Nee.quote:Op woensdag 17 mei 2023 21:46 schreef MissRelin het volgende:
waarbij je al bij het inchecken je handbagagekoffer in kon leveren, vermoedelijk omdat er een vlucht gecanceld was.
Ja, dat schrijf ik toch, dat het vliegtuig stampvol was, omdat er waarschijnlijk een vlucht gecanceld was, waardoor je je koffer meteen in kon checken?quote:Op donderdag 18 mei 2023 15:31 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nee.
Dat doen ze alleen als de vlucht stampvol zit. Dan selecteren ze soms al passagiers om bij inchecken handbagage in te leveren omdat het niet allemaal in vliegtuig past.
Genoeg hoor! Mijn koffer gaat vol, zelfs als die nog niet vol is. Een halflege koffer kan gewoon echt nietquote:Op vrijdag 19 mei 2023 10:41 schreef Halcon het volgende:
Sowieso wat mensen allemaal meezeulen als handbagage
In maart naar Cyprus gevlogen met ze: niks aan de hand. Er gaan nu gewoon een aantal dingen tegelijk mis.quote:Op woensdag 17 mei 2023 21:32 schreef Halcon het volgende:
Mensen die Transavia boeken vragen er ook wel om hè.
Waarom niet?quote:Op vrijdag 19 mei 2023 10:41 schreef Halcon het volgende:
Sowieso wat mensen allemaal meezeulen als handbagage
https://nos.nl/artikel/24(...)-in-juli-en-augustusquote:Transavia schrapt 210 vluchten in de maanden juli en augustus. De luchtvaartmaatschappij wil zo meer zekerheid hebben over het vliegschema deze zomer. Transavia kampt met vliegtuigtekorten waardoor het al eerder veel vluchten moest annuleren.
Nu zal ik daar nooit last van hebben bij KLM, mijn handbagage zal altijd mee mogen, is het wel een goed idee van KLM om de groep 5 boarding passagiers verplicht vooraf al de handbagage te laten afgeven.quote:Op donderdag 18 mei 2023 15:31 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nee.
Dat doen ze alleen als de vlucht stampvol zit. Dan selecteren ze soms al passagiers om bij inchecken handbagage in te leveren omdat het niet allemaal in vliegtuig past.
Had ik 2 week geleden met KLM ook.
Wilde inchecken zodra het kon en werd constant geblokkeerd, schijt KLM.
Niemand wist iets, ook op Schiphol eerst niet.
Toen naar balie. Ja, vlucht is vol. We moeten je trolley innemen.
Moeten ze die groepen eerst een logisch indelen.quote:Op vrijdag 26 mei 2023 20:29 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Nu zal ik daar nooit last van hebben bij KLM, mijn handbagage zal altijd mee mogen, is het wel een goed idee van KLM om de groep 5 boarding passagiers verplicht vooraf al de handbagage te laten afgeven.
Is uiteindelijk natuurlijk ook nog gewoon beter voor jouw, want hoe groot acht jij de kans als je als laatste binnenkomt dat je je trolly nog in de bakken kwijt kunt.
En afgeven aan de gate kost last minute veel tijd voor het laden van koffers.
En als je gewoon een rugtas hebt die eventueel onder de stoel voor je kan dan hoef je deze niet af te geven.
Maar ik snap de frustratie natuulijk wel, want als je trolley in het ruim moet kost het bij aankomst wel wat meer tijd voordat je de koffer hebt. Aan de andere kant, je wilt de mensen van groep 1 en groep 2 die eerst rustig in de lounge gratis hebben zitten eten en drinken niet voor het hoofd stoten, temeer omdat die als eerste aan boord mogen en er dan nog ruime zat is.
Het was natuurlijk sarcastisch dat de groep 1 en groep 2 verheven zijn, maar dat is wel de realiteit natuurlijk, groep 1 is business classe en eventuel de Ultimate passagiers, groep 2 de Gold en Platinums, groep 3 de Silvers en duurste boekingsklasse, groep 4 en 5 voor de laagste boekingsklasse en volgorde van check in.quote:Op vrijdag 26 mei 2023 20:41 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Moeten ze die groepen eerst een logisch indelen.
Ik zit bijna altijd in groep 5.
Ook al zit je aan het raam, in het gangpad, ver vooraan of achteraan.
Als ze daar nou eens een logische indeling bij het instappen in aanbrachten zou dat heel fijn zijn.
Maar ja...
Idealiter vul je inderdaad het vliegtuig met Business Klasse passagiers (dat zijn er maar een paar) eerst, en vervolgens van achter naar voren.quote:Op vrijdag 26 mei 2023 21:54 schreef MissRelin het volgende:
Ik heb in het verleden wel meegemaakt dat bijvoorbeeld de business class passagiers eerst in mochten stappen, daarna werd het vliegtuig van achteren naar voren gevuld. Dat vond ik altijd wel praktisch, want nu schiet het ook niet echt op. Moet jij naar rij 28, staat het hele gangpad vol met allemaal mensen die plekken hebben op de rijen daarvoor. voor mijn gevoel gaat het sneller en soepeler als je de passagiers van achteren naar voren laat boarden.
Misschien gebeurt het overigens nog wel zo, maar de laatste paar keer dat ik gevlogen heb niet en kon na de business class en een handjevol andere uitzonderingen, de rest instappen (en dan werd er dus een aantal keer omgeroepen of iedereen aub een beetje wilde opschieten, want er moesten nog flink wat mensen boarden... ).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |