Nee de 4e of zo. Eerst murder house, 2 sessies. Toen 1 sessie verhaal, en nu de 2e sessie verhaal.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 08:31 schreef RvLaak het volgende:
[..]
OK, vertel... Ben heeeeeeeel benieuwd hoe dát is gegaan. Was je eerste sessie toch?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
quote:Op vrijdag 14 juli 2023 08:34 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Nee de 4e of zo. Eerst murder house, 2 sessies. Toen 1 sessie verhaal, en nu de 2e sessie verhaal.
We hadden geluk met de kaarten.Ah, ok. Ik snap. Succes aan je DM... Jullie zijn nu zwaar OPSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt., maar jah... Such is life
![]()
Ja dat zei ie ook al. Maar tot nu toe waren we zowel in murderhouse als bij random encounters (7 weerwolven tegen 3 level 3 characters?!) zwaar underpowered, dus dat was ook niet leuk. Nu ff de balans vindenquote:Op vrijdag 14 juli 2023 08:35 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ah, ok. Ik snap. Succes aan je DM... Jullie zijn nu zwaar OP, maar jah... Such is life
Ik ga je niets vertellenquote:Op vrijdag 14 juli 2023 09:44 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja dat zei ie ook al. Maar tot nu toe waren we zowel in murderhouse als bij random encounters (7 weerwolven tegen 3 level 3 characters?!) zwaar underpowered, dus dat was ook niet leuk. Nu ff de balans vinden
We zijn level 4 op dit moment trouwens.
En we hebben nog geen idee wat die items doen. Ja t zwaard heb ik wel weten te activeren
DoIP is een sandbox, met idd enkel "Yo er is een draak, pas op" als rode draad. Maar dat is de bedoeling van een sandbox, gok ik zo.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 13:42 schreef Ang3l het volgende:
Gister weer Dragon of Icepsyre peak gespeeld als DM.
Blijf er bij dat het na LMOP echt een klote slechtuitgewerkte lege irrelevante sidequest campagne is. Je moet t als DM echt enorm opleuken zelf. Zowel de lokaties an sich (echt dungoens met kamers en kamers vol met helemaal niets; geen monster, item, schat, niets) als ook het verhaal (voelen allemaal als sidequests aan om te levelen tot de draak).
Gister zat ik me echt te ergeren aan de campagne zelf, en ik had hem al iets aangepast aan de levels van de helden en een paar monsters veranderd en items toegevoegd. Maar ik zal echt aan de slag moeten gaan om er inhoudelijk nog iets meer van te maken. Iets wat met Phandelver echt niet hoefde. Dus dat is voor mij wel echt de superieure starterset van de twee qua verhaal.
So be it.
Leukste van gisteren: random table gebruikt voor minor insanity (had een amulet neergelegd in Abbathor, temple of Greed, en die hadden ze om beurten vast) en random magic effect op wapens (van de gnomes in Gnomengare). Beide dus zelf toegevoegd.
Oh, zeker. Maar ik vergeleek t even met LMOP waar je als DM weinig aan te doen hebt om t "op te leuken", want het is al enorm leuk met vanalles wat: Dungeons, verhaal, sidequests etc. Dan is Icespyre echt veel meer werk, dus daar moet ik ff de tijd voor zien te vinden (ik DM 3 groepen en speel nog in eentje).quote:Op dinsdag 18 juli 2023 17:33 schreef RvLaak het volgende:
Dus... Hoe spelen ze & wat vinden ze leuk?
Om het BG3-artikel niet verder te bevuilen hier maar verderquote:Op dinsdag 25 juli 2023 @ 19:05 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Strixhaven... Moet kunnen, maar hou er rekening mee dat dat WotC's poging tot Harry Potter & Prom in D&D is. Niet mijn kopje thee.
Ben zelf groot fan van Foundry, gebruik ik online ook. Offline is uiteraard leukerEn ook ik ben erg blij met 5e. Wat ik van 3(.5)e hoor, is het één en al bloat en broken door de enorme hoeveelheid boeken.
4e lijkt me dan wel leuk om een keer te doen, maar dan als speler
Je kan elke module vullen met social encounters, mijn probleem met Strixhaven is meer dat het een MTG setting is, met een slechte poging tot Harry Potter en "D&D; the Dating Game". Maar goed, ieder z'n dingquote:Op dinsdag 25 juli 2023 19:20 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Om het BG3-artikel niet verder te bevuilen hier maar verder
Strixhaven zou veel meer op role play gericht zijn dan op action en battle. Dat is voor mij denk ik wel handig, omdat het tempo wat regels betreft lager zal liggen waardoor ik wat meer tijd heb om dingen uit te vogelen.
Ik heb me er nog niet heel erg in verdiept, het duurt nog een paar maanden voordat we daar aan gaan beginnen ivm een verhuizing van een speler. Maar de party had dit al besloten toen ik er bij kwam een maand of 3 geleden, dus ik zal wel moeten
5e is verre van perfect iddquote:Van de bloat hadden we destijds geen last in 3.5e, dat was toen hagelnieuw. Een maat van me is nooit gestopt met spelen (hij heeft me ook geintroduceerd bij deze groep) en als ik hem mag geloven kan je in 5e ook behoorlijk broken shit bouwen.
Is mijn favoriete VTT, zeker icm Beyond20 plugin/module. Kunnen de spelers dndbeyond gebruiken voor hun karakter & ook daar in rollen (desgewenst). Roll20 is (vergeleken met de nieuwere VTT's) domweg ouderwetse brakke rotzooi. Maar werkt zeker. Je kan het vergelijken met een auto van 20 jaar. Werkt, maar de nieuwere auto's zijn op alle fronten beter. Beiden brengen je echter van a naar b & ook oude auto's hebben hun fansquote:Foundry ken ik nog niet, heel het online D&D was sowieso nieuw voor me. Dat was er in 2003 nog niet
We spelen nu dus met Roll20, op zich heb ik daar als speler geen problemen mee. De character creator was best handig en veel info over content is via de user interface prima te vinden. Maar ik lees her en der dat er (veel) betere platformen zijn, dus ik ben benieuwd naar Foundry.
quote:Op dinsdag 25 juli 2023 19:20 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Om het BG3-artikel niet verder te bevuilen hier maar verder
Strixhaven zou veel meer op role play gericht zijn dan op action en battle. Dat is voor mij denk ik wel handig, omdat het tempo wat regels betreft lager zal liggen waardoor ik wat meer tijd heb om dingen uit te vogelen.
Ik heb me er nog niet heel erg in verdiept, het duurt nog een paar maanden voordat we daar aan gaan beginnen ivm een verhuizing van een speler. Maar de party had dit al besloten toen ik er bij kwam een maand of 3 geleden, dus ik zal wel moeten
Dat retainers klinkt wel leukquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 13:15 schreef RvLaak het volgende:
Vandaag een heel leuk mailtje, met een hele leuke link gekregen
https://shop.mcdmproducti(...)rtals-hardcover-book
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oeh ja, sorry! LMOP spoilers soms, voor spelers.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 13:34 schreef Deepfreeze het volgende:
Oeh, meer monsters![]()
Hier binnenkort op vakantie, dan gaat D&D weer mee. lekker met zijn vieren verder spelen. (ik moet hier voorzichtig lezen)
quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 13:34 schreef Deepfreeze het volgende:
Oeh, meer monsters![]()
Hier binnenkort op vakantie, dan gaat D&D weer mee. lekker met zijn vieren verder spelen. (ik moet hier voorzichtig lezen)
Kreeg van mijn jongste en vriendjes de vraag of zij ook een keer D&D konden spelen. Echt zo'n groepje nerds van een jaar of 11/12/13. Iemand tips voor zoiets? Een losse missie van een uur of 3/4 met wat basiskarakters ofzo? Ze zijn slim zat en de 11 jarige speelt bij ons de volwassen versie van Lost Mine of Phandelver met een dubbel karakter. Hij onthoudt echt alles goed, ook van onze karakters en de regels/monsters
LMoP en DoIP zijn goede beginners. DoSWI schijnt ook leuk te zijn, maar die heb ik nog niet helemaal gelezen. Of beter gezegd, helemaal nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Das lief.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 14:14 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Oeh ja, sorry! LMOP spoilers soms, voor spelers.
Zal er rekening mee houden!
Dragon of Stormwreck Isle. De nieuwe starter set.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 14:48 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Das lief.
Ik lees er wel overheen. We zijn ook bijna klaar denk ik. Er liggen al een paar nieuwe avonturen op ons te wachten. Waterdeep: Dragon Heist en The Wild Beyond the Witchlight staan hier in de kast en mag alleen mijn man (de DM) aanraken![]()
@:RvLaak Waar staat doswi voor (google helpt niet).
Maar eigenlijk zoek ik dus een heel los verhaal van een uur of 3. LMoP duurt wel iets langer
YW. Delian Tomb kan je in een paar uur draaien, lekkere simpele dungeon, met een leuke puzzel.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 15:07 schreef Deepfreeze het volgende:
tnx, leuk kijkvoer voor op de vakantie
Ik heb laatst gegoogeld over DOSWI, maar die lijkt me dus weer niet super.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 14:38 schreef RvLaak het volgende:
[..]
LMoP en DoIP zijn goede beginners. DoSWI schijnt ook leuk te zijn, maar die heb ik nog niet helemaal gelezen. Of beter gezegd, helemaal niet.
Meh, komt wel een keer. Hebbum gekocht voor de compleetquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 15:59 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik heb laatst gegoogeld over DOSWI, maar die lijkt me dus weer niet super.
Is maar heel kort ook schijnt. Wel over zitten twijfelen.
Ben benieuwd wat je er van vindt als je m gelezen hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |