abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207883062
Oh wij lijken juist in de 4 maanden slaapregressie beland te zijn. Ze heeft maar 2 nachtvoedingen, maar is rustig tussendoor nog 3 a 4x even wakker. En ik dus ook. Vooralsnog functioneer ik er redelijk op omdat we alsnog aardig wat uren maken (ze slaapt wel steeds weer snel), maar het zijn mega gebroken nachten zo.

Wel balen dat jij slecht slaapt ondanks baby die prima slaapt!
pi_207889838
Wel balen dat ze minder is gaan slapen.

Even wakker worden tussen de slaapcycli doet Rosie ook wel, dan brabbelt of huilt ze een beetje, maar als ik dan haar speentje geef gaan de oogjes vaak direct weer dicht en gaat ze slapen. Maar dat doet ze sinds haar geboorte al :P
Eigen slaapkamer ligt nog niet in de nabije toekomst vrees ik.
pi_207893151
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 09:19 schreef Lokasenna het volgende:
Wel balen dat ze minder is gaan slapen.

Even wakker worden tussen de slaapcycli doet Rosie ook wel, dan brabbelt of huilt ze een beetje, maar als ik dan haar speentje geef gaan de oogjes vaak direct weer dicht en gaat ze slapen. Maar dat doet ze sinds haar geboorte al :P
Eigen slaapkamer ligt nog niet in de nabije toekomst vrees ik.
Hoe oud is ze nu? Wij hebben nog niet echt gevoel wanneer we haar op dr eigen kamer willen leggen.
Ja, je hoort regelmatig geluidjes en dat is soms niet fijn inslapen, maar je kan ook makkelijk helpen/kijken bij paniek.
pi_207893166
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 11:29 schreef Lokasenna het volgende:
Drie uur slaap is wel ruk ja. Hopelijk vannacht weer beter.

Ik ben op het moment zelf mijn ergste vijand op het gebied van slapen.
Baby wordt af en toe wakker om te drinken en slaapt vervolgens als een roosje weer verder. Maar voor ik dan zelf weer in slaap ben kan uren duren. Ook word ik regelmatig midden in de nacht klaarwakker terwijl de baby nog in diepe coma verzonken is. Kortom enorm slaaptekort en ik kan niet eens de baby de schuld geven. _O-
Ik heb sleep training voor volwassenen nodig denk ik.
Ja waardeloos wel, als je zelf niet snel kunt inslapen. Ik heb er gelukkig minder moeite mee, meestal 's nachts maak ik de fles, en als mijn vrouw die geeft hoor ik het al niet meer als ze 'm op heeft en boertjes laat.
pi_207893287
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 13:59 schreef Vermecelli het volgende:

[..]
Hoe oud is ze nu? Wij hebben nog niet echt gevoel wanneer we haar op dr eigen kamer willen leggen.
Ja, je hoort regelmatig geluidjes en dat is soms niet fijn inslapen, maar je kan ook makkelijk helpen/kijken bij paniek.
Vierenhalve maand.
Als je het nog fijn vindt heeft het geen haast toch.
De geluiden vind ik niet zo erg (gesnurk van man is veel erger dan de babygeluidjes), maar 1,60m is eigenlijk te klein voor twee volwassenen en een baby in starfish pose :')
Dat je makkelijk even kunt kijken is inderdaad de reden dat ze er nog ligt. Als ik elke keer heen en weer had moeten lopen in de nacht had je me al maanden geleden kunnen opvegen denk ik.
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 14:01 schreef Vermecelli het volgende:

[..]
Ja waardeloos wel, als je zelf niet snel kunt inslapen. Ik heb er gelukkig minder moeite mee, meestal 's nachts maak ik de fles, en als mijn vrouw die geeft hoor ik het al niet meer als ze 'm op heeft en boertjes laat.
Ja dan is het een stuk minder belastend gelukkig.
Ik denk dat het bij mij nu ook even de stress is van weer moeten werken en wennen aan een nieuw ritme, want eerder lukte het wel goed om weer in te slapen.
pi_207922738
Afgelopen nacht heeft onze kleine voor het eerst in d'r eigen kamer geslapen! Na precies 8 weken.
Waarom? De nacht daarvoor was ze continu geluidjes aan het brabbelen, en mijn vrouw en ik waren beide continu alert op mogelijke spuug of huil geluidjes dat we haar toch op d'r eigen kamer hebben ingestopt.

Dat is een vreemd gevoel zeg, zeker omdat we nu nog een paar onschuldige geluidjes hoorde ver weg (niet storend) en dat gevoelsmatig gek is dat je dochter verder weg is.

Het ging overigens super goed. Werden uiteraard wel wakker geschreeuwd door de honger-huil rond 04:00, verder beter geslapen :)
pi_207922793
Onze dochters lagen al eerder dan 8 weken op hun eigen kamer. Niemand deed een oog dicht door alle geluiden die de ander maakte, was geen succes hier :P.
pi_207924661
Ik vind mijn baby zo leuk. O+ En het is nu zoveel makkelijker dan die eerste 2 a 3 maanden, love it.
We hebben denk ik ook wel geluk met een die juist goed gaat op prikkels, zonder de dag daarna volledig overprikkeld te zijn. En die in elke situatie kan slapen als ze maar in de draagzak zit. Maar ik geniet er nu echt vaak van, zo fijn!

Oh en ik moet er nog niet aan denken dat ze op haar eigen kamer zou slapen. Maar ik moest van de week ook huilen toen ze een keer niet aan de borst in slaap wilde vallen. :')
pi_207925854
Elke manier van zoveel mogelijk slaap krijgen is de goede keuze volgens mij. :D
Of dat nu met of zonder baby op de kamer is.

En @Bami fijn dat je er steeds meer van geniet. O+

De eerste maanden vond ik denk ik makkelijker dan hoe het nu is. Vind het best moeilijk om alle verplichtingen weer op te pakken naast het moeder zijn. En het slaaptekort bouwt alleen maar verder op, toen was ik nog redelijk energiek vergeleken bij nu, en verwachtte er juist nog niemand iets van me. :P
Na een paar maanden verwachten mensen dat je alles weer oppakt alsof er niets gebeurd is.

De baby zelf wordt wel steeds leuker, gelukkig. Zeker dat brabbelen wat ze nu doet is erg comfy.
pi_207925985
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 14:46 schreef Vermecelli het volgende:
Afgelopen nacht heeft onze kleine voor het eerst in d'r eigen kamer geslapen! Na precies 8 weken.
Waarom? De nacht daarvoor was ze continu geluidjes aan het brabbelen, en mijn vrouw en ik waren beide continu alert op mogelijke spuug of huil geluidjes dat we haar toch op d'r eigen kamer hebben ingestopt.

Dat is een vreemd gevoel zeg, zeker omdat we nu nog een paar onschuldige geluidjes hoorde ver weg (niet storend) en dat gevoelsmatig gek is dat je dochter verder weg is.

Het ging overigens super goed. Werden uiteraard wel wakker geschreeuwd door de honger-huil rond 04:00, verder beter geslapen :)
Haha. Herkenbaar.
Onze is 's nachts vrij onverwachts in haar eigen kamer beland nadat ze het voor de tweede nacht een goed idee vond om niet te babbelen, maar een heel irritante oorpijnhoge toon te oefenen midden in de nacht.
pi_207933234
Wij zijn net bij de onderwaterfotograaf op de foto geweest, erg leuk. :D

Straks een late dienst, ben benieuwd hoe dat gaat met kolven (altijd moeilijker om tijd vrij te maken als je op bellen moet lopen), en of de baby wel naar bed wil als ik niet thuis ben. :P
pi_207933672
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 19:06 schreef Lokasenna het volgende:

En @:Bami fijn dat je er steeds meer van geniet. O+

De eerste maanden vond ik denk ik makkelijker dan hoe het nu is. Vind het best moeilijk om alle verplichtingen weer op te pakken naast het moeder zijn. En het slaaptekort bouwt alleen maar verder op, toen was ik nog redelijk energiek vergeleken bij nu, en verwachtte er juist nog niemand iets van me. :P
Na een paar maanden verwachten mensen dat je alles weer oppakt alsof er niets gebeurd is.

De baby zelf wordt wel steeds leuker, gelukkig. Zeker dat brabbelen wat ze nu doet is erg comfy.
Herkenbaar! Ik vind het nu ook pittig. De eerste tijd doe je het nu op adrenaline. Inmiddels chronisch slaaptekort opgebouwd, terwijl je wel moet werken e.d. Ik zit er weleens over te denken om te laten checken op vitaminetekort. Dat schijnt veelvuldig voor te komen na de bevalling.

Aan de andere kant is het volgens mij niet raar om moe te zijn, met een halfjaar oude baby. En zolang geleden is het ook weer niet, de zwangerschap en de bevalling.
pi_207935413
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 11:05 schreef Zusje123 het volgende:

[..]
Herkenbaar! Ik vind het nu ook pittig. De eerste tijd doe je het nu op adrenaline. Inmiddels chronisch slaaptekort opgebouwd, terwijl je wel moet werken e.d. Ik zit er weleens over te denken om te laten checken op vitaminetekort. Dat schijnt veelvuldig voor te komen na de bevalling.

Aan de andere kant is het volgens mij niet raar om moe te zijn, met een halfjaar oude baby. En zolang geleden is het ook weer niet, de zwangerschap en de bevalling.
Met een baby van welke leeftijd dan ook hebben we volgens mij alle recht om moe te zijn inderdaad. :D

Maar checken op vitaminetekort kan nooit kwaad, het zou zonde zijn rond te blijven lopen met iets dat makkelijk op te lossen valt. Schildklierwaarden kun je ook nog om vragen als er toch geprikt wordt, komt ook veel voor na een bevalling dat die afwijken.
pi_207937794
quote:

Ah ja, dat is wel lastig. Ik krijg, ondanks dat het onderbroken is, aardig wat uren slaap en heb niet mega veel slaap nodig blijkbaar. Dat viel voor baby al op met de fitbit, die registreert dan vaak in een nacht van 8 uur zo'n 7 uur aan slaap. Toen mijn slaapdoel 8 uur was haalde ik dat vrijwel nooit, zelfs niet wanneer ik onbeperkt uit kon slapen. Nu haal ik dat makkelijk trouwens als Pukje het toelaat, dus daar merk je wel aan dat de slaapbehoefte stijgt wanneer je nacht steeds onderbroken wordt. :D

Maar ik voel daardoor niet zoveel slaaptekort denk ik, en ze is nu zoveel makkelijker troostbaar en te vermaken enzo waardoor het mentaal minder vermoeiend is. Plus ik vind het best lekker om weer aan het werk te zijn. En ze is gewoon zo leuk, met al haar geluidjes, gekletst etc. O+ We doen heel vaak 'hoofd, schouders, knie en teen' met haar, en ondertussen doet ze alvast haar ogen dicht wanneer we bij 'oren' beland zijn. O+
pi_207951045
Wel grappig om zo je slaapstats te kunnen bijhouden. :D

Ik heb ook niet veel nodig volgens mij, voor de zwangerschap lag ik meestal van 23 tot 6 ofzo op bed. Met onderbrekingen voor het toilet of een midnight snack of gewoon even wat lezen, dus echt een goede slaper ben ik nooit geweest :')
Maar de hele tijd rechtop moeten gaan zitten om haar weer in slaap te voeden kost me nu wel heel wat uren nachtrust. Slaap ik net weer, wordt zij weer wakker, dus de eerste helft van de nacht zijn vooral hazenslaapjes. Tot een uur of 3, daarna maakt ze vaak wel een ruk tot het ochtend is. Ik ben wel een beetje jaloers op vrouwen die liggend kunnen voeden!

Maar goed, ik moet er ook niet te veel over klagen hoor want overdag is ze de dutjes master. :P
pi_207952936
quote:

Ik vond het ook moeilijker worden. Vergeleken met hoe het nu is was mijn zwangerschapsverlof vakantie.

Nu is J 16 maanden, ik heb het superdruk en op het werk weer “volledig operationeel” en J klimt de kasten in als ik niet oplet. Enige is dat ik de borstvoeding niet meer heb, dat scheelt.

Van de week was ik niet snel genoeg en was J naar de vuilnisbak gerend en had iets uit de vuilnisbak gegeten. Ik weet niet eens wat. Allemachtig
En dat terwijl ik gewoon in de kamer was

Ik vond het baby jaar makkelijker dan het 2e jaar tot nu
pi_207961481
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 18:51 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Ik vond het ook moeilijker worden. Vergeleken met hoe het nu is was mijn zwangerschapsverlof vakantie.

Nu is J 16 maanden, ik heb het superdruk en op het werk weer “volledig operationeel” en J klimt de kasten in als ik niet oplet. Enige is dat ik de borstvoeding niet meer heb, dat scheelt.

Van de week was ik niet snel genoeg en was J naar de vuilnisbak gerend en had iets uit de vuilnisbak gegeten. Ik weet niet eens wat. Allemachtig
En dat terwijl ik gewoon in de kamer was

Ik vond het baby jaar makkelijker dan het 2e jaar tot nu
Vooral de laatste paar maanden van het verlof had ik wel een soort vakantiegevoel. :P

Lijkt me ook een lastige leeftijd, overal bij kunnen maar nog geen gevaar zien en nog met alles geholpen moeten worden.
pi_207977267
:O 3 nachtvoedingen en daarnaast nog iets van 4x wakker worden later voel ik het slaaptekort wel wat meer vandaag. :')

Sowieso is Pukje niet in haar hum. Gisteren ook al niet. Veel moe, snel huilerig. Ze is nu, net als gister, aan de borst in slaap gevallen. Dat doet ze normaal eigenlijk nooit overdag. Hopelijk is ze snel weer haar vrolijke zelf, want zo is het wel minder fijn haha.

Aan het einde van het verlof begon ik het wel net leuk te vinden idd, die tijd mis ik nog wel.
pi_207978016
We hebben - zowaar - een ritme te pakken! Mijn god wat is dit fijn :').

Het ritueel duurt nog wel vrij lang (1 tot 1.5 uur), beginnend met timen van de fles om 20:00 en die geven we dan op haar kamer in een prikkelarme omgeving. Dan kan ik haar rond 20:30/21:00 wegleggen in bed, wat ze zowaar accepteert! Strak instoppen, zorgen dat de boertjes zijn gedaan en de fles is gezakt.

We maken op dit moment gretig gebruik van die luxe door zelf ook direct maar te gaan slapen. Dus onze avonden zijn kort, maar dat gaat vanzelf beter worden als we er op kunnen vertrouwen dat ze gaat slapen en we 's nachts iets minder in de weer zijn. Alles beter dan in de oude situatie waarin ik haar beneden hield tegen mijn eigen slaap in en pas rond 01:00 kon gaan slapen.

De fles van 00:00 is wel pittig. Dan slaap ik eigenlijk diep en moet ik wel even schakelen om weer wakker te worden. Rond 01:00 lig ik dan weer op bed en mijn vrouw neemt de shift van 05:00 voor haar rekening. Dus als alles loopt zoals het gaat kan ik dan 6 uur aaneengesloten slapen O+.

Realiteit is nog wel dat ze rond 05:00 dermate onrustig is in eigen bed dat ze het laatste stukje van de nacht tussen ons in ligt. Maar ook daar komen we wel weer uit.
pi_207978810
Ik zou er vooral niet al te gehecht aan raken. _O- Maar geniet er nu zeker van!
Hier was wel de ervaring dat elke keer als ik net dacht een idee te hebben van wat ik kon verwachten; dat ze het dan direct weer omgooide. En qua slapen heeft ze sinds ze 12 weken is niet meer zo goed geslapen als in maand 2 en 3. Nou is ze nog maar 4,5 maand dus ik heb hoop dat ze een keer terug gaat keren naar het slaapgedrag van die maanden, maar vooralsnog is er weinig voorspelbaar aan hier. :')
pi_207979692
Hier is het wel redelijk voorspelbaar inmiddels. Elke 2 uur is ze wakker. :')
Eigenlijk al sinds ze geboren is met een handjevol uitzonderingen. _O-
pi_207982740
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 12:46 schreef Lokasenna het volgende:
_O- Ik weet niet of ik die voorspelbaarheid zou willen, haha.
pi_207982924
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 12:46 schreef Lokasenna het volgende:
Oef, zwaar voorspelbaar slaapritme
pi_207983477
We hebben Rosie een wortelpureetje laten proeven. Volgens mij vond ze het maar walgelijk _O-
Nog even kijken of fruit beter in de smaak valt en anders maar wat langer wachten tot we het weer proberen.
pi_207983731
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 17:49 schreef Lokasenna het volgende:
We hebben Rosie een wortelpureetje laten proeven. Volgens mij vond ze het maar walgelijk _O-
Nog even kijken of fruit beter in de smaak valt en anders maar wat langer wachten tot we het weer proberen.
Soms moeten ze iets 10x proeven hè, voordat baby's aan de nieuwe smaak gewend zijn. Gewoon blijven aanbieden, niet pushen. Lekker gezellig zijn. 1 of 2 lepeltjes is goed, een heel prakje is ook oké.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')