Hoe oud is ze nu? Wij hebben nog niet echt gevoel wanneer we haar op dr eigen kamer willen leggen.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 09:19 schreef Lokasenna het volgende:
Wel balen dat ze minder is gaan slapen.
Even wakker worden tussen de slaapcycli doet Rosie ook wel, dan brabbelt of huilt ze een beetje, maar als ik dan haar speentje geef gaan de oogjes vaak direct weer dicht en gaat ze slapen. Maar dat doet ze sinds haar geboorte al
Eigen slaapkamer ligt nog niet in de nabije toekomst vrees ik.
Ja waardeloos wel, als je zelf niet snel kunt inslapen. Ik heb er gelukkig minder moeite mee, meestal 's nachts maak ik de fles, en als mijn vrouw die geeft hoor ik het al niet meer als ze 'm op heeft en boertjes laat.quote:Op maandag 6 februari 2023 11:29 schreef Lokasenna het volgende:
Drie uur slaap is wel ruk ja. Hopelijk vannacht weer beter.
Ik ben op het moment zelf mijn ergste vijand op het gebied van slapen.
Baby wordt af en toe wakker om te drinken en slaapt vervolgens als een roosje weer verder. Maar voor ik dan zelf weer in slaap ben kan uren duren. Ook word ik regelmatig midden in de nacht klaarwakker terwijl de baby nog in diepe coma verzonken is. Kortom enorm slaaptekort en ik kan niet eens de baby de schuld geven.
Ik heb sleep training voor volwassenen nodig denk ik.
Vierenhalve maand.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 13:59 schreef Vermecelli het volgende:
[..]
Hoe oud is ze nu? Wij hebben nog niet echt gevoel wanneer we haar op dr eigen kamer willen leggen.
Ja, je hoort regelmatig geluidjes en dat is soms niet fijn inslapen, maar je kan ook makkelijk helpen/kijken bij paniek.
Ja dan is het een stuk minder belastend gelukkig.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 14:01 schreef Vermecelli het volgende:
[..]
Ja waardeloos wel, als je zelf niet snel kunt inslapen. Ik heb er gelukkig minder moeite mee, meestal 's nachts maak ik de fles, en als mijn vrouw die geeft hoor ik het al niet meer als ze 'm op heeft en boertjes laat.
Haha. Herkenbaar.quote:Op donderdag 9 februari 2023 14:46 schreef Vermecelli het volgende:
Afgelopen nacht heeft onze kleine voor het eerst in d'r eigen kamer geslapen! Na precies 8 weken.
Waarom? De nacht daarvoor was ze continu geluidjes aan het brabbelen, en mijn vrouw en ik waren beide continu alert op mogelijke spuug of huil geluidjes dat we haar toch op d'r eigen kamer hebben ingestopt.
Dat is een vreemd gevoel zeg, zeker omdat we nu nog een paar onschuldige geluidjes hoorde ver weg (niet storend) en dat gevoelsmatig gek is dat je dochter verder weg is.
Het ging overigens super goed. Werden uiteraard wel wakker geschreeuwd door de honger-huil rond 04:00, verder beter geslapen
Herkenbaar! Ik vind het nu ook pittig. De eerste tijd doe je het nu op adrenaline. Inmiddels chronisch slaaptekort opgebouwd, terwijl je wel moet werken e.d. Ik zit er weleens over te denken om te laten checken op vitaminetekort. Dat schijnt veelvuldig voor te komen na de bevalling.quote:Op donderdag 9 februari 2023 19:06 schreef Lokasenna het volgende:
Elke manier van zoveel mogelijk slaap krijgen is de goede keuze volgens mij.
Of dat nu met of zonder baby op de kamer is.
En @:Bami fijn dat je er steeds meer van geniet.
De eerste maanden vond ik denk ik makkelijker dan hoe het nu is. Vind het best moeilijk om alle verplichtingen weer op te pakken naast het moeder zijn. En het slaaptekort bouwt alleen maar verder op, toen was ik nog redelijk energiek vergeleken bij nu, en verwachtte er juist nog niemand iets van me.
Na een paar maanden verwachten mensen dat je alles weer oppakt alsof er niets gebeurd is.
De baby zelf wordt wel steeds leuker, gelukkig. Zeker dat brabbelen wat ze nu doet is erg comfy.
Met een baby van welke leeftijd dan ook hebben we volgens mij alle recht om moe te zijn inderdaad.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 11:05 schreef Zusje123 het volgende:
[..]
Herkenbaar! Ik vind het nu ook pittig. De eerste tijd doe je het nu op adrenaline. Inmiddels chronisch slaaptekort opgebouwd, terwijl je wel moet werken e.d. Ik zit er weleens over te denken om te laten checken op vitaminetekort. Dat schijnt veelvuldig voor te komen na de bevalling.
Aan de andere kant is het volgens mij niet raar om moe te zijn, met een halfjaar oude baby. En zolang geleden is het ook weer niet, de zwangerschap en de bevalling.
Ah ja, dat is wel lastig. Ik krijg, ondanks dat het onderbroken is, aardig wat uren slaap en heb niet mega veel slaap nodig blijkbaar. Dat viel voor baby al op met de fitbit, die registreert dan vaak in een nacht van 8 uur zo'n 7 uur aan slaap. Toen mijn slaapdoel 8 uur was haalde ik dat vrijwel nooit, zelfs niet wanneer ik onbeperkt uit kon slapen. Nu haal ik dat makkelijk trouwens als Pukje het toelaat, dus daar merk je wel aan dat de slaapbehoefte stijgt wanneer je nacht steeds onderbroken wordt.quote:Op donderdag 9 februari 2023 19:06 schreef Lokasenna het volgende:
De eerste maanden vond ik denk ik makkelijker dan hoe het nu is. Vind het best moeilijk om alle verplichtingen weer op te pakken naast het moeder zijn. En het slaaptekort bouwt alleen maar verder op, toen was ik nog redelijk energiek vergeleken bij nu, en verwachtte er juist nog niemand iets van me.
Na een paar maanden verwachten mensen dat je alles weer oppakt alsof er niets gebeurd is.
De baby zelf wordt wel steeds leuker, gelukkig. Zeker dat brabbelen wat ze nu doet is erg comfy.
Ik vond het ook moeilijker worden. Vergeleken met hoe het nu is was mijn zwangerschapsverlof vakantie.quote:Op donderdag 9 februari 2023 19:06 schreef Lokasenna het volgende:
Vooral de laatste paar maanden van het verlof had ik wel een soort vakantiegevoel.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 18:51 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ik vond het ook moeilijker worden. Vergeleken met hoe het nu is was mijn zwangerschapsverlof vakantie.
Nu is J 16 maanden, ik heb het superdruk en op het werk weer “volledig operationeel” en J klimt de kasten in als ik niet oplet. Enige is dat ik de borstvoeding niet meer heb, dat scheelt.
Van de week was ik niet snel genoeg en was J naar de vuilnisbak gerend en had iets uit de vuilnisbak gegeten. Ik weet niet eens wat. Allemachtig
En dat terwijl ik gewoon in de kamer was
Ik vond het baby jaar makkelijker dan het 2e jaar tot nu
quote:Op maandag 13 februari 2023 12:46 schreef Lokasenna het volgende:
Hier is het wel redelijk voorspelbaar inmiddels. Elke 2 uur is ze wakker.
Eigenlijk al sinds ze geboren is met een handjevol uitzonderingen.
Oef, zwaar voorspelbaar slaapritmequote:Op maandag 13 februari 2023 12:46 schreef Lokasenna het volgende:
Hier is het wel redelijk voorspelbaar inmiddels. Elke 2 uur is ze wakker.
Eigenlijk al sinds ze geboren is met een handjevol uitzonderingen.
Soms moeten ze iets 10x proeven hè, voordat baby's aan de nieuwe smaak gewend zijn. Gewoon blijven aanbieden, niet pushen. Lekker gezellig zijn. 1 of 2 lepeltjes is goed, een heel prakje is ook oké.quote:Op maandag 13 februari 2023 17:49 schreef Lokasenna het volgende:
We hebben Rosie een wortelpureetje laten proeven. Volgens mij vond ze het maar walgelijk
Nog even kijken of fruit beter in de smaak valt en anders maar wat langer wachten tot we het weer proberen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |