abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 juni 2024 @ 08:12:47 #276
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_213993626

Dat was zware kost :D :'(
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  vrijdag 21 juni 2024 @ 12:59:18 #277
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_213996033
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 08:12 schreef Ang3l het volgende:
[ afbeelding ]

Dat was zware kost :D :'(
Leg uit.
Ziet er interessant uit. :)
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  vrijdag 21 juni 2024 @ 14:55:25 #278
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_213997210
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 12:59 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Leg uit.
Ziet er interessant uit. :)
Ok, here we go. Kan verwarrend zijn :D

Het is een TTRPG over een groep leerlingen die een missig person poster zien op school van Alice.
Je speelt het in 3 fases:

1. World building
2. 90 minuten game
3. Epiloog (voicemails)

In de eerste fase kies je een karakter o.b.v. een tagline:

• The older sibling
• The secret lover
• The crush
• The best Friend
• En nog eentje die ik niet weet, want gister waren we maar met 4.

Vervolgens krijg je een random kaartje met een secret, een motivation, en 2 relations die je zelf aan 2 andere karakters mag linken. Dat zijn vragen die je voor jezelf gaat beantwoorden, opschrijft en invult a.h.v. je karakter en bovenstaande tagline. Je kan ze hardop bespreken met elkaar, behalve je secret. Die hou je stil.

Je hebt een set "suspects" kaarten
Je hebt een set "Locations" kaarten
Die bespreek je even samen wat ze voor je groep betekenen.

Dit alles is in principe volledig vrij naar eigen fantasie, binnen de setting van een stadje. Je maakt samen dus de setting, world building phase. Het enige dat je weet is dat het een high school is, in een slaperig stadje, en dat Alice is verdwenen. Wat je relatie met haar is gaat via je random kaartje (prompts), je tagline en je eigen fantasie.

Je pakt vervolgens de youtube link, met 90 minuten muziek en een timer.
Je deelt de tijdkaarten uit aan mensen (met prompts die je moet openen voor jezelf op minuut 90, 80, 70, etc etc)
Je pakt je telefoon en maakt een groeps chat aan (pas je namen aan naar de namen van je karakters)

En vervolgens hou je je bek, 90 minuten lang :P

Want het hele spel speelt zich af in whatsapp (of wat je dan ook gebruikt).
Spreek in de groepschat met de karakters, maak een prive gesprek aan.
Maar blijf in character en vooral "spreek niet hardop".

De timer loopt, je fantasie gaat aan, je begin random te chatten (over het zien van de missing person poster), en als je jouw tijdsindicatie op het scherm ziet staan pak je dat kaartje voor jezelf en die lees je en voer je uit. Meestal staat hier een prompt op om een lokatie te pakken, of een suspect, of iets van info die je ergens kreeg. En dat zeg je niet hardop, dat verwerk je zelf IC in de chat. De muziek loopt overigens heel mooi mee (dramatisch op bv minuut 60 omdat ze weten dat er dan iemand een dramatische prompt heeft en met die info zal komen etc).

En dan na 90 minuten weet je waarom Alice missing was en wat er met haar is gebeurd. Of ze nog leeft of niet. Wat er met je eigen karakter is gebeurd etc. En dan start de epiloog.

De epiloog is voicemails luisteren, die je helemaal in de start van fase 1 in het geheim opgenomen hebt. Voicemails vanuit je karakter naar Alice.
L'Amour menaçant:
  vrijdag 21 juni 2024 @ 14:57:56 #279
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_213997234
Het deed me qua sfeer, setting, thema's en muziek heel erg aan het spel Life is Strange denken.

Het is wel echt behoorlijk roleplay heavy, want veel spelmechanisme (op de timer kaartjes na met een prompt) is er niet. Dus wel met mensen spelen die het R gedeelte meer waarderen dan het G gedeelte in RPG.

En het 90 min volledig stil zijn voegt echt iets toe, net als het ogenschijnlijk simpele "verander je whatsapp naam in je karakter". Het laat je echt onderdompelen in een fantasie wereld, van een angstige tiener die niet weet wat er mis is en alleen communiceert met z'n telefoon.

Het kan met thema's best heftig worden (dus vooraf ff bespreken wat wel en niet, zoals dat woke hoort ;) ), maar ik had zo richting minuut 80 echt de tranen in de ogen staan :@
L'Amour menaçant:
  woensdag 3 juli 2024 @ 09:28:45 #280
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_214139876
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 14:55 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Ok, here we go. Kan verwarrend zijn :D

Het is een TTRPG over een groep leerlingen die een missig person poster zien op school van Alice.
Je speelt het in 3 fases:

1. World building
2. 90 minuten game
3. Epiloog (voicemails)

• The older sibling
• The secret lover
• The crush
• The best Friend
• En nog eentje die ik niet weet, want gister waren we maar met 4.

Vervolgens krijg je een random kaartje met een secret, een motivation, en 2 relations die je zelf aan 2 andere karakters mag linken. Dat zijn vragen die je voor jezelf gaat beantwoorden, opschrijft en invult a.h.v. je karakter en bovenstaande tagline. Je kan ze hardop bespreken met elkaar, behalve je secret. Die hou je stil.

Je hebt een set "suspects" kaarten
Je hebt een set "Locations" kaarten
Die bespreek je even samen wat ze voor je groep betekenen.

Dit alles is in principe volledig vrij naar eigen fantasie, binnen de setting van een stadje. Je maakt samen dus de setting, world building phase. Het enige dat je weet is dat het een high school is, in een slaperig stadje, en dat Alice is verdwenen. Wat je relatie met haar is gaat via je random kaartje (prompts), je tagline en je eigen fantasie.

Je pakt vervolgens de youtube link, met 90 minuten muziek en een timer.
Je deelt de tijdkaarten uit aan mensen (met prompts die je moet openen voor jezelf op minuut 90, 80, 70, etc etc)
Je pakt je telefoon en maakt een groeps chat aan (pas je namen aan naar de namen van je karakters)

En vervolgens hou je je bek, 90 minuten lang :P

Want het hele spel speelt zich af in whatsapp (of wat je dan ook gebruikt).
Spreek in de groepschat met de karakters, maak een prive gesprek aan.
Maar blijf in character en vooral "spreek niet hardop".

De timer loopt, je fantasie gaat aan, je begin random te chatten (over het zien van de missing person poster), en als je jouw tijdsindicatie op het scherm ziet staan pak je dat kaartje voor jezelf en die lees je en voer je uit. Meestal staat hier een prompt op om een lokatie te pakken, of een suspect, of iets van info die je ergens kreeg. En dat zeg je niet hardop, dat verwerk je zelf IC in de chat. De muziek loopt overigens heel mooi mee (dramatisch op bv minuut 60 omdat ze weten dat er dan iemand een dramatische prompt heeft en met die info zal komen etc).

En dan na 90 minuten weet je waarom Alice missing was en wat er met haar is gebeurd. Of ze nog leeft of niet. Wat er met je eigen karakter is gebeurd etc. En dan start de epiloog.

De epiloog is voicemails luisteren, die je helemaal in de start van fase 1 in het geheim opgenomen hebt. Voicemails vanuit je karakter naar Alice.
Dit klinkt te ingewikkeld voor mij.
  donderdag 4 juli 2024 @ 08:48:43 #281
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_214150295
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 09:28 schreef Kaneelstokje het volgende:

1. World building
2. 90 minuten game
3. Epiloog (voicemails)

:D T.o.v. DND?
Het heeft echt maar 1 game mechanisme: een klok met time cards.

Voordat ik DND door had als speler duurde we echt wel meer dan 1 avond. Dit was binnen 30 min + 90 min spel volledig klaar.
L'Amour menaçant:
  maandag 7 oktober 2024 @ 14:29:27 #282
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_215201838
KICK!

DND related: was iemand hier toevallig gister bij Dungeons and Daddies in Tilburg?
Holy fuck......
L'Amour menaçant:
  maandag 7 oktober 2024 @ 15:02:56 #283
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_215202113
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 14:29 schreef Ang3l het volgende:
KICK!

DND related: was iemand hier toevallig gister bij Dungeons and Daddies in Tilburg?
Holy fuck......
Klinkt erg dubieus.
  maandag 7 oktober 2024 @ 15:13:21 #284
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_215202202
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 15:02 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Klinkt erg dubieus.
Not a BDSM podcast ;)

Niks dubieus aan ;)
Zeer populaire DND podcast uit de USA over 4 vaders die de Forgotten Realms in gaan.
Ze zijn nu aan hun Europese tour gestart, live show. En gister was de Tilburg editie.
L'Amour menaçant:
  maandag 7 oktober 2024 @ 16:35:03 #285
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_215202948
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 15:13 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Not a BDSM podcast ;)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Niks dubieus aan ;)
Zeer populaire DND podcast uit de USA over 4 vaders die de Forgotten Realms in gaan.
Ze zijn nu aan hun Europese tour gestart, live show. En gister was de Tilburg editie.
Gelukkig.
Wat was er met ze?
  maandag 7 oktober 2024 @ 16:54:49 #286
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_215203148
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 16:35 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Gelukkig.
Wat was er met ze?
Ok, lang verhaal.
Misschien wat warrig, maar here we go!

Het was een one shot improv show, waarbij we met een D6 mochten gooien in t publiek.
Die rol bepaalde waar de oneshot op gebaseerd was:

1 Jurassic park (Your dad's sick park)
2 Cards against humanity (Dads against humanity)
3 The great debate (The great Dad Bait)
4 An actual DND campaign
5 Super Smash Bros (Super Smash Dads)
6 Night of the living dead (night of the living Dads)

De rol kwam op #2, dads against humanity.
Game mechanic was dat ze de vragen oplazen, met 5 verschillende blancs (antwoord kaarten). Het antwoord met de grootste reactie uit t publiek zou dan de tegenstander of horde zijn van de volgende stap in de oneshot quest, waar ze dan mee om moesten gaan als spelers.

Andere game mechanic is dat we 1x een inspiration kregen als publiek, die we mochten inzetten om een uitkomst die ons niet zinde aan te passen (reroll of iets dergelijks). Omdat we de eerste zo creatief ingezet hadden al vrij snel, kregen we van de DM een tweede als beloning, wat eigenlijk niet de bedoeling was.

Creatief!
Werd allemaal vrij puberaal want Cards against humanity is nou eenmaal niet subtiel. Ach ja. (nu wel benieuwd naar de andere mechanismes).

En toen kwam de Cards against Humanity kaart over "Making your dad cry". Gejuich, dus die werd het.

Een van de spelers belde live zijn vader op, super lief gesprek. In principe was dat "huilen", al was t meer een erg lieve I love you. Een nder liet super lieve foto's zijn van vader die op vakantie ws en hem elke dag een verslag uitbracht. Toen werd de DM uitgedaagd hetzelfde te doen.

DM zegt dat ie zijn vader niet meer spreekt, dus niet gaat bellen.
Publiek begint INSPIRATION te roepen, ofwel: Inzetten, veranderen en toch bellen!
DM zeg: Ha! Die hebben jullie al opgebruikt! ... o fuck, ik had jullie een 2e gegeven... shit. Now I have to....

En dus belt de DM zijn vader live op, waarbij hij eerst aangaf "Last time I talked to him I said that I'd never want to see his name again, unless it is on an obituary". Ai. Dat gaf al aan, geen gezonde relatie. En toch lieten "we" hem bellen.

DM belt vader op, vader neemt op.
Awkward gesprek. DM biedt soort van excuses aan over de obituary opmerking, dat dat te hard was.
Vader vraagt of zijn zoon nog eens langskomt.
DM antwoord "If your new wife doesn't threaten to kill me anymore because I came out as bisexual".

Je kon een speld horen vallen zo stil was het tijdens dit gesprek en vooral die opmerking. Behoorlijk openhartig, maar vooral ook pijnlijk en ongemakkelijk moment (de vader stond op speakerphone, maar dat was hem wel gezegd).

Vervolgens wordt het gesprek afgerond (show must go on) en vader vraagt nog iets van "Zie ik je nog?" Ja wie weet, zegt de DM. Hij hangt op en zegt tegen het publiek "Now you know what I sound like when I'm lying to my dad.".

Ouch.... :o

Ik ging echt met een gemengd gevoel weg.
Alsof "we" als publiek collectief iemand hebben gedwongen (inspiration reroll) om te bellen en iets heel pijnlijks en echts te laten doen op een podium. Soort peer pressure, want in de show en op een podium voor een publiek dat dingen verwacht. Hij heeft daarna wel op discord nog gezegd dat het zijn keuze is geweest en dat we ons niet schuldig moeten voelen. Ok, scheelt. Is tenslotte zijn eigen keuze. Maar poeh, dat was ff heftig.

Ga je voor een normaliter lollige podcast (die ook wel ooit heftigere en serieuze momenten heeft) en ineens BAM voor je kanis. Publiek was ook merkbaar van slag, maar hebben de DM wel een staande ovatie gegeven daarna.

Luister nu toch ineens wel anders naar een podcast genaamd Dungeons and Daddies, die ook grote delen gaat over de band tussen vaders en hun zonen die kwijt zijn in the Forgotten Realm. :{
L'Amour menaçant:
pi_215224738
Vandaag maar begonnen aan het printen van een stokje in 7 delen :D
  donderdag 10 oktober 2024 @ 15:34:38 #288
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_215226568
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 11:25 schreef ashardalan het volgende:
Vandaag maar begonnen aan het printen van een stokje in 7 delen :D
*O* Props *O*
L'Amour menaçant:
  donderdag 10 oktober 2024 @ 15:36:25 #289
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_215226585
Vrijdag Dragon of Icespyre peak DM'en.
Zondag Lost Mine of Phandelver .

Zin an :)

Ik speel zelf als karakter in een non-DND campaign nog:

THE LADY AFTERWARDS

Leuk, ff een heel ander mechanisme, wereld, sfeer etc.
L'Amour menaçant:
  donderdag 10 oktober 2024 @ 15:50:15 #290
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_215226735
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 15:36 schreef Ang3l het volgende:
Vrijdag Dragon of Icespyre peak DM'en.
Zondag Lost Mine of Phandelver .

Zin an :)

Ik speel zelf als karakter in een non-DND campaign nog:

THE LADY AFTERWARDS

[ afbeelding ]

Leuk, ff een heel ander mechanisme, wereld, sfeer etc.
Klinkt erg niche. Zal wel moeilijk zijn om voldoende mensen in je regio te vinden.
  donderdag 10 oktober 2024 @ 16:57:49 #291
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_215227281
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 15:50 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Klinkt erg niche. Zal wel moeilijk zijn om voldoende mensen in je regio te vinden.
3 personen, 1 DM
Nu 1x gespeeld
Beetje Cthuhlu achtig sfeertje

We hebben een behoorlijk RPG en LARP lievende groep inmiddels om ons heen verzameld.
Da's wel fijn om dit soort dingen in uit te proberen.
L'Amour menaçant:
pi_215332208
Chris Perkins is niet langer de lead-designer van D&D, maar heeft een promotie gekregen:
twitter
  maandag 21 oktober 2024 @ 17:57:40 #293
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_215332935
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 16:57 schreef Ang3l het volgende:

[..]
3 personen, 1 DM
Nu 1x gespeeld
Beetje Cthuhlu achtig sfeertje

We hebben een behoorlijk RPG en LARP lievende groep inmiddels om ons heen verzameld.
Da's wel fijn om dit soort dingen in uit te proberen.
Ben wel jaloers, woon zelf in een klein dorp, en ben dus afhankelijk van mensen ver weg.
Heb ook een apart systeem dat er aan komt, van een overleden vriend.
Als ik het thuis heb, zal ik een foto maken.
  donderdag 19 december 2024 @ 08:44:22 #294
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_215916571
Amazon Prime
Secret Level, aflevering 1

Dungeons & Dragons!

*O*
L'Amour menaçant:
pi_215918441
Zijn er ook mensen die Icewind Dale: Rime of the Frostmaiden spelen/gespeeld hebben?

Wat vond je er van?
  donderdag 19 december 2024 @ 12:37:49 #296
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_215918462
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2024 12:34 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:
Zijn er ook mensen die Icewind Dale: Rime of the Frostmaiden spelen/gespeeld hebben?

Wat vond je er van?
Ja, heb het gespeeld.
Vond het niet denderend geschreven, maar bood wel een paar mooie momenten.
pi_215918523
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2024 12:37 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Ja, heb het gespeeld.
Vond het niet denderend geschreven, maar bood wel een paar mooie momenten.
Er moet inderdaad wel veel aan gesleuteld worden. Heb je de duergar dreiging en de frost druids aan elkaar gelinkt? Ik vond dat wel een leuke om wat meer structuur in het verhaal te krijgen.
pi_215918797
Nou we zijn ondertussen nog met 3 man over. :') Zoekt hier een groep nog een speler toevallig? Laten we zeggen dat omgeving Dordrecht tot Leerdam goed te doen is voor mij.
  donderdag 19 december 2024 @ 14:24:48 #299
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_215919480
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2024 12:34 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:

Wat vond je er van?
Ja, ik ben er nu mee bezig, als speler.
Wel pas 2 sessies gehad.

Het is net als Curse of Strahd volgens mij een grote sandbox maar dan met sneeuw.
Maar weet er nog niet zoveel van want ben nu niet de DM voor de verandering :D

Tot nu toe heb ik nog steeds de beste ervbaring met Lost mine of Phanderlver.
Maar misschien is dat misplaatst sentiment omdat het mijn eerste was.

Ik ben wel erg benieuwd naar Phandelver & below: The shattered obelisk.
Ik heb die beadle & grim versie O+ misschien dat ik die na Dragon of icespyre peak ga draaien (die ik nu als vervolg op LMOP speel).
L'Amour menaçant:
pi_215919592
quote:

Wat vond je er van?
Niet gespeeld, maar vind het concept veel sterker dan de uitwerken. Helaas gebeurt dat vaker bij recente WotC avonturen.

Echter, is er RUIM voldoende om er een mooi geheel van te maken, met een beetje werk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')