abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 juli 2023 @ 17:07:12 #126
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_209748726
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 17:04 schreef RvLaak het volgende:

[..]
Deze gaat dan ook veel verder dan Lost Mine... Dit is de Legendary van de nieuwe Phandelver campagne ;).
Ja ik zag in de omschrijving dat het naar de Underdark ging.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  maandag 3 juli 2023 @ 17:11:16 #127
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_209748765
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 15:58 schreef RvLaak het volgende:

[..]
De legendary bundels zijn hun geld zeker waard. Ikzelf heb Strahd hier & ik gebruik 'm ook.
Die mini maps in een legendary set, zijn die van playable formaat?
Als in: zijn de vakjes groot genoeg om mini's op te zetten?
L'Amour menaçant:
pi_209748797
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 17:11 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Die mini maps in een legendary set, zijn die van playable formaat?
Als in: zijn de vakjes groot genoeg om mini's op te zetten?
Mini maps niet, zijn meer een overzicht. De normale maps hebben 1 inch grid. Als ik je goed begrijp tenminste... Er zijn map-cards, die zijn A5 formaat. De normale battle maps zijn GROOT, met de juiste grid.
  maandag 3 juli 2023 @ 18:57:51 #129
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_209750245
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 17:14 schreef RvLaak het volgende:

[..]
Mini maps niet, zijn meer een overzicht. De normale maps hebben 1 inch grid. Als ik je goed begrijp tenminste... Er zijn map-cards, die zijn A5 formaat. De normale battle maps zijn GROOT, met de juiste grid.
Ja ze werden in de tekst omschreven als mini maps. Maar er zitten dus ook echte payable maps bij waar je je mini’s op kan zetten en kan spelen? Want dat zou wel echt een selling point zijn.
L'Amour menaçant:
pi_209752535
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 18:57 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Ja ze werden in de tekst omschreven als mini maps. Maar er zitten dus ook echte payable maps bij waar je je mini’s op kan zetten en kan spelen? Want dat zou wel echt een selling point zijn.
Yep. Bij Strahd zelfs heel Ravenloft (het kasteel), alle maps, op 1" grid (medium mini).
  dinsdag 4 juli 2023 @ 09:35:09 #131
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_209755301
Want ik ben het groot uitprinten van die maps, of t natekenen met whiteboardmarkers op zo'n grid wel een beetje beu :D
L'Amour menaçant:
pi_209756951
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 09:35 schreef Ang3l het volgende:
Want ik ben het groot uitprinten van die maps, of t natekenen met whiteboardmarkers op zo'n grid wel een beetje beu :D
Heb Strahd niet thuis, maar op m'n werk, kan dus geen live foto laten zien, maar hier een indruk van het formaat verschil:

In de koker zitten de battlemaps, en ja die zijn zo hoog en vele malen opgerold. In de map, links naast Strahd, zie je één van de mini-maps

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2023 12:27:31 ]
  dinsdag 4 juli 2023 @ 13:52:41 #133
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_209758099
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 12:27 schreef RvLaak het volgende:

[..]
Heb Strahd niet thuis, maar op m'n werk, kan dus geen live foto laten zien, maar hier een indruk van het formaat verschil:
[ afbeelding ]
In de koker zitten de battlemaps, en ja die zijn zo hoog en vele malen opgerold. In de map, links naast Strahd, zie je één van de mini-maps
Ah ja, t zou mij om die koker maps gaan specifiek O+
L'Amour menaçant:
pi_209758789
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 13:52 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Ah ja, t zou mij om die koker maps gaan specifiek O+
Zoiets ga je bij Phandelver campagne ook krijgen :+
  dinsdag 4 juli 2023 @ 15:48:25 #135
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_209759459
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 14:48 schreef RvLaak het volgende:

[..]
Zoiets ga je bij Phandelver campagne ook krijgen :+
*O* Shut up and take my mo... ja nou ja, heb hem dan al wel 3x gedaan.
Dus weet niet hoe vaak ik m ga gebruiken. Als is dat Underdark gedeelte wel een leuke uitbreiding daarna!
L'Amour menaçant:
pi_209760008
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 15:48 schreef Ang3l het volgende:

[..]
*O* Shut up and take my mo... ja nou ja, heb hem dan al wel 3x gedaan.
Dus weet niet hoe vaak ik m ga gebruiken. Als is dat Underdark gedeelte wel een leuke uitbreiding daarna!
Je gaat het gebruiken, omdat het een hele nieuwe campagne is, die veel verder gaat dan Lost Mines... :P
  donderdag 6 juli 2023 @ 15:57:06 #137
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_209786105
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 16:46 schreef RvLaak het volgende:

[..]
Je gaat het gebruiken, omdat het een hele nieuwe campagne is, die veel verder gaat dan Lost Mines... :P
Ik neem aan dat Lost Mines er nog steeds een onderdeel van is? Dat zeggen ze.
Want er staat "a high-fantasy adventure that begins with the familiar story of Lost Mine of Phandelver and then delves into the perilous Underdark."

Dus het is Lost Mines, met daarna meer. Dus niet een hele nieuwe campagne, want start nog steeds als LMOP.
De vraag is hoeveel dat "meer" is. Want de start heb ik nu al 3x gespeeld.
L'Amour menaçant:
pi_209786141
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 15:57 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Ik neem aan dat Lost Mines er nog steeds een onderdeel van is? Dat zeggen ze.
Want er staat "a high-fantasy adventure that begins with the familiar story of Lost Mine of Phandelver and then delves into the perilous Underdark."

Dus het is Lost Mines, met daarna meer. Dus niet een hele nieuwe campagne, want start nog steeds als LMOP.
De vraag is hoeveel dat "meer" is. Want de start heb ik nu al 3x gespeeld.
Ze zijn daar niet heel helder over... Althans, WotC niet. De ene keer zeggen ze dat het LMoP+ is, de andere keer hebben ze het over "de bekende avonturen, maar dan vernieuwd/anders". De marketing is een beetje vaag in deze.
  donderdag 6 juli 2023 @ 16:00:49 #139
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_209786175
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 15:59 schreef RvLaak het volgende:

[..]
Ze zijn daar niet heel helder over... Althans, WotC niet. De ene keer zeggen ze dat het LMoP+ is, de andere keer hebben ze het over "de bekende avonturen, maar dan vernieuwd/anders". De marketing is een beetje vaag in deze.
Ja dat is voor mij wel redelijk doorslaggevend.
Maar................... het is wel de eerste waar ik over twijfel :D O+
L'Amour menaçant:
pi_209786194
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 16:00 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Ja dat is voor mij wel redelijk doorslaggevend.
Maar................... het is wel de eerste waar ik over twijfel :D O+
Nike ;)
  donderdag 6 juli 2023 @ 16:04:04 #141
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_209786236
Die artwork en zo; leuk, maar daar ga ik echt niks mee doen verder. Daar kijk ik een keer naar en klaar.
De maps, props en de in game handsouts doen t voor mij, alsmede de eventuele extra content. O+
L'Amour menaçant:
pi_209786319
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 16:04 schreef Ang3l het volgende:
Die artwork en zo; leuk, maar daar ga ik echt niks mee doen verder. Daar kijk ik een keer naar en klaar.
De maps, props en de in game handsouts doen t voor mij, alsmede de eventuele extra content. O+
artwork is dan ook een heeeeeeeel klein onderdeel van zo'n pakket. Je hebt veel meer aan die encounter kaarten, handouts, battlemaps, etc. Dáár zit ook de voornaamste productiewaarde, kwali- en kwantiteit.

In mijn ervaring, van 1 silver & 1 legendary box ;)
pi_209850679
Misschien heb ik een oepsje gedaan :')... Ben Strahd aan het DM'en en heb het verhaal flink aangepast. Nu is het mogelijk dat de spelers slim genoeg zijn om de eindconditie te halen, ver ver ver voor ik dat gepland had :')... Ah well, we zien wel waar het schip strandt.

De eind conditie is dat ze Sjaak's (Strahd) vloek verbreken. Aangezien de vloek afhankelijk is van het vampier zijn van Sjaak, is de enige manier om deze te verbreken door hem weer levend te maken.

Zariel wil dit niet, aangezien ze Sjaak niet in Avernus wil. Ze is bang dat hij de boel daar over gaat nemen. Zij is dus mijn BBEG.

Nu hebben ze al contact met de lvl20 Wizar Mordenkainen & hebben ze de hint gekregen (het eindigt wanneer het begint). Ben benieuwd hoe dit afloopt.

Kan ze altijd daarna nog op nieuwe avonturen sturen, aangezien ze slechts level 10 zijn atm.
  dinsdag 11 juli 2023 @ 14:02:06 #144
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_209851953
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 12:31 schreef RvLaak het volgende:
Misschien heb ik een oepsje gedaan :')... Ben Strahd aan het DM'en en heb het verhaal flink aangepast. Nu is het mogelijk dat de spelers slim genoeg zijn om de eindconditie te halen, ver ver ver voor ik dat gepland had :')... Ah well, we zien wel waar het schip strandt.

De eind conditie is dat ze Sjaak's (Strahd) vloek verbreken. Aangezien de vloek afhankelijk is van het vampier zijn van Sjaak, is de enige manier om deze te verbreken door hem weer levend te maken.

Zariel wil dit niet, aangezien ze Sjaak niet in Avernus wil. Ze is bang dat hij de boel daar over gaat nemen. Zij is dus mijn BBEG.

Nu hebben ze al contact met de lvl20 Wizar Mordenkainen & hebben ze de hint gekregen (het eindigt wanneer het begint). Ben benieuwd hoe dit afloopt.

Kan ze altijd daarna nog op nieuwe avonturen sturen, aangezien ze slechts level 10 zijn atm.
Ik ga donderdag weer Strahd spelen, als character.
Dus ik moet hier niet te veel van lezen :P

We hebben vorige sessie de Tarokka kaarten gelegd, dus nu is de basis locatie (DM had een pre-kaartensessie gedaan, zoals aangeraden) van alles gestelled. Leuk mechanisme.

Eerste keer dat ik enthousiast werd over de campaign. Ik vind die murderhouse start echt helemaal 3x niks. Nu denk ik pas "Hey ho, let's go!". Al ben ik wel gebeten door een weerwolf................... :o
L'Amour menaçant:
pi_209852139
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 14:02 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Ik ga donderdag weer Strahd spelen, als character.
Dus ik moet hier niet te veel van lezen :P

We hebben vorige sessie de Tarokka kaarten gelegd, dus nu is de basis locatie (DM had een pre-kaartensessie gedaan, zoals aangeraden) van alles gestelled. Leuk mechanisme.

Eerste keer dat ik enthousiast werd over de campaign. Ik vind die murderhouse start echt helemaal 3x niks. Nu denk ik pas "Hey ho, let's go!". Al ben ik wel gebeten door een weerwolf................... :o
Hey, niets van wat ik schreef zal jij tegenkomen :P Allemaal mijn wijzigingen.
  dinsdag 11 juli 2023 @ 14:22:50 #146
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_209852184
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 14:20 schreef RvLaak het volgende:

[..]
Hey, niets van wat ik schreef zal jij tegenkomen :P Allemaal mijn wijzigingen.
Vooruit dan :P

Ik ben nu helemaal verslaafd aan Dimension 20 Dungeons & Dragqueens.
Brennen Lee Mulligan is echt zo'n goede DM, en de (noob) Queens spelen het allemaal met volle overgave.
Heerlijk om naar te kijken. Wat een lol :D
L'Amour menaçant:
  donderdag 13 juli 2023 @ 08:16:42 #147
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_209873696
Gister weer de intro van lost mine gedaan, maar dan zonder de premade characters.

Ik ga de personal goals van de premade characters (altaar oghma, draak in thundertree, uitschakelen redbrands) aan andere NPC's geven. Die redbrands zijnn sowieso al onderdeel, en t altaar komen z eook al tegen. Dus eigenlijk is alleen echt de draak een losse uitstap. En dan wil ik er die draak van Icepsyre doorheen verweven al met losse quests (wat t ook zijn).
L'Amour menaçant:
  vrijdag 14 juli 2023 @ 08:20:41 #148
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_209886668
Gisteren Strahd.
We hebben in 1 sessie 2 legendary items gevonden, dus dat was lekker efficient!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
L'Amour menaçant:
pi_209886763
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 08:20 schreef Ang3l het volgende:
Gisteren Strahd.
We hebben in 1 sessie 2 legendary items gevonden, dus dat was lekker efficient!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
OK, vertel... Ben heeeeeeeel benieuwd hoe dát is gegaan. Was je eerste sessie toch?
pi_209886783
Oh & een foto van 2 van de Ravenloft kaarten van de Legendary Strahd van Beadle & Gimm's (slechts eenderde van deze locatie). Geen spoilers, aangezien ik alles aan deze locatie gewijzigd heb :D

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')