Ja ik moest laatst een container voor grond bestellen, die zijn ook absurd duur (doen de meeste niet eens). Sterker nog, het nieuwe grond was goedkoper dan het oude grond afvoerenquote:Op maandag 6 februari 2023 20:21 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Dan zit je aardig goed qua richt prijs. Dit is dan voor een 6m³ container.
[ afbeelding ]
Google Sketchup met een render-plugin zoals V-ray. Dat V-ray maakt het fotorealistischquote:Op maandag 6 februari 2023 12:37 schreef Barry1986 het volgende:
Wat is een geschikte 3d badkamer planner die veel keuze mogelijkheden geeft om met muur en vloer tegels te varieren? EN die een beetje fotorealistisch is.
Sanidirect vind erg fijn met de ruimte indelen, maar dus niet met keuze mogelijkheden.
Floorplanner vind weer niet erg fijn met de ruimte correct indelen, vloermuur tegels zijn dan wel weer veel keuze maar niet echt "hollands".
Wij zijn naar een badkamer zaak geweest voor 3d intekenen maar dat viel mij grafisch ook erg tegen,
Ervaringen?
De Mandemakers groep? Die doen toch alleen keukens? (Keukenkampioen, keukenconcurrent, Mandemakers keukens?) Of doen ze ook badkamers?quote:Op vrijdag 24 februari 2023 15:35 schreef Nico987 het volgende:
Je moet de dmg groep mijden. Verder gewoon gaan rondneuzen bij je in de buurt... Vele willen best even uittrekken om digitaal wat in elkaar te zetten. Wij hadden een aantal dingen laten maken. Bij de eerste op alles ja gezegd, vrijstand bad, vrijstaande kraan etc etc. Echt rot geschrokken van de prijs. Maar dan weet je wat je echt wil, en wat je niet kan betalen.
Kregen ook nog wat kaartjes mee van aannemers, waar zij goede ervaringen mee hadden.
Uiteindelijk met een redelijk aanbod naar Sani-dump gegaan, zij hebben de offerte bekeken alles ingevoerd, marges aangepast en zo nog 4000 bespaart. Als je echt het onderste uit de kan wil kun je dit blijven doen, maar vriendelijke gast dus die gun je ook wat.
Uiteindelijk prima service. 5 jaar later brak de wc bril, gratis nieuwe. Van 1 deurtje die te dicht naast het bad staat komt het fineer wat los, dus alvast deuren besteld, voor als het echt een probleem werd, forse korting er op.. maar ik denk dat dat ook afhankelijk is van de eigenaar.
En bijvoorbeeld Grando ook DMG.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 21:11 schreef bleiblei het volgende:
@:stoorzendert; Mandemakers heeft zelfs een eigen sanitairlijn.
Genaamd "Ben".
https://www.bensanitair.nl/
Niets mis met Ben.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 21:36 schreef Estate2 het volgende:
[..]
En bijvoorbeeld Grando ook DMG.
Ik heb showroombadkamers gemaakt in verschillende vestigingen. Opzich geen vervelende mensen, zitten best wat sympathieke tussen. Maar blijft een Mandemakers bedrijf, keihard en zakelijk.
Trouwens zelf ook Ben spullen thuis. Alles los gekocht bij Sanidirect en zelf geïnstalleerd.
Zat toen jammer genoeg nog niet bij een tegel importeur anders had ik alles tegen inkoop kunnen kopen.
Het spul zelf is idd niet veel mis mee. De manier van zaken doen bij de meeste DMG vestigingen is hetgeen waarom je er weg moet bijven, tenzij je zelf goed bent in keihard onderhandelen en in staat bent om van ze weg te lopen als ze niet komen tot wat jij voor ogen hebt. Óók nadat er al een prachtige 3d computertekening is gemaakt.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 21:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Niets mis met Ben.
Het is niet onze smaak. Maar er zit prima spul bij.
Ik weet het.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 00:07 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Het spul zelf is idd niet veel mis mee. De manier van zaken doen bij de meeste DMG vestigingen is hetgeen waarom je er weg moet bijven, tenzij je zelf goed bent in keihard onderhandelen en in staat bent om van ze weg te lopen als ze niet komen tot wat jij voor ogen hebt. Óók nadat er al een prachtige 3d computertekening is gemaakt.
De eerste prijs die je krijgt is vaak gewoon veel en veel te hoog. En de verkopers zitten er echt in je nek te hijgen als je even komt rondkijken.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat de crm systemen gekoppeld zijn. Dus dat keukenconcurrent weet wat ze je bij Grando al geoffreerd hebben.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 00:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik weet het.
Je moet een hork zijn om daar een echt goede deal te krijgen (dus inderdaad weglopen, en hun tactieken als 'nu tekenen is extra korting' tegen hun gebruiken). En dan heb je soms nog het gevoel dat je wellicht niet het onderste uit de kan gehaald hebt.
Overigens, mochten mensen iets moois zien wat ze graag hebben van DMG, ze concurreren onderling ook. Dus je kunt prima naar een ander vestiging gaan en zeggen wat de vorige vestiging je als prijs gaf. Hoeveel ze daar nog onder gaan zitten.
Maar ja. Je moet er maar zin in hebben.![]()
Maar doe/kun je dat wel, kun je een prima deal daar scoren.
Ja. Zelfs de specificatie van wat er geoffreerd was (was toen een keuken) konden ze onderling inzien.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 00:17 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik meen ergens gelezen te hebben dat de crm systemen gekoppeld zijn. Dus dat keukenconcurrent weet wat ze je bij Grando al geoffreerd hebben.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |