abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 augustus 2023 @ 10:38:39 #176
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_210128818
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 16:18 schreef RvLaak het volgende:

[..]
Meh, komt wel een keer. Hebbum gekocht voor de compleet :D. Was sws niet duur.
Ja zo zat ik ook te denken :D
25,- of zo?
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_210129332
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 10:38 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Ja zo zat ik ook te denken :D
25,- of zo?
Uit m'n hoofd wel ja.
pi_210132207
Huh... 20 euro bij Spellenhuis: https://www.spellenhuis.n(...)Cwqsj6RoCjdoQAvD_BwE
25 bij Bollie: https://www.bol.com/nl/nl(...)A.2_6.7.ProductTitle

Bollie heeft ook de mini's van de tekenfilm: https://www.bol.com/nl/nl(...)A.2_6.8.ProductTitle

Waarbij WotC liegt dat deze in Stormwreck Isle voorkomen, maar ok.
  woensdag 2 augustus 2023 @ 14:39:46 #179
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_210132472
Ik zie de link niet tussen die icons of the realm en deze starterset, maar ik zie wel beide namen op de verpakking van de mini staan.

Zitten die in het verhaal dan?
(Of wacht, dat bedoel je met de leugen misschien :D ze zitten er helemaal niet in)
L'Amour menaçant:
pi_210134558
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 14:39 schreef Ang3l het volgende:
Ik zie de link niet tussen die icons of the realm en deze starterset, maar ik zie wel beide namen op de verpakking van de mini staan.

Zitten die in het verhaal dan?
(Of wacht, dat bedoel je met de leugen misschien :D ze zitten er helemaal niet in)
Niet in het verhaal idd, maar wel in de artwork. Heel sneaky nostalgia-bait
pi_210140525
@Ang3l je kan DoSI hier inkijken: https://anyflip.com/npkza/fxkb Zul je zien dat ze de tekenfilm karakters door het boek hebben gegooid, zonder dat ze daadwerkelijk voorkomen in het verhaal.

Ze komen echter wél voor in de D&D film (die ik erg leuk vond)... Als dat canon is, leven ze nog immer op Toril, aan de Sword Coast.
  donderdag 3 augustus 2023 @ 09:03:13 #182
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_210141098
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 07:17 schreef RvLaak het volgende:
@:Ang3l je kan DoSI hier inkijken: https://anyflip.com/npkza/fxkb Zul je zien dat ze de tekenfilm karakters door het boek hebben gegooid, zonder dat ze daadwerkelijk voorkomen in het verhaal.

Ze komen echter wél voor in de D&D film (die ik erg leuk vond)... Als dat canon is, leven ze nog immer op Toril, aan de Sword Coast.
Thanks! Doorgebladerd en ziet er toch wel weer leuk uit. Leuke monsters ook wel.

En ja, in de film had ik ze gespot O+ Klein gilletje van een ouwe lul kwam er uit me!

[ Bericht 2% gewijzigd door Ang3l op 03-08-2023 09:11:43 ]
L'Amour menaçant:
  donderdag 24 augustus 2023 @ 09:48:05 #183
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_210403847
Gisteren weer een sessie Strahd gehad en 4 van de 4 spelers hebben aangegeven dat ze het niet echt heel erg leuk vinden. Waaronder ik dus.

Ik vond murderhouse al een klote start dacht ik, maar nu 5 sessies verder vond ik dat eigenlijk het leukste stukje. Barovia was nog wel oke, maar Valakhia is gewoon 1 grote sidequest zandbox. Zonder enige motivatie ze op te lossen ook. Sowieso vind ik de motivatie om het land en Strahd te helpen al lastig (ik wil gewoon naar huis, wat doe ik hier? :D ) maar al die zijlijntjes leiden alleen maar af. Ik snap dat t worldbuilding is en ene berg aan creepy lore, maar ik ben hier voor Madame Eva en Strahd, niet voor 1 of ander weeskind dat bezeten is of een battle tussen 2 burgemeesters.

Echt elk huis waar we langs liepen, of taveerne die we inliepen: "Hier is weer een quest voor je!" Jamaar ik ben onderweg naar X "En toch heb ik iets voor je!"
Het doet me denken aan Witcher 3 Skellige, waar ineens 50 vraagtekens (sidequests) tegelijk oppoppen en ik volledig de draad kwijtraak en ondersneeuw in alle (niet altijd even interessante) subplotjes.

Nou ligt dat ook aan de DM die alle info en plot helemaal fantastisch vindt en zo veel mogelijk in onze strot wil duwen "zodat we niks missen", maar we hebben nu een questlist van wel 15 of meer "losse" plotjes..... ik word gillend gek.

Dus we hebben aangegeven dat we dit echt anders willen zien de volgende keer.
Of skip de helft van de niets zeggende sidequests.
Of maak ze rustiger, interessanter en vooral relevanter.

Nee, tot nu toe nog niet echt enthousiast over deze campagne. :{
L'Amour menaçant:
pi_210404286
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 09:48 schreef Ang3l het volgende:
Gisteren weer een sessie Strahd gehad en 4 van de 4 spelers hebben aangegeven dat ze het niet echt heel erg leuk vinden. Waaronder ik dus.

Ik vond murderhouse al een klote start dacht ik, maar nu 5 sessies verder vond ik dat eigenlijk het leukste stukje. Barovia was nog wel oke, maar Valakhia is gewoon 1 grote sidequest zandbox. Zonder enige motivatie ze op te lossen ook. Sowieso vind ik de motivatie om het land en Strahd te helpen al lastig (ik wil gewoon naar huis, wat doe ik hier? :D ) maar al die zijlijntjes leiden alleen maar af. Ik snap dat t worldbuilding is en ene berg aan creepy lore, maar ik ben hier voor Madame Eva en Strahd, niet voor 1 of ander weeskind dat bezeten is of een battle tussen 2 burgemeesters.

Echt elk huis waar we langs liepen, of taveerne die we inliepen: "Hier is weer een quest voor je!" Jamaar ik ben onderweg naar X "En toch heb ik iets voor je!"
Het doet me denken aan Witcher 3 Skellige, waar ineens 50 vraagtekens (sidequests) tegelijk oppoppen en ik volledig de draad kwijtraak en ondersneeuw in alle (niet altijd even interessante) subplotjes.

Nou ligt dat ook aan de DM die alle info en plot helemaal fantastisch vindt en zo veel mogelijk in onze strot wil duwen "zodat we niks missen", maar we hebben nu een questlist van wel 15 of meer "losse" plotjes..... ik word gillend gek.

Dus we hebben aangegeven dat we dit echt anders willen zien de volgende keer.
Of skip de helft van de niets zeggende sidequests.
Of maak ze rustiger, interessanter en vooral relevanter.

Nee, tot nu toe nog niet echt enthousiast over deze campagne. :{
Dat ligt echt aan je DM. Mijn spelers hebben, heel positief ingeschat, max 40% gedaan en vonden het erg leuk. Ik heb ze alles aangeboden, op een vrije manier, maar alleen wanneer het relevant was. Dus idd niet wat jullie te verduren kregen ;)

Er zijn idd legio quests in Barovia, maar die kan een DM heel makkelijk in het verhaal verwerken, of als losse optie aanbieden. Iets in de trant van "hulp zou leuk zijn, toedels", dus dat het vrijblijvend voelt voor de spelers.

Wat, imo, erg helpt is dat de DM een rode draad heeft. Wanneer je Strahd "as written" neemt, zijn er weinig quests die relevant zijn voor het plot. Als je een rode draag hebt, dan kan je die irrelevante quests aanpassen. Voorbeeld;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dingen hoeven niet altijd moeilijk te zijn :D :P
  donderdag 24 augustus 2023 @ 11:34:03 #185
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_210404910
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 10:28 schreef RvLaak het volgende:
Wanneer je Strahd "as written" neemt, zijn er weinig quests die relevant zijn voor het plot.
En dat vind ik "as written" dus behoorlijk jammer en eigenlijk slecht.
Maar idd, aan de DM dat op te lossen. Misschien iets te hoog gegrepen.

Bij dit soort dingen besef ik maar weer eens hoe goed Lost Mine of Phandelver eigenlijk geschreven is.
L'Amour menaçant:
pi_210404999
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 11:34 schreef Ang3l het volgende:

[..]
En dat vind ik "as written" dus behoorlijk jammer en eigenlijk slecht.
Maar idd, aan de DM dat op te lossen. Misschien iets te hoog gegrepen.

Bij dit soort dingen besef ik maar weer eens hoe goed Lost Mine of Phandelver eigenlijk geschreven is.
Nee, dat is niet slecht, maar het type campagne. Strahd is een zanddoosje, Phandelver is lineair. Een zanddoos vereist veel meer voorbereiding en moeite dan een lineaire campagne. Iets wat ook expliciet benoemd wordt in het boek, uit m'n hoofd.

Lineaire campagnes kan je min of meer blind doorlopen, omdat er in het boek toch wel beschreven staat wat er vervolgens gebeurt en de spelers niet heel veel keuzes hebben. Dat laatste is een nadeel van dat type campagne.

Bij een zanddoos kunnen de spelers alle kanten op, maar vereist heel veel aandacht en voorbereiding van de DM, wat daar het nadeel is.

Beide heel grof gezegd. Matt Colvill legt het hier een heeeeeeeeel stuk beter uit dan ik ooit zou kunnen:
  donderdag 24 augustus 2023 @ 12:51:15 #187
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_210405820
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 11:40 schreef RvLaak het volgende:

[..]
Nee, dat is niet slecht, maar het type campagne. Strahd is een zanddoosje, Phandelver is lineair. Een zanddoos vereist veel meer voorbereiding en moeite dan een lineaire campagne. Iets wat ook expliciet benoemd wordt in het boek, uit m'n hoofd.

Lineaire campagnes kan je min of meer blind doorlopen, omdat er in het boek toch wel beschreven staat wat er vervolgens gebeurt en de spelers niet heel veel keuzes hebben. Dat laatste is een nadeel van dat type campagne.

Bij een zanddoos kunnen de spelers alle kanten op, maar vereist heel veel aandacht en voorbereiding van de DM, wat daar het nadeel is.

Beide heel grof gezegd. Matt Colvill legt het hier een heeeeeeeeel stuk beter uit dan ik ooit zou kunnen:
Ik heb liever een beetje van beide.
Te veel sandbox dat lijkt alles irrelevant en sneeuwt mijn voortgang onder. Doelloos.
Te veel railroad en dat voelt t het alsof je geen enkele vrije keuze hebt.

Phandalin heeft een beetje van beide.
Dragon of icespyre heeft voor mij iets te veel sandbox.
Strahd echt echt echt te veel sandbox (in Valakhia dan).

Een goede sandbox heeft voor mij iig nog relevante quests.
Niet alleen random bij elkaar geraapte zooi die alleen qua thema (gothic horror) bij elkaar passen.
Lijkt wel een seizoen van Supernatural.
L'Amour menaçant:
pi_210474801
Zo, laatste 2 nieuwe 5e boeken besteld :D
Planescape: Adventures in the Multiverse
Deck of Many Things Alternate Cover

Hierna nog 2 boeken & 5e is zo compleet als ik het krijgen ga :D Helaas gaan RIck & Mory en Stranger Things wss nooit in mijn bezit komen, maar soit.
  woensdag 30 augustus 2023 @ 13:48:53 #189
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_210474952
Is deck of many things een boek?
De link laat zeer weinig zien.
L'Amour menaçant:
  woensdag 30 augustus 2023 @ 13:50:18 #190
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_210474968
https://beadleandgrimms.c(...)he-shattered-obelisk

Ik heb deze nog steeds in t vizier en dat is jouw schuld.
L'Amour menaçant:
pi_210475396
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 13:50 schreef Ang3l het volgende:
https://beadleandgrimms.c(...)he-shattered-obelisk

Ik heb deze nog steeds in t vizier en dat is jouw schuld.
En terecht :P Hulde aan B&G :P Geen seconde spijt van mijn Legendary Strahd aankoop
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 13:48 schreef Ang3l het volgende:
Is deck of many things een boek?
De link laat zeer weinig zien.
Wat ik er van kan zien, zo rond het internet, is het een box met een boek & de Deck of Many. Hier een linkje van de normale editie: https://www.archonia.com/(...)FYs_rFMaAiS9EALw_wcB

Mijn LFGS is goedkoper zie ik *O*
  donderdag 31 augustus 2023 @ 08:51:44 #192
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_210483981
Gisteren weer Icespyre peak gedaan en bijna in de Strahd-val gevallen met "en hier is een irrelevante seidequest en hier ook!". Dus ze met wat meer jus en schwung aan andere mensen in t dorp gegeven en wat relevanter geintroduceerd.

Ze hebben nu de 3 intro quests ingeleverd en dus level up.
En ze hebben 4 nieuwe waar ze wel weer wat mee kunnen.

O, en Green Slime Oozes zijn leuk :D
Die had ik toegevoegd in de Dwarven Excavation. Wat een nare taaie dingen.
Ik vind vooral het corroding metal leuk, dan je ze echt zorgen zag gaan maken over hun wapens en AC.
Ze zitten nu allemaal bij een smidje in Phandalin _O-

Leukste moment:

Het Bard trio dat eerst de 2 dwergen afmaakt die ze eigenlijk hadden moeten waarschuwen en beschermen in de excavation (had ze gek gemaakt door de God of Greed en dus ontsond er een gevecht om een smaragd die ik in t oog van het beeld had gestopt) en vervolgens de heroische dood van die dwergen met een Chat-GTP gemaakt bard-lied zingen voor de huilende dwergen moeder alsof het allemala heel dapper was (en dan bedoel ik ook echt dat de spelers samen gingen zingen) :')
L'Amour menaçant:
pi_210485623
Mochten mensen nog interesse hebben in de D&D Adventure System bordspellen; WizKids heeft Ghosts of Saltmarsh, Temple of Elemental Evil, Dungeon of the Mad Mage en Tomb of Annihilation in backorder. Maw; je kan ze bestellen & ze worden ergens aan het eind van dit jaar geleverd:
https://www.dndmini.com

Zo'n 200 dollar verzendkosten naar Nederland, dus als iemand een wat lokalere optie heeft voor mij, hoor ik dat graag :D

Via de buren bij Tweakers, heb ik een adresje die aanzienlijk goedkoper is; summoner.nl :D

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2023 14:37:11 ]
  maandag 4 september 2023 @ 15:55:27 #194
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_210530856
Nu met Baldur's Gate wel heel veel aan t leren over hoe classes die ik zelf nooit speel werken (zoals de rogue). :')
L'Amour menaçant:
pi_210534364
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 15:55 schreef Ang3l het volgende:
Nu met Baldur's Gate wel heel veel aan t leren over hoe classes die ik zelf nooit speel werken (zoals de rogue). :')
"leren", schijnbaar zijn heeeeeeel veel regels verandert. Niet teveel leunen op wat BG3 beweerd dat de regels zijn. Daar hebben ze het PHB voor uitgevonden.
  dinsdag 5 september 2023 @ 08:44:43 #196
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_210536557
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 22:28 schreef RvLaak het volgende:

[..]
"leren", schijnbaar zijn heeeeeeel veel regels verandert. Niet teveel leunen op wat BG3 beweerd dat de regels zijn. Daar hebben ze het PHB voor uitgevonden.
Valt wel mee hoor. Tot nu toe komt t nog grotendeels overheen met wat ik ooit gelezen heb.
En anders dan gooi ik t PHB wel aan de kant ;)
L'Amour menaçant:
pi_210538430
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 08:44 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Valt wel mee hoor. Tot nu toe komt t nog grotendeels overheen met wat ik ooit gelezen heb.
En anders dan gooi ik t PHB wel aan de kant ;)
Denk dat de DM daar een mening over heeft :P
  dinsdag 5 september 2023 @ 13:30:44 #198
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_210538769
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 12:49 schreef RvLaak het volgende:

[..]
Denk dat de DM daar een mening over heeft :P
IK ben de DM ;)
L'Amour menaçant:
pi_210539630
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 13:30 schreef Ang3l het volgende:

[..]
IK ben de DM ;)
Zie, heb ik gelijk :P
pi_210547072
Gisteren de knoop toch maar doorgehakt & de laatst 3 Adventure System bordspellen gekocht *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')