Dankje voor deze info. Gaat om ouder AOW+ kind wajong idd. Dus dan word wel de gehele AOW behouden.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 09:35 schreef paulowna het volgende:
Wajong wordt nooit gekort,
Bijstand en wajong, dan krijgt bijstander ineens een hoop minder dan eerst,
En een samenwonende AOW-er krijgt best een stuk minder dan een AOW-er die alleen woont, daarom hebben veel ouderen geen zin in samenwonen.
Het maakt ook weer uit of je bv ouder en kind bent, dan behoudt de ouder de gehele AOW.
Bijstand gaat 25% er vanaf.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 22:17 schreef reconhellz het volgende:
[..]
Dankje voor deze info. Gaat om ouder AOW+ kind wajong idd. Dus dan word wel de gehele AOW behouden.
En wajong+bijstand? dan is de wajong 100% en de bijstand gaat naar..?
Maar, als 2 Wajongers samen gaan wonen dan krijgen dus beiden dubbel geld?quote:Op donderdag 26 januari 2023 18:06 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Bijstand alleen wonen krijgt 7500 (ongeveer)
Bijstand samenwonen krijgt Wajong persoon 15.000 (ongeveer)
Maar als jij er dan bij komt wonen en jij krijgt Wajong (wat gok ik ongeveer 15.000 is) dan krijgt die ander geen of heel weinig bijstand meer
2x Wajong is wel 2x 15.000 = 30.000 samen
Maar dan krijg je ook weer minder huurtoeslag natuurlijk
(Getallen zijn per jaar)
Met aow+bijstand durf ik het niet te zeggen maar ik denk dat daar het zelfde voor geld
Bij die link kom ik uit op 70% bijstandsnorm, is het niet dan 30% eraf?quote:Op dinsdag 7 februari 2023 23:01 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Bijstand gaat 25% er vanaf.
Omdat ze van uit gaan dat jij de helft van de huur en elektriciteit gaat overnemen.
Kan je touwen opzoeken
https://www.juridischloke(...)stand-en-samenwonen/
Maar goed .
Aow , ww , wga , Iva en Wajong worden niet gekort als iemand er bij komt wonen
Ja, die worden niet gekort. Wat overigens ook geheel logisch is bekeken vanuit voor wie de Wajong bedoelt is: Mensen die nooit op eigen kracht een volwassen loon hebben kunnen verdienen door een ziekte/aandoening. De Wajong is dus bedoeld als (magere) vervanging van een volwassen inkomen.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 23:07 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Maar, als 2 Wajongers samen gaan wonen dan krijgen dus beiden dubbel geld?
Dan 30% .quote:Op dinsdag 7 februari 2023 23:48 schreef reconhellz het volgende:
[..]
Bij die link kom ik uit op 70% bijstandsnorm, is het niet dan 30% eraf?
Geld ook voor ww, wia en wga.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 23:07 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Maar, als 2 Wajongers samen gaan wonen dan krijgen dus beiden dubbel geld?
Hier typt paulowna "Het maakt ook weer uit of je bv ouder en kind bent, dan behoudt de ouder de gehele AOW. "quote:Op dinsdag 7 februari 2023 09:35 schreef paulowna het volgende:
Het maakt ook weer uit of je bv ouder en kind bent, dan behoudt de ouder de gehele AOW.
Precies, dat is de reden dat veel bijstand ouders hun kind niet thuis kunnen houden, zelfs wanneer ze dit nog wel (even) zouden willen.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 20:33 schreef reconhellz het volgende:
[..]
Hier typt paulowna "Het maakt ook weer uit of je bv ouder en kind bent, dan behoudt de ouder de gehele AOW. "
Maar dit onderscheid bestaat dus niet voor de bijstand?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |