abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_207723263
En nergens kan ik vinden wat de regels zijn. Ovk van de tel ligt op kantoor dus daar kan ik morgen pas bij en aangezien ik heel erg chagrijnig ben hoop ik hier wat antwoorden te vinden.

Goed, nieuwe werktel gekregen. Simkaart moet tegenwoordig in zo'n irritant laatje gezet worden en dan in de tel geschoven. Gaat er niet soepel in en bij een beetje kracht zetten breekt het laatje af. Gevolg is dat mijn simkaart nu vastzit in de telefoon (niet goed dus kan de tel niet gebruiken) én dat ik hem er niet meer uit krijg. In de +10 jaar dat ik smartphones gebruik nog nooit gehad dat dit zo onhandig gaat, natúúrlijk gebeurt het weer bij een nieuwe (!) werktelefoon ^O^
Heb al geprobeerd het er met een paperclip uit te halen maar ben bang dat ik de simkaart zo bekras en het nog erger maak.

Dus, wat zijn de regels hierover? Ik weet dat werkgever je laptop dient te vervangen als je die bijv kapot laat vallen, maar weet niet hoe het hiermee zit.
Hoop stiekem ook dat de telefoonshop dit kan fixen maar heb er een hard hoofd in ;(
  donderdag 26 januari 2023 @ 18:54:05 #2
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_207723359
Werk telefoon moet je werkgever ook vervangen.
Pas bij de derde in 1 maand bevind je je op glad ijs.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_207723450
Ik snap het. Is behoorlijk lullig. Zo is mijn werktelefoon een keer gerold op Utrecht centraal. Ja, daar sta je dan, want al het werk gaat via de werktelefoon, dus ik moest wel met hangende pootjes naar de baas (al was het alleen al om het ding te blokkeren). Die reageerde vrij laconiek (zijn laptop was een keer gejat, dat was mazzel voor mij). Ik voelde me behoorlijk shit en stom, maar het werd gewoon opgelost zonder gedoe.

Misschien is dit een opkikkertje, want je zult ook wel naar je baas moeten met je kapotte telefoon. Ik zou gewoon eerlijk zijn hoe het is gebeurd, dat wordt erg gewaardeeerd.
pi_207723545
Ik zou het voor twee tientjes zelf bij een lokale telefoon winkel proberen te laten oplossen, het is maar een klein iets

Vaak hebben die extra kleine plastic pincetten of andere handigheden

Je bent namelijk niet de eerste

Werkt het: 2 tientjes kwijt en je baas weet van niets
Werkt het: 2 tientjes kwijt en legt het verhaal uit
pi_207723666
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 19:05 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Ik zou het voor twee tientjes zelf bij een lokale telefoon winkel proberen te laten oplossen, het is maar een klein iets

Vaak hebben die extra kleine plastic pincetten of andere handigheden

Je bent namelijk niet de eerste

Werkt het: 2 tientjes kwijt en je baas weet van niets
Werkt het: 2 tientjes kwijt en legt het verhaal uit
Precies, dat dacht ik dus ook. Maar vraag me af of dit gemaakt kan worden (misschien wel als de hele telefoon opgemaakt wordt) en in dat geval wilde ik dus weten hoe of wat...
pi_207723885
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 19:13 schreef Geenidee.nl het volgende:

[..]
Precies, dat dacht ik dus ook. Maar vraag me af of dit gemaakt kan worden (misschien wel als de hele telefoon opgemaakt wordt) en in dat geval wilde ik dus weten hoe of wat...
Gewoon aangeven bij je werkgever en aanbieden om hem te laten maken

Kan toch gebeuren
pi_207724138
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 19:24 schreef Dusthor92 het volgende:

[..]
Gewoon aangeven bij je werkgever en aanbieden om hem te laten maken

Kan toch gebeuren
Ja maar ik werk er net een halfjaar en het is een enorm conservatief bedrijf - wie weet wie er allemaal op z'n ballen krijgt omdat ik binnen een dag alweer om een nieuwe tel vraag.
pi_207724494
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 19:05 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Ik zou het voor twee tientjes zelf bij een lokale telefoon winkel proberen te laten oplossen, het is maar een klein iets
Ik ga met mn werkspullen echt niet naar een lokaal winkeltje :X
Alleen vanwege het securitybeleid etc.
Wil je dat wel, overleg het vooral vooraf!
pi_207724654
Nieuwe telefoon? Man vraag gewoon eens naar een reparatieprijs. Ga dan naar je baas met de prijs.

Laat hem akkoord geven. Klaar

Maar kans is groot dat er gewoon service bij zit
pi_207724672
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2023 19:53 schreef Piles het volgende:

[..]
Ik ga met mn werkspullen echt niet naar een lokaal winkeltje :X
Alleen vanwege het securitybeleid etc.
Wil je dat wel, overleg het vooral vooraf!
En idd. Voor reparatie altijd overleggen
  donderdag 26 januari 2023 @ 20:08:25 #11
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_207724891
Wij hebben een clausule opgenomen in de bruikleenovereenkomst die wij laten tekenen als ik de toestellen uitlever.

1e keer kapot is kosten van de zaak
2e keer kapot is eigen bijdrage van 50 euro
3e keer kapot is eigen kosten.

Jouw probleem met de simkaart heeft een collega ook een keer gehad . Ik ben naar een lokale pakistaan gereden die vervolgens de simkaart eruit heeft gekregen. Mij lukte het zelf niet. Kosten waren 15 euro dus ik zou dit zeker proberen.
pi_207724922
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2023 19:53 schreef Piles het volgende:

[..]
Ik ga met mn werkspullen echt niet naar een lokaal winkeltje :X
Alleen vanwege het securitybeleid etc.
Wil je dat wel, overleg het vooral vooraf!
Simkaart is nog niet actief, tel is officieel nog niet eens aan geweest. Lijkt mij dan niet zo veel uitmaken wat betreft security?
pi_207724925
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 19:38 schreef Geenidee.nl het volgende:

[..]
Ja maar ik werk er net een halfjaar en het is een enorm conservatief bedrijf - wie weet wie er allemaal op z'n ballen krijgt omdat ik binnen een dag alweer om een nieuwe tel vraag.
Je leest niet wat ik zeg

Als het daar al mee begint denk ik dat je je eerder om andere dingen druk moet maken dan je werktelefoon
pi_207724983
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2023 20:08 schreef denattedweil het volgende:
Wij hebben een clausule opgenomen in de bruikleenovereenkomst die wij laten tekenen als ik de toestellen uitlever.

1e keer kapot is kosten van de zaak
2e keer kapot is eigen bijdrage van 50 euro
3e keer kapot is eigen kosten.

Jouw probleem met de simkaart heeft een collega ook een keer gehad . Ik ben naar een lokale pakistaan gereden die vervolgens de simkaart eruit heeft gekregen. Mij lukte het zelf niet. Kosten waren 15 euro dus ik zou dit zeker proberen.
Ga het idd ook proberen. Ben wel bang dat de simkaart ook beschadigd is door mijn gepor.
  donderdag 26 januari 2023 @ 20:14:59 #15
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_207725045
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 20:12 schreef Geenidee.nl het volgende:

[..]
Ga het idd ook proberen. Ben wel bang dat de simkaart ook beschadigd is door mijn gepor.
Daar zou ik me niet druk over maken. Een simkaart bestel ik via mijn werk gratis bij KPN en de portering van je nummer naar een nieuwe sim is in 2 minuten geregeld.
pi_207727493
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2023 20:08 schreef denattedweil het volgende:
Wij hebben een clausule opgenomen in de bruikleenovereenkomst die wij laten tekenen als ik de toestellen uitlever.

1e keer kapot is kosten van de zaak
2e keer kapot is eigen bijdrage van 50 euro
3e keer kapot is eigen kosten.

Jouw probleem met de simkaart heeft een collega ook een keer gehad . Ik ben naar een lokale pakistaan gereden die vervolgens de simkaart eruit heeft gekregen. Mij lukte het zelf niet. Kosten waren 15 euro dus ik zou dit zeker proberen.
Met die overeenkomst kun je net zo goed je kont afvegen. Meer is het dan ook juridisch gezien niet waard.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_207727989
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 20:09 schreef Geenidee.nl het volgende:

[..]
Simkaart is nog niet actief, tel is officieel nog niet eens aan geweest. Lijkt mij dan niet zo veel uitmaken wat betreft security?
Er kan dan misschien niets af gehaald worden, maar wel op.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_207728195
Ik verslijt mijn werkspullen in een rap tempo, terwijl ik mij inziens niet eens zo gek mee omga. Ach, kan toch gewoon gebeuren?
pi_207730183
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 18:47 schreef Geenidee.nl het volgende:
Dus, wat zijn de regels hierover? Ik weet dat werkgever je laptop dient te vervangen als je die bijv kapot laat vallen, maar weet niet hoe het hiermee zit.
Hoop stiekem ook dat de telefoonshop dit kan fixen maar heb er een hard hoofd in ;(
Heel simpel: dat is het risico van je werkgever.
Alleen in geval van opzet of bewust roekeloos handelen kan de werkgever de aansprakelijkheid naar jou verschuiven.
pi_207730235
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2023 20:08 schreef denattedweil het volgende:
Wij hebben een clausule opgenomen in de bruikleenovereenkomst die wij laten tekenen als ik de toestellen uitlever.

1e keer kapot is kosten van de zaak
2e keer kapot is eigen bijdrage van 50 euro
3e keer kapot is eigen kosten.
Tja, je kan van alles op papier zetten natuurlijk. Maakt het niet rechtsgeldig. Voeren jullie dat beleid ook echt uit of is het vooral om te zorgen dat mensen een beetje zuinig zijn op hun spullen?

Ik zou bij zo'n 2e keer zeggen laat die telefoon maar zitten, je kan me bereiken per mail.
pi_207730673
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 00:32 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Tja, je kan van alles op papier zetten natuurlijk. Maakt het niet rechtsgeldig. Voeren jullie dat beleid ook echt uit of is het vooral om te zorgen dat mensen een beetje zuinig zijn op hun spullen?

Ik zou bij zo'n 2e keer zeggen laat die telefoon maar zitten, je kan me bereiken per mail.
Sterker nog dat doe ik nu ook. Ik hoef niet altijd bereikbaar te zijn.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 27 januari 2023 @ 13:04:06 #22
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_207733887
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 00:32 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Tja, je kan van alles op papier zetten natuurlijk. Maakt het niet rechtsgeldig. Voeren jullie dat beleid ook echt uit of is het vooral om te zorgen dat mensen een beetje zuinig zijn op hun spullen?

Ik zou bij zo'n 2e keer zeggen laat die telefoon maar zitten, je kan me bereiken per mail.
Het is gewoon een rechtsgeldige overeenkomst die ondertekend is door beide partijen dus ik weet niet waar je vandaan haalt dat dit niet zo is.

Het hangt vooral van de schade af. Gewone gebruikersschade wordt 9/10 keer vergoed door het bedrijf. Maar als ik vind dat het buitensporig is dan hanteren we de regels uit de overeenkomst.

Als jij in een functie valt waar je bereikbaar moet zijn voor klanten en je wilt geen telefoon en sim van de zaak dan kun je je privenummer opgeven. Weiger je dit te doen dan is deze functie niet geschikt voor je en kan je gaan orderpicken.
pi_207736758
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 13:04 schreef denattedweil het volgende:
Het is gewoon een rechtsgeldige overeenkomst die ondertekend is door beide partijen dus ik weet niet waar je vandaan haalt dat dit niet zo is.
Dat je iets overeenkomt, het op papier zet en beide ondertekend maakt het niet vanzelfsprekend rechtsgeldig. Een werkgever is in beginsel aansprakelijk voor schade die een werknemer oploopt en/of veroorzaakt. Als werknemer moet je het vrij bont maken wil de schade op jou verhaald kunnen worden. Als een telefoon of laptop van de zaak kapot gaat en de werknemer heeft dat niet met opzet of door roekeloos handelen gedaan, dan is een werknemer wettelijk gezien geen schadevergoeding verschuldigd aan de werkgever.

Dan kan je als werkgever wel iets anders vinden, maar zo werkt het niet.

quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 13:04 schreef denattedweil het volgende:
Het hangt vooral van de schade af. Gewone gebruikersschade wordt 9/10 keer vergoed door het bedrijf. Maar als ik vind dat het buitensporig is dan hanteren we de regels uit de overeenkomst.

Als jij in een functie valt waar je bereikbaar moet zijn voor klanten en je wilt geen telefoon en sim van de zaak dan kun je je privenummer opgeven. Weiger je dit te doen dan is deze functie niet geschikt voor je en kan je gaan orderpicken.
Je kan het ook omdraaien. Als je als werkgever van mening bent dat je personeel een telefoon en laptop nodig heeft om het werk te kunnen doen, dan loop je gewoon het risico dat er iets beschadigd. Daar kan je als werkgever ook een verzekering voor afsluiten.
  vrijdag 27 januari 2023 @ 17:48:30 #24
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_207736792
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 18:47 schreef Geenidee.nl het volgende:
Simkaart moet tegenwoordig in zo'n irritant laatje gezet worden en dan in de tel geschoven.
Geen idee welke telefoon het is maar op bv een iPhone gaat dit al jaren zo.
En dat sloop je echt niet zomaar.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 27 januari 2023 @ 17:48:59 #25
408813 crew  trein2000
pi_207736801
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 13:04 schreef denattedweil het volgende:

[..]
Het is gewoon een rechtsgeldige overeenkomst die ondertekend is door beide partijen dus ik weet niet waar je vandaan haalt dat dit niet zo is.

Het hangt vooral van de schade af. Gewone gebruikersschade wordt 9/10 keer vergoed door het bedrijf. Maar als ik vind dat het buitensporig is dan hanteren we de regels uit de overeenkomst.

Als jij in een functie valt waar je bereikbaar moet zijn voor klanten en je wilt geen telefoon en sim van de zaak dan kun je je privenummer opgeven. Weiger je dit te doen dan is deze functie niet geschikt voor je en kan je gaan orderpicken.
7:661 BW, je mag een dergelijke afspraak alleen maken als de werknemer er voor verzekerd is. Anders heb je als werkgever toch echt pech.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')