Ik bedacht woensdagmiddag op een begrafenis dat ik helemaal geen dienst wilde. Zet mij maar ergens neer waar mensen dan een drankje en een hapje kunnen doen en daarna in besloten kring begraven. Geen speeches, geen tranen, lekkere muziek en mooie verhalen graag, gewoon onderling.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 09:48 schreef LeSage het volgende:
[..]
Nee, snap ik. Ik zou daar zelf wel graag de dienst laten doen, hele prettige ruimte, open. Maar dan daarna hoef ik dus niet op die begraafplaats te liggen. Zit wel aan het crematorium, dus dat is ook gewoon een optie.
#omdenkenquote:Op zaterdag 4 februari 2023 09:56 schreef Symphonic het volgende:
Lijklucht: een komisch blijspel in de luwte
Mijn moeder had dat ook ja, mochten ook absoluut geen lelies gebruiken van haarquote:Op zaterdag 4 februari 2023 10:02 schreef Leandra het volgende:
Ik heb met de geur van lelies al een uitvaart-associatie, voor mij staat dat voor lijklucht, terwijl ik prima weet dat een kadaver heel anders ruikt, dus werkelijke lijklucht ook.
Lelies worden juist gebruikt om de lijklucht te maskeren.
Ik eigenlijk ook niet, want niet handig/moet onderhouden etc.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 09:50 schreef SQ het volgende:
Ik wil soberso onder geen beding onder de grond gestopt worden. Huuu.
Ja joh maar een negenjarige moet je zulke keuzes ook niet laten makenquote:Op zaterdag 4 februari 2023 10:07 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ik eigenlijk ook niet, want niet handig/moet onderhouden etc.
En toen kregen we via de tablet van de oudste (9) een berichtje 'papa en mama mogen we jullie alsjeblieft begraven want dan kan ik soms naar jullie toe'
Dussss
Dan is dat een tamelijk inefficiënte aanpak.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 10:09 schreef exode het volgende:
Er hangt al een half uur een politiehelikopter boven de wijk. Zouden die ook een lijklucht zoeken?
Ze hebben wel de zoeklamp aan, dus ik denk inderdaad dat ze wat anders zoeken.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 10:10 schreef SQ het volgende:
[..]
Dan is dat een tamelijk inefficiënte aanpak.
Nou, los van het feit dat ik niet gecremeerd wil worden, wil ik zolang ik een jong kind heb ook niet begraven worden op een plek waar hij niet makkelijk naartoe kan.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 10:07 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ik eigenlijk ook niet, want niet handig/moet onderhouden etc.
En toen kregen we via de tablet van de oudste (9) een berichtje 'papa en mama mogen we jullie alsjeblieft begraven want dan kan ik soms naar jullie toe'
Dussss
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |