Vakkenvullers en kassameisjes krijgen een 13e maand?quote:Op zaterdag 7 januari 2023 23:15 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Zeker wel. De 13e maand die wij krijgen heeft alles te maken met de winst die het bedrijf gedraaid heeft.
Bij de normale salarissen niet inderdaad, dat staat uiteraard gewoon vast.
Apart, dat is geen standaard beleid, normaal pakken ze zelf wat uit de tas. En een beetje serieuze medewerker graait ook wat onderuit de tas.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 21:56 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Zodra ze komen scannen haal ik gewoon 4 artikelen uit m'n tas en die scannen ze.
Nou, dit dus. Ik zou niet durven iets met opzet niet te scannen. Ik kom een aantal keer per week in die winkel, het lijkt me niet handig daar te stelenquote:Op zaterdag 7 januari 2023 21:43 schreef BE het volgende:
Ik scan ook altijd braaf alles.
Ik ben al bang dat ik per ongeluk iets niet goed scan, laat staan dat je dat express doet!
Bij mij gaf de jongedame die kwam controleren voor een product zonder streepjescode eens aan dat het een courgette was terwijl het een aubergine was. Moest ze prompt de hele tas scannen van het apparaat, want ik had geen courgette afgerekendquote:Op zondag 8 januari 2023 08:17 schreef Tweedledee het volgende:
ZelfscanWat een tijdbesparende uitvinding
Op een keer na dan… Hier duiken ze ook echt onderin je tas om te controleren. Ze had een item twee keer gescand maar wist niet meer welke (ik had er verschillende soorten van) en toen kon ze dus niet meer nagaan of het nu klopte of niet, dus alles moest uit mijn twee volle tassen en een voor een scannen. Dan sta je daar niet heel relaxed
Klopte uiteraard wel gewoon.
Jaloers?quote:Op zondag 8 januari 2023 07:51 schreef Ronald het volgende:
[..]
Vakkenvullers en kassameisjes krijgen een 13e maand?
Hier pakken ze de producten zelf en soms ook wel gewoonbl van onderaan de tas.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 21:53 schreef PS. het volgende:
[..]
Wut? Dat heb ik nog nooit meegemaakt.
Wel valt het me op dat ze altijd de bovenste boodschappen pakken uit de tas.
Ah nee :’) haha wat knulligquote:Op zondag 8 januari 2023 08:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Bij mij gaf de jongedame die kwam controleren voor een product zonder streepjescode eens aan dat het een courgette was terwijl het een aubergine was. Moest ze prompt de hele tas scannen van het apparaat, want ik had geen courgette afgerekendDuh. Ze heeft heel vaak haar excuses aangeboden.
Ik dacht dat dat bij hun normale salaris inbegrepen zat. Onder bepaalde contracturen krijg je een all-in salaris.quote:Op zondag 8 januari 2023 07:51 schreef Ronald het volgende:
[..]
Vakkenvullers en kassameisjes krijgen een 13e maand?
Klopt de winstuitkering zit bij je salaris in als je een contract hebt van 12 uur of minder. Maar je krijgt het wel.quote:Op zondag 8 januari 2023 09:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat bij hun normale salaris inbegrepen zat. Onder bepaalde contracturen krijg je een all-in salaris.
Maar het personeel bestaat uit meer dan studenten.
als je naar meerdere fillialen gaat is er geen pijl op te trekken.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 22:04 schreef PS. het volgende:
[..]
Ik word echt maar 1 op de 5-10x gecontroleerd, ook is daar bijna een systeem in te vinden, want na 1 controle weet je eigenlijk al zeker dat je de volgende paar keer niet gecontroleerd wordt.
Maar als het bij jou zo vaak gebeurt is dat waarschijnlijk dan omdat er in dat filiaal veel gestolen is.
Redenen ...quote:Op zondag 8 januari 2023 10:35 schreef Chandler het volgende:
daarnaast ben ik ook tegen de zelfscankassa's, ik kies als ik kan altijd voor een medewerker aan de kassa
Omdat ik liever bij een persoon betaal dan bij een machine en daarnaast betaal ik voor service (zit bij de kosten van het product in) en wil die service ook graag ontvangen. Anders bestel ik wel online.quote:
Ik hou niet zo van haasten en pak mijn tas altijd rustig in en ik voel me bij de kassa altijd zo opgejaagd. Die meiden zijn zo snel en efficientquote:Op zondag 8 januari 2023 10:35 schreef Chandler het volgende:
Ik durf dat niet eens, daarnaast ben ik ook tegen de zelfscankassa's, ik kies als ik kan altijd voor een medewerker aan de kassa, tenzij er een wachtrij van hier tot tokio staat en ik maar een paar artikelen heb.
Maar ga echt niets niet scannen....
Haha, daar heb ik dan weer geen last van... zeker daar waar jij volgens mij woonde (A)... daar heb ik weinig last van lange rijen... bij mij in (G) is het idd een stuk drukker en hebben ze zelfs bij een supermarkt bij mij in de buurt niet eens scankassa's... ik kies dan vaak ook een winkel tijd na 09:00 en voor 11:00 of na 19:00 en kan dan altijd heerlijk rustig winkelen!quote:Op zondag 8 januari 2023 18:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik hou niet zo van haasten en pak mijn tas altijd rustig in en ik voel me bij de kassa altijd zo opgejaagd. Die meiden zijn zo snel en efficient
quote:Op zondag 8 januari 2023 18:58 schreef kibo het volgende:
Het zou mij niet verbazen wanneer zou blijken dat in het controle algoritme van de ah zelfscan etnisch geprofileerd wordt, gezien de oud- koloniale mentaliteit die deze zg. " Oer Hollandsche kruidenier" nog steeds uitademt....
Ja, maar ze willen dus controleren of je niet stiekem nog andere dingen in je tas had gedaan. Duh.quote:Op woensdag 11 januari 2023 16:04 schreef Knijpflesje het volgende:
Ik wordt al paranoïde als ik gecontroleerd wordt terwijl ik braaf alles scan, laat staan dat ik ooit eens iets steel. Als we volle tassen hebben heb ik juist wel vaak dat ze ook echt in de tassen gaan graaien om iets onderop te scannen.![]()
Helaas ook al een paar x gehad dat we bijvoorbeeld 1 brood hadden gekocht en toen controle hadden terwijl je duidelijk op het scherm ziet dat we maar 1 product hadden.
ik zou shit in mn rugzak kunnen stoppen en die niet scannen wordt nooit gecontroleerd, gescande boodschappen laat ik altijd in mandje tot ik betaald hebquote:Op woensdag 11 januari 2023 17:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, maar ze willen dus controleren of je niet stiekem nog andere dingen in je tas had gedaan. Duh.
Ik was niet op zoek naar tips voor winkeldiefstal.quote:Op woensdag 11 januari 2023 20:11 schreef mschol het volgende:
[..]
ik zou shit in mn rugzak kunnen stoppen en die niet scannen wordt nooit gecontroleerd, gescande boodschappen laat ik altijd in mandje tot ik betaald heb
oh absoluut niet maar als jij zegt dat ze kijken of je wat stiekem in je tas hebt gedaan: overduidelijk niet overal zo. (mijn ervaring is met meerdere AHs in meerdere steden met lege en halfvolle rugzak)quote:Op woensdag 11 januari 2023 20:35 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik was niet op zoek naar tips voor winkeldiefstal.
Ze controleren niet de producten in je mandje maar in je tas.quote:Op woensdag 11 januari 2023 20:42 schreef mschol het volgende:
[..]
oh absoluut niet maar als jij zegt dat ze kijken of je wat stiekem in je tas hebt gedaan: overduidelijk niet overal zo. (mijn ervaring is met meerdere AHs in meerdere steden met lege en halfvolle rugzak)
en nee daarmee praat ik winkeldiefstal niet goed maar dat is wel heel erg de kat op het spek binden.
als je dan een controle doet, controleer dan alle tassen en niet alleen de boodschappen in een mandje.
Je vergeet bejaarden. Oudere mensen kunnen er ook wat van.quote:Op donderdag 12 januari 2023 10:37 schreef DjVero het volgende:
Tokkies, mocro's en pubers stelen. Als je enig fatsoen in je volwassen donder hebt, doe je dat niet. Ik zou er zelf de ballen niet eens voor hebben.
Naïef.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 21:21 schreef capricia het volgende:
Maar dacht dat dat studenten enzo zouden zijn. Bij een AH in de binnenstad van een studentenstad of zo.
Vertel...quote:
Laat jij ze in je tas graaien? Mij niet gezien: ik haal de producten er zelf wel uit.quote:Op woensdag 11 januari 2023 16:04 schreef Knijpflesje het volgende:
Ik wordt al paranoïde als ik gecontroleerd wordt terwijl ik braaf alles scan, laat staan dat ik ooit eens iets steel. Als we volle tassen hebben heb ik juist wel vaak dat ze ook echt in de tassen gaan graaien om iets onderop te scannen.![]()
Helaas ook al een paar x gehad dat we bijvoorbeeld 1 brood hadden gekocht en toen controle hadden terwijl je duidelijk op het scherm ziet dat we maar 1 product hadden.
Oh dat semi achteraan iemand lopen, terwijl het poortje al half dicht gaat, is wel gemeengoed.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 23:01 schreef Zana het volgende:
Mij is het nog niet echt opgevallen dat anderen stelen en heb ook nog niet vaak gezien/ meegemaakt dat anderen betrapt werden bij de kassa.
Toevallig werd ik vandaag weer eens zelfs gecontroleerd bij de zelfscan (net als zo vaak, vooral bij deze winkel)
Ik had maar één ding en dat nog niet in mijn boodschappentasje gedaan en deze keer vroeg ze of ik niet nog iets anders had en heb ik haar vanzelf in mijn tasje laten kijken om er maar snel vanaf te zijn. Ik voelde mij wel vrij ongemakkelijk en vraag mij af of ze zonder aanleiding in tasjes mogen kijken.
Waar ik wel vrij veel last van heb is dat je nergens meer fatsoenlijk naar buiten kunt. Ik kom wel eens in een supermarkt voor een speciale aanbieding en in deze tijden zijn die steeds vaker niet verkrijgbaar of al op. Zie dan maar eens een winkel weer te verlaten...of je moet je bij de ene open kassa tussen al de volle winkelwagens in de rij doorwurmen, of je moet eerst iemand vragen om het poortje bij de zelfscan open te doen, achteraan lopen bij een andere klant is ook al zo verdacht.
Nu ik dat vanavond gezien heb, dat er niemand van het personeel bij het scanplein stond, en iemand zo met een hele kar naar buiten ging, ga ik voortaan opletten of er wel vaker helemaal niemand staat van het personeel.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 23:06 schreef spectrumanalyser het volgende:
Heb het nooit zelf gezien.
Merk wel dat zelfscankassas ook uitgeschakeld kunnen worden. Dan heb je een zelfscankassa die gesloten is![]()
Als het rustig is, doen ze dat bij zelfscankassas waar geen zicht op is vanaf bemande kassas.
Dat is gewoon procedure zoveel mensen gaan niet naar buiten met niets bij een supermarkt. Dus het is niet raar dat dat zo moeilijk mogelijk word gemaakt.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 23:01 schreef Zana het volgende:
Waar ik wel vrij veel last van heb is dat je nergens meer fatsoenlijk naar buiten kunt. Ik kom wel eens in een supermarkt voor een speciale aanbieding en in deze tijden zijn die steeds vaker niet verkrijgbaar of al op. Zie dan maar eens een winkel weer te verlaten...of je moet je bij de ene open kassa tussen al de volle winkelwagens in de rij doorwurmen, of je moet eerst iemand vragen om het poortje bij de zelfscan open te doen, achteraan lopen bij een andere klant is ook al zo verdacht.
eigenlijk dubbel dom ben je danquote:Op vrijdag 13 januari 2023 13:38 schreef junkiesietze het volgende:
Ik heb daar welleens iets niet gescanned ja, ten eerste omdat ik zelfscannen sws een dom principe vind, maar de rij bij de normale kassas was veel te lang dus ik moest wel.
Ik had een paar tomaten niet gescanned, omdat ik toen nog niet wist dat je die bij de weegschaal zelf moest voorzien van een barcode. Niet gecontroleerd toen.
Bij de jumbo doen ze meestal de duurdere dingen zoals een vanillestokje of een speciaalbiertje bij zo'n check.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 21:54 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Graaien ze dan zelf de boel uit je tas? Bij mij echt nooit
Geldt dat ook voor de show stelen ?quote:Op zaterdag 14 januari 2023 00:13 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik vind mensen die stelen wel enorme paupers verder.Dan is er echt wat misgegaan bij je opvoeding of zo.
ligt eraan op wat voor manierquote:Op zaterdag 14 januari 2023 00:33 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Geldt dat ook voor de show stelen ?
Rijen bij de kassa waren lang omdat er maar 1 open was omdat ze de zelfscan wilden pushenquote:Op vrijdag 13 januari 2023 23:57 schreef mschol het volgende:
[..]
eigenlijk dubbel dom ben je dan
je vindt het een dom princiepe maar tegelijkertijd klaag je ook dat de rijen bij kassas te lang zijn
moet kunnenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |