abonnement Unibet Coolblue
pi_207550380
Heb een lange relatie achter de rug. Kleine 15 jaar.
Deze is half jaar geleden gestopt en met gedoe van nieuwe woning zoeken, ben ik nu paar maanden alleen.

Eigenlijk kan ik best goed alleen zijn. Ben best introvert en voel me niet snel eenzaam.

Nu heb ik laatst een date gehad. Leek me leuk, gewoon eens daten. Iemand via Tinder die er wel leuk uit, verder geen verwachtingen. Had alleen de intentie eens wat date ervaring op te doen en gewoon gezellige avond.

Dat was het op zich ook. Ruim 2 uur beetje gepraat. Was wel duidelijk dat niet meer dan dat werd.

En toen ging het fout bij mij. Op de terugweg kwam er toch dat spanningsgevoel. In het begin beetje zo'n gelukkig gevoel, dat trok snel weg. Daarna spanning die overheerst. Wachtende op een reactie van haar. Gevoelsmatig een beetje als verliefdheid maar dan zonder het leuke gedeelte. Dus wel de spanning, slecht eten, slecht slapen.

Wachten op die reactie duurde gevoelsmatig superlang. En gevoelsmatig wilde ik niet eens positief bericht terug maar überhaupt gewoon een reactie.
Uiteindelijk gaf zij ook aan dat het gezellig was en meer niet, wat ik eigenlijk helemaal prima vindt.

Toch heb ik het emotioneel zwaar sinds die date. Voel me nu opeens eenzaam. Zoek veel meer contact naar mensen en als die er niet is, dan moet ik thuis regelmatig onderdrukken om niet te gaan huilen.

Voel me dus totaal niet mezelf en het is alsof mijn lichaam controle heeft overgenomen van mijn hoofd.

Ben gewoon benieuwd hoe anderen hier mee omgaan. Dit is voor mij al lang geleden, maar als een simpele date al zoveel effect heeft, dan ben ik er nu al klaar mee.

Verder iemand tips?
Eerst denken, dan typen
pi_207550521
Is dat niet gewoon onderdeel van liefdesverdriet, wat je nu meemaakt? 15 jaar relatie, een half jaar verder, en dan 'al' een date, ik zou het zelf ook niet makkelijk vinden.
-nee-
pi_207550703
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 10:12 schreef Marsenal het volgende:
Is dat niet gewoon onderdeel van liefdesverdriet, wat je nu meemaakt? 15 jaar relatie, een half jaar verder, en dan 'al' een date, ik zou het zelf ook niet makkelijk vinden.
Ja zo voelt het wel deels. Liefdesverdriet zonder ervaren verliefdheid.


Mijn intentie was gewoon niets serieus. Leek me leuk beetje rond daten, maar als 1 date daar al voor zorgt heb ik geen zin in meer.

Heb nu gewoon t gevoel dat mijn lichaam me voor de gek houdt. Zo'n date belangrijker maakt dat het is.

Daarvoor was er namelijk weinig aan de hand. Niet gevoel dat ik heel veel miste.
Eerst denken, dan typen
pi_207550830
Misschien nog niet klaar voor? Eerst leuke dingen doen met vrienden of collega's.
pi_207550841
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 09:57 schreef Piger het volgende:
Verder iemand tips?
Neem een hond en laat deze elke dag meer dan nodig uit.
Google is your friend, abuse your friends
  Spellchecker zaterdag 14 januari 2023 @ 10:41:24 #6
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_207550888
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 10:25 schreef Piger het volgende:

[..]
Ja zo voelt het wel deels. Liefdesverdriet zonder ervaren verliefdheid.


Mijn intentie was gewoon niets serieus. Leek me leuk beetje rond daten, maar als 1 date daar al voor zorgt heb ik geen zin in meer.

Heb nu gewoon t gevoel dat mijn lichaam me voor de gek houdt. Zo'n date belangrijker maakt dat het is.

Daarvoor was er namelijk weinig aan de hand. Niet gevoel dat ik heel veel miste.

Misschien een soort van "overlevingsstrategie".
En getriggerd door die date.
pi_207550891
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 10:25 schreef Piger het volgende:

[..]
Ja zo voelt het wel deels. Liefdesverdriet zonder ervaren verliefdheid.


Mijn intentie was gewoon niets serieus. Leek me leuk beetje rond daten, maar als 1 date daar al voor zorgt heb ik geen zin in meer.

Heb nu gewoon t gevoel dat mijn lichaam me voor de gek houdt. Zo'n date belangrijker maakt dat het is.

Daarvoor was er namelijk weinig aan de hand. Niet gevoel dat ik heel veel miste.
Psychologie van de koude grond natuurlijk maar ik zou denken dat als je het zo snel al ingewikkeld vindt, dat je er dan nog niet aan toe bent. Als ik na 15 jaar vrijgezel zou worden, zou ik denk ik wel twee Kerstmissen boven een afhaalmaaltijd willen janken voordat ik weer opensta voor contact
-nee-
pi_207550933
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 09:57 schreef Piger het volgende:
Heb een lange relatie achter de rug. Kleine 15 jaar.
Deze is half jaar geleden gestopt en met gedoe van nieuwe woning zoeken, ben ik nu paar maanden alleen.

Eigenlijk kan ik best goed alleen zijn. Ben best introvert en voel me niet snel eenzaam.

Nu heb ik laatst een date gehad. Leek me leuk, gewoon eens daten. Iemand via Tinder die er wel leuk uit, verder geen verwachtingen. Had alleen de intentie eens wat date ervaring op te doen en gewoon gezellige avond.

Dat was het op zich ook. Ruim 2 uur beetje gepraat. Was wel duidelijk dat niet meer dan dat werd.

En toen ging het fout bij mij. Op de terugweg kwam er toch dat spanningsgevoel. In het begin beetje zo'n gelukkig gevoel, dat trok snel weg. Daarna spanning die overheerst. Wachtende op een reactie van haar. Gevoelsmatig een beetje als verliefdheid maar dan zonder het leuke gedeelte. Dus wel de spanning, slecht eten, slecht slapen.

Wachten op die reactie duurde gevoelsmatig superlang. En gevoelsmatig wilde ik niet eens positief bericht terug maar überhaupt gewoon een reactie.
Uiteindelijk gaf zij ook aan dat het gezellig was en meer niet, wat ik eigenlijk helemaal prima vindt.

Toch heb ik het emotioneel zwaar sinds die date. Voel me nu opeens eenzaam. Zoek veel meer contact naar mensen en als die er niet is, dan moet ik thuis regelmatig onderdrukken om niet te gaan huilen.

Voel me dus totaal niet mezelf en het is alsof mijn lichaam controle heeft overgenomen van mijn hoofd.

Ben gewoon benieuwd hoe anderen hier mee omgaan. Dit is voor mij al lang geleden, maar als een simpele date al zoveel effect heeft, dan ben ik er nu al klaar mee.

Verder iemand tips?
Zoals direct onder jou werd geschreven. Kan het liefdesverdriet zijn? Dat kan je ook heel lang vervelend 'volgen' na een lange relatie. Misschien is het nog wat te vroeg voor daten. Daarnaast lijk je depressief. Niet gek voor deze tijd. Mocht het echt vervelend worden dan zou ik naar de huisarts gaan.
pi_207550953
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 10:42 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Psychologie van de koude grond natuurlijk maar ik zou denken dat als je het zo snel al ingewikkeld vindt, dat je er dan nog niet aan toe bent. Als ik na 15 jaar vrijgezel zou worden, zou ik denk ik wel twee Kerstmissen boven een afhaalmaaltijd willen janken voordat ik weer opensta voor contact
Die relatie was ik zelf ook wel klaar mee. Heb dat voor mijn gevoel goed afgesloten. Emoties lagen toen vooral op het gebied van kinderen die je nog maar de helft ziet.

Dus het lijkt of dat mijn lichaam veel te snel verliefd wordt.
Of ik ben een sukkel en merk pas wat ik mis, zodra ik een beetje leuk contact heb.
Eerst denken, dan typen
pi_207551016
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 10:45 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Zoals direct onder jou werd geschreven. Kan het liefdesverdriet zijn? Dat kan je ook heel lang vervelend 'volgen' na een lange relatie. Misschien is het nog wat te vroeg voor daten. Daarnaast lijk je depressief. Niet gek voor deze tijd. Mocht het echt vervelend worden dan zou ik naar de huisarts gaan.
Ja wellicht. Mijn verstand zegt dit is hopelijk over een aantal dagen voorbij.

Maar het idee dat ik door deze emotionele crap moet na elke date, geeft mij geen motivatie.

Dus ben ook beetje benieuwd of andere mensen dit herkennen. Dat je bij daten al snel in zo'n modus komt?
Eerst denken, dan typen
pi_207551023
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 10:41 schreef maily het volgende:

[..]
Misschien een soort van "overlevingsstrategie".
En getriggerd door die date.
Bedoel je overlevingsstrategie voor die date had plaatsgevonden? Soort van onderdrukken van gevoelen
Eerst denken, dan typen
  Spellchecker zaterdag 14 januari 2023 @ 10:54:05 #12
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_207551051
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 10:52 schreef Piger het volgende:

[..]
Bedoel je overlevingsstrategie voor die date had plaatsgevonden? Soort van onderdrukken van gevoelen
Ja.

En niet leuk en verwarrend en verdrietig.

Maar je zit toch in een soort rouwproces ...
Sterkte!
pi_207551082
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 10:51 schreef Piger het volgende:

[..]
Ja wellicht. Mijn verstand zegt dit is hopelijk over een aantal dagen voorbij.

Maar het idee dat ik door deze emotionele crap moet na elke date, geeft mij geen motivatie.

Dus ben ook beetje benieuwd of andere mensen dit herkennen. Dat je bij daten al snel in zo'n modus komt?
Bind je je heel snel diep aan mensen? Daten lijkt mij sowieso zwaar.
pi_207551092
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 10:51 schreef Piger het volgende:

[..]
Ja wellicht. Mijn verstand zegt dit is hopelijk over een aantal dagen voorbij.

Maar het idee dat ik door deze emotionele crap moet na elke date, geeft mij geen motivatie.

Dus ben ook beetje benieuwd of andere mensen dit herkennen. Dat je bij daten al snel in zo'n modus komt?
Beetje een zijpad, maar ik zou die weerstand al gauw hebben met daten op de Tinder manier. Op date gaan is voor mij een natuurlijk gevolg van een leuke ontmoeting. Het spel van iemand die je leuk vindt mee uit vragen, de voorpret, de date zelf... Met Tinder heb je de ontmoeting vóórdat je weet of je iemand leuk vindt. Dat lijkt mij al helemaal niks. Als je 15 jaar bij iemand was, dan heb je denk ik zelf ook alleen maar oldschool gedate..? Ik zou zelf dan never nooit kunnen daten om het daten.

Misschien moet je gewoon de boel de boel laten en kijken of de behoefte aan een date vanzelf om de hoek komt kijken?
-nee-
pi_207551161
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 10:56 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Beetje een zijpad, maar ik zou die weerstand al gauw hebben met daten op de Tinder manier. Op date gaan is voor mij een natuurlijk gevolg van een leuke ontmoeting. Het spel van iemand die je leuk vindt mee uit vragen, de voorpret, de date zelf... Met Tinder heb je de ontmoeting vóórdat je weet of je iemand leuk vindt. Dat lijkt mij al helemaal niks. Als je 15 jaar bij iemand was, dan heb je denk ik zelf ook alleen maar oldschool gedate..? Ik zou zelf dan never nooit kunnen daten om het daten.

Misschien moet je gewoon de boel de boel laten en kijken of de behoefte aan een date vanzelf om de hoek komt kijken?
Ik had er serieus zin in. Een gezonde spanning. Met echt 0 verwachtingen.

Vandaar dat nu voor mij echt zo onverwacht hard aan komt.
Als het iemand was die ik al kende en was tegengekomen dan was het wellicht nog zwaarder geweest.


Ik hoop dat wat maily zegt klopt en dat alle shit van voorheen er nu gewoon uit moet. Want eigenlijk had ik er echt wel zin in om te daten, zonder daarbij een lange termijn relatie te willen.

Ik ben wel iemand die kan opkroppen maar tegelijkertijd voel ik me normaal zeer emotioneel stabiel.
En nu een wrak. Dus ben dit gewoon niet gewend.

Maar ben ook nog steeds heel erg benieuwd hoe andere mensen dit ervaren.
Heb niet zoveel mensen waar ik echt over dit soort emoties kan/wil praten.
Eerst denken, dan typen
pi_207551171
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 10:56 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Beetje een zijpad, maar ik zou die weerstand al gauw hebben met daten op de Tinder manier. Op date gaan is voor mij een natuurlijk gevolg van een leuke ontmoeting. Het spel van iemand die je leuk vindt mee uit vragen, de voorpret, de date zelf... Met Tinder heb je de ontmoeting vóórdat je weet of je iemand leuk vindt. Dat lijkt mij al helemaal niks. Als je 15 jaar bij iemand was, dan heb je denk ik zelf ook alleen maar oldschool gedate..? Ik zou zelf dan never nooit kunnen daten om het daten.

Misschien moet je gewoon de boel de boel laten en kijken of de behoefte aan een date vanzelf om de hoek komt kijken?
Ja. Zo zie ik dat ook. Zo'n soort vooropgezette date is altijd ongemakkelijk.
pi_207551587
Ik zou het heerlijk vinden, na 15 jaar eindelijk weer van vers fruit mogen snoepen.
  donderdag 19 januari 2023 @ 12:41:50 #18
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_207625468
Klinkt alsof je gewoon graag even 'goed' gekeurd wilde worden. Dus dat ze het wel zag zitten, ondanks jij haar niet.
De spanning of een ander jou nog wel leuk /interessant kan vinden enzo.

Die spanning is logisch als je al een tijd niet meer hebt gedate.
Misschien daardoor nu wat teleurgesteld?
pi_207630591
quote:
2s.gif Op donderdag 19 januari 2023 12:41 schreef Cue_ het volgende:
Klinkt alsof je gewoon graag even 'goed' gekeurd wilde worden. Dus dat ze het wel zag zitten, ondanks jij haar niet.
De spanning of een ander jou nog wel leuk /interessant kan vinden enzo.

Die spanning is logisch als je al een tijd niet meer hebt gedate.
Misschien daardoor nu wat teleurgesteld?
Nee dit herken ik niet.

Het voelde echt als een lichamelijk ding. Verstand en emotie in strijd.

Inmiddels gaat het stukken beter.

Ben ondertussen gewoon lekker verder aan het Tinderen. Zal weer eens een update doen na de volgende date. Als dat weer hetzelfde verhaal wordt, dan heb ik echt een probleem.
Eerst denken, dan typen
pi_207630605
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 11:37 schreef Centenbak het volgende:
Ik zou het heerlijk vinden, na 15 jaar eindelijk weer van vers fruit mogen snoepen.
Klopt. Tegelijkertijd klinkt dat ook wel iets te makkelijk als man zijnde.
Eerst denken, dan typen
pi_207630780
Verwerken kost tijd. Geef jezelf de tijd. Je staat er meer alleen voor maar dat is niet erg maar dat brengt ook emoties met zich mee.
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_207633743
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 19:38 schreef Borrelnootje00 het volgende:
Verwerken kost tijd. Geef jezelf de tijd. Je staat er meer alleen voor maar dat is niet erg maar dat brengt ook emoties met zich mee.
Wordt snel gezegd. Maar wat betekent dat?

Toen ik me vorige week ruk voelde wist ik wel dat het over zou gaan, maar dan is 'geef het tijd' wel het laatste waar je aan wilt denken.

En nu bijvoorbeeld prima, maar is dat dan bewust thuis er over nadenken? Of bewust niet daten?
Hoe weet je dan wanneer het wel tijd is 😝
Eerst denken, dan typen
pi_207634287
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 21:59 schreef Piger het volgende:

[..]
Wordt snel gezegd. Maar wat betekent dat?

Toen ik me vorige week ruk voelde wist ik wel dat het over zou gaan, maar dan is 'geef het tijd' wel het laatste waar je aan wilt denken.

En nu bijvoorbeeld prima, maar is dat dan bewust thuis er over nadenken? Of bewust niet daten?
Hoe weet je dan wanneer het wel tijd is 😝
Weet je niet. Dat is het leven. :6

Maar moeilijk is het zeker.
pi_207634380
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 21:59 schreef Piger het volgende:

[..]
Wordt snel gezegd. Maar wat betekent dat?

Toen ik me vorige week ruk voelde wist ik wel dat het over zou gaan, maar dan is 'geef het tijd' wel het laatste waar je aan wilt denken.

En nu bijvoorbeeld prima, maar is dat dan bewust thuis er over nadenken? Of bewust niet daten?
Hoe weet je dan wanneer het wel tijd is 😝
Hoe dan ook, je komt jezelf tegen in allerlei emoties toch? Daar moet je door heen. Door het gewoon te accepteren dat je die emoties hebt. Bij mij werkt er over nadenken, het een plek te geven en vooral te accepteren het is nou eenmaal zo. Soms denk ik dan waarom voel ik dit zo en waarom is dit gebeurd? Weet niet of je dan een beetje snapt wat ik bedoel daarmee?
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_207634817
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 22:34 schreef Borrelnootje00 het volgende:

[..]
Hoe dan ook, je komt jezelf tegen in allerlei emoties toch? Daar moet je door heen. Door het gewoon te accepteren dat je die emoties hebt. Bij mij werkt er over nadenken, het een plek te geven en vooral te accepteren het is nou eenmaal zo. Soms denk ik dan waarom voel ik dit zo en waarom is dit gebeurd? Weet niet of je dan een beetje snapt wat ik bedoel daarmee?
Hmm.
Meer van je laat ze toe tot je er klaar mee bent. Dan ga je jezelf afleiden en hoop je dat het klaar is.
Want anders blijf je nadenken.
Eerst denken, dan typen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')