoe is, ga ik geen moeite doen om te overleven hoor.. post apocalyptisch leven kan je niet op zitten te wachten :{
pi_208039193
Ik ga dan peuken halen, eindelijk een acceptabele reden.



quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 1 / 2
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')