Maar dat was niet mijn vraag, probeer je het eens voor te stellen wat ik je vraag. En geef daarop een antwoord hoe je denkt dan te voelen. Lijkt mij een interessante vraag.quote:Op donderdag 19 januari 2023 22:45 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Je bedoelt dat de prikken toch schade veroorzaken? Daar is momenteel geen bewijs van, nog voor.
Maar iedere medische behandeling is een risico. Zo ook een Covid-19 infectie. Het is een risico afweging die je daarin moet nemen. Kleine medische ingrepen of medicatie slikken, kan ook grote gevolgen hebben.
Ik volg de wetenschap en hun adviezen. En die hebben mij tot op heden nooit twijfel gegeven. Als ik de keuze had had, had ik ook altijd de mRNA versies genomen, boven de AZ of Janssen (had ik bijna gehad).
Voor de rest leef ik en geniet ik maar ik ben ook realist.
Je kunt het namelijk ook omdraaien icm een Covid-19 infectie. Long Covid is daar een mooi voorbeeld van. Dat is niet hypothetisch, maar gewoon een wetenschappelijke feit. Oorzaak weten we niet, gevolg weten we wel. Maar is heel complex en lastig probleem.
En long covid is voor mij geen hypothetisch geval geweest. Heb er ervaring mee en zou ik niemand willen adviseren. Genoeg ellende uit zien voorkomen.
JAquote:Op donderdag 19 januari 2023 22:46 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Omdat niet iedereen zich meer laat testen kan er iemand doodgaan aan corona wat dan niet opgemerkt wordt en deze dan dus niet als corona dode wordt geregistreerd?
Een infectie kan je hart tijdelijk beschadigen. Griep kan dit ook doen.quote:Offf....corona heeft je zo verzwakt dat veeeel later je hart het begeeft of een ander virus kan toeslaan?
Goede vraag..... Data leert dat als je immuunsysteem sneller kan reageren, de infectie minder heftig en lang is.quote:Maakt het in dit verhaal nog uit of je gevaccineerd bent of niet?
Is voor mij nu bed tijd, en blijkbaar ben ik te moe je om je vraag goed te begrijpen.quote:Op donderdag 19 januari 2023 22:47 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Maar dat was niet mijn vraag, probeer je het eens voor te stellen wat ik je vraag. En geef daarop een antwoord hoe je denkt dan te voelen. Lijkt mij een interessante vraag.
Lol, goede escape route...quote:Op donderdag 19 januari 2023 22:53 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Is voor mij nu bed tijd, en blijkbaar ben ik te moe je om je vraag goed te begrijpen.
Kan je dan voor mij beter uitleggen wat je precies bedoelt?
Denk dat je immuunsysteem eerder ontregeld werd door het vaccin.quote:Op donderdag 19 januari 2023 22:36 schreef Rolfieo het volgende:
Maar ook je complete immuunsysteem kan ontregeld zijn na een Covid-19 infectie.
Welke data laat zien dat het imuunsysteem van gevaccineerde mensen sneller kan reageren dan van ongevaccineerden?quote:Op donderdag 19 januari 2023 22:52 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
JA
[..]
Een infectie kan je hart tijdelijk beschadigen. Griep kan dit ook doen.
Corona doet dit zeker en heftiger. De kans is op beschadiging van je hart.
Omikron merk je ook minder, oa door immuniteit en is veel minder ziek makend.
[..]
Goede vraag..... Data leert dat als je immuunsysteem sneller kan reageren, de infectie minder heftig en lang is.
Maar ik heb hierover geen wetenschappelijke artikelen meer gelezen, dus kan niets hierover aanleveren momenteel.
verdiep mij er minder in, omdat het allemaal veel minder actueel is en ik ook veel meer andere dingen te doen heb. Kan niet meer alles bijhouden.
Hajoh, weinig concreet, wat is een snel reagerend immuunsysteem?quote:Op vrijdag 20 januari 2023 10:19 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Welke data laat zien dat het imuunsysteem van gevaccineerde mensen sneller kan reageren dan van ongevaccineerden?
Je roept erg snel dat iets een feit is zonder enige onderbouwing. Laat er dan ook eens bronnen bij zien.
Je doet namelijk precies hetzelfde als waar je anderen hier van beticht met je 'selectief knip en plakwerk'.
En als je zoals je zelf zegt je niet meer zo met covid bezig bent waarom kom je dan hier posten? Wat is je motivatie? Vind je het erg dat er mensen zijn die er anders over denken dan jezelf?
Mensen hier 'niet slim' noemen en woorden als 'gaaaap' te gebruiken, vind ikzelf nogal ongepast.
Nog steeds niet ziek geweest en dat zonder de spuitjes, ik ben de enige niet daar zijn er wel meer van. Wordt die groep wel eens door virologen onderzocht? Dit zou toch mega interessant moeten zijn voor een viroloog neem ik aan om te achterhalen wat daar de oorzaak van is?quote:Op vrijdag 20 januari 2023 10:29 schreef ludovico het volgende:
Wel mooie grap overigens dat ik 2-3 weken na prik 1 ziek word van Covid.
Sloeg niet meer op de longen maar was wel goed koortsig.
Erger of minder erg dan normaal als ik ziek ben? Misschien erger.
"Moet je nagaan als!"
Ach hou op, dit was de 2e keer dat ik Covid had en nr 1 was minder koortsig maar langer op de longen.
N=1 okay, maar toch, wel weer opvallend dat er nauwelijks verschillen zijn op te merken en dat een recente prik echt niks lijkt te betekenen.
Maar men spint dit dan alsof je zonder de prik heeel ziek was geworden. Ik vraag me eerder het omgekeerde af.
Bloedgroep O?quote:Op vrijdag 20 januari 2023 11:12 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Nog steeds niet ziek geweest en dat zonder de spuitjes, ik ben de enige niet daar zijn er wel meer van. Wordt die groep wel eens door virologen onderzocht? Dit zou toch mega interessant moeten zijn voor een viroloog neem ik aan om te achterhalen wat daar de oorzaak van is?
Goed immuunsysteem en grote kans dat je wel gewoon ergens een keer antistoffen hebt opgebouwd(?, of niet, I do not know!), virussen vliegen overal door de lucht, je lichaam ruimt het gewoon te snel op om door te hebben dat je ziek bent geweest.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 11:12 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Nog steeds niet ziek geweest en dat zonder de spuitjes, ik ben de enige niet daar zijn er wel meer van. Wordt die groep wel eens door virologen onderzocht? Dit zou toch mega interessant moeten zijn voor een viroloog neem ik aan om te achterhalen wat daar de oorzaak van is?
Denk het niet want het waren meest juist zwakkere mensen die eraan zijn doodgegaan toch?quote:Op vrijdag 20 januari 2023 14:52 schreef Alarmonoff het volgende:
Komt dood door covid niet juist door een te goed werkend immuunsysteem die op hol slaat?
Wat was het alweer? Het vaccin leert je immuunsysteem het virus sneller te herkennen dus wordt je minder ziek. Aannames mi.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 10:27 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hajoh, weinig concreet, wat is een snel reagerend immuunsysteem?
Herkent het lijf een stof eerder als lichaamsvreemd als het al een keer eerder is geanalyseerd? Geen idee.
Vaccin wijkt af van virus zelf, een recente besmetting zou - hypothese - dan allicht nog snellere response opwekken, maar geen idee, ik lul maar wat in de ruimte nu.
Oja dat zou ook een rol spelen kan ik me nog herinneren.quote:
Zou kunnen, in het verre verleden heb ik wel eens de griepspuit laten zetten, ik ga daar al jaren niet meer voor en ook al jaren geen griep gehad. Wie weet heeft dat ook ermee te maken...quote:Op vrijdag 20 januari 2023 11:18 schreef ludovico het volgende:
[..]
Goed immuunsysteem en grote kans dat je wel gewoon ergens een keer antistoffen hebt opgebouwd(?, of niet, I do not know!), virussen vliegen overal door de lucht, je lichaam ruimt het gewoon te snel op om door te hebben dat je ziek bent geweest.
Heb iets gevondenquote:Op vrijdag 20 januari 2023 16:38 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Denk het niet want het waren meest juist zwakkere mensen die eraan zijn doodgegaan toch?
Maar dat verhaaltje is wel rondgegaan.
Net als 'juist als je nooit griep hebt moet je je laten vaccineren'.
Heb ook O- en had niet vernomen dat ik besmet was geweest als ik niet moest testen. En kan me ook niet herinneren ooit griep te hebben gehad. Ook nooit griepspuit trouwens. In mijn 29 jarig werkend bestaan heb ik me nog nooit ziek gemeld met griepverschijnselen. Wel paar keer 'buikgriep' maar denk dat ik toen wat verkeerds had gegeten.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 16:58 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Oja dat zou ook een rol spelen kan ik me nog herinneren.
[..]
Zou kunnen, in het verre verleden heb ik wel eens de griepspuit laten zetten, ik ga daar al jaren niet meer voor en ook al jaren geen griep gehad. Wie weet heeft dat ook ermee te maken...
Dat was even een pittig stuk om te lezen maar dit zeggen ze?:quote:Op vrijdag 20 januari 2023 17:12 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Heb iets gevonden
https://magazine.ucsf.edu(...)turn-covid-19-deadly
Interfenen?quote:Op vrijdag 20 januari 2023 17:44 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Dat was even een pittig stuk om te lezen maar dit zeggen ze?:
90% van de coviddoden zijn oud of obese waardoor ze iets in het bloed hebben waardoor ze dood aan een redelijk onschuldig virus gaan en 10% hebben genetisch gezien 'interfenen' wat ze nekt waardoor er ook jongeren geraakt worden en het willekeurig lijkt. En er zijn 10 miljoen mensen wereldwijd met deze interfenen. Die zijn de sjaak als ze covid oplopen.
daarom zou D66 verboden moeten worden omdat ZIJ juist de democratie willen ondermijnenquote:Op vrijdag 20 januari 2023 18:30 schreef ludovico het volgende:
[ twitter ]
AH there we go:
[ twitter ]
Beste mensen, mijn mening: Jan Rotmans is een idioot.
Overigens, al die mensen die Hans van Tellingen weten te blokken, stuk voor stuk idioten, hoe kan je nou weer zo nauwgeestig zijn dat je die man uit je leven moet blokken![]()
Anyhow, men zal mij vast wel weer extreem vinden, maar naar mijn visie zijn deze mensen - Koopmans en vrienden incluus, zelfde type mensen - gewoon gevaarlijk voor de samenleving, kijk eens waar D66 mee bezig is joh.
Orwelliaans taalgebruik allemaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |