Ja! Officiële FOK!-baby, 2e helft van juliquote:Op maandag 30 januari 2023 20:41 schreef Viv het volgende:
Eindelijk een nieuw deel!Wie wil er in de OP bij de uitgerekende data?
Ja hoor, doe maar 1 septemberquote:Op maandag 30 januari 2023 20:41 schreef Viv het volgende:
Ikke! 30 juni is de uitgerekende datumquote:Op maandag 30 januari 2023 20:41 schreef Viv het volgende:
Poeh. Had ze voorheen ook al smetvrees, of is dat iets wat tijdens de zwangerschap begonnen is?quote:Op maandag 30 januari 2023 21:44 schreef Piles het volgende:
Jullie nog tips hoe om te gaan met een zwangere met extreme smetvrees?
Vriendin is helemaal panisch voor listeria. Niet meer uit eten, geen sla, 1000 keer handen wassen tijdens eten en koken, dat soort dingen. Ik doe mn best om me er naar te schikken, maar kost wel moeite af en toe
Tijdens zwangerschap begonnen, waarschijnlijk getriggerd door een keer in de tuin werken toen ze nog niet wist dat ze zwanger was (kans op toxoplasmose, voelde ze zich nog weken schuldig over). Voelt zich extreem verantwoordelijk voor de gezondheid van het kindje, en wil daardoor elk risico uit de weg gaan (dat laatste is niet nieuwquote:Op maandag 30 januari 2023 23:06 schreef Viv het volgende:
[..]
Poeh. Had ze voorheen ook al smetvrees, of is dat iets wat tijdens de zwangerschap begonnen is?
quote:Op maandag 30 januari 2023 23:19 schreef Lemijn het volgende:
Ik zou die zwangere naar de huisarts sturen. Het klinkt wel als teveel invloed op haar dagelijks leven en als ze dat straks voortzet op het kind zelf (mag niet vies worden, mag niet buiten spelen, of andere angsten over diens gezondheid met alle vermijding van dien) lijkt me dat niet zo goed voor iedereen.
Ja graag, midden juni komt ons meisjequote:Op maandag 30 januari 2023 20:41 schreef Viv het volgende:
Op sommige momenten realiseer je je inderdaad hoe kwetsbaar jij en je kindje zijn, maar als het de overhand neemt is het niet gezond. Ik zou het sowieso met de verloskundige bespreken, die zijn er ook voor dit soort dingen en kunnen je eventueel doorverwijzen. Misschien dat een toxoplasmose test al een hoop zorgen wegneemt, wellicht is er meer nodig. Neem de angsten van je vriendin wel serieus maar probeer wel de juiste hulp te krijgen samen.quote:Op maandag 30 januari 2023 21:44 schreef Piles het volgende:
Jullie nog tips hoe om te gaan met een zwangere met extreme smetvrees?
Vriendin is helemaal panisch voor listeria. Niet meer uit eten, geen sla, 1000 keer handen wassen tijdens eten en koken, dat soort dingen. Ik doe mn best om me er naar te schikken, maar kost wel moeite af en toe
16 juni, meisje!quote:Op maandag 30 januari 2023 20:41 schreef Viv het volgende:
Wat is dan het gevaar van een bos bloemen joh? Vergeef me mijn onwetendheid, toen ik voor het laatst zwanger was was dit nog geen dingquote:Op dinsdag 31 januari 2023 08:35 schreef Ed1234 het volgende:
Toxoplasmose en Listeria zijn wel twee verschillende dingen natuurlijk. Ik denk wel dat ze dit met de verloskundige moet bespreken. Ik herken het van iemand in mijn omgeving. Nou heeft zij altijd al wel last gehad van een lichte dwangstoornis maar in de zwangerschap onder invloed van hormonen kreeg het helemaal de overhand. Ik weet nog dat ik in die periode een keertje bloemen voor haar kocht, ze keek ernaar alsof ik haar ter plekke wilde vergiftigen. Hormonen kunnen gekke dingen met een mens doen.
16 inmiddelsquote:Op maandag 30 januari 2023 23:26 schreef margaretha_01 het volgende:
Hoeveel weken is je vriendin zwanger? Ik zou zeggen, geef haar de tijd en ruimte om er voor haarzelf een weg in te vinden… ook als het moeilijk is voor jou om er mee om te gaan.
quote:Op dinsdag 31 januari 2023 08:35 schreef Ed1234 het volgende:
Ik weet nog dat ik in die periode een keertje bloemen voor haar kocht, ze keek ernaar alsof ik haar ter plekke wilde vergiftigen. Hormonen kunnen gekke dingen met een mens doen.
https://www.rivm.nl/listeriosequote:Op dinsdag 31 januari 2023 11:13 schreef SQ het volgende:
[..]
Wat is dan het gevaar van een bos bloemen joh? Vergeef me mijn onwetendheid, toen ik voor het laatst zwanger was was dit nog geen ding
Maar... je eet toch geen bloemen???quote:Op dinsdag 31 januari 2023 12:08 schreef Piles het volgende:
[..]![]()
Herkenbaar.
[..]
https://www.rivm.nl/listeriose
Nee, maar je raakt ze aan, ze liggen op het aanrecht, je gebruikt een mesje om ze te snijden.quote:
Dit zou wel het punt zijn waarop ik iemand keihard ging uitlachen.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 12:14 schreef Piles het volgende:
[..]
Nee, maar je raakt ze aan, ze liggen op het aanrecht, je gebruikt een mesje om ze te snijden.
En daarna eet je iets > besmetting.
Zo gaat het ongeveer in het brein van een hormonale, irrationele zwangere
Ja dat heb ik ook geprobeerd.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 12:16 schreef SQ het volgende:
[..]
Dit zou wel het punt zijn waarop ik iemand keihard ging uitlachen.
Misschien de dorens, maar eerlijk gezegd heb ik geen idee. Ik heb zelf gelukkig niet heel veel last van de hormonen maar merk ook wel wat invloed. Zo hebben wij een verbouwing gehad tijdens de zwangerschap en dat trok ik echt heel slecht. Toen was ik ook bang voor stof en vluchtige gassen en dat soort dingen. Het hielp ook niet dat het huis weken naar kit rook. En ik merk nu dat ik sommige wegen of bruggen ineens eng vind, terwijl ik er jaren zonder nadenken overheen reed. Heel vreemd hoe dat werkt.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 11:13 schreef SQ het volgende:
[..]
Wat is dan het gevaar van een bos bloemen joh? Vergeef me mijn onwetendheid, toen ik voor het laatst zwanger was was dit nog geen ding
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |