Verplicht is een groot woord, maar er wordt wel belang aan gehecht ja. En nee geen salesquote:Op zaterdag 14 januari 2023 15:07 schreef sirdanilot het volgende:
Huh moet je verplicht een dure auto leasen? Sales zeker?
Ik zou zelf gewoon de goedkoopste bak nemen maar als men mij sommeert om een duurdere te nemen omdat het er niet uitziet als je aan komt kachelen in je Suzuki Alto mag men dat voor mij vergoeden.
Ja bijvoorbeeld. Of vergelijkbaar. Wil gewoon even op een rijtje wat de opties in die klasse zijn, en de klasse er net onderquote:Op zaterdag 14 januari 2023 15:09 schreef CoolGuy het volgende:
Qua klasse, maar met een lagere bijtelling bedoel je?
Dat is aan het bedrijf die hem gaat leasen.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 16:01 schreef etuiedelapiel het volgende:
Belangrijk detail, wat ermee als je weg wil?
Ik vind het een vreemde situatie dat er van jou wordt verwacht dat je bijtelling gaat betalen voor een dure bak terwijl het een zakelijke auto betreft.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 16:50 schreef sanger het volgende:
[..]
Verplicht is een groot woord, maar er wordt wel belang aan gehecht ja. En nee geen sales
Dat hoeft helemaal niet. Alleen maar als je de auto ook privé gebruikt, dan wel.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 18:43 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik vind het een vreemde situatie dat er van jou wordt verwacht dat je bijtelling gaat betalen voor een dure bak terwijl het een zakelijke auto betreft.
Je zou er natuurlijk ook voor kunnen kiezen om prive een eigen autootje te gebruiken maar dan betaal je weer meer wegenbelasting etc.
Ik zou overleggen met je werkgever voor een goedkope optie die toch voldoet aan hun eisen qua representativiteit.
Ik vraag me af of het niet goedkoper is een tweedehands suzuki altootje te kopen, dan die dure bak prive te gaan rijden. Ik denk eigenlijk dat dat wel goedkoper uitkomt na een paar maanden al.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 18:45 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat hoeft helemaal niet. Alleen maar als je de auto ook privé gebruikt, dan wel.
Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die voor hun werk genoemde auto's rijden en vervolgens voor privégebruik in een 2e hands Suzuki Alto stappen. Daarnaast zijn dan álle kosten voor die privé auto voor eigen rekening, de aanschaf, het onderhoud, reparaties, belasting, verzekering, afschrijving, brandstof, en aangezien je niet kunt voorspellen wat de kosten voor onderhoud en reparaties zijn, is dat ook een beetje koffiedik kijken.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 18:50 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik vraag me af of het niet goedkoper is een tweedehands suzuki altootje te kopen, dan die dure bak prive te gaan rijden. Ik denk eigenlijk dat dat wel goedkoper uitkomt na een paar maanden al.
Als je ook prive een grote bak nodig hebt dan zul je nou eenmaal moeten betalen, of je nu leaset of koopt.
Ik kan dat wel voorspellen voor een Suzuki Alto, dat is namelijk 3x niks. Omdat er alleen maar onderdelen opzitten die geen reet kosten. Zelfs een nieuwe fietsband kopen is duurder dan een band vervangen van een Suzuki Alto.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 19:00 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die voor hun werk genoemde auto's rijden en vervolgens voor privégebruik in een 2e hands Suzuki Alto stappen. Daarnaast zijn dan álle kosten voor die privé auto voor eigen rekening, de aanschaf, het onderhoud, reparaties, belasting, verzekering, afschrijving, brandstof, en aangezien je niet kunt voorspellen wat de kosten voor onderhoud en reparaties zijn, is dat ook een beetje koffiedik kijken.
Een auto is natuurlijk in grote mate verbonden aan sociale status, maar lang niet iedereen geeft daarom hoor. Ik zelf kom net zo lief in een Suzuki Alto aantuffen, maar als mijn werkgever een BMW voor me wil betalen vind ik het ook best. Bovendien staat de dikke leasebak alsnog voor de deur dus het stukje status heb je alsnog.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 19:00 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die voor hun werk genoemde auto's rijden en vervolgens voor privégebruik in een 2e hands Suzuki Alto stappen.
Nou ja ik zou geen nieuwe kopen natuurlijk. Gewoon een oud suzuki altootje en zodra die op is haal je een nieuwe. Dat kan al vanaf 6 duizend euro.quote:Daarnaast zijn dan álle kosten voor die privé auto voor eigen rekening, de aanschaf, het onderhoud, reparaties, belasting, verzekering, afschrijving, brandstof, en aangezien je niet kunt voorspellen wat de kosten voor onderhoud en reparaties zijn, is dat ook een beetje koffiedik kijken.
Aan bijtelling ja, maar die 700 euro is niet wat je betaald. Dat is wat bijgeteld wordt, dat is wat anders. Die 700 euro ben je niet kwijt per maand. Als je daar tegen zit te vergelijken dan snap je niet hoe het werkt.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 20:22 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Een auto is natuurlijk in grote mate verbonden aan sociale status, maar lang niet iedereen geeft daarom hoor. Ik zelf kom net zo lief in een Suzuki Alto aantuffen, maar als mijn werkgever een BMW voor me wil betalen vind ik het ook best. Bovendien staat de dikke leasebak alsnog voor de deur dus het stukje status heb je alsnog.
Veel gezinnen hebben ook twee auto's, waarvan eentje kleiner is. Dat wordt vaak het boodschappenautootje genoemd. Zelfs mijn vader en zijn vrouw hebben allebei een auto waarvan eentje een klein toyotaatje.
Stel je gaat op vakantie naar spanje met de auto ja dan zou ik wel de leasebak nemen ja. Wij deden dat vroeger in een suzuki alto zonder airco omdat we erg arm waren vroeger, geen pretje.
[..]
Nou ja ik zou geen nieuwe kopen natuurlijk. Gewoon een oud suzuki altootje en zodra die op is haal je een nieuwe. Dat kan al vanaf 6 duizend euro.
https://www.autowereld.nl(...)7566971/details.html
Stel je betaalt 700 per maand aan bijtelling voor die dure bak alsj e hem prive gebruikt. Heb je dat er bijna al uit binnen een jaar. En met 40k op de teller houdt dat suzuki altootje het wel even vol denk ik.
Niet per se nee. De Audi A5 is er bv niet elektrisch, maar alleen als mild hybrid.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 17:27 schreef Rob310 het volgende:
Moet het perse full electric zijn?
Anders een Mazda cx-60 phev of een Citroën C5-X hybrid:
https://www.autoweek.nl/a(...)-327-exclusive-line/
https://www.autoweek.nl/a(...)-x-hybrid-225-shine/
Zie hierboven. Overigens zou elektrisch rijden mogelijk wel mijn voorkeur hebben, dan kan ik stroom verkopen vanuit zonnepanelen als ik een thuis laadpaal neem.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 17:31 schreef Lospedrosa het volgende:
Verschrikkelijk dat je electrisch moet rijden. Sterkte!
Geen eigen bijdrage, en die kun je toch verrekenen met de bijtelling dus kosten effectief maar de helft.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 17:48 schreef Brembo het volgende:
Vergeet je niet de bijtelling en eventuele eigen bijdrage van luxe voertuigen. Het is leuk een audi Q4 van 70k wilt rijden maar dat kost je ongeveer 700 euro per maand. Hou daarnaast nog rekening met eigen bijdragen etc.
De werkgever verwacht het niet maar biedt de auto aan als onderdeel van het pakket arbeidsvoorwaarden. Het is een eigen keuze om wel of niet prive er in te rijden.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 18:43 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik vind het een vreemde situatie dat er van jou wordt verwacht dat je bijtelling gaat betalen voor een dure bak terwijl het een zakelijke auto betreft.
Ik heb nu prive een auto maar dat vind ik geen optie. Ik zal 120 km per dag gaan rijden. Naast dat het kostentechnisch niet echt uitkan heb je onderhouds(risico) en zal ik nooit een vergelijkbare auto aanschaffen. Als ik naar mijn vrouw kijk, die 100 km per dag rijdt in een eigen auto, dan kost die per maand al meer dan de bijtelling voor genoemde auto's.quote:Je zou er natuurlijk ook voor kunnen kiezen om prive een eigen autootje te gebruiken maar dan betaal je weer meer wegenbelasting etc.
Ja, en juist daarom ben ik op zoek naar eventuele alternatieven.quote:Ik zou overleggen met je werkgever voor een goedkope optie die toch voldoet aan hun eisen qua representativiteit.
Met een Suzuki Alto 120km per dag gaan rijden is simpelweg geen optie. Naast wat meer comfort op die afstand wil je ook wat body om je heen hebben.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 18:50 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik vraag me af of het niet goedkoper is een tweedehands suzuki altootje te kopen, dan die dure bak prive te gaan rijden. Ik denk eigenlijk dat dat wel goedkoper uitkomt na een paar maanden al.
Als je ook prive een grote bak nodig hebt dan zul je nou eenmaal moeten betalen, of je nu leaset of koopt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |