Alvast bedankt
quote:Tuuuuuuuurlijk
Op zondag 9 februari 2003 21:04 schreef Marden het volgende:
Mijn ouders willen mischien een Apple kopen maar kan er in plaats van MAC OS X ook Win. Xp op ???Alvast bedankt
Ik heb ook Mac OS X op mijn Pentium draaien met dubbelboot met XP.. Geen probleem..
![]()
[Dit bericht is gewijzigd door Wile_E_Coyote op 09-02-2003 21:06]
quote:Tja... je hebt macs, en je hebt PC's...
Op zondag 9 februari 2003 21:05 schreef Marden het volgende:
KLOTE !!
die krengen zijn niet compatible...
Dus als jij spellen wil spelen zal je waarschijnlijk zelf een bakkie moeten kopen. (of je ouders overtuigen met je enorme overtuigingskracht en de pluspunten van PC... (waaronder de prijs)
[Dit bericht is gewijzigd door Jordy-B op 09-02-2003 21:07]
quote:Waarom? Om een oud liedje te parafaseren:
Op zondag 9 februari 2003 21:05 schreef Marden het volgende:
KLOTE !!
Anything XP can do, OS X can do better
quote:Ik zei ook die van mijn ouders want ik heb hem al bijna
Op zondag 9 februari 2003 21:06 schreef Jordy-B het volgende:[..]
Tja... je hebt macs, en je hebt PC's...
Dus als jij spellen wil spelen zal je waarschijnlijk zelf een bakkie moeten kopen.
quote:
Op zondag 9 februari 2003 21:07 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Waarom? Om een oud liedje te parafaseren:
Anything XP can do, OS X can do better
quote:Huh? Een Mac is uitstekend Mac compatible. Een PC niet. Net zoals een Mac niet PC-compatible is.
Op zondag 9 februari 2003 21:06 schreef Jordy-B het volgende:[..]
Tja... je hebt macs, en je hebt PC's...
quote:Jammer dat GOD niet echt compatible is dan...
Op zondag 9 februari 2003 21:05 schreef QyRoZ het volgende:
*Lacht heel hard*Nee dus.
Waarom zou je dat willen? Mac OS X is God.
quote:good point maar je moet wel een hele zware mac hebben wil Xp lekker draaien met VPC.
Op zondag 9 februari 2003 21:26 schreef Dovenwereld het volgende:
Met emulator wel ..
Enne, OS X is god, dan is god wel behoorlijk on af
quote:
Op zondag 9 februari 2003 21:24 schreef dikkebanaan het volgende:
Welke gek wil er nu XP draaien als je OS X kan krijgen??
quote:compatible met elkaar...
Op zondag 9 februari 2003 21:21 schreef qltel het volgende:[..]
Huh? Een Mac is uitstekend Mac compatible. Een PC niet. Net zoals een Mac niet PC-compatible is.
vast niet 't helderste licht van de familie, hè?
quote:Als je niet eens de functies van smilies weet dan ben je dat inderdaad niet.
Op zondag 9 februari 2003 21:42 schreef Jordy-B het volgende:[..]
compatible met elkaar...
vast niet 't helderste licht van de familie, hè?
quote:Ze zijn anders behoorlijk compatible hoor....
Op zondag 9 februari 2003 21:42 schreef Jordy-B het volgende:
compatible met elkaar...
quote:nog langer: ehrrrrrrrrrrr................met VMWare?
Op zondag 9 februari 2003 21:05 schreef HeatWave het volgende:
kort: nee
lang: neeeeeeeeee
quote:Is er niet voor de mac. Virtual PC wel.
Op zondag 9 februari 2003 22:24 schreef s0k het volgende:
nog langer: ehrrrrrrrrrrr................met VMWare?
quote:emuleren kan wel, maar daar koop je geen machine voor, das onzin natuurlijk. beetje teveel geld uitgeven aan een peperdure mek om dan nog onder VPC XP te gaan draaien
Op zondag 9 februari 2003 22:24 schreef s0k het volgende:[..]
nog langer: ehrrrrrrrrrrr................met VMWare?
quote:Martijn, ik zit al de laatste weken tegen je te brabbelen over Mac's hoe cool ze wel niet zijn, stel je nog zo'n domme vraag
Op zondag 9 februari 2003 21:04 schreef Marden het volgende:
Mijn ouders willen mischien een Apple kopen maar kan er in plaats van MAC OS X ook Win. Xp op ???Alvast bedankt
Edit: Geen flame, goeie vriend van me ![]()
Je kan wel met Connectix Virtual PC Windows XP in een ander venster draaien
quote:Two bodies same minds..........
Op zondag 9 februari 2003 23:24 schreef D-Devil het volgende:
Is dit ook een appel topic.
quote:Het lijkt me alleen niet dat je daar een dure Mac voor koopt. Kun je beter een goedkoop PC'tje scoren, draait nog sneller ook
Op zondag 9 februari 2003 23:24 schreef EdSchouten het volgende:[..]
Je kan wel met Connectix Virtual PC Windows XP in een ander venster draaien
quote:Of gewoon een Mac OS X en Virtual PC niet gebruiken. Who needs it anyway
Op zondag 9 februari 2003 23:31 schreef Tijn het volgende:
Het lijkt me alleen niet dat je daar een dure Mac voor koopt. Kun je beter een goedkoop PC'tje scoren, draait nog sneller ook
Vooral als je ziet wat Marden met zijn PC gaat doen (dat weet ik):
MSN
Outlook (maar dan iets anders
)
Internetten
Medal of Honor
Die vader en moeder:
Patience
Patience
Patience
Die zus:
MSN
MSN
MSN
Dat is het enige, neem dat maar van mij aan.
[Dit bericht is gewijzigd door EdSchouten op 09-02-2003 23:36]
quote:Tsja, als je liever een console hebt dan een echte computer is dat natuurlijk jouw keus
Op zondag 9 februari 2003 23:34 schreef EdSchouten het volgende:[..]
Of gewoon een Mac OS X en Virtual PC niet gebruiken. Who needs it anyway
Windows is zo bagger als wat (Sorry, Bill) en het x86 platform is al helemaal doodgeroest. Yah, lekker, spelen met mijn seriele poortOf hengsten met mijn scanner
Het mooie geheugentellertje met opstarten, x86, ik hou
van je
quote:Draait dat op MacOS dan?
Op zondag 9 februari 2003 23:34 schreef EdSchouten het volgende:[..]
Medal of Honor
quote:Een Apple is geen console, het is gewoon een PC met alle onnodige zooi eruit stampt. Alle ouwe prut die wij nog MOETEN hebben om compatibiliteit, ligt daar al bij het grof vuil. Ik weet zeker dat je mooie KT400 chipsetje 2x zo klein zou kunnen zijn als VIA zelf mocht weten wat ze wouden.
Op zondag 9 februari 2003 23:35 schreef Tijn het volgende:
Tsja, als je liever een console hebt dan een echte computer is dat natuurlijk jouw keus
quote:Jah
Op zondag 9 februari 2003 23:37 schreef Tijn het volgende:
Draait dat op MacOS dan?
[Dit bericht is gewijzigd door EdSchouten op 09-02-2003 23:39]
quote:Oh, ok. Zet jij er even een ander moederbord in dan?
Op zondag 9 februari 2003 23:38 schreef EdSchouten het volgende:[..]
Een Apple is geen console, het is gewoon een PC
quote:Kan dat dan niet?
Op zondag 9 februari 2003 23:39 schreef Tijn het volgende:
Oh, ok. Zet jij er even een ander moederbord in dan?
quote:Ook het moederbord wat jij wil of alleen Apple-spul?
Op zondag 9 februari 2003 23:39 schreef EdSchouten het volgende:[..]
Je kan zelfs een moederbord van de powerbook bestellen als het moet
quote:Dat moederbord is wat jij wilt
Op zondag 9 februari 2003 23:40 schreef Tijn het volgende:
Ook het moederbord wat jij wil of alleen Apple-spul?
Als ik het zo samenvat is een Apple geen PC omdat hij maar van 1 merk is. Dat is noujuist wat de Apple superieur maakt, zij verlenen geen licenties maar blijven bij zichzelf.
Eigenlijk vonden jullie 3 jaar geleden een ATi dus ook geen videokaart
quote:precies
Op zondag 9 februari 2003 23:42 schreef EdSchouten het volgende:
quote:Omdat je dan kunt kiezen wat jij wilt ipv wat Apple voor je heeft uitgekozen.
Op zondag 9 februari 2003 23:42 schreef EdSchouten het volgende:[..]
Dat moederbord is wat jij wilt
Waarom zou je eigenlijk een andere willen?
quote:Nee, we waren nog maar net begonnen. Ik ging nog zeggen dat MacOS pas vanaf X een command line heeft en het weinig had gescheeld of support voor TCP/IP had er niet in gezeten
Als ik het zo samenvat is een Apple geen PC omdat hij maar van 1 merk is.
quote:Uhuh, das ook de kracht van Nintendo. Ook leuk speelgoed
Dat is noujuist wat de Apple superieur maakt, zij verlenen geen licenties maar blijven bij zichzelf.
quote:ATi is al jaren fabrikant van prima videokaarten. Wat wil je zeggen?
quote:Omdat die ook geen licenties verleenden
ATi is al jaren fabrikant van prima videokaarten. Wat wil je zeggen?
quote:Hauppauge, speelgoed. Intel, speelgoed (die verkopen namelijk hun cores niet door
Dat is noujuist wat de Apple superieur maakt, zij verlenen geen licenties maar blijven bij zichzelf.
[Dit bericht is gewijzigd door EdSchouten op 09-02-2003 23:47]
quote:Euh, dus? Je kon ze wel in ieder systeem inbouwen.
Op zondag 9 februari 2003 23:45 schreef EdSchouten het volgende:[..]
Omdat die ook geen licenties verleenden
Tis nogal een verschil of je fabrikant bent van 1 type hardware, of van complete systemen.
Leuk, maar ik ga niet weer duidelijk maken dat de mac het niet KAN winnen
quote:Uhuh. Zondagavond he
Op zondag 9 februari 2003 23:47 schreef HeatWave het volgende:
Alweer een mac/pc flame topic?
quote:Dat zeg ik net, tis nogal anders of je 1 klein stukje hardware maakt of complete systemen.
Op zondag 9 februari 2003 23:45 schreef EdSchouten het volgende:[..]
Hauppauge, speelgoed. Intel, speelgoed (die verkopen namelijk hun cores niet door
).
Ik heb de behoefte niet om met losse te kaarten te gaan knoeien en neem graag genoegen met reference boards van de fabrikant zelf. Maar ik wil wèl zelf bepalen hoe ik die componenten samenstel.
quote:Wat is het verschil dan? De kwaliteit
Op zondag 9 februari 2003 23:46 schreef Tijn het volgende:
Euh, dus? Je kon ze wel in ieder systeem inbouwen.Tis nogal een verschil of je fabrikant bent van 1 type hardware, of van complete systemen.
quote:Daarvoor bestaat nog altijd:
Op zondag 9 februari 2003 23:49 schreef Tijn het volgende:
Maar ik wil wèl zelf bepalen hoe ik die componenten samenstel.
[Dit bericht is gewijzigd door EdSchouten op 09-02-2003 23:51]
quote:En de prijs en de flexibiliteit. Je betaalt je blauw voor een Apple-machine en je kunt er dan niet eens het systeem van maken wat jij het liefst zou willen hebben.
Op zondag 9 februari 2003 23:49 schreef EdSchouten het volgende:[..]
Wat is het verschil dan? De kwaliteit
quote:Dat komt alleen voor invoerrechten!
Op zondag 9 februari 2003 23:50 schreef Tijn het volgende:
En de prijs en de flexibiliteit. Je betaalt je blauw voor een Apple-machine en je kunt er dan niet eens het systeem van maken wat jij het liefst zou willen hebben.
[offtopic]
quote:Larry fan?
Ken sent me
quote:en producten uit taiwan hebben geen invoerrechten hier??
Op zondag 9 februari 2003 23:52 schreef EdSchouten het volgende:[..]
Dat komt alleen voor invoerrechten!
In America is een PowerBook nog goedkoper als een flikker-medion notebook die 5 kilo weegt en 2 uur met een batterij kan.
De Apple machines zijn daar goedkoper omdat de USA haar eigen producten stimuleert...
quote:Medion komt niet uit Taiwan
Op zondag 9 februari 2003 23:53 schreef HeatWave het volgende:
en producten uit taiwan hebben geen invoerrechten hier??De Apple machines zijn daar goedkoper omdat de USA haar eigen producten stimuleert...
quote:Whatever...alsof dat wat uitmaakt, het komt iig niet uit Nederland
Op zondag 9 februari 2003 23:54 schreef EdSchouten het volgende:[..]
Medion komt niet uit Taiwan
quote:Nog een nadeel dus: je bent altijd afhankelijk van Apple en er is gewoon geen concurrentie, wat de prijs ook als een idioot omhoog drijft. Ieder ander bedrijf had allang fabrieken in lage loonlanden geplaatst en winstmarges verlaagd zodat ze scherpere prijzen kunnen rekenen.
Op zondag 9 februari 2003 23:52 schreef EdSchouten het volgende:[..]
Dat komt alleen voor invoerrechten!
Apple is een prima systeem, maar het is volledig standaard, zowel qua hardware als qua software. De keuzevrijheid is beperkt tot kiezen tussen standaardsysteem 1 of standaardsysteem 2. Het mooie PC's is nou juist dat je het van de grond af zelf kunt bouwen, zodat je zelf kunt bepalen waar dit specifieke systeem het beste voor geschikt is. En dan kun je er ook nog de software van jouw keuze op installeren zodat een systeem perfect afgestemd is voor z'n doel. Dat krijg je met een Apple nooit voor elkaar.
quote:In Duitsland is dat ding even duur als hier in de supermarkt hoor
Op zondag 9 februari 2003 23:55 schreef HeatWave het volgende:
Whatever...alsof dat wat uitmaakt, het komt iig niet uit Nederland
quote:Heb jij wel eens een Apple aangeraakt als ik vragen mag? Dit is echt serieus het DOMSTE wat ik ooit gehoord heb. Als je een server neemt en je knalt er Mac OS X Server op, kan je hem echt afstellen tot in de micropuntjes
Op zondag 9 februari 2003 23:56 schreef Tijn het volgende:
En dan kun je er ook nog de software van jouw keuze op installeren zodat een systeem perfect afgestemd is voor z'n doel. Dat krijg je met een Apple nooit voor elkaar.
[Dit bericht is gewijzigd door EdSchouten op 09-02-2003 23:58]
quote:Oh ja, kun je er andere software op gooie dan?
Op zondag 9 februari 2003 23:56 schreef EdSchouten het volgende:[..]
Heb jij wel eens een Apple aangeraakt als ik vragen mag? Dit is echt serieus het DOMSTE wat ik ooit gehoord heb.
quote:Nee dus.
Als je een server neemt en je knalt er Mac OS X Server op
quote:Hardware is in Duitsland altijd goedkoper. Maar nog is het niet relevant. Want in de US hoeft apple GEEN invoerrechten te betalen en Medion wel. En hier wel. En dan toch zijn die apples schofterig duur.
Op zondag 9 februari 2003 23:56 schreef EdSchouten het volgende:[..]
In Duitsland is dat ding even duur als hier in de supermarkt hoor
quote:Dat MAG gewoon niet! Dat merk misbruikte de jarenlange ontwikkelingstechnieken en stouwde ze er even voor 3 piek erin. Dat is gewoon lullig, net als dat ik opeens gewoon even MS binnen loop, Longhorn jat, EdSchoutOS noem en voor 5 piek verkoop.
Op zondag 9 februari 2003 23:57 schreef HeatWave het volgende:
Er was ooit wel een apple kloon, we hebben er nog een staan op het werk, maar ja daar was ome eppel niet zo blij mee, die hebben ze maar even de nek omgedraaid. En dan NOG iets over MS te zeggen hebben.....
quote:nou ja Linux kan wel......
Op zondag 9 februari 2003 23:59 schreef Tijn het volgende:[..]
Oh ja, kun je er andere software op gooie dan?
[..]Nee dus.
quote:Bedoel je OS? Er schijnt zelfs een Linux Distro te zijn die de power aankan
Op zondag 9 februari 2003 23:59 schreef Tijn het volgende:
Oh ja, kun je er andere software op gooie dan?
quote:Is dat zo? Kzie zo gauw geen G4-versie van Red Hat eik.
Op zondag 9 februari 2003 23:59 schreef HeatWave het volgende:[..]
nou ja Linux kan wel......
quote:Oh wow, een hele?
Op maandag 10 februari 2003 00:00 schreef EdSchouten het volgende:[..]
Er schijnt zelfs een Linux Distro te zijn die de power aankan
quote:Ik zie ook zo gauw geen Windows versie voor SPARC
Op maandag 10 februari 2003 00:01 schreef Tijn het volgende:
Is dat zo? Kzie zo gauw geen G4-versie van Red Hat eik.
[Dit bericht is gewijzigd door EdSchouten op 10-02-2003 00:03]
quote:het OS was gewoon mac OS alleen de hardware was gekloond. En zoveel eigen hardware heeft apple niet hoor. IBM processoren, ATI videokaarten etc. etc.
Op zondag 9 februari 2003 23:59 schreef EdSchouten het volgende:[..]
Dat MAG gewoon niet! Dat merk misbruikte de jarenlange ontwikkelingstechnieken en stouwde ze er even voor 3 piek erin. Dat is gewoon lullig, net als dat ik opeens gewoon even MS binnen loop, Longhorn jat, EdSchoutOS noem en voor 5 piek verkoop.
Dus appel vond het gewoon niet zo LEUK dat men niet meer HUN overpriced hardware MOEST kopen om mac OS te draaien. En dat is een beetje jammer.
Waarom iemand ook mac OS WIL draaien is me een raadsel, zeker in die tijd. OS9 ![]()
OsX is best aardig hoor, maar heeft HEEL veel gebreken...
quote:sparc niet, alpha wel. Sparc loont ook niet echt he?
Op maandag 10 februari 2003 00:02 schreef EdSchouten het volgende:[..]
Ik zie ook zo gauw geen Windows versie voor SPARC
Dat is echt een simpel antwoord, strstr("Linux","RedHat") = 0
En dat Linux op Apple draait is niet echt de verdienste van Apple natuurlijk, dat draait OVERAL op, de Ipod, de Xbox etc, als het maar een CPU heeft...
quote:Dus jij vind het ook terecht dat VIA ook even lekker zonder licentie een P4 chipset heeft gemaakt? Ik dus niet! Intel heeft daar geld in gestoken, Apple ook. Net alsof het ontwerp van de PowerMac een 10 piek was.
Op maandag 10 februari 2003 00:03 schreef HeatWave een boel
quote:je hebt gelijk, bashen die meuk!
Op maandag 10 februari 2003 00:03 schreef Tijn het volgende:
Jah, je kan natuurlijk ook wel weer gaan zeggen dat elk systeem bestaansrecht heeft en dat Macs prima werken, maja, what's the fun in that
quote:Concurrentie is altijd een goeie zaak. Desnoods regel je het met een rechtzaak en betaal je wat royalties, maar van zomaar producten uit de markt drukken wordt niemand blij.
Op maandag 10 februari 2003 00:05 schreef EdSchouten het volgende:[..]
Dus jij vind het ook terecht dat VIA ook even lekker zonder licentie een P4 chipset heeft gemaakt? Ik dus niet! Intel heeft daar geld in gestoken, Apple ook. Net alsof het ontwerp van de PowerMac een 10 piek was.
Je koopt een apple voor macOS X!!
quote:Ed heeft vriendjes
Op maandag 10 februari 2003 00:07 schreef Markster het volgende:
owww welke IDIOOT! gaat er nou een apple kopen om WINDOWS op te draaien??Je koopt een apple voor macOS X!!
quote:Bangeschijterds
Op maandag 10 februari 2003 00:06 schreef HeatWave het volgende:
je hebt gelijk, bashen die meuk!
quote:Kwas het op zich wel met je eens dat Windows draaien op een Mac niet zo'n goed plan is
Op maandag 10 februari 2003 00:07 schreef EdSchouten het volgende:[..]
Ed heeft vriendjes
quote:Voor een spelcomputer waar de meeste spelletjes niet op draaien? Nou zeg, zie me schudden van angst
Op maandag 10 februari 2003 00:08 schreef EdSchouten het volgende:[..]
Bangeschijterds
quote:10 jaar? Dan ben ik al 6 systemen verder man, wat heb ik daar nou aan?
Op maandag 10 februari 2003 00:12 schreef EdSchouten het volgende:
Een spelcomputer? Veel spelletjes niet op doen?
Ik zou liever een bak willen die lekker safe is en 10 jaar technisch wordt ondersteunt (dat is zo) dan een pc van allemaal merken die niet samenwerken waarvan de baas van het grootste software bedrijf zijn eigen sql server wagenwijd openzet.
Trouwens, onderdelen die niet samenwerken? Nee, daar hebbie bij Apple nooit last van, daar kiest Steve namelijk alle onderdelen voor je. Sorry hoor, maar dan kies ik liever zelf wat ik wil en neem ik het risico wel. Als je trouwens jezelf een beetje informeert en weet waar je mee bezig bent is de kans dat je iets koopt wat niet samenwerkt met de rest van je systeem uiterst minimaal.
En wat Microsoft's SQL-servers verder met mijn PC's te maken hebben begrijp ik niet helemaal geloof ik
[flame on] XP pro is voor een pc bijna het beste dat je krijgen kunt , OSX is leuk maar mijn oude mac spul loopt er voor geen meter op , os 9.2.2 is daarintegen wel zwaar okee
[flame off]
quote:Niet iedereen is zo rijk daarvoor. Bij veel kranten in Nederland werken ze nog met DOS-bakken of hele ouwe macs, echt jaren 80-90. Vergis je je daar niet in.
Op maandag 10 februari 2003 00:16 schreef Tijn het volgende:
10 jaar? Dan ben ik al 6 systemen verder man, wat heb ik daar nou aan?Trouwens, onderdelen die niet samenwerken? Nee, daar hebbie bij Apple nooit last van, daar kiest Steve namelijk alle onderdelen voor je. Sorry hoor, maar dan kies ik liever zelf wat ik wil en neem ik het risico wel. Als je trouwens jezelf een beetje informeert en weet waar je mee bezig bent is de kans dat je iets koopt wat niet samenwerkt met de rest van je systeem uiterst minimaal.
En wat Microsoft's SQL-servers verder met mijn PC's te maken hebben begrijp ik niet helemaal geloof ik
quote:In bedrijfssituaties kan ik me nog enigszins voorstellen dat je voor Apple kiest. De prijs kan je dan niet zoveel schelen omdat het eenmalig is en verder heb je systemen waar je weinig van hoeft te weten en wat altijd draait.
Op maandag 10 februari 2003 00:19 schreef EdSchouten het volgende:[..]
Niet iedereen is zo rijk daarvoor. Bij veel kranten in Nederland werken ze nog met DOS-bakken of hele ouwe macs, echt jaren 80-90. Vergis je je daar niet in.
Maar thuis als hobby-systeem (wat voor mij en de meeste DIG'ers toch de voornaamste bezigheid is) zou ik nooit genoegen nemen met een dicht en standaard systeem als een Mac.
quote:Sure
Op maandag 10 februari 2003 00:20 schreef EdSchouten het volgende:
Sorry, ga nu slapen, morgen bashen we elkaar verder in, ok?
quote:Nee, als je weinig geld hebt moet je vooral bij Apple aankloppen
Op maandag 10 februari 2003 00:19 schreef EdSchouten het volgende:[..]
Niet iedereen is zo rijk daarvoor.
quote:Ja, zeker ja! Niet sluiten, morgen flamen we verder
Op maandag 10 februari 2003 00:23 schreef Tijn het volgende:
Sure
quote:Ik sluit niks
Op maandag 10 februari 2003 00:26 schreef EdSchouten het volgende:[..]
Ja, zeker ja! Niet sluiten, morgen flamen we verder
quote:Als je denkt dat er aan de Mac niets te tweaken is, verdien je het predicaat tweaker dus ook niet. Nep-mod!
Op maandag 10 februari 2003 00:22 schreef Tijn het volgende:
Maar thuis als hobby-systeem (wat voor mij en de meeste DIG'ers toch de voornaamste bezigheid is) zou ik nooit genoegen nemen met een dicht en standaard systeem als een Mac.
Zie ook:
http://www.apple.com/switch/stories/ellenfeiss.html
"and I was like.. uhuuhhh?"
quote:Ik ben serieus erg benieuwd. Kheb alleen geen Mac en ik ga er voor een maand ook niet 1 kopen
Op maandag 10 februari 2003 09:49 schreef dikkebanaan het volgende:
Mensen als Tijn zouden ze verplicht een maand lang achter een Mac met OS X moeten zetten, wedden dat ie daarna nooit meer XP wil draaien en alleen al bij het horen van het woord 'windows' al een paniekaanval krijgt?
quote:Maar je kunt ze niet zelf bouwen
Op maandag 10 februari 2003 09:45 schreef nietzman het volgende:[..]
Als je denkt dat er aan de Mac niets te tweaken is, verdien je het predicaat tweaker dus ook niet. Nep-mod!
[Dit bericht is gewijzigd door Tijn op 10-02-2003 09:57]
quote:Ja Ellen is een leuke reclame
Mensen als Tijn zouden ze verplicht een maand lang achter een Mac met OS X moeten zetten, wedden dat ie daarna nooit meer XP wil draaien en alleen al bij het horen van het woord 'windows' al een paniekaanval krijgt?
Zie ook:
http://www.apple.com/switch/stories/ellenfeiss.html
"and I was like.. uhuuhhh?"
Maar goed, ik heb hier op mijn werk een Mac en een PC, thuis HAD ik een Mac (ja met OSX) leuk hoor dat Mac OSX maar om nou te zeggen dat ik nooit meer iets anders wil dan XP/2K, Ik dacht het niet.
het ziet er wel leuk uit hoor, maar dat boeit me niet, bij XP zet ik ook meteen alle "eye-candy" uit. Rauwe prestaties wil ik! En als ik zie hoe snel XP dingen opstart ivm OSX, zeker in classic mode
wat moet ik dan met OSX?
Verder is er gewoon veel minder software te krijgen voor Apple en dat is ZEKER een argument dat niemand kan weerleggen.
Tel daarbij de prijs op, de onvrijheid met hardware keuze en het feit dat het (voor mij, ja is subjectief) minder lekker werkt en ik zeg
tegen de Mac.
quote:Dat lijkt me sowieso erg sterk trouwens, aangezien ik er de afgelopen jaren echt prima ervaringen mee heb gehad
en alleen al bij het horen van het woord 'windows' al een paniekaanval krijgt?
quote:Ja ik ook verder hoor, na 98 etc is het echt een prima OS geworden. Stabiel/compatible en erg veelzijdig. Ik blijf erbij dat er nog steeds geen ander OS in de buurt kan komen qua veelzijdigheid en gebruiksvriendelijkheid. Natuurlijk zijn er zwakke punten maar die heeft elk OS en windows combineert gewoon veel goede punten en concenteert zich niet op EEN punt.
Op maandag 10 februari 2003 10:00 schreef Tijn het volgende:[..]
Dat lijkt me sowieso erg sterk trouwens, aangezien ik er de afgelopen jaren echt prima ervaringen mee heb gehad
quote:Altijd
Op maandag 10 februari 2003 14:30 schreef EdSchouten het volgende:
Nog mensen om mee te trollen?
Iemand trouwens een iMac voor me te leen, voor ongeveer een maand?
quote:Zo kort? Dan mis je 7 jaar support man
Op maandag 10 februari 2003 14:32 schreef EdSchouten het volgende:
Voor mij een Powerbook? Voor... een 3 jaartjes?
Wat moet je met een imek tijn?
Ik heb pas mijn powerbook weer verkocht,ik kon er vrij weinig meermee dan internetten ![]()
en zelfs DAT liep niet echt lekker...
quote:Dan is dat ding klaar voor de vuilstort (lees: mijn zus)
Op maandag 10 februari 2003 14:35 schreef Tijn het volgende:
Zo kort? Dan mis je 7 jaar support man
quote:je zus met een powerbook vergelijken dat is pas trollen
Op maandag 10 februari 2003 14:37 schreef EdSchouten het volgende:[..]
Dan is dat ding klaar voor de vuilstort (lees: mijn zus)
quote:Bewijzen dat het niet voldoet
Op maandag 10 februari 2003 14:37 schreef HeatWave het volgende:Wat moet je met een imek tijn?
quote:
quote:Ah, dus eigenlijk gaan die krengen net zo kort mee als een PC. Dus je betaalt gewoon achterlijk veel voor die suffe 10 jaar garantie terwijl je er niks aan hebt. Lekker cashen voor Apple weer
Op maandag 10 februari 2003 14:37 schreef EdSchouten het volgende:[..]
Dan is dat ding klaar voor de vuilstort (lees: mijn zus)
quote:Nee, na 3 jaar issie te traag, net als een Medion, dies dan ook al traag
Op maandag 10 februari 2003 14:40 schreef Tijn het volgende:
Ah, dus eigenlijk gaan die krengen net zo kort mee als een PC. Dus je betaalt gewoon achterlijk veel voor die suffe 10 jaar garantie terwijl je er niks aan hebt. Lekker cashen voor Apple weer
quote:het moment dat ik reclame ga geloven is het moment dat ik vrijwillig van een klif afspring natuurlijk. Promotie van Apple gebruiken om aan te geven hoe goed Apple is.
Op maandag 10 februari 2003 14:39 schreef EdSchouten het volgende:
http://www.apple.com/switch/ads/ellenfeiss.html
http://www.apple.com/switch/ads/delasoul.html
Denk je dat trust reclame maakt dat ze bagger spullen maken??
quote:Uhuh. En desktop macs ook. En desktop PC's niet, want daar vervang je gewoon de CPU en kun je weer helemaal mee
Op maandag 10 februari 2003 14:42 schreef EdSchouten het volgende:[..]
Nee, na 3 jaar issie te traag, net als een Medion, dies dan ook al traag
quote:www.powerleap.nl ROELS
Op maandag 10 februari 2003 14:44 schreef Tijn het volgende:[..]
Uhuh. En desktop macs ook. En desktop PC's niet, want daar vervang je gewoon de CPU en kun je weer helemaal mee
goedkoop, simpel en doeltreffend upgraden
SPAM ja
quote:Dat zal een van de weinige dingen wezen waar we het allemaal over eens zijn..
Op maandag 10 februari 2003 14:43 schreef HeatWave het volgende:
Denk je dat trust reclame maakt dat ze bagger spullen maken??
quote:Nou IK wil wel, maar er valt voor de mekkers niet zo veel te halen hier, ze winnen het toch nooit
Op maandag 10 februari 2003 14:59 schreef Tijn het volgende:
Nou zeg, was dat het nou alweer?
quote:Nee hoor, de mekkers zijn hard bezig om software te porten naar Linux en OS X
Op maandag 10 februari 2003 15:03 schreef HeatWave het volgende:[..]
Nou IK wil wel, maar er valt voor de mekkers niet zo veel te halen hier, ze winnen het toch nooit
quote:moeten ze wel snel zijn want met de volgende software update gedraagt het hele OS zich weer anders
Op maandag 10 februari 2003 15:04 schreef dikkebanaan het volgende:[..]
Nee hoor, de mekkers zijn hard bezig om software te porten naar Linux en OS X
quote:Hebben ze van Microsoft geleerd
Op maandag 10 februari 2003 15:07 schreef HeatWave het volgende:[..]
moeten ze wel snel zijn want met de volgende software update gedraagt het hele OS zich weer anders
quote:nee MS dicht alleen maar gaten
Op maandag 10 februari 2003 15:16 schreef dikkebanaan het volgende:[..]
Hebben ze van Microsoft geleerd
quote:Hoi. Gefeliciteerd met je nieuwe internet verbinding
Op woensdag 17 september 2003 11:02 schreef TurnTableJunkie het volgende:
Voor alle Ellen Feiss fans
Ellen Feiss
Open je straks ook nog even een topic over AYBABTU en dansende hamsterjes?
quote:Wat een vreselijke doos.
Op woensdag 17 september 2003 11:02 schreef TurnTableJunkie het volgende:
Voor alle Ellen Feiss fans
Ellen Feiss
quote:jewehl.. iPods vind ik in verhouding tot andere mp3 spelers (vooral die compact flash gevallen) wel aardig geprijst
Op maandag 10 februari 2003 00:26 schreef Tijn het volgende:
Deze vond ik tot slot nog wel even erg leuk zelf
[..]Nee, als je weinig geld hebt moet je vooral bij Apple aankloppen
quote:Raakt kant noch wal Tijn, niet slaat, maar dat geheel terzijde
Op zondag 9 februari 2003 23:11 schreef Tijn het volgende:
Ok, spuit elf, maar als je Windows XP wil, slaat het echt kant noch wal om een Mac te kopen.
quote:Mwoah, ik vind iPods niet bepaald goedkoop. Maar ze komen wel keer op keer in allerlei onafhankelijke test naar boven als de beste MP3-harddisk-spelers die er zijn...
Op woensdag 17 september 2003 13:24 schreef Beathoven het volgende:[..]
jewehl.. iPods vind ik in verhouding tot andere mp3 spelers (vooral die compact flash gevallen) wel aardig geprijst
quote:Aaaaha
Op woensdag 17 september 2003 13:46 schreef nietzman het volgende:
Laten we eerlijk zijn, het eerste wat een goede AI voor Windows zou doen, zou het porten van OsX naar x86 zijn.
quote:daarom
Op woensdag 17 september 2003 13:39 schreef Jalu het volgende:[..]
Mwoah, ik vind iPods niet bepaald goedkoop. Maar ze komen wel keer op keer in allerlei onafhankelijke test naar boven als de beste MP3-harddisk-spelers die er zijn...
en als ik hier en daar hoor wat je betaalt voor een compact flash kaartje van een paar MB dan kun je beter het ouwe model iPod van 5 gig kopen
XP kan niet draaïen op een systeem met een 1 bits procc
je kan het altijd proberen natuurlijk ![]()
quote:Mwoah, er is een goed werkende x86 emulator om Windows te draaien op een Mac.(Virtual PC van Connectix, helaas nu opgekocht door Microsoft...)
Op woensdag 17 september 2003 16:09 schreef Captain_Le_Chuck het volgende:
XP -> 32bits procc
Mac OS -> 1 bitXP kan niet draaïen op een systeem met een 1 bits procc
je kan het altijd proberen natuurlijk
quote:x86 -> 32bit
XP -> 32bits procc
Mac OS -> 1 bit
WinXP heeft niet genoeg bitjes om op een Mac te draaien
quote:XP kun je tenminste nog emuleren (als je een beetje een rappe mac hebt). Het zal wel tegen 2010 worden voordat het andersom ook mogelijk is (X op PC)
XP -> 32bits procc
Mac OS -> 1 bitXP kan niet draaïen op een systeem met een 1 bits procc
je kan het altijd proberen natuurlijk
quote:x86 -> 64bit veel eerder dan dat de G5 dat had.
Op woensdag 17 september 2003 16:55 schreef Aaargh! het volgende:[..]
x86 -> 32bit
G5 powermac -> 64bitWinXP heeft niet genoeg bitjes om op een Mac te draaien
quote:en daarom is de G5 de eerste 64bits Workstation
Op woensdag 17 september 2003 19:03 schreef dazzle123 het volgende:[..]
x86 -> 64bit veel eerder dan dat de G5 dat had.
quote:
Op woensdag 17 september 2003 19:12 schreef Tesla het volgende:
Het kan gewoon met VPC (Virtual PC van Connectix Microsoft).
quote:Haal eerst die dikke banaan uit je reet, voordat je wat wilt zeggen.
Op woensdag 17 september 2003 19:18 schreef dikkebanaan het volgende:[..]
quote:1. Het kan gewoon niet.
Op woensdag 17 september 2003 19:06 schreef MallePall het volgende:
het is niet verstandig om XP te gaan draaien op een Apple.... aangezien dat je (volgens mij) een heel ander soort CPU hebt.
Een prettige dag verder
.
quote:
Op zondag 9 februari 2003 21:07 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Waarom? Om een oud liedje te parafaseren:
quote:daverend voorbeeld.. met freecell in actie
Op woensdag 17 september 2003 19:12 schreef Tesla het volgende:
Het kan gewoon met VPC (Virtual PC van Connectix).
quote:Je moet ook niet naar Apple fanaten luisteren. Weleens van de Opteron gehoord?
Op woensdag 17 september 2003 19:12 schreef Markster het volgende:[..]
en daarom is de G5 de eerste 64bits Workstation
quote:En hoeveel software is daar ook al weer voor beschikbaar? Om het nog maar niet te hebben over het gebrek aan werkende moederborden. Overigens was de Opteron bedoeld als server-CPU en de G5 machines zijn Personal Computers. Enig verschil dus...
Op woensdag 17 september 2003 22:13 schreef dazzle123 het volgende:[..]
Je moet ook niet naar Apple fanaten luisteren. Weleens van de Opteron gehoord?
Deze post bewijst dat je vooral ook niet al te blindelings naar x86 fanboys moet luisteren.
quote:De Opteron is bedoeld voor Server en Workstations.
Op woensdag 17 september 2003 22:29 schreef Jalu het volgende:[..]
En hoeveel software is daar ook al weer voor beschikbaar? Om het nog maar niet te hebben over het gebrek aan werkende moederborden. Overigens was de Opteron bedoeld als server-CPU en de G5 machines zijn Personal Computers. Enig verschil dus...
Deze post bewijst dat je vooral ook niet al te blindelings naar x86 fanboys moet luisteren.
En eh hoeveel software is er voor de Opteron? Heeeeeeeel erg veel. De opteron draait namelijk gewoon 32bit. 64 Bit kan hij echter ook.
En eh hoeveel 64 bit software is er voor de G5?
En wat betreft de moederborden die zijn al in diverse smaken beschikbaar. En is de G5 inmiddel al leverbaar? Paperlaunches zijn niet zo moeilijk hoor.
quote:Een werkstation is iets anders als een PC
Op woensdag 17 september 2003 22:34 schreef dazzle123 het volgende:[..]
De Opteron is bedoeld voor Server en Workstations.
quote:Gelukkig maar, want in legacy(32 bit) mode is hij soms langzamer en soms fractioneel sneller dan een gewone goedkope goed leverbare en compatibele Athlon.
En eh hoeveel software is er voor de Opteron? Heeeeeeeel erg veel. De opteron draait namelijk gewoon 32bit. 64 Bit kan hij echter ook.
quote:De G5 wordt in ieder geval uitgeleverd met een OS met optimalisaties voor het 64 bits gebeuren én de PPC970 draait wel op optimale snelheid met 32 bit software. Heeft iets te maken met het feit dat de PowerPC architectuur al heel erg lang is voorbereid op 64 bit...
En eh hoeveel 64 bit software is er voor de G5?
quote:Nee, klopt, dat heeft AMD met die Opteron prima bewezen. Overigens is dit sowieso nogal een zinloze discussie, zoveel voordelen heeft een 64 bits CPU nu ook weer niet, en ja, dat geld ook voor de G5. De echte voordelen van de PPC970 zitten dan ook in andere zaken.
En wat betreft de moederborden die zijn al in diverse smaken beschikbaar. En is de G5 inmiddel al leverbaar? Paperlaunches zijn niet zo moeilijk hoor.
De G5 wordt inmiddels uitgeleverd, overigens.
quote:Het is maar net wat je een pc noemt. Als ik thuis een Opteron neerzet is het nog steeds mijn pc. Ik reageerde overigens op de opmerking dat de x86 alleen nog maar 32 bits had.
Op woensdag 17 september 2003 22:55 schreef Jalu het volgende:[..]
Een werkstation is iets anders als een PC
[..]Gelukkig maar, want in legacy(32 bit) mode is hij langzamer dan een gewone Athlon.
[..]De G5 wordt in ieder geval uitgeleverd met een OS met optimalisaties voor het 64 bits gebeuren én de PPC970 draait wel op optimale snelheid met 32 bit software. Heeft iets te maken met het feit dat de PowerPC architectuur al heel erg lang is voorbereid op 64 bit...
De Opteron is trouwens niet trager in 32 bits dan de Athlon. Kijk vooral naar de game benchmarks daar presteert de Opteron indrukwekkend op 32 bits. Hij is sneller dan de P4.
En wat betreft het OS wat geoptimaliseerd is er is ook al een beta van Windows XP 64 bit.
Maar goed wat boeit het verder.
quote:Klok-voor-klok wel ja. Maar dat kan ook makkelijk, klok-voor-klok is de P4 een regelrechte ramp...
Op woensdag 17 september 2003 23:01 schreef dazzle123 het volgende:[..]
Het is maar net wat je een pc noemt. Als ik thuis een Opteron neerzet is het nog steeds mijn pc. Ik reageerde overigens op de opmerking dat de x86 alleen nog maar 32 bits had.
De Opteron is trouwens niet trager in 32 bits dan de Athlon. Kijk vooral naar de game benchmarks daar presteert de Opteron indrukwekkend op 32 bits. Hij is sneller dan de P4.
(...).
quote:Ok, ik zie het hier nu ook. De 'About-box' meldt echter gewoon: by Connectix. Vandaar.
Op woensdag 17 september 2003 20:54 schreef dikkebanaan het volgende:[..]
* dikkebanaan uit reet haalt..
Zo beter?
quote:OSX -> 32 bit
Op woensdag 17 september 2003 16:55 schreef Aaargh! het volgende:[..]
x86 -> 32bit
G5 powermac -> 64bitWinXP heeft niet genoeg bitjes om op een Mac te draaien
OSX heeft dus niet genoeg bitjes om op een G5 te draaien?
quote:OS X is niet volledig 32-bit.
Op donderdag 18 september 2003 07:51 schreef Tijger_m het volgende:[..]
OSX -> 32 bit
OSX heeft dus niet genoeg bitjes om op een G5 te draaien?
quote:Niet klok voor klok. Een Athlon 64 FX 3200+ is sneller dan een P4 op 3,2 Ghz. Zoek maar wat rond op tweakers.net daar staan een hoop revieuws.
Op woensdag 17 september 2003 23:08 schreef Jalu het volgende:[..]
Klok-voor-klok wel ja. Maar dat kan ook makkelijk, klok-voor-klok is de P4 een regelrechte ramp...
quote:Het is ook volledig door de mensen van het vroegere Connectix bedacht, ontworpen en gemaakt. Microsoft heeft simpelweg heel Connectix gekocht en daarom is het nu software van Microsoft.
Op donderdag 18 september 2003 00:20 schreef Tesla het volgende:[..]
Ok, ik zie het hier nu ook. De 'About-box' meldt echter gewoon: by Connectix. Vandaar.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |