Boh, extra stoerquote:Op zondag 29 januari 2023 09:28 schreef kree het volgende:
Maar overweeg nu om ze gewoon maar in de PMD bak te pleuren.
nou ok dat laatste was een beetje overdreven, maar is net als alles scheiden.quote:Op zondag 29 januari 2023 09:39 schreef NaarMensje het volgende:
Die laatste redenatie begrijp ik niet helemaal, maar het is weer behoorlijk kansloze wetgeving inderdaad. Ik draaide de dop ook altijd terug, of het nou in de PMD bak ging of naar het statiegeldloket.
hmmm tjaquote:Op zondag 29 januari 2023 09:41 schreef mschol het volgende:
kennelijk was het probleem groot genoeg om deze draak van een wijziging door te voeren
hahaha ja, zijkniptang doet wonderen hierbij. Mss maar standaard in de keukenla leggen.quote:Op zondag 29 januari 2023 09:45 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik had eerst ook moeite om die dop eraf te trekken, daarna zag ik pas dat erop stond dat het de bedoeling is om die dop eraan te laten bungelen
Wat een idiote bullshit, ik trek ze er gewoon af en overweeg nu zelfs om ze ook niet meer met de fles in te leveren zoals ik eerst altijd wel deed. Moeten ze maar niet zo achterlijk doen, alsof wij mongooltjes zijn die niet snappen hoe een dop werkt.
Paar keer ronddraaien scheurt dat plastic ook gewoon. Geen tools nodig voor deze negerhanden.quote:Op zondag 29 januari 2023 09:48 schreef kree het volgende:
[..]
hahaha ja, zijkniptang doet wonderen hierbij. Mss maar standaard in de keukenla leggen.
ja krijg hem er ook wel af natuurlijk, maar het is extra gekut voor een wetgeving die kant nog wal slaat en sowieso niks oplost.quote:Op zondag 29 januari 2023 09:48 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Paar keer ronddraaien scheurt dat plastic ook gewoon. Geen tools nodig voor deze negerhanden.
Is het een EU dingetje dan? Ik dacht dat verzinsel van Coca Cola kwam, andere flessen hebben het (nog) niet namelijk.quote:Op zondag 29 januari 2023 09:53 schreef kree het volgende:
[..]
ja krijg hem er ook wel af natuurlijk, maar het is extra gekut voor een wetgeving die kant nog wal slaat en sowieso niks oplost.
Mss meer is nog de klacht onzinnige regelgeving vanuit de EU.
We hadden het bij de BENELUX moeten houden altijd eigenlijk.
nou pin me er niet op vast, maar dacht dat dit een regeling was vanuit de EU iig.quote:Op zondag 29 januari 2023 09:55 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Is het een EU dingetje dan? Ik dacht dat verzinsel van Coca Cola kwam, andere flessen hebben het (nog) niet namelijk.
nou ongeacht waar het vandaan komt. het is een rare gedachtengang?quote:Op zondag 29 januari 2023 09:57 schreef CherryLips het volgende:
Is vanuit Coca Cola, ook bedoeld om te voorkomen dat die doppen rond gaan zwerven in de natuur.
Ja jij draait die doppen erop en ik ook, maar zat mensen die gewoon op een vuilnisbelt leven en alles van zich af gooien.quote:Op zondag 29 januari 2023 10:00 schreef kree het volgende:
[..]
nou ongeacht waar het vandaan komt. het is een rare gedachtengang?
Bedoel ik draai die dop er altijd op terug, goed als ie leeg is ook? Zouden er echt veel mensen zijn die dan denken van ok fles is leeg gooi die dop in de prullenbak en hou de fles apart?
afgezien nog van dat dit maar een fractie is van een probleem die ze bedacht hebben eigenlijk.... Er zijn wel betere dingen te bedenken denk om afval tegen te gaan.
Nouja nu je het zegt, USA is ook wel van de stomme regels natuurlijk.
ja, maar dan helpt het ook niet echt helemaal ermee?quote:Op zondag 29 januari 2023 10:02 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja jij draait die doppen erop en ik ook, maar zat mensen die gewoon op een vuilnisbelt leven en alles van zich af gooien.
quote:
Je zou ze de kost moeten geven.quote:Op zondag 29 januari 2023 09:45 schreef Hyaenidae het volgende:
alsof wij mongooltjes zijn die niet snappen hoe een dop werkt
quote:Pas als hun plannen niet werken, willen ze na 2021 nadenken over vastgehechte doppen.
quote:Plastic flessendoppen vormen een groot probleem. Uit gegevens over 2017 van de International Coastal Cleanup, dat ieder jaar een opruimdag organiseert op het strand, blijkt dat flessendoppen na sigarettenpeuken en plastic flessen het meest worden gevonden. Totaal raapten vrijwilligers die dag alleen al 820.000 dopjes op uit het zand. Ook telden ze bijna 420.000 plastic deksels.
Ghehe ik rook omdat de ROVERHEID zegt dat het niet goed is nu ook 2 peuken tegelijkertijd jongenquote:Op zondag 29 januari 2023 09:40 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Boh, extra stoer
En op Dierendag overal verkondigen dat je een extra steak gaat eten enzo
jah dat klinkt erger als dat het al is, deze regel gaat daar trouwens niks in oplossen.quote:Op zondag 29 januari 2023 10:37 schreef YStec het volgende:
Ik zie het niet, dus is het geen probleem.
Echt, in plaats van gefrustreerd raken had je ook even kunnen zoeken wat nou de reden was.
Dit is trouwens niet iets van gisteren eh. Hier, een artikel uit 2018: https://www.rtlnieuws.nl/(...)pjes-plastic-flessen.
[..]
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |