abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207693159
Hoi,

Ik heb een 2 delig 4 seizoenen dekbed van 220x240 van Ikea.
Lekker warm en door het formaat kan ik er zelfs nog onder nadat mijn vrouw zich er in heeft gewikkeld.

De 2 dekbedden zitten aan elkaar met 8 plastic drukknoopjes dat blijft dus precies niet zitten.. iedere dag kan ik 1 van de 2 dekbedden halverwege het overtrek vandaan vissen..

Iemand een tip hoe ik die 2 dekbedden makkelijk aan elkaar vast kan zetten.
  Spellchecker dinsdag 24 januari 2023 @ 09:52:14 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_207693296
Wow

Wij hebben er ook een seizoenen dekbed van ganzendons die dikke er alweer afgegooid omdat het zo warm was snachts

Beide op elkaar hebben wij nog nooit gedaan
pi_207693323
Ik knoopte in het verleden die twee delen aan elkaar op de hoeken, door de lusjes van de drukknopen heen met een simpel touwtje, dan heb je ook geen harde klemmen in je dekbed zitten.
pi_207693420
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 09:50 schreef Nico987 het volgende:
Lekker warm en door het formaat kan ik er zelfs nog onder nadat mijn vrouw zich er in heeft gewikkeld.
Onnodig, je zit in een serieus forum

[ Bericht 3% gewijzigd door yvonne op 24-01-2023 12:21:34 ]
U MAD?
pi_207693659
quote:
Vooral warm

[ Bericht 2% gewijzigd door yvonne op 24-01-2023 12:21:44 ]
pi_207694424
Veiligheidsspelden. 2 setjes bij de Hema kopen (baby afdeling) een daarmee vastzetten. Merk je amper een ze gaan niet zomaar los.

Ik heb met zin gekozen voor een dekbed met ritsen, voor de volgende aanschaf daar op letten.
pi_207695005
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 10:11 schreef kingjotte het volgende:
Ik knoopte in het verleden die twee delen aan elkaar op de hoeken, door de lusjes van de drukknopen heen met een simpel touwtje, dan heb je ook geen harde klemmen in je dekbed zitten.
Dittums, werkt hier ook prima om het dekbed aan de overtrek vast te maken.
Da gao nie nou!
pi_207695590
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 12:03 schreef Angelfrouk het volgende:

Ik heb met zin gekozen voor een dekbed met ritsen, voor de volgende aanschaf daar op letten.
Ik heb er niet eens voor gekozen. Het zat er zomaar aan.
Het was ook mijn eerste dekbed, dus ik wist niet waarop te letten.
Totdat ik hem thuis uitpakte, dacht ik dat ze los op elkaar in de overtrek gingen.
Ik was blij verrast, zeg maar.

Als ik er nog eens één koop, zal ik er zeker op letten.
pi_207695717
Dan koop je drukknoppen bij en naai je die eraan vast. Klemmetjes ritsen moeilijk gedoe terwijl de oplossing al in het product zit. Je moet alleen even wat extra erbij doen. Die metalen dingetjes.
pi_207695776
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 09:50 schreef Nico987 het volgende:
Hoi,

Ik heb een 2 delig 4 seizoenen dekbed van 220x240 van Ikea.

De 2 dekbedden zitten aan elkaar met 8 plastic drukknoopjes dat blijft dus precies niet zitten.. iedere dag kan ik 1 van de 2 dekbedden halverwege het overtrek vandaan vissen..

Iemand een tip hoe ik die 2 dekbedden makkelijk aan elkaar vast kan zetten.
Je mag m dr voor terug brengen, dat heb ik gedaan. Maar t nieuwe dekbed heeft exact t zelfde :X }:|
pi_207695789
De knoopjes zitten door het dekbed heen dus er is niet echt ruimte voor een touwtjes, maar die kan ik er wel aan naaien natuurlijk.

Bij veiligheidsspelden zou ik bang zijn dat ze open gaan.
Metalen drukknopen in mijn nek lijkt me ook niet fijn.
  Spellchecker dinsdag 24 januari 2023 @ 14:04:07 #13
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_207695809
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 14:00 schreef Nico987 het volgende:
De knoopjes zitten door het dekbed heen dus er is niet echt ruimte voor een touwtjes, maar die kan ik er wel aan naaien natuurlijk.

Er zijn speciale veiligheidsspelden waar je een dopje overheen schuift.

En anders zijn er nog de klemringen van Ikea.

https://www.bol.com/nl/nl(...)QEAQYAyABEgJ6PvD_BwE
  Licht Ontvlambaar dinsdag 24 januari 2023 @ 14:07:53 #14
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_207695850
Van die mini haarelastiekjes, die trek je aan weerskanten over dat witte schijfje dat het bij elkaar moet houden.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_207698191
quote:

Veiligheidsspelden gaan echt niet open. Dan zit je het dopje omhoog moeten schuiven en dan nog gaan ze niet zomaar los. Bekijk ze maar eens goed.

Je kunt natuurlijk ook knoopsgaten erin maken met de naaimachine en aan de andere kant knopjes erop zetten.
pi_207706270
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 17:49 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]
Veiligheidsspelden gaan echt niet open.
Vertel dat even aan die veiligheidsspelden die mijn moeder vroeger gebruikte om mijn dekbedden bij elkaar te houden? Ik vind 1 keer wakker worden met een speld in m'n gezicht wel genoeg eigenlijk.
pi_207707756
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 11:20 schreef kingjotte het volgende:

[..]
Vertel dat even aan die veiligheidsspelden die mijn moeder vroeger gebruikte om mijn dekbedden bij elkaar te houden? Ik vind 1 keer wakker worden met een speld in m'n gezicht wel genoeg eigenlijk.
Waren dat gewone spelden? Of echte veiligheidsspelden? https://www.prenatal.nl/b(...)eld-groot-34177.html
Het witte stuk moet omhoog geschoven worden voordat de pin überhaupt los kan.
pi_207712443
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 13:22 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]
Waren dat gewone spelden? Of echte veiligheidsspelden? https://www.prenatal.nl/b(...)eld-groot-34177.html
Het witte stuk moet omhoog geschoven worden voordat de pin überhaupt los kan.

Zie ook: https://nl.wikipedia.org/wiki/Veiligheidsspeld

Zo'n ding. Waar jij naar linkt lijkt een baby veiligheidsspeld ofzoiets te zijn, kom dat alleen tegen in de 'babyhoek'. Wat niet wegneemt dat het 't probleem van TS wel op zou kunnen lossen. Alleen lijkt me mijn suggestie met touwtjes nog steeds prettiger. (Moet dat wel kunnen natuurlijk).
pi_207717358
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 19:52 schreef kingjotte het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Zie ook: https://nl.wikipedia.org/wiki/Veiligheidsspeld

Zo'n ding. Waar jij naar linkt lijkt een baby veiligheidsspeld ofzoiets te zijn, kom dat alleen tegen in de 'babyhoek'. Wat niet wegneemt dat het 't probleem van TS wel op zou kunnen lossen. Alleen lijkt me mijn suggestie met touwtjes nog steeds prettiger. (Moet dat wel kunnen natuurlijk).
Ja, die dingen zijn inderdaad zo los te krijgen en levensgevaarlijk. Nooit gebruiken!
De baby spelen zijn echt niet los te krijgen, zeker niet als je ze in de hoes, dus alleen aan het dekbed vastmaakt. Dan aan de bovenkant en zijkant van het dekbed.
Touwtjes gaan volgens mij gewoon heel snel los. Maar goed, ik ben benieuwd.
  donderdag 26 januari 2023 @ 08:06:14 #20
149959 SQ
snelle trees
pi_207717467
quote:

Daar voel je echt niks van hoor, in een overtrek :)
disclaimer
pi_207717522
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2023 08:06 schreef SQ het volgende:

[..]
Daar voel je echt niks van hoor, in een overtrek :)
Dat is maar hoe je ligt en voelt.
Ik heb een enkel erop liggen, met ongebruikte plastic drukknopen dus. Die voel ik regelmatig irritant in mijn nek zitten, ondanks flanellen overtrek.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  Manager PR/Moderator donderdag 26 januari 2023 @ 08:30:49 #22
269689 crew  Viv
pi_207717558
Wij hadden dit probleem ook, het waren van die kleine witte plastic drukknoopjes die snel losschieten. :(

Onze oplossing was een ander dekbed kopen. :@ Gewoon weer ouderwets één dekbed voor het hele jaar door.
  zondag 29 januari 2023 @ 15:51:26 #23
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_207766442
Oke. Zelf ook een ikea dekbed met dezelfde drukknoopjes en nergens last van.
Andere tip; beide dekbedden in een eigen overtrek doen. Meestal ook mijn oplossing als de temperatuur zit tussen beide dekbedden of 1tje.
I assure you. I have no notion of treating men with such respect. That is the way to spoil them. (Jane Austen, Northanger Abbey)
This is a man's world but women hold it up (Carter Fatih, Man)
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_207772428
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2023 15:51 schreef ieniminimuis het volgende:
Oke. Zelf ook een ikea dekbed met dezelfde drukknoopjes en nergens last van.
Andere tip; beide dekbedden in een eigen overtrek doen. Meestal ook mijn oplossing als de temperatuur zit tussen beide dekbedden of 1tje.
Ik weet niet welke maat dekbed je hebt maar dev220x240 is best een hele lap en ook best zwaar. Lekker, maar als die gaat schuiven dan is die zo van het bed af. Met 1 dekbed gebeurd dat natuurlijk nooit als je slaapt. Met 2 losse zie ik dat best vaker gebeuren.
pi_207775102
stripje klittenband kopen, die kun je op lengte knippen, neem bv. 2cm breed en knip je vierkantje 2cm lang.
dan Roxolid uni x lijm werkt perfect op textiel.
https://www.hornbach.nl/p(...)llijm-16-g/10248617/

beetje lijm uitstrijken erop plakken 24 uur klemmetje erop.
https://www.gamma.nl/assortiment/gamma-veerklem-40-mm/p/B400743

De lijm blijft flexibel is na 72 uur volledig uitgehard en kan zelfs in de wasmachine al zal dit niet aan de orde zijn voor dekbed. Maar het blijft muurvast...

Heb hiermee al van alles wat oude kleding betreft gerepareerd, gescheurde jeans stukken ingelijmd, hemden met gaten dito, rits kapot van borstzak oude werkjas klittenband erin geplakt. Met katoen kun je het zelfs instrijken voor betere hechting. Wordt met polyester wat lastiger, maar ook niet echt nodig.

Goed spul...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')