Er zijn 3 startersets die wel handig zijn:quote:Op donderdag 4 januari 2024 11:45 schreef Document1 het volgende:
[..]
5e we beginnen met een korte campagne welke durf ik niet te zeggen.
Leuk?quote:Op donderdag 4 januari 2024 14:28 schreef Drankster het volgende:
Dragon of Stornwreck Isle doen wij nu en die is net als Phandelver pre-made characters en verhaallijn.
Jep, maar het is ook m'n eerste campaign dus het was wel erg uitzoeken de eerste sessie. Toen het eenmaal liep was het fantastisch. Super enthousiaste DM ook.quote:
Da's niet zo moeilijk hoor. Immers zul je niets herkennen. Namen, locaties, etc.quote:Op donderdag 29 februari 2024 09:01 schreef Ang3l het volgende:
Zondag weer een nieuwe "campagne" (nou ja, oneshot). Ik als speler en niet als DM. Ben benieuwd.
Wereld is regels van DND maar zelf niet gebaseerd op dnd lore. Ben benieuwd of ik dat los kan laten![]()
quote:De 2x Lost Mine en de 1x Icespure peak met mij als DM gaan op zich wel goed.
Merk aan mezelf dat de laatste lost mine, zonder de pre-made characters, em met meer vrijheid, me als DM wel steeds beter past. De zijwieltjes gaan er af.
Veel plezier.quote:Curse of Strahd wordt ook leuker nu die DM de overdosis sidequests losgelaten heeft.
M'mn character is verlid door Strahd zelfIk word z'n spawn.
Juist wel, want magie en alles (background etc) is gebaseerd op DND.quote:Op donderdag 29 februari 2024 09:44 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Da's niet zo moeilijk hoor. Immers zul je niets herkennen. Namen, locaties, etc.
[
quote:Op donderdag 29 februari 2024 10:15 schreef Document1 het volgende:
We hebben er nu twee sessies opzitten en er is maar 1 speler afgevallen.Iedereen is super enthousiast. DM doet trouwens een half zelf verzonnen verhaal maar dat geeft niks. Soms is het wel een beetje zoeken in de phb maar langzaam komen we er wel.
That sounds like a "you"-problemquote:Op donderdag 29 februari 2024 10:34 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Juist wel, want magie en alles (background etc) is gebaseerd op DND.
En we zitten ineens in een wereld waar magie iets anders betekent.
Dus mijn Wizard gaat volledig in een autisme -cocon, net als ik
Zo doe ik het ook...quote:Op donderdag 29 februari 2024 11:00 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik heb hier de afgelopen weken 2 keer mogen meekijken met mijn 12-jarige. Hij had op basis van de kaarten die we hadden van the lost mine of Phandelver een verhaal verzonnen. Voor zijn 4 vriendjes een basis karakter gemaakt om zo kennis te maken met DnD. Erg leuk om dat enthousiasme te zien bij allemaal. Nu kent die 12 jarige de regels veel beter dan ik of onze normale DM, dus die heeft er ook echt iets leuks van gemaakt.
1 vriendje kon de eerste keer niet, maar die hebben ze dus gered uit een grot, waar je normaal ook al een personage vindt. Slim bedacht.
De tweede keer gingen ze van de grot naar een dorpje en de eerste check die ze onderweg deden was een 1, waardoor er direct een grote aanval kwam in de eerste paar minuten. Lekker inkomen, veel gegiechel van die pubertjes. Ook vermoorden ze het personage dat een quest zou geven, dat was even schakelen. En een nadeel van zelf verzonnen verhaal. Maar nu ze een beetje een idee hebben kunnen ze wel beginnen aan 1 van onze boeken.
De rest van ons gezin ook hoor. We spelen soms met man als DM, beide zoons (12&16) met 2 karakters en ik als dwerg. De oudste heeft als running gag altijd een pot mee. Die is al vaak tot nut geweest. Bijv om op een aanvallende hondenkop te zetten of om water op een zandpad te gooien voor een lekker modderbad om trollen te vertragenquote:Op donderdag 29 februari 2024 11:43 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Zo doe ik het ook...ik heb het niveau van een 12 jarig jochie
We zijn een compleet nieuwe groep van 6. Nu dus 5. Vandaar dat het mij meevalt.quote:Op donderdag 29 februari 2024 10:35 schreef ashardalan het volgende:
[..]Waarom ben je blij dat er "maar" 1 speler is afgevallen?
Lijkt me geen goed teken als er regelmatig meerdere afvallen...
Ach zo. 6 als een eerste groep is wel heel veel imoquote:Op donderdag 29 februari 2024 12:40 schreef Document1 het volgende:
[..]
We zijn een compleet nieuwe groep van 6. Nu dus 5. Vandaar dat het mij meevalt.
Dat zei ik toch ook al?quote:Op donderdag 29 februari 2024 10:35 schreef ashardalan het volgende:
[..]
That sounds like a "you"-problem
Het wordt ook nog eens een soort scifi steampunk mad max meets dune 2 scenario, zit ik dan met een magische elf van strixhavenquote:Op donderdag 29 februari 2024 14:39 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Klopt, ik bekrachtig enkel jouw conclusie
Met alle vormen van respect, maar ga dan Cyberpunk spelen... Vind het altijd maar raar als mensen per sé een niet-D&D genre in D&D willen persen (sci-fi, noir, etc.).quote:Op vrijdag 1 maart 2024 08:17 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Het wordt ook nog eens een soort scifi steampunk mad max meets dune 2 scenario, zit ik dan met een magische elf van strixhavenLoslaten, aanpassen, improviseren en doorgaan! Lukt me wel, ergens. Ik bouw 'm wel om.
Zin in
Ik ook. Nu gebruikt men alleen t mechanismequote:Op vrijdag 1 maart 2024 08:20 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Met alle vormen van respect, maar ga dan Cyberpunk spelen... Vind het altijd maar raar als mensen per sé een niet-D&D genre in D&D willen persen (sci-fi, noir, etc.).
Als ik een Star Wars RPG wil spelen, ga ik wel een Star Wars RPG spelen.
/rant
Ja en nee.quote:Op maandag 11 maart 2024 13:28 schreef ashardalan het volgende:
@:Ang3l ik krijg binnenkort een leuk bedragje en ben bezig om mijn volgende campagne voor te bereiden. Wordt een Level 1-20 Phandelver and Below/Vecna: Eve or Ruin combo... Is de Beadle & Grimm's Phandelver set z'n geld waard?
Ik lees online het één en ander aan klachten over het gebrek aan maps voor essentiële encounters... Aangezien dat ding 400+ euro is, vin'k dat best een gemis. Op papier.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |