abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8367257
heb de laatste tijd, valt me op vaak last van down voelen en me gewoon kut voelen....

bijv op een gewone zaterdagavond bij vrienden, dan erger ik me gewoon aan iedereen en kan ze dan op dat moment wel schieten en dan moet ik me best doen om niemand te kwetsen,

en een poosje terug heb ik een leuk meisje leren kennen (waar het theoretisch onmogelijk is om wat mee te beginnen) en een hele leuke vriendschap mee heb opgebouwd, maar toch twijfel ik daar soms maar weer aan, aangezien ze een heel jaloers vriendje heeft en om dat minste opmerking boos word .

en als ik s'ochtends wakker word dan denk heel vaak, kut het is weer dag en heb dan geen zin om nog wat te gaan doen, bijv gewoon de hele dag in bed blijven liggen met gevolg problemen met school en daardoor in de war raak en twijfel aan me toekomst...

dit gaat ongeveer al cker een half jaar aan.

wie o wie kan me helpen / tips geven.

pi_8367376
Ik zou zeggen: ga bij jezelf op zoek naar een oorzaak. Dit soort depressiviteit komt vaak niet 'zomaar', en meestal zie je ook dat er méérdere oorzaken zijn, die samenkomen. Je moet zoiets bij de bron aanpakken.
pi_8367386
Als het al een half jaar aanhoudt zou ik eens met de huisarts praten. Een half jaar kut voelen is niet goed en fijn.

Ikzelf heb het ook meegemaakt. Het liefste in bed blijven liggen en vrienden niet kunnen verdragen.

Ik heb seroxat gekregen maar ben er niet tevreden mee. Krijg af en toe irritante buien ervan en de bijwerkingen zijn ook niet geweldig fijn.

Sterkte ermee.

zondag 9 februari 2003 @ 15:41:37 #4
46150 DayDreamer
Wat als.... hmmzz..
pi_8367397
Ik denk dat iedereen zich op zn tijd wel zo voelt... ik ook .. vandaar.. maar ik denk dat je een duidelijk doel in je leven moet stellen .. gewoon kijken wat wil ik doen enzo en dqan gewoon dat gaan doen .. gewoon iets doen wat je leukt vind en waar je je voor wil inzetten .. je moet net denken of kijken naar wat je vrienden leuk vinden maar wat je zelf leuk vind en wil doen .. dan krijg je vanzelf wel weer zin om iets te gaan doen en om je ergens voor in te zetten... dit heeft bij mij geholpen...

suc6

Mooi he? .... alles...
  zondag 9 februari 2003 @ 15:42:19 #5
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_8367407
Trek je maar es een keer goed af.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  zondag 9 februari 2003 @ 15:43:54 #6
22700 F1908
MASTERDETECTIVE
pi_8367433
quote:
Op zondag 9 februari 2003 15:42 schreef TrenTs het volgende:
whehe, wat is dat nou weer voor onzin
852002IWASTHERE
pi_8367436
quote:
Op zondag 9 februari 2003 15:41 schreef yingyang het volgende:
Ik heb seroxat gekregen maar ben er niet tevreden mee. Krijg af en toe irritante buien ervan en de bijwerkingen zijn ook niet geweldig fijn.
Ik gebruik ook seroxat, maar heb helemaal geen last van bijwerkingen,
en het middel werkt ook redelijk goed (natuurlijk voel ik me nog steeds wel
eens down, maar dat is niet zo erg). Dus dat verschilt per persoon.

Maar medicijnen zijn geen oplossing, maar slechts een hulpmiddel.
Ook moet je jezelf inderdaad wat doelen stellen, waar je trots op kan zijn,
als dat goed gaat..

[Dit bericht is gewijzigd door Wolkje op 09-02-2003 15:46]

zondag 9 februari 2003 @ 15:44:24 #8
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_8367437
quote:
Op zondag 9 februari 2003 15:43 schreef F1908 het volgende:

[..]

whehe, wat is dat nou weer voor onzin

Kan wel es helpen.
pi_8367447
quote:
Op zondag 9 februari 2003 15:41 schreef DayDreamer het volgende:
Ik denk dat iedereen zich op zn tijd wel zo voelt... ik ook .. vandaar.. maar ik denk dat je een duidelijk doel in je leven moet stellen .. gewoon kijken wat wil ik doen enzo en dqan gewoon dat gaan doen .. gewoon iets doen wat je leukt vind en waar je je voor wil inzetten .. je moet net denken of kijken naar wat je vrienden leuk vinden maar wat je zelf leuk vind en wil doen .. dan krijg je vanzelf wel weer zin om iets te gaan doen en om je ergens voor in te zetten... dit heeft bij mij geholpen...

suc6

doe heel veel leuke dingen, in band spelen enzo en nog meer hobby's, maar dan mis ik toch nog een doel in het leven.... maybe because en wazige vriend vaak me brilliante id'n de in trapt en misschien wel meer negative dingen uit mijn omgeving
pi_8367462
quote:
Op zondag 9 februari 2003 15:42 schreef TrenTs het volgende:
gedaan werkt niet
pi_8367496
quote:
Op zondag 9 februari 2003 15:44 schreef afraidtech het volgende:

[..]

doe heel veel leuke dingen, in band spelen enzo en nog meer hobby's, maar dan mis ik toch nog een doel in het leven.... maybe because en wazige vriend vaak me brilliante id'n de in trapt en misschien wel meer negative dingen uit mijn omgeving

Wie is iemand anders om jouw ideeen in te trappen.
Als iemand er niks in ziet, jammer dan, iemand anders misschien wel.
Oftewel: laat je daardoor niet zo beinvloeden.
  zondag 9 februari 2003 @ 15:49:51 #12
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_8367520
quote:
Op zondag 9 februari 2003 15:44 schreef afraidtech het volgende:

[..]

Heb altijd schijt aan je omgeving want je bent zelf de enige die het goed doet.
pi_8367522
Verhuis naar het amazonegebied en wordt jager voor een inheemse papoea stam om je vervolgens voort te planten tussen de vrouwtjes en bereik een goddelijke status als big grand-sugar-daddy!
pi_8367530
Ummmm, ik had laatst een heel leuk boekje over depressies. Dat je je problemen zelf erger maakt dan dat ze zijn enzo.

Heette iets van "Spinsels in je hoofd. Beren op de weg" of zo iets... Kwam er geloof ik op neer dat je door naar je probleem te kijken je er achter komt dat ut nergens op slaat.
Geloof dat dat de "R. E. T. methode" is...

Bijv, je depressie maak je zelf erger door al gelijk te denken "Wat een kut dag". Dan ga je je idd kut voelen, makkelijk zat.

Een gesprekkie met een psycholoog zouden je heeeel erg goed kunnen helpen. Daar ben ik van overtuigd...

Owjah, nog zo'n probleem is dat je je zorgen gaat maken over dingen waar je geen invloed op hebt. Ik bedoel, dat meisje waar je ut over hebt. Het probleem is dat je er nix aan kan doen dat zei een relatie heeft. Alleen die meid zelf kan er wat aan doen... Je kan haar misschien wel van overtuigen dat ze ut moet uitmaken of wat dan ook. Maar zolang ze dat niet doet, kan je er wel over in zitten... Maar jij kan er NIX aan doen. Snappie

Maar euh dingen als Seroxat zijn dus niet de oplossing. Ik kreeg die SHIT (sorry ^_^) ook voorgeschreven. FF wat zitten zoeken op inet, nou die verhalen die je daarover hoort... K heb die zooi gelijk weer weggemieterd... Je probleem lost zich niet op met Seroxat of een andere drug.

IIG, probeer dat boek een te halen bij de bieb of zow. Zal je vast wel helpen.

That which you give thought to, is that which you invite into your reality. Give though only to what you are wanting to see and forget what you do not wish to see.
pi_8367532
quote:
Op zondag 9 februari 2003 15:44 schreef Wolkje het volgende:

[..]

Ik gebruik ook seroxat, maar heb helemaal geen last van bijwerkingen,
en het middel werkt ook redelijk goed (natuurlijk voel ik me nog steeds wel
eens down, maar dat is niet zo erg). Dus dat verschilt per persoon.

Maar medicijnen zijn geen oplossing, maar slechts een hulpmiddel.
Ook moet je jezelf inderdaad wat doelen stellen, waar je trots op kan zijn,
als dat goed gaat..

Het werkt bij iedereen verschillend, dat weet ik. Maar ik zit op bijna de hoogste dosis. Ik heb ook gehoord dat er een ander medicijn is dat nog beter werkt zonder bijwerkingen en opvliegend gedrag.

Moet ik maar eens bespreken met de dokteren.

Fijn dat het bij jou wel goed werkt Is mooi om te horen.

pi_8367538
quote:
Op zondag 9 februari 2003 15:49 schreef frank_woei het volgende:
Verhuis naar het amazonegebied en wordt jager voor een inheemse papoea stam om je vervolgens voort te planten tussen de vrouwtjes en bereik een goddelijke status als big grand-sugar-daddy!
hmmm nou nee..

en tjsa misschien moet ik ook wel scheit aan me omgeving hebben

zondag 9 februari 2003 @ 15:51:03 #17
9772 Wozzy
fun 4 life
pi_8367541
De standaard dingen:
- Gezond eten
- veel water!! drinken
- veel sport, bijv. paar keer per week een uur lang hardlopen buiten. Dan ben je alleen, kan je nadenken over wat je wilt en na verloop van tijd voel je je een stuk fitter.
- geen alcohol. Dat versterkt depressieviteit/kutgevoel tot een dag of 3 à 4 na consumptie.
pi_8367549
quote:
Op zondag 9 februari 2003 15:50 schreef afraidtech het volgende:

[..]

hmmm nou nee..

en tjsa misschien moet ik ook wel scheit aan me omgeving hebben

idd, scheit je omgeving vol!
pi_8367563
quote:
Op zondag 9 februari 2003 15:51 schreef Wozzy het volgende:
De standaard dingen:
- Gezond eten
- veel water!! drinken
- veel sport, bijv. paar keer per week een uur lang hardlopen buiten. Dan ben je alleen, kan je nadenken over wat je wilt en na verloop van tijd voel je je een stuk fitter.
- geen alcohol. Dat versterkt depressieviteit/kutgevoel tot een dag of 3 à 4 na consumptie.
- eet gezond
- drink redelijk veel water
- dat is een punt om over te discusseren
- drink vrij weinig alcohol
pi_8367578
quote:
Op zondag 9 februari 2003 15:50 schreef yingyang het volgende:

[..]

Het werkt bij iedereen verschillend, dat weet ik. Maar ik zit op bijna de hoogste dosis. Ik heb ook gehoord dat er een ander medicijn is dat nog beter werkt zonder bijwerkingen en opvliegend gedrag.

Mijn psieg zegt dat een hogere dosis niet perse ook een beter effect
heeft. Dat dachten ze eerst, maar dat bleek niet zo te zijn.
quote:

Fijn dat het bij jou wel goed werkt Is mooi om te horen.
, ik hoop dat jij binnenkort ook een middel vindt dat goed werkt.
pi_8367590
- op tijd gaan slapen is overigens ook heel goed voor je.
pi_8367604
nieuwe vrienden zoeken... iig de vage vrienden die er maar wat bijlopen en waar ik zelf weinig mee heb... dumpen om het zo maar eens te zeggen

maar wel gewoon me beste vrienden behouden natuurlijk

zondag 9 februari 2003 @ 15:58:15 #23
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_8367618
En veel muziek luisteren.
pi_8367629
quote:
Op zondag 9 februari 2003 15:57 schreef afraidtech het volgende:
nieuwe vrienden zoeken... iig de vage vrienden die er maar wat bijlopen en waar ik zelf weinig mee heb... dumpen om het zo maar eens te zeggen

maar wel gewoon me beste vrienden behouden natuurlijk

totdat je beste vrienden wel gewoon goed omgaan met die vage vrienden en jou dumpen
pi_8367636
Die SSRI's (seroxat, prozac etc.) helpen toch niet je probs op te lossen?

Ik bedoel, je voelt je er fijner door... maar je problemen zijn dan toch niet verdwenen? Je zal toch altijd aan die problemen moeten werken. Of je het nou leuk vindt of niet...

That which you give thought to, is that which you invite into your reality. Give though only to what you are wanting to see and forget what you do not wish to see.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')