abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 vrijdag 3 februari 2023 @ 15:23:13 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_207833452
Dit alles, ondanks de gruwelijke Soundos. Die tevergeefs probeerde de show te stelen. Ben over het algemeen niet van de massa hysterie. Vooral niet qua humor om te lachen. Maar dit is idd briljant.



Henry van Loon gaat staan, omarmt zichzelf, hij zucht en slikt. Lachen is uit den boze, maar kan hij zich inhouden nu zijn collega Bas Hoeflaak zingt dat ‘ie gaat ‘spelen met zijn fluit’? Het fragment uit LOL last one laughing is al dagen trending op sociale media en bedrijven als Albert Heijn en Spotify haken erop in. Genoeg reden voor Hoeflaak om Het Fluitlied daadwerkelijk uit te brengen.

Het Prime Video-programma is de Nederlandse versie van een wereldwijd succesvol concept: tien komieken in een huis, die zes uur lang niet mogen lachen. De eerste keer lachen wordt vergeven, maar bij de tweede keer lig je eruit. Wie als laatste overblijft, wint 50.000 euro voor het goede doel.

Iedereen mag voorwerpen meenemen naar het met camera’s volgehangen huis, waar ook een podium met een gong in de woonkamer staat. Slaat één van de komieken op de gong, dan is de rest verplicht om zonder lach naar de collega’s te kijken. Als Bas Hoeflaak (49) op die gong slaat, verzamelen Henry van Loon, Alex Ploeg, Rayen Panday, Soundos El Amhadi, Stefano Keizers en Nienke Plas zich netjes om hem heen. Hoeflaak zet zijn liedje in, met een bloedserieus gezicht:

Ik ga zo lekker spelen op mijn fluit/ga straks een stukje spelen op mijn fluit/hij zit hier in een doosje en daar haal ik 'm straks uit/ik ga zo lekker spelen op mijn fluit Rayen Panday kijkt om zich heen, ziet Henry van Loon opstaan. Hoeflaak zingt met een uitgestreken gelaat een onverstaanbaar zinnetje. Panday houdt het niet meer en lacht. Een paar seconden later schiet ook Alex Ploeg in de lach. Soundos El Amhadi grijpt naar haar hoofd, ook zij verliest haar pokerface. Panday, hikkend van het lachen: ,,Ga ik er hierom uit?”

Valse fluit
Van Loon, die al eerder heeft gezegd dat hij gevoelig is voor de humor van Hoeflaak, lijkt zichzelf intussen kalm te wiegen. Hij hupst met zijn armen om zich heen van het ene op het andere been. Nienke Plas kijkt strak voor zich uit, Stefano Keizers probeert zo boos mogelijk te kijken om zich vooral niet op de act van Hoeflaak te concentreren. Maar als Hoeflaak z'n fluit uit het doosje haalt, en stoïcijns een ontzettend valse toon inzet, breekt Van Loon. Die stort op de grond van het lachen. ,,Ik ontplof gewoon, het is zó grappig”, zegt de cabaretier even later. ,,Bas boven baas... Ik ben woordgrappen aan het maken, wat ís dit man.”

En zo vallen Hoeflaaks tegenstanders bij bosjes: alleen Keizers en Plas weten geen grimas te trekken. De video trekt in een paar dagen al 750.000 kijkers en wordt veelvuldig gedeeld op social media. Ook het TikTok-account van Albert Heijn besteed er aandacht aan. ‘Handen omhoog als je dit nummer ook niet uit je hoofd kan krijgen’. Spotify smeekt op z'n beurt om een officiële versie.

En zo zit Hoeflaak, onder meer bekend van de Sluipschutters, daags na de uitzending met zijn Droog Brood-kompaan Peter van de Witte in de studio om Het Fluitlied op te nemen. Dat het fragment viral gaat, had hij niet aan zien komen. ,,Het gaat helemaal los, ongelooflijk. Ik hoorde dat zelfs kinderen op schoolpleinen het lied nu ook al zingen.”

Hij had bij het bedenken vooraf al de grootste lol met Van de Witte, met wie hij de act bedacht. ,,We hadden voor dit programma zes dingen bedacht, daar waren we in twee tot drie avonden mee klaar. Dan lig je op momenten helemaal blauw van het lachen.”
Man met de lange arm

,,Tijdens de opnames kan dat natuurlijk niet. In de act die ik eerder in LOL deed, de man met de lange arm (waarin vanachter een rood gordijn een eindeloos lange arm de kamer in schuift, red.), stond ik achter een doek en zag de rest niet. Nu had ik het soms zwaar, vooral als de andere komieken in de lach schieten. Ik raakte zelfs even mijn tekst kwijt. Maar toch zit je in een bepaalde concentratie, zoals je dat ook op het podium hebt voor publiek. Dat helpt. Toen Henry brak, was ik gelukkig op mijn fluit aan het spelen, dat hielp om zo stoïcijns te blijven.”

Het Fluitlied komt op zeer korte termijn uit. Op tijd voor carnaval. Zullen we mensen verkleed zien als Bas Hoeflaak? ,,Inclusief fluit? (lacht) We zullen het zien, ik ben heel benieuwd wat dit allemaal gaat brengen.”


_O_

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_207833470
Briljant topic.
pi_207833915
Ik heb wat fragmentjes van dit programma gezien, maar ik zou dit moeiteloos winnen.

Er is helemaal niets grappigs aan.

Ik had het er nog over met George, maar ook hij snapte de clou nie.

:B @Haags
  User die overal opduikt 2022 vrijdag 3 februari 2023 @ 16:07:53 #4
186611 Haags
pi_207833959
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 16:03 schreef Wereldgozer het volgende:
Ik heb wat fragmentjes van dit programma gezien, maar ik zou dit moeiteloos winnen.

Er is helemaal niets grappigs aan.

Ik had het er nog over met George, maar ook hij snapte de clou nie.

:B @:Haags
Ik werd verkouden in de SM kelder, noemen ze dat nu kinkhoest?
Zonder wrijving geen glans
  vrijdag 3 februari 2023 @ 16:24:09 #5
206164 Gibson88
Beste debater aldus tong80
pi_207834160
Fluittong80 topic _O_
Aan het typen...
  Trouwste user 2022 vrijdag 3 februari 2023 @ 16:28:53 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_207834208
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 16:03 schreef Wereldgozer het volgende:
Ik heb wat fragmentjes van dit programma gezien, maar ik zou dit moeiteloos winnen.

Er is helemaal niets grappigs aan.

Ik had het er nog over met George, maar ook hij snapte de clou nie.

:B @:Haags
Daar gaat het niet over. Ik zou er nooit naar gekeken hebben. Het gaat nu viral. Dan heb ik m'n bedenkingen. Maar dit is briljant.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 vrijdag 3 februari 2023 @ 16:29:33 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_207834217
quote:
16s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 16:24 schreef Gibson88 het volgende:
Fluittong80 topic _O_
Hier kan ik niks tegenin brengen. Hoe graag ik zou willen.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_207835868
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 16:07 schreef Haags het volgende:

[..]
Ik werd verkouden in de SM kelder, noemen ze dat nu kinkhoest?
Kijk, voor een goede portie humor kunnen ze ons gewoon bellen.
pi_207836958
Denk dat je er bij had moeten zijn
pi_207836979
Geniale act.

Jammer van Soundos inderdaad, wat kan die toch alles verzieken. :')
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
  Trouwste user 2022 zaterdag 4 februari 2023 @ 08:46:42 #11
7889 tong80
Spleenheup
pi_207842366
quote:
17s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 19:52 schreef Speedfight het volgende:
Geniale act.

Jammer van Soundos inderdaad, wat kan die toch alles verzieken. :')
Waarom krijgt zo iemand steeds weer zendtijd:? Net als Martijn de Koning. Die mensen zijn zo ontzettend niet-grappig. :{

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zaterdag 4 februari 2023 @ 08:56:11 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_207842445
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_207875216
Als dit al briljant is, waar schaal je CCR dan in @tong80 ?
pi_207875305
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 09:25 schreef streamjohan het volgende:
Als dit al briljant is, waar schaal je CCR dan in @:tong80 ?
In wat voor Boomertopic ben ik nou weer beland? :? (SuzieQ was een hoerrrrrr)
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  maandag 6 februari 2023 @ 09:37:00 #15
338319 ZarB
Piña colada
pi_207875340
Ik had dit programma never nooit bekeken (want Soundos, Nienke Plas, Roué Verveer, Stefano Keizers) als ik niet toevallig op de radio een stukje van het fluitlied hoorde en ze gingen bellen met Bas. Het klonk allemaal wel hilarisch.

En ik moet zeggen: ik vond er echt wel grappige stukjes bij zitten. Overall is de onderlinge interactie overwegen cringe, zoals dat gaat bij NL comedians. Maar het liedje van Tineke en de herdenkingstrompet van Alex Ploeg waren wel geniaal _O_
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  maandag 6 februari 2023 @ 09:37:49 #16
338319 ZarB
Piña colada
pi_207875351
Het boek voorlezen door Rayen Panday vond ik ook wel grappig.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  Trouwste user 2022 maandag 6 februari 2023 @ 12:19:31 #17
7889 tong80
Spleenheup
pi_207877235
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 09:25 schreef streamjohan het volgende:
Als dit al briljant is, waar schaal je CCR dan in @:tong80 ?
TOP-10 allertijden.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 7 februari 2023 @ 07:03:02 #18
338319 ZarB
Piña colada
pi_207888968
https://www.shownieuws.nl(...)spelen-op-mijn-fluit

Shownieuws heeft per ongeluk een artikel van de Speld gejat _O-
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')