abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 juli 2023 @ 08:51:33 #51
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_210053482
Deze laatst gekeken.
Bizar verhaal wederom en ook meteen een tijdsbeeld van Times Square, New York rond eind jaren 70, begin jaren 80 (gritty).
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  Manager PR/Moderator donderdag 27 juli 2023 @ 09:23:26 #52
269689 crew  Viv
pi_210053840
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2023 00:33 schreef StevenHyde het volgende:
Ja hoop al eerder op de dag want lijkt me vervelend voor het slapen gaan. Keek toen zelf smiddags en was er van ontdaan.
Nee, wel 's avonds gekeken, maar ik wist wel al wat hij gedaan had, dat scheelt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 27 juli 2023 @ 09:32:02 #53
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_210053944
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2023 09:23 schreef Viv het volgende:

[..]
Nee, wel 's avonds gekeken, maar ik wist wel al wat hij gedaan had, dat scheelt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
gaat over Chris watts?, die sukkels van een DA hebben hem zelf een deal cadeau gedaan, geef de locatie van kinderen prijs, krijg je levenslang ipv de doodstraf. |:( -O- :(
  donderdag 27 juli 2023 @ 10:05:16 #54
244108 StevenHyde
Bastognekoekadept
pi_210054287
Zie liever iemand levenslang wegrotten dan de makkelijke uitweg van de doodstraf.
  Manager PR/Moderator donderdag 27 juli 2023 @ 10:05:54 #55
269689 crew  Viv
pi_210054293
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2023 09:32 schreef THEFXR het volgende:

[..]
gaat over Chris watts?,
Ja, op Netflix staat een documentaire over die zaak:
American Murder: The Family Next Door

Shannan was nogal actief op social media, dus er was veel beeldmateriaal voorhanden. En verder beelden van bodycams, de verhoorkamer, het nieuws, de rechtszaal. En appjes van/aan Shannan. Best goed in elkaar gezet.
quote:
die sukkels van een DA hebben hem zelf een deal cadeau gedaan, geef de locatie van kinderen prijs, krijg je levenslang ipv de doodstraf. |:( -O- :(
Voor zover ik weet kwam die deal pas later, in ruil voor het "guilty" pleiten. :) En is de doodstraf later afgeschaft in die staat, dus het had niet uitgemaakt.

Zie ook:
https://www.mirror.co.uk/(...)ts-revealed-28676425

[ Bericht 9% gewijzigd door Viv op 27-07-2023 10:15:50 ]
  donderdag 27 juli 2023 @ 10:37:39 #56
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_210054696
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2023 10:05 schreef StevenHyde het volgende:
Zie liever iemand levenslang wegrotten dan de makkelijke uitweg van de doodstraf.
dat is een verkwisting van belastinggeld, gewoon gelijk een spuitje en geen dollar meer aan besteden, nu kan hij nog verdienen aan boeken, films en andere shit.
  Manager PR/Moderator donderdag 27 juli 2023 @ 10:50:53 #57
269689 crew  Viv
pi_210054947
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2023 10:37 schreef THEFXR het volgende:

[..]
dat is een verkwisting van belastinggeld, gewoon gelijk een spuitje en geen dollar meer aan besteden, nu kan hij nog verdienen aan boeken, films en andere shit.
Ze zeggen weleens dat de doodstraf duurder is dan levenslang, als mensen dan jarenlang op death row zitten en bezwaar na bezwaar na herzieningsverzoek blijven aantekenen. :{
  donderdag 27 juli 2023 @ 10:52:22 #58
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_210054972
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2023 10:50 schreef Viv het volgende:

[..]
Ze zeggen weleens dat de doodstraf duurder is dan levenslang, als mensen dan jarenlang op death row zitten en bezwaar na bezwaar na herzieningsverzoek blijven aantekenen. :{
daarom zei ik dus gelijk, ipv 20 jaar op death row, die bezwaren moeten ze ook gewoon een limiet op zetten.
  Spellchecker maandag 31 juli 2023 @ 22:19:52 #59
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_210112288
AVROTROS komt met crimeserie over "de Beul van Twente
quote:
AVROTROS komt met een nieuwe, driedelige serie over Rudolf K., een oud-tbs’er die tussen 2000 en 2005 in de regio Twente tientallen mensen en dieren doodde en mishandelde. Hij werd bekend onder de bijnaam De Beul van Twente.

De omroep meldt dat in de reeks onder meer ‘nooit eerder vertoonde brieven’ van de dader aan zijn slachtoffers worden getoond.

,,De brieven geven een onthutsend inzicht in zijn geest en werkwijze”, zegt AVROTROS in een persbericht. ,,Door diepgaand onderzoek en interviews met sleutelfiguren, die destijds bij de zaak betrokken waren, wordt het verhaal vanuit verschillende perspectieven belicht.”

De Beul van Twente is vanaf woensdag 30 augustus wekelijks te zien op NPO 3.
  dinsdag 1 augustus 2023 @ 11:19:11 #60
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_210116867
Gisteren deze gekeken op Netflix. Een 21-jarig meisje uit het VK gaat als hostess werken in Tokyo en raakt vermist:
https://www.google.nl/url(...)svE-amG&opi=89978449

Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  dinsdag 1 augustus 2023 @ 12:17:41 #61
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_210117398
quote:
2s.gif Op donderdag 27 juli 2023 08:51 schreef SEMTEX het volgende:
Deze laatst gekeken.
Bizar verhaal wederom en ook meteen een tijdsbeeld van Times Square, New York rond eind jaren 70, begin jaren 80 (gritty).
Dat was erg indrukwekkend idd, bepaalde groepen mensen eigenlijk niet als menselijk te zien en dus amper onderzoek als ze een lijk vonden.. Waardoor een serie moordenaar flink onder de radar kon blijven.
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_210117472
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 11:19 schreef SEMTEX het volgende:
Gisteren deze gekeken op Netflix. Een 21-jarig meisje uit het VK gaat als hostess werken in Tokyo en raakt vermist:

Wat mij vooral opviel is dat al die Japanse rechercheurs het tig jaar later nog zoveel deed.
Het is niet alsof Japanners zo met hun emoties te koop lopen.

Mooi en integer gemaakt deze docu.

Ik heb er nog berg te posten hier maar dan moet ik FOK! op mijn laptop aanslingeren. Het is ook allemaal geen Netflix
  Manager PR/Moderator maandag 7 augustus 2023 @ 10:26:29 #63
269689 crew  Viv
pi_210194788
Ik heb gisteren de eerste aflevering gezien van Worst Roommate Ever, op Netflix:

Gaat over Dorothea Puente, een seriemoordenaar:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Dorothea_Puente

Ik kende die zaak nog niet. Best goed in beeld gebracht, met betrokkenen van destijds. :)

[ Bericht 10% gewijzigd door Viv op 07-08-2023 10:48:42 ]
  Manager PR/Moderator woensdag 9 augustus 2023 @ 01:48:37 #64
269689 crew  Viv
pi_210219740
quote:
2s.gif Op donderdag 11 mei 2023 11:53 schreef SEMTEX het volgende:
Deze is ook nog niet genoemd en echt ongelofelijk tragisch:
Zojuist gekeken. Inderdaad zeg. ;( Maar wel op een mooie manier in kaart gebracht. Het verhaal ontvouwt zich in dezelfde volgorde als het politieonderzoek. En als dit fictie was geweest, dan hadden we gezegd dat er onrealistisch veel plottwists in zitten.

Verder ga ik niks verklappen, echt een aanrader om zelf te kijken. :Y
pi_210224222
Kijken jullie Unsolved Mysteries op Netflix? Dat is ook echt een aanrader. Geen documentaire, maar een serie met drie seizoenen inmiddels.

Ik vind die zaak van die familie Dupont de Ligonn่s (seizoen 1, aflevering 3) nog steeds zo intrigerend. Is daar een topic over ergens op dit forum?
  Manager PR/Moderator zaterdag 12 augustus 2023 @ 21:50:21 #66
269689 crew  Viv
pi_210264769
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 13:01 schreef mrchlle het volgende:
Kijken jullie Unsolved Mysteries op Netflix? Dat is ook echt een aanrader. Geen documentaire, maar een serie met drie seizoenen inmiddels.
Ken ik nog niet, maar ik zal eerst Worst Roommate Ever en I AM A KILLER verder afkijken.
quote:
Ik vind die zaak van die familie Dupont de Ligonn่s (seizoen 1, aflevering 3) nog steeds zo intrigerend. Is daar een topic over ergens op dit forum?
Voor zover ik kan zien niet, open er gerust eentje hier in CRI. :)
pi_210264849
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 13:01 schreef mrchlle het volgende:

Vre-se-lijk. Ik kan daar niet tegen. Dat het 'unsolved' is. Ging ik nog kijken ook en dan ๓๓k nog teleurgesteld zijn dat het onopgelost bleef _O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_210265120
De laatste tijd heb ik een berg docu's gekeken die niet van NetFlix komen. Eigenlijk kijkt iedereen al die docu's wel, wordt het besproken in het NF-topic of het krijgt een eigen topic in F&S.

Had @StevenHyde al een tijdje beloofd wat te gaan posten hier wat niet van NF komt. Had al mijn geziene docu's in een aparte map gezet die ik jullie wil aanraden.

Dit is de eerste die ik met jullie wil delen:

quote:
Dat ook slimme, getalenteerde jonge mensen verzeild kunnen raken in een akelige sekte blijkt maar weer eens in de serie ‘Stolen Youth: Inside the Cult at Sarah Lawrence’.

Op een meisje afstappen? Dat had hij nog nooit gedaan. Tot hij in 2010 Talia Ray zag tijdens een les en haar mee uit lunchen vroeg. Ze zei ja. Santos Rosario kijkt naar de man achter de camera die een lach niet kan onderdrukken. Ook Santos mondhoeken gaan omhoog. Heel eventjes maar. Dan kijkt hij weer serieus en slaat hij zijn ogen, die een wereld van verdriet verraden, neer. Had hij de moed maar nooit gehad, zie je hem denken.

Want niet lang nadat Santos in 2010 Talia mee uitvraagt, ontmoet hij haar vader Larry. Die zou hem uiteindelijk jarenlang in zijn macht hebben, hem vervreemden van zijn ouders en zussen, en Santos en zijn familie honderdduizenden dollars afhandig maken. En niet alleen Santos. Ray wist in totaal zes studenten – veelal huisgenoten van zijn dochter Talia die studeerden aan de kunstuniversiteit Sarah Lawrence in de staat New York - op zo’n manier te hersenspoelen dat ze jarenlang alles voor hem deden en opgaven.

Stolen Youth: Inside the Cult at Sarah Lawrence -- Season 1 -- With unprecedented access, STOLEN YOUTH: INSIDE THE CULT AT SARAH LAWRENCE excerpts striking first-hand interviews with conman Larry Ray’s victims and incorporates personal audio tapes and video recordings to tell the story of his grim 10 year influence over a group of young people. The series follows the story from the cult’s origins in 2010 on the Sarah Lawrence campus until its recent demise, when the last members find their own paths to survival. (Photo: Courtesy of Hulu)
ฉ HULU / DISNEY+
Stolen Youth: Inside the Cult at Sarah Lawrence

Het is een verhaal dat bijna te onwerkelijk is om te begrijpen. Hoe konden deze jonge, slimme en veelbelovende mensen zo gegrepen worden door de vader van een van hun huisgenoten dat ze het spoor volledig bijster raakten? Stolen Youth: Inside the Cult at Sarah Lawrence weet het verrassend duidelijk en tegelijkertijd aangrijpend uiteen te zetten. De driedelige documentaireserie is niet de eerste die kijkt naar deze sekte, of ‘sekssekte’ zoals de meer sensationele media-outlets het graag omschrijven. Maar regisseur Zachary Heinzerling brengt het verbijsterende verhaal op een bijzonder empathische manier.

Dit doet hij door de focus te leggen op de slachtoffers. Santos en zijn twee zussen, die ook betoverd raakten door Ray nadat hun broer ze aan hem voorstelde, komen uitgebreid aan het woord. Ook Daniel Levin, een andere huisgenoot van Talia die jarenlang verstrikt raakte in Rays web, vertelt hoe het zo ver kon komen. Alleen Ray zelf wordt op geen enkele manier gehoord. Niet omdat de man die inmiddels een zestigjarige gevangenisstraf uitzit, dit zelf niet wilde – de meeste zichzelf overschattende en zelfingenomen sekteleiders menen dat ze volledig in hun recht staan en horen zichzelf maar wat graag praten – maar omdat zijn kant er niet toe doet.

Het gaat om die jonge mensen die aan het begin van hun leven stonden toen ze een man ontmoetten die ze zo uitputte, kleineerde en tegelijkertijd liefhad, dat ze hun hele jeugd aan hem gaven. Stolen Youth vertelt hun verhaal. Zonder enige sensatie, maar juist op zo’n manier dat je als buitenstaander begrijpt waarom ze dit deden.
pi_210279221
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2023 22:11 schreef mascara-klodder het volgende:
De laatste tijd heb ik een berg docu's gekeken die niet van NetFlix komen. Eigenlijk kijkt iedereen al die docu's wel, wordt het besproken in het NF-topic of het krijgt een eigen topic in F&S.

Had @:StevenHyde al een tijdje beloofd wat te gaan posten hier wat niet van NF komt. Had al mijn geziene docu's in een aparte map gezet die ik jullie wil aanraden.

Dit is de eerste die ik met jullie wil delen:

[..]

Cool, zet ik even op mijn lijstje.
Uitvinder van de biersmiley.
  maandag 14 augustus 2023 @ 12:39:11 #70
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_210280625
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2023 10:26 schreef Viv het volgende:
Ik heb gisteren de eerste aflevering gezien van Worst Roommate Ever, op Netflix:

Gaat over Dorothea Puente, een seriemoordenaar:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Dorothea_Puente

Ik kende die zaak nog niet. Best goed in beeld gebracht, met betrokkenen van destijds. :)
Holy shit, klinkt als een gruwelijk maar wel interessant verhaal.
  woensdag 16 augustus 2023 @ 23:09:53 #71
244108 StevenHyde
Bastognekoekadept
pi_210311828
Alle afleveringen uit deze serie waren volgens mij wel goed. En uitlopend. Tijdje geleden gekeken.
pi_210455729
RTV Oost volgt de wijkagent

twitter

En vanavond 'In de TBS'

twitter

En 'Voor de Rechter' weer van start

twitter

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 28-08-2023 18:39:00 ]
  donderdag 7 september 2023 @ 17:15:15 #73
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_210559941
In de TBS is een aanrader, knap van die oom van Anne.

Meteen een herinnering dat een ieder van ons kan flippen..
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_210603987
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 11:19 schreef SEMTEX het volgende:

Ik vind die computerised/artificial stem heel irritant.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_210604064
Een beetje off-topic misschien maar wel een interessante ouwe verhaal:

Buried Alive: The Nutty Putty Cave Incident

De maker/commentator ook een heel heldere,kalm,mooie stem heeft.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')