abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 22:17:13 #201
232767 DoomCow
FABRICATI DIEM, PVNC
pi_211106157
Ik heb nu een paar sessies de DM gespeeld, en ik heb besloten om deze campaign te gaan spelen in de GameForce.

Ik ga het doen in een "hop on/off" stijl (geen vaste spelers, maar spelers kunnen wel regelmatig terugkeren en hetzelfde karakter spelen) Dit word mijn eerste doorgaande avontuur en ik ben druk bezig om de boeken te lezen (het avontuur, de setting, de monsters).

Nu moet ik zeggen dat deze setting (Planescape) één van mijn favoriete settings is en van wat ik tot nu toe van het verhaal gelezen heb is het een leuke uitdaging om als (beginnend) DM aan te gaan...
Where's my cow? Is that my cow?
It goes, 'Hruuuugh!' It is a hippopotamus!
That's not my cow!
pi_211106577
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 22:17 schreef DoomCow het volgende:
Ik heb nu een paar sessies de DM gespeeld, en ik heb besloten om deze campaign te gaan spelen in de GameForce.[ afbeelding ]

Ik ga het doen in een "hop on/off" stijl (geen vaste spelers, maar spelers kunnen wel regelmatig terugkeren en hetzelfde karakter spelen) Dit word mijn eerste doorgaande avontuur en ik ben druk bezig om de boeken te lezen (het avontuur, de setting, de monsters).

Nu moet ik zeggen dat deze setting (Planescape) één van mijn favoriete settings is en van wat ik tot nu toe van het verhaal gelezen heb is het een leuke uitdaging om als (beginnend) DM aan te gaan...
Westmarches stijl dus... Cool als je er van houdt.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 23:12:28 #203
232767 DoomCow
FABRICATI DIEM, PVNC
pi_211116174
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 22:55 schreef ashardalan het volgende:

[..]
Westmarches stijl dus... Cool als je er van houdt.
Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat een Westmarches stijl is, maar de lokatie waar ik speel is open voor spelers en ik heb geen vaste spelers groep. Verder gaat deze campaign over een "glitch" waardoor de herinneringen van de karakters niet te vertrouwen zijn.
That's not my cow!
pi_211119048
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 23:12 schreef DoomCow het volgende:

[..]
Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat een Westmarches stijl is, maar de lokatie waar ik speel is open voor spelers en ik heb geen vaste spelers groep. Verder gaat deze campaign over een "glitch" waardoor de herinneringen van de karakters niet te vertrouwen zijn.
  vrijdag 3 november 2023 @ 08:40:53 #205
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_211176472
Gister weer doorgegaan met een 3e run Lost Mine of Phandelver.
Met 2 ex-DM's, 1 newbie en 1 gamer.
Die laatste is wel erg lastig soms hoor...

"Wat is je background?" Ja niks eigenlijk
"Oke, geen persoonlijk doel?" Ja, levellen

:{

Ok work with me!!
De rest is enorm in de RP van RPG en hij ziet D&D duidelijk meer als een computerspel en wil zsm de hoofdquest halen.

En dan is t ook nog een soort van purist. Als ik een kruis sla als Cleric "ja maar christendom bestaat toch niet hier?".... zucht. Testing my patience!
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_211177015
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2023 08:40 schreef Ang3l het volgende:
Gister weer doorgegaan met een 3e run Lost Mine of Phandelver.
Met 2 ex-DM's, 1 newbie en 1 gamer.
Die laatste is wel erg lastig soms hoor...

"Wat is je background?" Ja niks eigenlijk
"Oke, geen persoonlijk doel?" Ja, levellen

:{

Ok work with me!!
De rest is enorm in de RP van RPG en hij ziet D&D duidelijk meer als een computerspel en wil zsm de hoofdquest halen.

En dan is t ook nog een soort van purist. Als ik een kruis sla als Cleric "ja maar christendom bestaat toch niet hier?".... zucht. Testing my patience!

1) Om TheDMLair te quoten; het hele spel is RP, niet alleen de talkie-talkie bits... Of loop jij regelmatig Orcs in stukjes te hakken? :P
2) Als hij er plezier in heeft en de rest hier niet mee stoort, wat is het probleem? Dat de sociale kanten van het spel hem niet interesseren, hoeft geen issue te zijn.

Overigens kunnen die vragen ook gewoon interesse/onwetendheid zijn. Dat kun je met hem bespreken/aan hem vragen.

Uiteindelijk kán de conclusie zijn dat hij domweg niet in die groep past. Niets mis mee, gebeurt. Niet iedereen past in elke groep.
  vrijdag 3 november 2023 @ 10:57:26 #207
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_211177714
Hij past niet in de groep en niet bij de DM ;)
L'Amour menaçant:
pi_211231881
Hoihoi. Heb net mijj eerste campagne ge-DM'ed, Lost mine of Phandelver, met een groepje beginners. Heb alles gedaan met uitgeprinte posters als battlemaps, en ben er wel klaar voor om het wat geavanceerder te doen.

Ik wil graag projecteren op tafel, en software gebruiken om de battlemaps dynamischer te maken en fog of war e.d. te gebruiken. Maar ik worstel heel erg met de juiste setup. Wat gebruiken jullie, als je zoiets hebt?

We zijn met z'n vijven, en best bereid wat geld er in te steken. Maar als ik een beamer gebruik, zijn er dan beamers die ik gewoon op tafel kan zetten die dan in een extreme hoek beamen? Of moet ik echt iets ophangen, wat betekent dat we dan altijd in mijn huis moeten spelen?

Ik ben heel erg niet bekend in de wereld van de beamer, dus worstel een beetje.

Of moet ik overwegen een flat screen ding op tafel te zetten?
-nee-
pi_211232239
quote:
14s.gif Op woensdag 8 november 2023 10:13 schreef Marsenal het volgende:
Hoihoi. Heb net mijj eerste campagne ge-DM'ed, Lost mine of Phandelver, met een groepje beginners. Heb alles gedaan met uitgeprinte posters als battlemaps, en ben er wel klaar voor om het wat geavanceerder te doen.

Ik wil graag projecteren op tafel, en software gebruiken om de battlemaps dynamischer te maken en fog of war e.d. te gebruiken. Maar ik worstel heel erg met de juiste setup. Wat gebruiken jullie, als je zoiets hebt?

We zijn met z'n vijven, en best bereid wat geld er in te steken. Maar als ik een beamer gebruik, zijn er dan beamers die ik gewoon op tafel kan zetten die dan in een extreme hoek beamen? Of moet ik echt iets ophangen, wat betekent dat we dan altijd in mijn huis moeten spelen?

Persoonlijk, hoe meer techniek ik probeer, hoe minder ik gebruik. Enige wat ik probeer, is muziek. Ben er behoorlijk slecht in, maar goed :')
pi_211233311
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 10:56 schreef ashardalan het volgende:

[..]
Persoonlijk, hoe meer techniek ik probeer, hoe minder ik gebruik. Enige wat ik probeer, is muziek. Ben er behoorlijk slecht in, maar goed :')
Ik snap dat wel, je hebt je handen al vol genoeg. Maar ik wil juist minder met papier klooien, en meer dingen paraat hebben, en een beetje digitalisering kan daar wel mee helpen. Ook heb ik mn geheugen ooit eens volledig kapotgeblowd dus de ondersteuning van het digitale gaat de boel wel soepeler doen lopen, kan ik me concentreren op verhaalvertellen en special effects.

Ik vind muziek en geluid erg leuk erbij, en voor de finaleavond had ik laatst droogijs op tafel. :7
-nee-
pi_211240414
quote:
14s.gif Op woensdag 8 november 2023 13:06 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Ik snap dat wel, je hebt je handen al vol genoeg. Maar ik wil juist minder met papier klooien, en meer dingen paraat hebben, en een beetje digitalisering kan daar wel mee helpen. Ook heb ik mn geheugen ooit eens volledig kapotgeblowd dus de ondersteuning van het digitale gaat de boel wel soepeler doen lopen, kan ik me concentreren op verhaalvertellen en special effects.

Ik vind muziek en geluid erg leuk erbij, en voor de finaleavond had ik laatst droogijs op tafel. :7
[ afbeelding ]
Probleem wat je kan gaan krijgen, is dat je de spelers een specifieke kant op wilt dwingen, want dat is voorbereid. Of juist van dingen wil weerhouden, want dat is juist niet voorbereid.

Plus, voor mij voegt het gewoon te weinig toe, voor veel te veel moeite.

Maar you do you :D Uiteindelijk gaat het er om dat je lol hebt :+
  donderdag 9 november 2023 @ 07:54:38 #212
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_211240546
quote:
14s.gif Op woensdag 8 november 2023 10:13 schreef Marsenal het volgende:

Wij hadden ooit eens een flinke flatscreen monitor die we in een soort houten omhulsel plat op tafel legden. Daar stonden de battle maps op. Werkte op zich best prima.
L'Amour menaçant:
pi_211244353
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 07:17 schreef ashardalan het volgende:

[..]
Probleem wat je kan gaan krijgen, is dat je de spelers een specifieke kant op wilt dwingen, want dat is voorbereid. Of juist van dingen wil weerhouden, want dat is juist niet voorbereid.

Ik bereid de hele campagne eigenlijk van alle kanten voor, daar gaat absurd veel tijd in zitten en ik heb ook heel veel voorbereid wat nooit gebeurd is maar ik vind dat wel leuk :@ En als ik on the fly moet improviseren wordt het vaak hilarisch :P
-nee-
pi_211244361
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 07:54 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Wij hadden ooit eens een flinke flatscreen monitor die we in een soort houten omhulsel plat op tafel legden. Daar stonden de battle maps op. Werkte op zich best prima.
Ik ben hier nu ook naar aan het kijken, een simpele flatscreen is tegenwoordig blijkbaar goedkoper dan een redelijke beamer, en inderdaad, frame omheen bouwen en je bent al een heel eind
-nee-
  vrijdag 10 november 2023 @ 08:01:42 #215
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_211250410
quote:
14s.gif Op donderdag 9 november 2023 16:08 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Ik bereid de hele campagne eigenlijk van alle kanten voor, daar gaat absurd veel tijd in zitten en ik heb ook heel veel voorbereid wat nooit gebeurd is maar ik vind dat wel leuk :@ En als ik on the fly moet improviseren wordt het vaak hilarisch :P
Dat laatste had ik dus gister. De groep koos een sidequest die ik niet verwacht had, en dus ook niet voorvereid in m'n master excelletje :D
Maar goed, het ging. Moet alleen vaker dingen opzoeken in t boek dan.
L'Amour menaçant:
  zaterdag 11 november 2023 @ 10:07:51 #217
232767 DoomCow
FABRICATI DIEM, PVNC
pi_211260234
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 08:01 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Dat laatste had ik dus gister. De groep koos een sidequest die ik niet verwacht had, en dus ook niet voorvereid in m'n master excelletje :D
Maar goed, het ging. Moet alleen vaker dingen opzoeken in t boek dan.
Ik ken het gevoel. In mijn laatste sessie als DM, had ik een Dungeon Crawl door het Mortuarium voorbereid. De Paladin gebruikt zijn Channel Divinity op de eerste zombie die ze tegenkomen, en heeft controle over hem voor 24 uur. De zombie gaat voorop, verkent het gebouw en opent deuren neer de kamers. De spelers kiezen er vervolgens voor om IEDERE KAMER over te slaan die over te slaan is en ze gaan direct voor de uitleg. Dus halverwege de sessie staan ze in de stad en ben ik door mijn voorbereiding heen...
That's not my cow!
pi_211260558
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 10:07 schreef DoomCow het volgende:

[..]
Ik ken het gevoel. In mijn laatste sessie als DM, had ik een Dungeon Crawl door het Mortuarium voorbereid. De Paladin gebruikt zijn Channel Divinity op de eerste zombie die ze tegenkomen, en heeft controle over hem voor 24 uur. De zombie gaat voorop, verkent het gebouw en opent deuren neer de kamers. De spelers kiezen er vervolgens voor om IEDERE KAMER over te slaan die over te slaan is en ze gaan direct voor de uitleg. Dus halverwege de sessie staan ze in de stad en ben ik door mijn voorbereiding heen...
Yep... Spelers geven geen neuk om je voorbereiding ;).
  maandag 13 november 2023 @ 09:21:32 #219
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_211279042
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 10:07 schreef DoomCow het volgende:

[..]
:D

Herkenbaar ja.
Maar dan geef ik wel inspiratie aan ze, omdat ze t slim en creatief opgelost hebben.

En ja, aan de ene kant vind ik het dan ook zuur dat ik hele coole monsters had voorbereid, en dat er supe rgave items in die kisten en kamers zouden hebben gelegen die ze overgeslagen hebben. De controfreak en completionist in me zegt "Ga terug die kamer iiiiin!". De DM in me geeft daar wel ene hint over, maar als ze t niet doen, tja. Loslaten.

Soms best lastig :')
L'Amour menaçant:
  maandag 27 november 2023 @ 07:44:08 #220
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_211440336
DND tarot kaarten deck binnengekegen (niet die van Strahd) waar je bij leggingen ook random quest prompts op de kaaten krijgt, om je game op te leuken :D

CHAOS!
L'Amour menaçant:
  dinsdag 28 november 2023 @ 08:08:41 #222
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_211451481
M'n Beadle and grimm special legendary edition van Phandelver and below is verstuurd :o *O*
L'Amour menaçant:
pi_211462849
Klopt het dat er nieuwe handbooks komen?

Recent heb ik de m'n eerste campaign gedaan en er gaan zeker meer volgen. Zit nu een beetje te kijken naar die spellbook cards en boeken.

Onder andere lijkt me deze wel handig voor onze DM: https://www.bol.com/nl/nl(...)3_10.13.ProductTitle

Op het internet spreken over de ''nieuwe variant'' maar de relasedatum van dit boek is 2014. Komt er dus een nieuwe versie van dit boek?
pi_211463005
quote:
2s.gif Op woensdag 29 november 2023 11:06 schreef Drankster het volgende:
Klopt het dat er nieuwe handbooks komen?

Recent heb ik de m'n eerste campaign gedaan en er gaan zeker meer volgen. Zit nu een beetje te kijken naar die spellbook cards en boeken.

Onder andere lijkt me deze wel handig voor onze DM: https://www.bol.com/nl/nl(...)3_10.13.ProductTitle

Op het internet spreken over de ''nieuwe variant'' maar de relasedatum van dit boek is 2014. Komt er dus een nieuwe versie van dit boek?
Yep, WotC gaat een revamp doen. Heette initieel OneD&D, nu gewoon 5e, en is nóg politiek correcter :')... Ze hebben bijv. laatst alle verwijzingen naar "vies-bah" woorden zoals vet, dik, evil, etc. verwijdert uit de digitale boeken.

Al met al zou ik adviseren om gewoon de 2014 boeken te kopen. Als je de 3 core boeken wil, kan je beste deze kopen. Heb ik hier al tijden staan, goede set, krijg je meteen een goede DM screen bij.
pi_211463090
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 11:26 schreef ashardalan het volgende:

[..]
Yep, WotC gaat een revamp doen. Heette initieel OneD&D, nu gewoon 5e, en is nóg politiek correcter :')... Ze hebben bijv. laatst alle verwijzingen naar "vies-bah" woorden zoals vet, dik, evil, etc. verwijdert uit de digitale boeken.

Al met al zou ik adviseren om gewoon de 2014 boeken te kopen. Als je de 3 core boeken wil, kan je beste deze kopen. Heb ik hier al tijden staan, goede set, krijg je meteen een goede DM screen bij.
Dit was precies het antwoord waar ik naar op zoek was. 14.gif
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')