abonnement Unibet Coolblue
pi_207735731
Geen idee of er nog andere oplossingen zijn dan een voorzetwand met isolatie en dan van buitenaf. Je bouwt er als het ware een schil omheen. Aardig aan de prijs. Ik hoorde al van iemand dat hij er klimplanten tegenaan had gezet, dat isoleerde ook aardig. Maar hoe zit het dan met het vocht. Kortom, ideetjes iemand?
pi_207735826
Aan de buitenkant isolatie aanbrengen is altijd beter maar daar krijg je soms de vergunning niet voor, tevens is die grond niet altijd van de eigenaar van het huis. Dan is binnen isolatie een optie.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207735857
Ik hoorde van iemand die heeft gewoon zijn huis plat gegooid om naar de nieuwe standaard het opnieuw te laten opbouwen. :P
pi_207736166
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 16:11 schreef Lallybroch het volgende:
Geen idee of er nog andere oplossingen zijn dan een voorzetwand met isolatie en dan van buitenaf. Je bouwt er als het ware een schil omheen. Aardig aan de prijs. Ik hoorde al van iemand dat hij er klimplanten tegenaan had gezet, dat isoleerde ook aardig. Maar hoe zit het dan met het vocht. Kortom, ideetjes iemand?
Wow een paar klimplantjes isoleert bijna net zo goed als een 8cm isolatieplaat en dus gevulde spouw en daarvoor nog een muur

Dit klinkt geloofwaardig, ga ik ook doen, bedankt
pi_207736183
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 16:20 schreef sjorsie1982 het volgende:
Aan de buitenkant isolatie aanbrengen is altijd beter maar daar krijg je soms de vergunning niet voor, tevens is die grond niet altijd van de eigenaar van het huis. Dan is binnen isolatie een optie.
Nee joh, klimplanten _O_
pi_207736194
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 16:23 schreef Basp1 het volgende:
Ik hoorde van iemand die heeft gewoon zijn huis plat gegooid om naar de nieuwe standaard het opnieuw te laten opbouwen. :P
Dat is vaak de beste oplossing.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207736233
hoeveel jaar geleden heeft hij die moeten planten om het hele huis bedenkt te krijgen? enkele tientallen gok ik?
Weet niet niet of je daar op wil wachten, als het al zou werken.
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_207736270
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 16:11 schreef Lallybroch het volgende:
Geen idee of er nog andere oplossingen zijn dan een voorzetwand met isolatie en dan van buitenaf. Je bouwt er als het ware een schil omheen. Aardig aan de prijs. Ik hoorde al van iemand dat hij er klimplanten tegenaan had gezet, dat isoleerde ook aardig. Maar hoe zit het dan met het vocht. Kortom, ideetjes iemand?
Dat hoeft geen voorzetwand te zijn; wij hebben hier twee huizen aan de buitenkant laten isoleren met piepschuim platen, en dan laten stuken. Bevalt prima.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 27 januari 2023 @ 17:31:19 #9
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_207736566
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 16:58 schreef gianni61 het volgende:
hoeveel jaar geleden heeft hij die moeten planten om het hele huis bedenkt te krijgen? enkele tientallen gok ik?
Weet niet niet of je daar op wil wachten, als het al zou werken.
Als je nu een aannemer belt voor een voorzetwand dan duurt dat langer dan hef laten begroeien van je huis.
Tot nooit .......
pi_207736667
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 17:01 schreef sigme het volgende:

[..]
Dat hoeft geen voorzetwand te zijn; wij hebben hier twee huizen aan de buitenkant laten isoleren met piepschuim platen, en dan laten stuken. Bevalt prima.
over het piepschuim gestucced?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207736689
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 17:39 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
over het piepschuim gestucced?
Ja, dit allemaal door een gerenommeerd stuukbedrijf dat die hele isolatie doet. Over het piepschuim komt nog weer een net-achtig ding en daarover de stuuk.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_207743298
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 17:41 schreef sigme het volgende:

[..]
Ja, dit allemaal door een gerenommeerd stuukbedrijf dat die hele isolatie doet. Over het piepschuim komt nog weer een net-achtig ding en daarover de stuuk.
Zoiets heb ik hier ook laten aanbrengen: prefab-elementen waarbij de stucbare laag al direct op de isolatie zat.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_207744288
Wow een paar klimplantjes isoleert bijna net zo goed als een 8cm isolatieplaat en dus gevulde spouw en daarvoor nog een muur

Dit klinkt geloofwaardig, ga ik ook doen, bedankt.

Ik zou me even inlezen, het was niet eens zo’n gek idee
pi_207744507
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 10:08 schreef BriannaF het volgende:
Wow een paar klimplantjes isoleert bijna net zo goed als een 8cm isolatieplaat en dus gevulde spouw en daarvoor nog een muur

Dit klinkt geloofwaardig, ga ik ook doen, bedankt.

Ik zou me even inlezen, het was niet eens zo’n gek idee
Speciaal een kloon aangemaakt om dit te posten?

Wow

Indrukwekkend

Totaal niet overduidelijk dat jij lallybroch zelf bent :')

Succes met je super klimplant isolatie _O_
pi_207744863
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 16:50 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Wow een paar klimplantjes isoleert bijna net zo goed als een 8cm isolatieplaat en dus gevulde spouw en daarvoor nog een muur

Dit klinkt geloofwaardig, ga ik ook doen, bedankt
Planten isoleren verdomd goed. Moet natuurlijk wel dicht zijn zonder de muur aan te tasten.

Bij groene daken geld dat er aardig wat over bekend is. Maar groene muren zouden in principe hetzelfde moeten werken.

Is wat minder simpel dan zet er een klimplantje tegenaan. Maar bij een muur zou er theoretisch minder ondergrond nodig kunnen zijn.
pi_207744886
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 16:58 schreef gianni61 het volgende:
hoeveel jaar geleden heeft hij die moeten planten om het hele huis bedenkt te krijgen? enkele tientallen gok ik?
Weet niet niet of je daar op wil wachten, als het al zou werken.
Een levende muur is wel degelijk een optie.
Doe je ook niet voor een paar tientjes, maar is wel een optie.

Voor zomer isolatie heeft het (mits goed opgezet) vrij veel waarde. Winter is lastiger. Dan moet er erg bewust met soorten en ondergrond omgesprongen worden.

[ Bericht 10% gewijzigd door Cause-mayhem2 op 28-01-2023 11:02:17 ]
pi_207744970
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 10:53 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Planten isoleren verdomd goed. Moet natuurlijk wel dicht zijn zonder de muur aan te tasten.

Bij groene daken geld dat er aardig wat over bekend is. Maar groene muren zouden in principe hetzelfde moeten werken.

Ik heb zelf een groen dak. Het ziet er mooi uit en het houdt wat van de hitte buiten, maar qua isolatie doet het niet veel.
pi_207745010
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 11:00 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Ik heb zelf een groen dak. Het ziet er mooi uit en het houdt wat van de hitte buiten, maar qua isolatie doet het niet veel.
Dan heb je sedum denk ik.
Wat makkelijk is, goed voor zomer isolatie en water beheer. Maar minder geschikt voor winter isolatie.

Sedum is vooral leuk als extra op platte daken.
Dan is het makkelijk, goedkoop (nou ja) en staat ook nog leuk.
Hoe je het onderhoud maakt ook verschil. Matig bedekt (ziet er prima uit, isolatie waarde ook matig) of dik en overvloedig (meer aandacht en onderhoud nodig).
De bodem onder de sedum maakt ook verschil.

Voor muren of echt op isolatie gericht moet je kijken naar de bodem voor de planten. Dichtheid, water doorlatendheid. Bij de planten kijken naar winter hardheid, dichtheid, massa. En natuurlijk wat hebben ze nodig om te floreren.

Voor zomer isolatie doen bv grassen het beter dan sedum. Maar sedum is veel makkelijker. Dat groeit zelfs op wat grind lekker uit.

[ Bericht 18% gewijzigd door Cause-mayhem2 op 28-01-2023 11:13:53 ]
pi_207746762
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 10:25 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Speciaal een kloon aangemaakt om dit te posten?

Wow

Indrukwekkend

Totaal niet overduidelijk dat jij lallybroch zelf bent :')

Succes met je super klimplant isolatie _O_
Ja, ik ben het, wist mijn wachtwoord niet meer, dus nieuw account aangemaakt. Maar echt, ik zou het liefst een spouwmuur hebben, maar dat kostenplaatje groeit me boven het hoofd. Ik heb me inmiddels ingelezen over een groene muur en dat is beter dan helemaal niets. Niet zo sarcastisch, het was een serieuze vraag.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')