Precies, dat dacht ik dus ook. Maar vraag me af of dit gemaakt kan worden (misschien wel als de hele telefoon opgemaakt wordt) en in dat geval wilde ik dus weten hoe of wat...quote:Op donderdag 26 januari 2023 19:05 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Ik zou het voor twee tientjes zelf bij een lokale telefoon winkel proberen te laten oplossen, het is maar een klein iets
Vaak hebben die extra kleine plastic pincetten of andere handigheden
Je bent namelijk niet de eerste
Werkt het: 2 tientjes kwijt en je baas weet van niets
Werkt het: 2 tientjes kwijt en legt het verhaal uit
Gewoon aangeven bij je werkgever en aanbieden om hem te laten makenquote:Op donderdag 26 januari 2023 19:13 schreef Geenidee.nl het volgende:
[..]
Precies, dat dacht ik dus ook. Maar vraag me af of dit gemaakt kan worden (misschien wel als de hele telefoon opgemaakt wordt) en in dat geval wilde ik dus weten hoe of wat...
Ja maar ik werk er net een halfjaar en het is een enorm conservatief bedrijf - wie weet wie er allemaal op z'n ballen krijgt omdat ik binnen een dag alweer om een nieuwe tel vraag.quote:Op donderdag 26 januari 2023 19:24 schreef Dusthor92 het volgende:
[..]
Gewoon aangeven bij je werkgever en aanbieden om hem te laten maken
Kan toch gebeuren
Ik ga met mn werkspullen echt niet naar een lokaal winkeltjequote:Op donderdag 26 januari 2023 19:05 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Ik zou het voor twee tientjes zelf bij een lokale telefoon winkel proberen te laten oplossen, het is maar een klein iets
En idd. Voor reparatie altijd overleggenquote:Op donderdag 26 januari 2023 19:53 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik ga met mn werkspullen echt niet naar een lokaal winkeltje
Alleen vanwege het securitybeleid etc.
Wil je dat wel, overleg het vooral vooraf!
Simkaart is nog niet actief, tel is officieel nog niet eens aan geweest. Lijkt mij dan niet zo veel uitmaken wat betreft security?quote:Op donderdag 26 januari 2023 19:53 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik ga met mn werkspullen echt niet naar een lokaal winkeltje
Alleen vanwege het securitybeleid etc.
Wil je dat wel, overleg het vooral vooraf!
Je leest niet wat ik zegquote:Op donderdag 26 januari 2023 19:38 schreef Geenidee.nl het volgende:
[..]
Ja maar ik werk er net een halfjaar en het is een enorm conservatief bedrijf - wie weet wie er allemaal op z'n ballen krijgt omdat ik binnen een dag alweer om een nieuwe tel vraag.
Ga het idd ook proberen. Ben wel bang dat de simkaart ook beschadigd is door mijn gepor.quote:Op donderdag 26 januari 2023 20:08 schreef denattedweil het volgende:
Wij hebben een clausule opgenomen in de bruikleenovereenkomst die wij laten tekenen als ik de toestellen uitlever.
1e keer kapot is kosten van de zaak
2e keer kapot is eigen bijdrage van 50 euro
3e keer kapot is eigen kosten.
Jouw probleem met de simkaart heeft een collega ook een keer gehad . Ik ben naar een lokale pakistaan gereden die vervolgens de simkaart eruit heeft gekregen. Mij lukte het zelf niet. Kosten waren 15 euro dus ik zou dit zeker proberen.
Daar zou ik me niet druk over maken. Een simkaart bestel ik via mijn werk gratis bij KPN en de portering van je nummer naar een nieuwe sim is in 2 minuten geregeld.quote:Op donderdag 26 januari 2023 20:12 schreef Geenidee.nl het volgende:
[..]
Ga het idd ook proberen. Ben wel bang dat de simkaart ook beschadigd is door mijn gepor.
Met die overeenkomst kun je net zo goed je kont afvegen. Meer is het dan ook juridisch gezien niet waard.quote:Op donderdag 26 januari 2023 20:08 schreef denattedweil het volgende:
Wij hebben een clausule opgenomen in de bruikleenovereenkomst die wij laten tekenen als ik de toestellen uitlever.
1e keer kapot is kosten van de zaak
2e keer kapot is eigen bijdrage van 50 euro
3e keer kapot is eigen kosten.
Jouw probleem met de simkaart heeft een collega ook een keer gehad . Ik ben naar een lokale pakistaan gereden die vervolgens de simkaart eruit heeft gekregen. Mij lukte het zelf niet. Kosten waren 15 euro dus ik zou dit zeker proberen.
Er kan dan misschien niets af gehaald worden, maar wel op.quote:Op donderdag 26 januari 2023 20:09 schreef Geenidee.nl het volgende:
[..]
Simkaart is nog niet actief, tel is officieel nog niet eens aan geweest. Lijkt mij dan niet zo veel uitmaken wat betreft security?
Heel simpel: dat is het risico van je werkgever.quote:Op donderdag 26 januari 2023 18:47 schreef Geenidee.nl het volgende:
Dus, wat zijn de regels hierover? Ik weet dat werkgever je laptop dient te vervangen als je die bijv kapot laat vallen, maar weet niet hoe het hiermee zit.
Hoop stiekem ook dat de telefoonshop dit kan fixen maar heb er een hard hoofd in
Tja, je kan van alles op papier zetten natuurlijk. Maakt het niet rechtsgeldig. Voeren jullie dat beleid ook echt uit of is het vooral om te zorgen dat mensen een beetje zuinig zijn op hun spullen?quote:Op donderdag 26 januari 2023 20:08 schreef denattedweil het volgende:
Wij hebben een clausule opgenomen in de bruikleenovereenkomst die wij laten tekenen als ik de toestellen uitlever.
1e keer kapot is kosten van de zaak
2e keer kapot is eigen bijdrage van 50 euro
3e keer kapot is eigen kosten.
Sterker nog dat doe ik nu ook. Ik hoef niet altijd bereikbaar te zijn.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 00:32 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Tja, je kan van alles op papier zetten natuurlijk. Maakt het niet rechtsgeldig. Voeren jullie dat beleid ook echt uit of is het vooral om te zorgen dat mensen een beetje zuinig zijn op hun spullen?
Ik zou bij zo'n 2e keer zeggen laat die telefoon maar zitten, je kan me bereiken per mail.
Het is gewoon een rechtsgeldige overeenkomst die ondertekend is door beide partijen dus ik weet niet waar je vandaan haalt dat dit niet zo is.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 00:32 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Tja, je kan van alles op papier zetten natuurlijk. Maakt het niet rechtsgeldig. Voeren jullie dat beleid ook echt uit of is het vooral om te zorgen dat mensen een beetje zuinig zijn op hun spullen?
Ik zou bij zo'n 2e keer zeggen laat die telefoon maar zitten, je kan me bereiken per mail.
Dat je iets overeenkomt, het op papier zet en beide ondertekend maakt het niet vanzelfsprekend rechtsgeldig. Een werkgever is in beginsel aansprakelijk voor schade die een werknemer oploopt en/of veroorzaakt. Als werknemer moet je het vrij bont maken wil de schade op jou verhaald kunnen worden. Als een telefoon of laptop van de zaak kapot gaat en de werknemer heeft dat niet met opzet of door roekeloos handelen gedaan, dan is een werknemer wettelijk gezien geen schadevergoeding verschuldigd aan de werkgever.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 13:04 schreef denattedweil het volgende:
Het is gewoon een rechtsgeldige overeenkomst die ondertekend is door beide partijen dus ik weet niet waar je vandaan haalt dat dit niet zo is.
Je kan het ook omdraaien. Als je als werkgever van mening bent dat je personeel een telefoon en laptop nodig heeft om het werk te kunnen doen, dan loop je gewoon het risico dat er iets beschadigd. Daar kan je als werkgever ook een verzekering voor afsluiten.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 13:04 schreef denattedweil het volgende:
Het hangt vooral van de schade af. Gewone gebruikersschade wordt 9/10 keer vergoed door het bedrijf. Maar als ik vind dat het buitensporig is dan hanteren we de regels uit de overeenkomst.
Als jij in een functie valt waar je bereikbaar moet zijn voor klanten en je wilt geen telefoon en sim van de zaak dan kun je je privenummer opgeven. Weiger je dit te doen dan is deze functie niet geschikt voor je en kan je gaan orderpicken.
Geen idee welke telefoon het is maar op bv een iPhone gaat dit al jaren zo.quote:Op donderdag 26 januari 2023 18:47 schreef Geenidee.nl het volgende:
Simkaart moet tegenwoordig in zo'n irritant laatje gezet worden en dan in de tel geschoven.
7:661 BW, je mag een dergelijke afspraak alleen maken als de werknemer er voor verzekerd is. Anders heb je als werkgever toch echt pech.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 13:04 schreef denattedweil het volgende:
[..]
Het is gewoon een rechtsgeldige overeenkomst die ondertekend is door beide partijen dus ik weet niet waar je vandaan haalt dat dit niet zo is.
Het hangt vooral van de schade af. Gewone gebruikersschade wordt 9/10 keer vergoed door het bedrijf. Maar als ik vind dat het buitensporig is dan hanteren we de regels uit de overeenkomst.
Als jij in een functie valt waar je bereikbaar moet zijn voor klanten en je wilt geen telefoon en sim van de zaak dan kun je je privenummer opgeven. Weiger je dit te doen dan is deze functie niet geschikt voor je en kan je gaan orderpicken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |