Onnodig, je zit in een serieus forumquote:Op dinsdag 24 januari 2023 09:50 schreef Nico987 het volgende:
Lekker warm en door het formaat kan ik er zelfs nog onder nadat mijn vrouw zich er in heeft gewikkeld.
Dittums, werkt hier ook prima om het dekbed aan de overtrek vast te maken.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 10:11 schreef kingjotte het volgende:
Ik knoopte in het verleden die twee delen aan elkaar op de hoeken, door de lusjes van de drukknopen heen met een simpel touwtje, dan heb je ook geen harde klemmen in je dekbed zitten.
Ik heb er niet eens voor gekozen. Het zat er zomaar aan.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 12:03 schreef Angelfrouk het volgende:
Ik heb met zin gekozen voor een dekbed met ritsen, voor de volgende aanschaf daar op letten.
Je mag m dr voor terug brengen, dat heb ik gedaan. Maar t nieuwe dekbed heeft exact t zelfdequote:Op dinsdag 24 januari 2023 09:50 schreef Nico987 het volgende:
Hoi,
Ik heb een 2 delig 4 seizoenen dekbed van 220x240 van Ikea.
Lekker warm en door het formaat kan ik er zelfs nog onder nadat mijn vrouw zich er in heeft gewikkeld.
De 2 dekbedden zitten aan elkaar met 8 plastic drukknoopjes dat blijft dus precies niet zitten.. iedere dag kan ik 1 van de 2 dekbedden halverwege het overtrek vandaan vissen..
Iemand een tip hoe ik die 2 dekbedden makkelijk aan elkaar vast kan zetten.
Er zijn speciale veiligheidsspelden waar je een dopje overheen schuift.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 14:00 schreef Nico987 het volgende:
De knoopjes zitten door het dekbed heen dus er is niet echt ruimte voor een touwtjes, maar die kan ik er wel aan naaien natuurlijk.
Bij veiligheidsspelden zou ik bang zijn dat ze open gaan.
Metalen drukknopen in mijn nek lijkt me ook niet fijn.
Veiligheidsspelden gaan echt niet open. Dan zit je het dopje omhoog moeten schuiven en dan nog gaan ze niet zomaar los. Bekijk ze maar eens goed.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 14:00 schreef Nico987 het volgende:
De knoopjes zitten door het dekbed heen dus er is niet echt ruimte voor een touwtjes, maar die kan ik er wel aan naaien natuurlijk.
Vertel dat even aan die veiligheidsspelden die mijn moeder vroeger gebruikte om mijn dekbedden bij elkaar te houden? Ik vind 1 keer wakker worden met een speld in m'n gezicht wel genoeg eigenlijk.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 17:49 schreef Angelfrouk het volgende:
[..]
Veiligheidsspelden gaan echt niet open.
Waren dat gewone spelden? Of echte veiligheidsspelden? https://www.prenatal.nl/b(...)eld-groot-34177.htmlquote:Op woensdag 25 januari 2023 11:20 schreef kingjotte het volgende:
[..]
Vertel dat even aan die veiligheidsspelden die mijn moeder vroeger gebruikte om mijn dekbedden bij elkaar te houden? Ik vind 1 keer wakker worden met een speld in m'n gezicht wel genoeg eigenlijk.
quote:Op woensdag 25 januari 2023 13:22 schreef Angelfrouk het volgende:
[..]
Waren dat gewone spelden? Of echte veiligheidsspelden? https://www.prenatal.nl/b(...)eld-groot-34177.html
Het witte stuk moet omhoog geschoven worden voordat de pin überhaupt los kan.
Ja, die dingen zijn inderdaad zo los te krijgen en levensgevaarlijk. Nooit gebruiken!quote:Op woensdag 25 januari 2023 19:52 schreef kingjotte het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zie ook: https://nl.wikipedia.org/wiki/Veiligheidsspeld
Zo'n ding. Waar jij naar linkt lijkt een baby veiligheidsspeld ofzoiets te zijn, kom dat alleen tegen in de 'babyhoek'. Wat niet wegneemt dat het 't probleem van TS wel op zou kunnen lossen. Alleen lijkt me mijn suggestie met touwtjes nog steeds prettiger. (Moet dat wel kunnen natuurlijk).
Daar voel je echt niks van hoor, in een overtrekquote:Op dinsdag 24 januari 2023 14:00 schreef Nico987 het volgende:
Dat is maar hoe je ligt en voelt.quote:Op donderdag 26 januari 2023 08:06 schreef SQ het volgende:
[..]
Daar voel je echt niks van hoor, in een overtrek
Ik weet niet welke maat dekbed je hebt maar dev220x240 is best een hele lap en ook best zwaar. Lekker, maar als die gaat schuiven dan is die zo van het bed af. Met 1 dekbed gebeurd dat natuurlijk nooit als je slaapt. Met 2 losse zie ik dat best vaker gebeuren.quote:Op zondag 29 januari 2023 15:51 schreef ieniminimuis het volgende:
Oke. Zelf ook een ikea dekbed met dezelfde drukknoopjes en nergens last van.
Andere tip; beide dekbedden in een eigen overtrek doen. Meestal ook mijn oplossing als de temperatuur zit tussen beide dekbedden of 1tje.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |