abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 januari 2024 @ 12:56:46 #251
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_211915003
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2024 11:45 schreef Document1 het volgende:

[..]
5e we beginnen met een korte campagne welke durf ik niet te zeggen.
Er zijn 3 startersets die wel handig zijn:

• Lost Mine of Phandelver --> pre-made characters en verhaallijn
• Dragon of Icespyre Peak --> eigen charcters, "losse" quests
• Dragon of Stornwreck Isle --> geen idee, volgens mij eigen cyharacters

Of een one-shot quest uitkiezen. ZIjn ook legio van te vinden voor starters (oa in de boeken Candlekeep Mysteries, Radiant Citadel en Golden Vault).

Of de DM gaat zelf helemaal los :P
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_211915922
LMoP & DoIP vin'k geweldig. DoSI heb ik niet genoeg gelezen om een echte mening over te hebben, afgezien van afkeuring @ WotC mbt de misleiding dat de cartoon karakters in het avontuur zouden zitten (hun tekeningen zijn gebruikt in de module)
pi_211915978
Dragon of Stornwreck Isle doen wij nu en die is net als Phandelver pre-made characters en verhaallijn.
  donderdag 4 januari 2024 @ 16:20:56 #254
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_211917036
quote:
2s.gif Op donderdag 4 januari 2024 14:28 schreef Drankster het volgende:
Dragon of Stornwreck Isle doen wij nu en die is net als Phandelver pre-made characters en verhaallijn.
Leuk?
L'Amour menaçant:
pi_211917239
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 16:20 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Leuk?
Jep, maar het is ook m'n eerste campaign dus het was wel erg uitzoeken de eerste sessie. Toen het eenmaal liep was het fantastisch. Super enthousiaste DM ook. :D
  donderdag 29 februari 2024 @ 09:01:19 #256
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_212628976
Zondag weer een nieuwe "campagne" (nou ja, oneshot). Ik als speler en niet als DM. Ben benieuwd.
Wereld is regels van DND maar zelf niet gebaseerd op dnd lore. Ben benieuwd of ik dat los kan laten :D :')

De 2x Lost Mine en de 1x Icespure peak met mij als DM gaan op zich wel goed.
Merk aan mezelf dat de laatste lost mine, zonder de pre-made characters, em met meer vrijheid, me als DM wel steeds beter past. De zijwieltjes gaan er af.

Curse of Strahd wordt ook leuker nu die DM de overdosis sidequests losgelaten heeft.
M'mn character is verlid door Strahd zelf :o Ik word z'n spawn.
L'Amour menaçant:
pi_212629374
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 09:01 schreef Ang3l het volgende:
Zondag weer een nieuwe "campagne" (nou ja, oneshot). Ik als speler en niet als DM. Ben benieuwd.
Wereld is regels van DND maar zelf niet gebaseerd op dnd lore. Ben benieuwd of ik dat los kan laten :D :')
Da's niet zo moeilijk hoor. Immers zul je niets herkennen. Namen, locaties, etc.
quote:
De 2x Lost Mine en de 1x Icespure peak met mij als DM gaan op zich wel goed.
Merk aan mezelf dat de laatste lost mine, zonder de pre-made characters, em met meer vrijheid, me als DM wel steeds beter past. De zijwieltjes gaan er af.
*O*

Momenteel ben ik in de afrondende fase van mijn campagne en denk al aan de volgende... Mogelijk wordt het een combinatie tussen Phandelver and Below & Vecna Eve of Ruin... 1-20 :+
quote:
Curse of Strahd wordt ook leuker nu die DM de overdosis sidequests losgelaten heeft.
M'mn character is verlid door Strahd zelf :o Ik word z'n spawn.
Veel plezier.
pi_212629739
We hebben er nu twee sessies opzitten en er is maar 1 speler afgevallen. _O_ Iedereen is super enthousiast. DM doet trouwens een half zelf verzonnen verhaal maar dat geeft niks. Soms is het wel een beetje zoeken in de phb maar langzaam komen we er wel. :)
  donderdag 29 februari 2024 @ 10:34:53 #259
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_212629967
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 09:44 schreef ashardalan het volgende:

[..]
Da's niet zo moeilijk hoor. Immers zul je niets herkennen. Namen, locaties, etc.
[
Juist wel, want magie en alles (background etc) is gebaseerd op DND.
En we zitten ineens in een wereld waar magie iets anders betekent.
Dus mijn Wizard gaat volledig in een autisme -cocon, net als ik :D
L'Amour menaçant:
pi_212629971
quote:
1s.gif Op donderdag 29 februari 2024 10:15 schreef Document1 het volgende:
We hebben er nu twee sessies opzitten en er is maar 1 speler afgevallen. _O_ Iedereen is super enthousiast. DM doet trouwens een half zelf verzonnen verhaal maar dat geeft niks. Soms is het wel een beetje zoeken in de phb maar langzaam komen we er wel. :)
:? Waarom ben je blij dat er "maar" 1 speler is afgevallen? :? Lijkt me geen goed teken als er regelmatig meerdere afvallen...
pi_212629979
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 10:34 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Juist wel, want magie en alles (background etc) is gebaseerd op DND.
En we zitten ineens in een wereld waar magie iets anders betekent.
Dus mijn Wizard gaat volledig in een autisme -cocon, net als ik :D
That sounds like a "you"-problem :P
pi_212630334
Ik heb hier de afgelopen weken 2 keer mogen meekijken met mijn 12-jarige. Hij had op basis van de kaarten die we hadden van the lost mine of Phandelver een verhaal verzonnen. Voor zijn 4 vriendjes een basis karakter gemaakt om zo kennis te maken met DnD. Erg leuk om dat enthousiasme te zien bij allemaal. Nu kent die 12 jarige de regels veel beter dan ik of onze normale DM, dus die heeft er ook echt iets leuks van gemaakt.
1 vriendje kon de eerste keer niet, maar die hebben ze dus gered uit een grot, waar je normaal ook al een personage vindt. Slim bedacht.
De tweede keer gingen ze van de grot naar een dorpje en de eerste check die ze onderweg deden was een 1, waardoor er direct een grote aanval kwam in de eerste paar minuten. Lekker inkomen, veel gegiechel van die pubertjes. Ook vermoorden ze het personage dat een quest zou geven, dat was even schakelen. En een nadeel van zelf verzonnen verhaal. Maar nu ze een beetje een idee hebben kunnen ze wel beginnen aan 1 van onze boeken.
pi_212631172
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 11:00 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik heb hier de afgelopen weken 2 keer mogen meekijken met mijn 12-jarige. Hij had op basis van de kaarten die we hadden van the lost mine of Phandelver een verhaal verzonnen. Voor zijn 4 vriendjes een basis karakter gemaakt om zo kennis te maken met DnD. Erg leuk om dat enthousiasme te zien bij allemaal. Nu kent die 12 jarige de regels veel beter dan ik of onze normale DM, dus die heeft er ook echt iets leuks van gemaakt.
1 vriendje kon de eerste keer niet, maar die hebben ze dus gered uit een grot, waar je normaal ook al een personage vindt. Slim bedacht.
De tweede keer gingen ze van de grot naar een dorpje en de eerste check die ze onderweg deden was een 1, waardoor er direct een grote aanval kwam in de eerste paar minuten. Lekker inkomen, veel gegiechel van die pubertjes. Ook vermoorden ze het personage dat een quest zou geven, dat was even schakelen. En een nadeel van zelf verzonnen verhaal. Maar nu ze een beetje een idee hebben kunnen ze wel beginnen aan 1 van onze boeken.
Zo doe ik het ook... *O* ik heb het niveau van een 12 jarig jochie *O*
pi_212631648
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 11:43 schreef ashardalan het volgende:

[..]
Zo doe ik het ook... *O* ik heb het niveau van een 12 jarig jochie *O*
De rest van ons gezin ook hoor. We spelen soms met man als DM, beide zoons (12&16) met 2 karakters en ik als dwerg. De oudste heeft als running gag altijd een pot mee. Die is al vaak tot nut geweest. Bijv om op een aanvallende hondenkop te zetten of om water op een zandpad te gooien voor een lekker modderbad om trollen te vertragen :D
Die 12 jarige heeft echt een mega geheugen en elke regel/monster/situatie die we ooit tegen zijn gekomen die weet hij nog. Plus wat hij leest in de players handbook. Die is echt een nerd O+
pi_212631991
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 10:35 schreef ashardalan het volgende:

[..]
:? Waarom ben je blij dat er "maar" 1 speler is afgevallen? :? Lijkt me geen goed teken als er regelmatig meerdere afvallen...
We zijn een compleet nieuwe groep van 6. Nu dus 5. Vandaar dat het mij meevalt. :)
pi_212632034
Nieuw als allemaal noobs.
pi_212632294
quote:
1s.gif Op donderdag 29 februari 2024 12:40 schreef Document1 het volgende:

[..]
We zijn een compleet nieuwe groep van 6. Nu dus 5. Vandaar dat het mij meevalt. :)
Ach zo. 6 als een eerste groep is wel heel veel imo :X 5 ook. Maar goed, als het goed gaat, is het goed uiteraard ;)
  donderdag 29 februari 2024 @ 14:03:10 #268
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_212633248
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 10:35 schreef ashardalan het volgende:

[..]
That sounds like a "you"-problem :P
Dat zei ik toch ook al? :P
L'Amour menaçant:
pi_212633628
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 14:03 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Dat zei ik toch ook al? :P
Klopt, ik bekrachtig enkel jouw conclusie :P
  vrijdag 1 maart 2024 @ 08:17:01 #270
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_212643292
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 14:39 schreef ashardalan het volgende:

[..]
Klopt, ik bekrachtig enkel jouw conclusie :P
Het wordt ook nog eens een soort scifi steampunk mad max meets dune 2 scenario, zit ik dan met een magische elf van strixhaven :D Loslaten, aanpassen, improviseren en doorgaan! Lukt me wel, ergens. Ik bouw 'm wel om.

Zin in :Y
L'Amour menaçant:
pi_212643325
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 08:17 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Het wordt ook nog eens een soort scifi steampunk mad max meets dune 2 scenario, zit ik dan met een magische elf van strixhaven :D Loslaten, aanpassen, improviseren en doorgaan! Lukt me wel, ergens. Ik bouw 'm wel om.

Zin in :Y
Met alle vormen van respect, maar ga dan Cyberpunk spelen... Vind het altijd maar raar als mensen per sé een niet-D&D genre in D&D willen persen (sci-fi, noir, etc.).

Als ik een Star Wars RPG wil spelen, ga ik wel een Star Wars RPG spelen.

/rant :+
  vrijdag 1 maart 2024 @ 08:43:40 #272
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_212643483
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 08:20 schreef ashardalan het volgende:

[..]
Met alle vormen van respect, maar ga dan Cyberpunk spelen... Vind het altijd maar raar als mensen per sé een niet-D&D genre in D&D willen persen (sci-fi, noir, etc.).

Als ik een Star Wars RPG wil spelen, ga ik wel een Star Wars RPG spelen.

/rant :+
Ik ook. Nu gebruikt men alleen t mechanisme :D Maar goed, we zullen zien. Ik pas me aan.
L'Amour menaçant:
  vrijdag 1 maart 2024 @ 09:36:40 #273
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_212643976
Ik heb voor 2 nieuwe spelers in die campagne binnen een half uurtje een character gemaakt, door de young adventurer's guide keuzeboom te gebruiken :D

Eerste keuze: Martial vs Magic?
En daarna stellen ze een paar simpele keuzes, waardoor je op je class uitkomt.
Da's voor een eerste keer echt helemaal prima.
L'Amour menaçant:
pi_212785093
@Ang3l ik krijg binnenkort een leuk bedragje en ben bezig om mijn volgende campagne voor te bereiden. Wordt een Level 1-20 Phandelver and Below/Vecna: Eve or Ruin combo... Is de Beadle & Grimm's Phandelver set z'n geld waard?

Ik lees online het één en ander aan klachten over het gebrek aan maps voor essentiële encounters... Aangezien dat ding 400+ euro is, vin'k dat best een gemis. Op papier.
  maandag 11 maart 2024 @ 13:41:19 #275
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_212785264
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 13:28 schreef ashardalan het volgende:
@:Ang3l ik krijg binnenkort een leuk bedragje en ben bezig om mijn volgende campagne voor te bereiden. Wordt een Level 1-20 Phandelver and Below/Vecna: Eve or Ruin combo... Is de Beadle & Grimm's Phandelver set z'n geld waard?

Ik lees online het één en ander aan klachten over het gebrek aan maps voor essentiële encounters... Aangezien dat ding 400+ euro is, vin'k dat best een gemis. Op papier.
Ja en nee.
Ik mis idd een 3 tal essentiele kaarten van de starterset:

• Cragmaw Castle
• Thundertree
• Wave Echo Cave

En de canvas kaart is een beetje weggegooid geld, aangezien dat een DM versie is met alle lokaties er al op aangegeven. Die laat je dus niet aan de spelers zien (en wat heeft de DM aan een enorme canvas kaart?)

Toegevoegde waarde voor mij:

• De andere kaarten (maar weet nog niet wat er na level 5 mist)
• De factie pins (maar is slechts een leuke goody, voegt wel flavor toe)
• De handouts (brieven en dergelijke)
• Het verhaal na level 5 (maar kun je ook los kopen)

Ik vind het nog steeds een mooie set, maar of t echt de 400+ waar was?
Mwa. Nee denk t uiteindelijk voor het spel zelf niet. Meer voor de liefhebber.
L'Amour menaçant:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')