quote:Op maandag 23 januari 2023 10:51 schreef nils7 het volgende:
[..]
Maar heb je een bevestiging ontvangen?
Ja oke, dan stuur ik hem gewoon aan de directie, grote kans dat die überhaupt nog van niks weten, maar dan in elk geval welquote:Op maandag 23 januari 2023 10:58 schreef Farenji het volgende:
[..]
Natuurlijk, aangetekend betekent alleen dat je zeker weet dat het is afgeleverd en aangenomen op het adres, maar diegene hoeft zich echt niet te legitimeren. Het is meer een juridisch dingetje, als je termijnen en deadlines in die brief zet dan zijn ze daar juridisch gezien van op de hoogte, ze kunnen dan niet meer wegkomen met "sorry ik had die mail even gemist".
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In deze alinea en in de laatste heb je het over gang naar de rechter. Misschien moet je dat alleen hier vermelden, en afsluiten met iets liefs. Je hoeft het woord 'rechter' niet te noemen, je kunt ook zeggen dat "Als er geen gehoor wordt gegeven aan je verzoek, je de logische vervolgstappen neemt". De rekensom hoeveel dat gaat kosten komt dan wel, hoewel het ook een tactiek is om zelf af te dingen op je vordering, 400 euro nu betalen is leuker voor werkgever dan straks 600.quote:Ik heb recht op dit loon, en de inhouding is dan ook onrechtmatig. Daarnaast heb ik recht op wettelijke verhoging en rente vanaf de vierde werkdag dat u te laat bent met betalen.
En bedenk even of dit nodig is, want je wilt helemaal geen reactie waarin staat dat men het er niet mee eens is. Je wilt geld op je rekening, en misschien een vriendelijk berichtje dat ze gaan storten. Eigenlijk ontvang je sowieso graag een schriftelijke reactie, maar haal de optie eruit dat ze daarin schrijven dat ze het er niet mee eens zijn.quote:Ik wil u er op wijzen dat ik momenteel recht heb op ¤602,80, dit is het bedrag inclusief de wettelijke verhoging van 50%, die vandaag op zijn maximale is uitgekomen, plus de wettelijke rente. Dit bedrag zal ik dan ook vorderen bij de rechter indien u niet tijdig betaald.
En dit:quote:Bent u het niet met mij eens, dan ontvang ik graag binnen 14 dagen uw schriftelijke reactie.
=>quote:Ik vertrouw erop dat u mijn loon gaat betalen. De volgende stap is voor mij een gang naar de rechtbank, waarbij ik naast de wettelijke verhoging en rente, ook de juridische kosten op u zal verhalen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 13% gewijzigd door AnneX op 24-01-2023 07:13:16 ]
Bedankt voor de tips.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 00:25 schreef loveli het volgende:
Gericht aan de directie, ik weet het niet. Is dat iets wat op het bureau van P&O hoort?
Ik ben voorstander van zo weinig mogelijk verhalende tekst. Van dit stuk zou ik alleen schrijven "de inhouding is onrechtmatig"
[..]
In deze alinea en in de laatste heb je het over gang naar de rechter. Misschien moet je dat alleen hier vermelden, en afsluiten met iets liefs. Je hoeft het woord 'rechter' niet te noemen, je kunt ook zeggen dat "Als er geen gehoor wordt gegeven aan je verzoek, je de logische vervolgstappen neemt". De rekensom hoeveel dat gaat kosten komt dan wel, hoewel het ook een tactiek is om zelf af te dingen op je vordering, 400 euro nu betalen is leuker voor werkgever dan straks 600.
[..]
En bedenk even of dit nodig is, want je wilt helemaal geen reactie waarin staat dat men het er niet mee eens is. Je wilt geld op je rekening, en misschien een vriendelijk berichtje dat ze gaan storten. Eigenlijk ontvang je sowieso graag een schriftelijke reactie, maar haal de optie eruit dat ze daarin schrijven dat ze het er niet mee eens zijn.
[..]
En dit:
[..]
=>
Vertrouwende op een snelle afhandeling en correctie van de gemaakte fout,
Met vriendelijke groet, PS
Maar dat is mijn idee, uiteindelijk is het jouw brief. Het wordt door iemand behandeld die er zakelijk instaat en niet zoals jij emotioneel, ik zou kiezen voor een korte en zakelijke brief.
Dan rest mij je op de d/t fout te wijzen, het moet "betaalt" zijn ipv "betaald".
quote:Op dinsdag 24 januari 2023 07:05 schreef AnneX het volgende:
Attentie: data in eerste alinea kloppen niet!OepsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.dankje!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |